Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod wazari » 15. Dec 2005 11:59

JoHnZ napísal:wazari, ak ide o toto, potom CR mala byt na takom sude uz davno, pretoze to co oni maju na koridoroch absolutne vylucuje prevadzku cohokolvek ineho okrem sucasneho parku CD ... neprejde taurus, neprejde 189DB, v podstate neprejde ani pendolino (je to naozaj extrem, a to to je rozlozene po celej suprave, pride Taurus so 6MW zaviazanymi v 4 napravach a bude bordel ....). Na ZabZar budovanom na nasom koridore nebude problem v tomto ohlade, pretoze system je identicky s tym co maju v Rakusku ci Nemecku ...


Ono tie smernice su asi ramcove - v style "budeme sa o to snazit". A konkretne predpisy bude asi vydavat Europska zeleznicna agentura. Cize to nie je o tom, ze to uz teraz musi byt technicky v sulade.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod B; » 15. Dec 2005 12:03

Mozes prosim rozpisat, co znamena ZabZar.
dakujem
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod aquila » 15. Dec 2005 12:07

ak sa nezmenila medzicasom terminologia tak zabezpecovacie zariadenia :) to je typicka zelezniciarska ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 15. Dec 2005 15:47

Tak mi potom nie je jasné, za čo sme na tom súde ... resp. čo tam máme také, čo nemá napríklad ČR (o PKP sa radšej ani nevyjadrujem, maďari sú na tom trocha lepšie než my a ČR)
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod wazari » 16. Dec 2005 11:07

JoHnZ napísal:Tak mi potom nie je jasné, za čo sme na tom súde ... resp. čo tam máme také, čo nemá napríklad ČR (o PKP sa radšej ani nevyjadrujem, maďari sú na tom trocha lepšie než my a ČR)


no asi nemame prevzate tie smernice prevzate do nasej legislativy - a tym postaveny zaklad/legislativne podmienky napr. na neskorsie preberanie technickych predpisov - uz sa presne nepamatam, co je v tych smerniciach a nechce sa mi to znovu citat :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod jano.z » 16. Dec 2005 18:59

No budiz, az na to, ze to by potom bolo to co budujeme na koridoroch nelegalne ... ale co sa tyka legislativy, tak to naozaj neni moj obor, takze neviem ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod wazari » 19. Dec 2005 09:18

JoHnZ napísal:No budiz, az na to, ze to by potom bolo to co budujeme na koridoroch nelegalne ...


Kym EU nevyda technicke predpisy, tak to nelegalne nie je.

A urcite tam bude dlhy cas na implementaciu/prisposobenie sa.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod B; » 23. Dec 2005 10:53

Tu je prehlad o modernizacii trate - casovy harmonogram podla clanku
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2376

Bratislava - Trnava 2000 - 2007
Trnava - Piešťany 2004 - 2008
Piešťany - N. M. n. Váhom 2005 - 2008
N. M. n. Váhom - Púchov 2008 - 2012
Púchov - Žilina 2008 - 2012

Pozn.:
Piešťany - N. M. n. Váhom zaciatok v roku 2005 sa asi nestihne
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Adaios » 24. Dec 2005 22:49

A tu som velmi zvedavy na zeleznicnych odbornikov ako toto vysvetlia:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2384

Moj nazor: Vlaky su plne, ale listky sa dalej predavaju ako keby sa nic nedialo. Super cestovanie na Slovensku hned z Bratislavy. Skutocne. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 24. Dec 2005 23:26

Nieco sa nezvladlo, bude sa vysetrovat a zaisti sa aby sa to viac nestalo ...

Ale ...

Vianocna doprava je vzdy "o hubu", nie je dostatok voznov v pozadovanej kvalite, nedaju sa zhanat vlakove caty atd.

Ale osobne si myslim, ze ta reportaz je aj poriadny kus pritiahnuta za vlasy ... to, ze sa cestujuci s lozkovymi a lezadlovymi listkani nedostali do vozna je absolutna haluz, nieco nemozne ... tych s miestenkami mal (aj za pomoci zeleznicnej policie) dostat na miesta vlakovy personal, to je pravda, tu sa stala chyba a niekto ju odskace ... (vidim vyhovorky na "policajny stat")

To ze sa listky predavaju aj ked su vlaky plne je vseobecny zeleznicny problem. Je to problem s tarifou (podobne situacie sa stali uz neraz i tu, i v CR, Rakusku i Nemecku, Francuzsku i Anglicku, mozno (neviem) aj v Grecku, ...). A sice je problem, ze si kazdy moze kupit listok kdekolvek na ktorykolvek datum na celu trasu a nikto sa ho nepyta akymi vlakmi pojde. Jedine riesenie tejto situacie je nasledovat priklad zeleznic v Rusku, kde su vsetky dialkove vlaky povinne miestenkove. A na to hned vidim milion nespokojnych ruk hore ... Ale takto pokladnicka, dispecer, vlakveduci ani nikto iny nevie kolko ludi mu do vlaku nastupi az do doby kym neni pripraveny k odchodu. Ale opakujem, to ze sa cestujuci s lozkovymi listkami nedostali na miesta nemozne a vsetkych by som sa rad opytal, ako sa im to stalo.

... vozen sa dal zohnat za 20 minut aj s pripojenim ... ale co by ti isti cestujuci povedali na to, keby im bola az po Trencin zima lebo sa od trakcnych dynam musia nabi baterie kurenia aby sa dal zabezpecit nizsi harmonicky pre vykurovaciu spiralu, ze budu mat vo vozni tmu, lebo z rovnakych dovodov nepojde vo vozni osvetlenie ...
ze budu meskat cez 100 minut, lebo vlak kvoli chybajucej VM skuske brzdy bude muset ist celu cestu 60 km/h ... vlak neni autobus, sadnem nastartujem a idem ...

Kolkokrat ja sa tu v PB nezmestim do dedinskeho autobusu, a cakam dve-tri hodiny na dalsi ... preco o tom nikto nepise?
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 25. Dec 2005 13:54

JoHnZ,

Nieco sa nezvladlo, bude sa vysetrovat a zaisti sa aby sa to viac nestalo ...


Tak to je skutocne nutne - lebo uz vcera bolo neskoro. Je dobre, ze to uznavas. Nakoniec aj Zeleznice tohoto lutuju.

Ale ...


Podla mna tu ziadne "ale" neexistuje.

Vianocna doprava je vzdy "o hubu", nie je dostatok voznov v pozadovanej kvalite, nedaju sa zhanat vlakove caty atd.


S tymto sa da ciastocne suhlasit, ale to nikoho nezaujima v dnesnej dobe - tak ako nezlyhava cestna, lodna a letecka doprava tak by nemali zlyhavat ani zeleznice ... zlyhaju vsetky sposoby len v pripade vaznej nehody alebo nepriazniveho pocasia. Toto je realita. Zeleznice zlyhali.

Ale osobne si myslim, ze ta reportaz je aj poriadny kus pritiahnuta za vlasy ... to, ze sa cestujuci s lozkovymi a lezadlovymi listkani nedostali do vozna je absolutna haluz, nieco nemozne ... tych s miestenkami mal (aj za pomoci zeleznicnej policie) dostat na miesta vlakovy personal, to je pravda, tu sa stala chyba a niekto ju odskace ... (vidim vyhovorky na "policajny stat")


Mozno tu neboli pouzite presne terminy, ... ale vysledkom bolo ze ludia si kupili listky, ... pritom uz v tej dobe bolo jasne ze vlak bude meskat - to je take tazke informovat ze preco ... toto je neospravedlnitelne, pretoze toto nie je nejaky lokalny vlak a nie je to nejake male mestecko, je to hlavne mesto SR a dolezitejsi typ vlaku. To sa ospravedlnit jednoducho neda. A aj toto hovori o kvalitach zeleznic SR. Moj nazor. Ze som tvrdy? ... Myslim si ze ti ludia co im tam bolo zima maju este tvrdsi nazor.

To ze sa listky predavaju aj ked su vlaky plne je vseobecny zeleznicny problem. Je to problem s tarifou (podobne situacie sa stali uz neraz i tu, i v CR, Rakusku i Nemecku, Francuzsku i Anglicku, mozno (neviem) aj v Grecku, ...). A sice je problem, ze si kazdy moze kupit listok kdekolvek na ktorykolvek datum na celu trasu a nikto sa ho nepyta akymi vlakmi pojde. Jedine riesenie tejto situacie je nasledovat priklad zeleznic v Rusku, kde su vsetky dialkove vlaky povinne miestenkove. A na to hned vidim milion nespokojnych ruk hore ... Ale takto pokladnicka, dispecer, vlakveduci ani nikto iny nevie kolko ludi mu do vlaku nastupi az do doby kym neni pripraveny k odchodu. Ale opakujem, to ze sa cestujuci s lozkovymi listkami nedostali na miesta nemozne a vsetkych by som sa rad opytal, ako sa im to stalo.


Vseobecny problem - to je ospravedlnenie? ... To v dnesnej dobe nikoho nezaujima. A nie je to problem vo vsetkych statoch EU.

Ak sa nieco taketo stane niekde inde tak ja velmi dobre poznam reakcie: Je nam to luto, ospravedlnujeme sa, zlyhali sme, ... a vratenie cestovneho bud ciastocne alebo uplne a hlavne je priznanie si chyby, ... pretoze ide o cestujuceho. O hlavny zdroj prijmu.

Tu sa jednalo o miestenky - ... to sa neda ospravedlnit tym ze lozkove miesta boli prazdne - vlak meskal a problemy tohoto charakteru sa dotkli vsetkych, ... a toto je problem len zeleznic na Slovensku.

A ked ma niekto miestenku - tak asi je jasne do ktoreho vlaku bude nastupovat.

... vozen sa dal zohnat za 20 minut aj s pripojenim ... ale co by ti isti cestujuci povedali na to, keby im bola az po Trencin zima lebo sa od trakcnych dynam musia nabi baterie kurenia aby sa dal zabezpecit nizsi harmonicky pre vykurovaciu spiralu, ze budu mat vo vozni tmu, lebo z rovnakych dovodov nepojde vo vozni osvetlenie ...
ze budu meskat cez 100 minut, lebo vlak kvoli chybajucej VM skuske brzdy bude muset ist celu cestu 60 km/h ... vlak neni autobus, sadnem nastartujem a idem ...


Pochop konecne, ze toto je problem zeleznic na Slovensku, nie cestujucich. Zeleznice nezvladli situaciu.

Vlak nie je autobus a ani lietadlo - to vieme vsetci. Miestenky a viac ako hodina cakania - predpokladam ze zelezniciari vedia ze vlak nie je autobus a v case Vianoc spravia vsetko preto aby taketo problemy neboli.

A ze zeleznice nemaju kapacity - tak to je chyba toho ako sa hospodari, lebo vo vseobecnosti je pokles cestujuich v zeleznicnej doprave. Kapacity podla mna su, len nespravne rozdelene.

Kolkokrat ja sa tu v PB nezmestim do dedinskeho autobusu, a cakam dve-tri hodiny na dalsi ... preco o tom nikto nepise?


Myslim si ze toto je prave to, co ty porovnavas - to sa porovnavat neda. :arrow:

Toto je Bratislava, hlavny typ vlaku vzhladom na miestenky. Toto reprezentuje SR, ak to nechapes je to smutne. Tu by sa mala SR postarat o to, aby fungovalo vsetko - v leteckej doprave je tiez problem obdobie Vianoc - ale tu sa nepredavaju listky ked nie su volne miesta. Podobne lode. A cesty - tie su len plnsie nez inokedy. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 25. Dec 2005 14:36

Takze, vyzistil som si vsetko o tomto incidente ... aj na GR musia byt ludia aj cez sviatky ... ti borci s miestenkami boli az traja (ale boli, to neberiem ...) ...

No teraz ta poprosim ... porad ... mas obmedzeny pocet funkcnych voznov (napriklad v Ziline som videl ako davali dokopy stare vyradene vozne aby mohli nimi posilovat osobaky, stare, trocha scjatrane, ale kurili, svietili a brzdili) ... mas ich vsetky nasadene ... z dovodu tarifneho systemu nie si schopny presne urcit, ako mas zaplnene vlaky ... teraz co ...

-vyriesit to ako tebou ospevovane CD ich typickym sposobm/, kedy v R1524 23.12. vecer nebol radeny JEDINY VOZEN S FUNKCNYM KURENIM (mam od znameho siel s tym z Kolina do Hranic na Morave), vratane VOZNA PRVEJ TRIEDY, a cestujuci nemrzli hodinu na nastupisti ale 3+ hodin vo vlaku, kazodpadne sa viezli (a nadavali asi tiez) ... a vlak bol plny ... ludia nadavali, len nebolo toho, kto by tam zavolal telku ... resp. nebolo ich ako zavolat ... kazdopadne pochybujem o to, ze menej nez polovica v zivote pojde opat vlakom ... teda vlastne az do doby kedy ostanu trcat niekde na dialnici 11 hodin ...

-nechat ludi mrznut hodinu na perone, dat dokopy nejaky 1-2 vozne a tymi ich odviezt (nehovoriac o tom, ze podla mojich informacii ich vlakova cata poslala do cakarne, nech sa idu zohriat, ze novy cas odchodu vyhlasia aj na Pragotrone aj v rozhlase ... co ignorovali)

-zmenit tarifny system a spravit vsetky rychliky IC a EC vlaky s povinnou rezervaciou? Zobrat zelezniciam ich zakladnu tarifnu vyhodu a odradit stovky (tisice?) cestujucich, ktori cestuju zeleznicou prave preto, lebo si mozu spojenie vybrat az na poslednu chvilu (a zaroven aj tych na ktorych do R612 nevydalo)?

Kolegovia si vybrali B ... a nedopadlo to dobre ...

Tak prosimta, pomoz "neschopnym" zelezniciam ako z toho von ... nam uz napady dosli ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 25. Dec 2005 14:39

JoHnZ,

Takze, vyzistil som si vsetko o tomto incidente ... aj na GR musia byt ludia aj cez sviatky ... ti borci s miestenkami boli az traja (ale boli, to neberiem ...) ...


OK - ale stali tam aj dalsi ludia a boli tam 3 ludia - aj to je dost, pretoze system nefunguje, mohlo byt aj viac ludi.

...

K tomu ostatnemu - ak to ma byt ospravedlnenie zeleznic SR, tak to je velmi pekne ako si cenite cestujucich a ludi.

U mna zeleznice na Slovensku prepadli uz davno. Moj nazor. Nakoniec ludia posudia sami. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 25. Dec 2005 14:54

No dobre, prepadli u teba ... a mozno u sto dalsich ... je to pre zeleznice skoda ... to uznavam ... ale, keby sme system zmenili prepadneme nie u sto ale u tisic ludi ... prestne tych, co prave z dovodu na ktori tito "z telky" nadavaju zeleznicu pouzivaju (znie to divne ale je to fakt) ... tu je to naozaj bud alebo ... vsetkym nevyhovie nikto, ani pan boh (inak by asi neboli ateisti). Cenime si kazdeho cestujuceho, a kazdemu sa snazime poskytnut co najlepsie sluzby (teda vykureny vlak s mierou komfortu primeranou jeho cene), ale nie sme vsemohuci. A vlak nie je autobus (preco asi mame stale jedinu spolocnost v osobnej zeleznicnej doprave a ta druha to uz zabalila ... v Cechach je to podobne ... tam sice nejake "lastovicky" su, ale len vdaka ucasti nemeckeho kapitalu. /u nas je nieco podobne s ucastou rakuskeho kapitalu spojenie z BA a inych casti zap. Slovenska do Viedne./)

A aj tych 100 nastvanych ludi po case zisti, ze aj tie nechopne zeleznice su u nas lepsie ako auto ci bus ... holt dialnice nie su a autobusari bud nemaju dobre vozidla alebo jazdia v uplne nevhodnych terminoch.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 25. Dec 2005 15:51

JoHnZ napísal:No dobre, prepadli u teba ... a mozno u sto dalsich ... je to pre zeleznice skoda ... to uznavam ... ale, keby sme system zmenili prepadneme nie u sto ale u tisic ludi ... prestne tych, co prave z dovodu na ktori tito "z telky" nadavaju zeleznicu pouzivaju (znie to divne ale je to fakt) ... tu je to naozaj bud alebo ... vsetkym nevyhovie nikto, ani pan boh (inak by asi neboli ateisti). Cenime si kazdeho cestujuceho, a kazdemu sa snazime poskytnut co najlepsie sluzby (teda vykureny vlak s mierou komfortu primeranou jeho cene), ale nie sme vsemohuci. A vlak nie je autobus (preco asi mame stale jedinu spolocnost v osobnej zeleznicnej doprave a ta druha to uz zabalila ... v Cechach je to podobne ... tam sice nejake "lastovicky" su, ale len vdaka ucasti nemeckeho kapitalu. /u nas je nieco podobne s ucastou rakuskeho kapitalu spojenie z BA a inych casti zap. Slovenska do Viedne./)

A aj tych 100 nastvanych ludi po case zisti, ze aj tie nechopne zeleznice su u nas lepsie ako auto ci bus ... holt dialnice nie su a autobusari bud nemaju dobre vozidla alebo jazdia v uplne nevhodnych terminoch.


JoHnZ,

ano samozrejme mas pravdu. Vzdy ti, ktori sa snazia aby sa zmenil system k lepsiemu tak ti su vzdy tymi ktorym zmeny nevyhovuju oznacovany za tych najhorsich. A ze si ty myslis, ze nespokojnych ludi je 100, tak to je tvoj pohlad.

Ako zelezniciar ani nic ine pisat nemozes. Hrozi prepustanie a nepripustis si ze doba sa meni, ze aut pribuda a ze najviac ludi cestuje autami a nie zeleznicami. A zeleznice na Slovensku zaspali. Investuje sa asi tak ze to je 1% z celej potrebnej sumy a aj to je este nadhodnotene cislo.

A mas pravdu - problemy ma cely svet, ale cely svet o tom vie a snazi sa s tym nieco robit, len SR nie - pretoze pre zeleznice na Slovensku ziadny problem neexistuje. V tomto to je. Moj nazor - a bud si isty, ze aj vela dalsich ludi. Ci som Grek alebo nie. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 25. Dec 2005 18:31

Doba sa meni, poziadavky ludi s nou ... teraz by mal najradsej kazdy svoje miesto na sedenie, najlepsie tak aby v kupe nebol plny pocet osob ... ale tym istym ludom podla nasich marketingovych prieskumov vadi to, ze IC vlaky su povinne miestenkove. Uvazovali sme o moznosti, ze by sa do IC vlakov zaradili aj vozne do ktorych sa nebudu dat miesta rezervovat, ale napokon sme od toho odstupili, lebo sme sa bali prave toho co nastalo pri tej R612.

Nie som proti akejkolvek zmene. Tu ostatne proti akejkolvek zmene v prospech zakaznika nie je nikto. Lenze tu sa rozchadzaju predstavy samotnych zakaznikov. A vacsina hovori, ze jej vadi povinna rezervacia, a to my respektujeme. Preto mame tuto sluzbu aplikovanu len vo vlakoch, v ktorych slubujeme zvysenu mieru komfortu (a je snad jasne, ze jej zakladom je prave iste miesto na sedenie)

Naozaj na investicie nemame tolko penazi co by sme potrebovali. Prispej, bude sa aj investovat ... ;) Ale keby si videl, ako to tu vyzera (len na okraj, kedy si siel naposledy vlakom na Slovensku), musel by si hadam aj ty uznat ze aj s tym 1% sa tu oproti stavu v roku 1993, ked sme zacinali spravil kusisko roboty (ked uz nas tu nikto nepochvali, musime sa aspon sami).
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Leonidas » 25. Dec 2005 23:36

JoHnZ napísal:Naozaj na investicie nemame tolko penazi co by sme potrebovali. Prispej, bude sa aj investovat ... ;) Ale keby si videl, ako to tu vyzera (len na okraj, kedy si siel naposledy vlakom na Slovensku), musel by si hadam aj ty uznat ze aj s tym 1% sa tu oproti stavu v roku 1993, ked sme zacinali spravil kusisko roboty (ked uz nas tu nikto nepochvali, musime sa aspon sami).


JoHnZ,

zde by bylo špatné Adoase nějak kritizovat, protože on cestuje po Evropě vlakama - a tedy přispíva když si kupuje lístky.

A v Řecku má svůj podíl na zlepšovaní železniční dopravy. Každý by mněl zlepšovat hlavně doma co se dá a co může a to Adoas dělá. I když to samozřejmě nemůžeš ty nijak vědět - ale teď situaci znáš.

A jinak - jako od r. 1993 až po teď se stalo asi tolik, že cestuje meně lidí, že soupravy jsou o 15 let starší a že železnice jsou na tom hůře, i když se železničáři opravdu snaží. A je tomu tak ja na Slovensku tak i v ČR, i když dle mého názoru je na tom SR lépe. 8)
Leonidas
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Založený: 26. Okt 2005 12:21

Odoslaťod Adaios » 06. Jan 2006 13:37

JoHnZ napísal:Naozaj na investicie nemame tolko penazi co by sme potrebovali. Prispej, bude sa aj investovat ... ;) Ale keby si videl, ako to tu vyzera (len na okraj, kedy si siel naposledy vlakom na Slovensku), musel by si hadam aj ty uznat ze aj s tym 1% sa tu oproti stavu v roku 1993, ked sme zacinali spravil kusisko roboty (ked uz nas tu nikto nepochvali, musime sa aspon sami).


Slovenske zeleznice maju obrovsky financny problem. Neporovnavam. Konstatujem. Dlhy financneho charakteru od dlhov stat statu: socialna poistovna, zdravotne poistovne, dalej dlhy elektrarnam, dlhy formou uvery pre banky, zatazenie statneho rozpoctu do buducnosti pretoze vela dlhov je krytych statnymi zarukami atd. A potom su tu aj investicne dlhy, zeleznice sa ani pred r. 1989 nerozvijali uplne idealne, budovali sa trate, ale uz vtedy sa nebudovali tak ako by to bolo potrebne a uz vtedy sa prejavovali technologicke nedostatky. Dalej su tu este vacsie investicne dlhy po r. 1989, respektive po r. 1993. Chybaju modernizacie trati, vozoveho parku, ked jazdia rusne stare 30 a viac rokov, ked jazdia vagony stare 30 a viac rokov a je len niekolko vynimiek v ramci rychlikov.

Slovenske zeleznice sa transformovali, rozdelili sa. Neporovnam ale mozem hodnotit, ze rozdelenie neprinieslo realne nutne zmeny ohladom investovania a reforiem. Reformy = prepustanie, rusenie uplne neefektivnych liniek v osobnej doprave a nutne investicie do nakladnej dopravy a vyrazne modernizacie trati.

Slovenske zeleznice by bez pomoci EU neexistovali. A zeleznice v SR maju este jeden velky problem pretoze nedokazu ani pomahat financne dofinancovat projekty EU.

Slovenske zeleznice znamenaju velka byrokracia a pomala modernizacia toho co uz aj mohlo byt zmodernizovane. Nie je tu efektivna kontrola, lebo prichadza pravidelne k predrazeniu atd.

Slovenske zeleznice nereprezentuju ani stanice, aj tie su v zufalom stave a moderrnizuje sa len minimum. Podobne by som mohol pisat o priecestiach - krizovanie trate s cestou.

Takze moj pohlad zostava nezmeneny - zeleznice na Slovensku su vo velkych problemoch - je to jeden velky kolos, ktory ma obrovske financne problemy, ktoremu sa musi stale vyrazne pomahat a ktory nedokaze presadit radikalne reformy sam v sebe.

A ako napisal Leonidas - ja cestujem vlakmi a pomaham ked sa da a nemam dovod prispievat ja na slovenske zeleznice - typicky socializmus. Samotne slovenske zeleznice maju velke rezervy a dokazu byt aj v zisku, ale to by sa museli vzdat velmi vela vyhod a majetku, ktory nepotrebuju.

Tu nie je co pochvalit. A ze je na tom SR lepsie nez CR o 10% - tak to ze jeden skoci do studne nemusi znamenat ze aj druhy tam nahodou nespadne. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 06. Jan 2006 21:53

Rusne stare 30 a viac rokov nemusia byt nutne najhorsie. Najma ak maju tak nadcasovu konstrukciu, ze dokazu bez vacsich problemov plnit svoje ulohy aj dnes. Ze je nieco nove neznamena ze je to dobre. Ak si mam vybrat medzi "pantografom" 560 a Talentom vyberam si 560. Ak si mam vybrat medzi nasim reko RIC160ZSSK voznom a novcickym voznom RIC200UIC vyberam si ten nas. V oboch som sa viezol a poznaam aj ich prevadzkove technicke vlastnosti (Talent je sice co do komfortu proti 560 nebe a dudy ale technicky je to otras). Takisto rakuske modernizovane primestske supravy. Vyzeraju pekne, maju klimu, ale uz som sa v tom neraz viezol v lete do Viedne a klima isla ako isla, teda nesla ... a sedi sa v nich horsie ako na kozenkovych laviciach.

O tych staniciach by som ro veru netvrdil (kedy si bol naposledy v SR) ... 60% stanic preslo od roku 1999 vyraznov rekonstrukciou a dalsie to caka v najblizsich rokoch. 20 stanic sa planuje len na rok 2006.

Ukaz mi krajinu kde su na tom s priecestiami lepsie ...

Na tie tvoje reformy tu zial vola nikdy zo strany politikov nebude. Vo vacsine regionov je zeleznica posledny vacsi zamestnavatel a posledna sanca pre dopravu (toto rozhodne neobhajujem je to ZLE, ale hovorim o tom, ze to stat zelezniciam v podstate /kvoli preferenciam/ nedovoli. Aj z tych 25 "zrusenych" trati sa na viac ako polovici opat jazdi ... 90% z tychto trati sa pustalo znova doslova na politicku objednavku a pri ich znovuotvoreni boli politicky predstavitelia). Kym sa z dopravy bude robit politicky kapital tak nehrozi.

Vo vseobecnosti potrebuje zeleznica na svoju prevadzku tolko veci ze sa zo socialnych dovodov (najma osobna doprava) neuzivi. To vidno v Rakusku i v Nemecku. Aj v inych krajinach. Aj tam maju zeleznice velke financne problemy. Len to tak nevyzera.

No a co sa tyka toho zbytocneho majetku, dost sme sa ho uz zbavili ... skus konkretizovat ...

Keby malo byt po tvojom, uz davno v tej studni sme ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod junior » 07. Jan 2006 00:55

JoHnZ,

Slovakia - rasizmus - a hlavne vo vlakoch :!:

Reaguj - kde byt zeleznicna policia :?:

Zeleznicne priecestia su v zlom stave - to je sprava EU. Horsie nez v CR a Madarsku.

Vyhybky - nie su vyhrievane ako v Nemecku, Rakusku a severnej Europe atd. - sprava EU a porovnania.

Vlaky na Slovensku - katastrofa - JoHnZ - pracujes na zeleznici - OK - ale nazor nas nezmenis - nikdy. :roll:

A v studna ste davno a nie len zeleznica. A vylucte ma z forum :!:
junior
návštevník
 
Príspevky: 24
Obrázky: 14
Založený: 03. Jan 2006 19:13

Odoslaťod jano.z » 07. Jan 2006 03:11

Slovakia - rasizmus - vsade
Reaguj - kde byt policia ... ked si policia nedokaze postrehnut rasizmus inde nedokaze ho ani vo vlakoch. A ked sa zostihloval policajny zbor padlo prve zostihlovanie na zeleznicnu policiu. Proste nie je dost ludi (a tych co su treba riesit individualne - sam som na niekolko (mozno aj desiatok) prislusnikov daval hlasenie za neplnenie si povinnosti).

Zeleznicne priecestia - v CR maju rovnake (technicky aj statisticky) v Mad. je statistika ovela horsia. Ale to je aj o inom. Jazdim aj autom a vidim, ze na Slovnesku su najnedisciplinovanejsi vodici siroko daleko. Neraz na mna trubila aj cela "kolona" ked som zastavil pred spustenym priecestim. Vid posledna nehoda v Puchove. Kamionista musel obist zavoru. Priecestia je srdcova vec divizie dopravnej cesty. Len ktosi suchne ze nejake nejde uz sa idu odvolavat hlavy a vyhadzovat ludia. Dopravna nehoda na priecesti z viny zeleznice od vzniku SR zaznamenana NEBOLA.

Nemecko, Rakusko, Dansko, Svedsko, Finsko - pravidelne obrovske problemy so snehom v cestnej i zeleznicnej doprave. A vyhrievane vymeny mame, by si sa divil ze kolko. Mam tu jeden papierik. Kamarat zo ZSR mi nan napisal kolko (91 milionov korun) padne kazdu zimu na elektriku pre EOV (elektricky ohrev vymen). Momentalne (v suvislosti s roztrzkou Ukrajiny a Ruska :O)) sa skusa nove plynove vyhrievanie vymen. Malo by byt omnoho ucinnejsie nez terajsie elektricke a hlavne lacnejsie a jednoduchsie na udrzbu. Jeho prvym ostrym nasadenim su trate TEZ, konkretne vyhybne na trati Stary Smokovec - Strbske Pleso. Zariadenie sa vysoko osvedcilo a uz tohoto roku by malo byt nasadene na svoje prve posobisko na "velkej" zeleznici - v Zst. Strba a Poprad Tatry. Za nimi bude v kratkosti nasledovat aj Bratislavska hlavna stanica (a samozrejme postupne by to ZSR chceli rozsirit minimalne na vsetky hlavne trate).

Rad by som vas nazor na vlaky zmenil, snazim sa o to kazdy den (a rozhodne nie len vypisovanim do tohoto fora). No sam nie som vsemocny. A zeleznica nieco stoji a ak si ma zachovat svoju bezpecnost vyzaduje svoje naklady. Zeleznica je onou bezodnou "studnou" vsade. Alebo si myslite ze vlady Rakuska Nemecka Francuzska Anglicka a inych vyspelych krajin neleju do zeleznic tazke miliardy? Vacsina z nich do kilometra zeleznice vleje ovela viac nez my. Ked sa vam (ty+vsetci za ktorych hovoris) vlaky nepacia, cestujte autom, cestujte autobusom, ved na to su cesty, aby sa po nich jazdilo. Ale ked sa najblizsie ocitnete na cely den zavrety na dialnici, alebo sa zdrzite 8 hodin za nehodou, dobre si premyslite ci vam nie je ten *obstarozny* vlak predsalen na nieco dobry.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 07. Jan 2006 12:22

junior napísal:JoHnZ,

Slovakia - rasizmus - a hlavne vo vlakoch :!:

Reaguj - kde byt zeleznicna policia :?:

Zeleznicne priecestia su v zlom stave - to je sprava EU. Horsie nez v CR a Madarsku.

Vyhybky - nie su vyhrievane ako v Nemecku, Rakusku a severnej Europe atd. - sprava EU a porovnania.

Vlaky na Slovensku - katastrofa - JoHnZ - pracujes na zeleznici - OK - ale nazor nas nezmenis - nikdy. :roll:

A v studna ste davno a nie len zeleznica. A vylucte ma z forum :!:


junior,

vseobecne niekedy treba byt aj razantny - a nie je to pricina toho ze by si mal byt vyluceny z forumu.

Tvoj nazor je, ze Slovenske zeleznice nie su na tom dobre - "su v studni" - tvoj nazor - na tom nie je nic co by mohlo byt neslusne. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 07. Jan 2006 12:46

JoHnZ napísal:Slovakia - rasizmus - vsade
Reaguj - kde byt policia ... ked si policia nedokaze postrehnut rasizmus inde nedokaze ho ani vo vlakoch. A ked sa zostihloval policajny zbor padlo prve zostihlovanie na zeleznicnu policiu. Proste nie je dost ludi (a tych co su treba riesit individualne - sam som na niekolko (mozno aj desiatok) prislusnikov daval hlasenie za neplnenie si povinnosti).

Zeleznicne priecestia - v CR maju rovnake (technicky aj statisticky) v Mad. je statistika ovela horsia. Ale to je aj o inom. Jazdim aj autom a vidim, ze na Slovnesku su najnedisciplinovanejsi vodici siroko daleko. Neraz na mna trubila aj cela "kolona" ked som zastavil pred spustenym priecestim. Vid posledna nehoda v Puchove. Kamionista musel obist zavoru. Priecestia je srdcova vec divizie dopravnej cesty. Len ktosi suchne ze nejake nejde uz sa idu odvolavat hlavy a vyhadzovat ludia. Dopravna nehoda na priecesti z viny zeleznice od vzniku SR zaznamenana NEBOLA.

Nemecko, Rakusko, Dansko, Svedsko, Finsko - pravidelne obrovske problemy so snehom v cestnej i zeleznicnej doprave. A vyhrievane vymeny mame, by si sa divil ze kolko. Mam tu jeden papierik. Kamarat zo ZSR mi nan napisal kolko (91 milionov korun) padne kazdu zimu na elektriku pre EOV (elektricky ohrev vymen). Momentalne (v suvislosti s roztrzkou Ukrajiny a Ruska :O)) sa skusa nove plynove vyhrievanie vymen. Malo by byt omnoho ucinnejsie nez terajsie elektricke a hlavne lacnejsie a jednoduchsie na udrzbu. Jeho prvym ostrym nasadenim su trate TEZ, konkretne vyhybne na trati Stary Smokovec - Strbske Pleso. Zariadenie sa vysoko osvedcilo a uz tohoto roku by malo byt nasadene na svoje prve posobisko na "velkej" zeleznici - v Zst. Strba a Poprad Tatry. Za nimi bude v kratkosti nasledovat aj Bratislavska hlavna stanica (a samozrejme postupne by to ZSR chceli rozsirit minimalne na vsetky hlavne trate).

Rad by som vas nazor na vlaky zmenil, snazim sa o to kazdy den (a rozhodne nie len vypisovanim do tohoto fora). No sam nie som vsemocny. A zeleznica nieco stoji a ak si ma zachovat svoju bezpecnost vyzaduje svoje naklady. Zeleznica je onou bezodnou "studnou" vsade. Alebo si myslite ze vlady Rakuska Nemecka Francuzska Anglicka a inych vyspelych krajin neleju do zeleznic tazke miliardy? Vacsina z nich do kilometra zeleznice vleje ovela viac nez my. Ked sa vam (ty+vsetci za ktorych hovoris) vlaky nepacia, cestujte autom, cestujte autobusom, ved na to su cesty, aby sa po nich jazdilo. Ale ked sa najblizsie ocitnete na cely den zavrety na dialnici, alebo sa zdrzite 8 hodin za nehodou, dobre si premyslite ci vam nie je ten *obstarozny* vlak predsalen na nieco dobry.


JoHnZ,

mas mimoriadne tazku a narocnu poziciu na tomto forume.

Obhajujes de facto vsetko ohladom zeleznic aj ked velmi casto uznavas zly stav ktory na Slovensku ohladom zeleznic je. Ten zly stav nie je (aspon podla mna) zapricineny zlym spravanim pracovnikov zeleznic na cestujucich - ja som velmi spokojny so sluzbami - velmi mily ludia, dokonca aj po anglicky som sa dohovoril a pekne sme sa porozpravali v r. 2004 (lebo casto sa pytas kedy bol kto na Slovensku), ale tento zly stav je vinou slabeho financovania.

Si na forume o dialniciach - ale je tu uz silna cast venovana zelezniciam. Pretoze dialnice, zeleznice, vodne cesty - toto su hlavne logisticke dopravne tepny v kazdom state. Letiska su uz vzduch a nerozhoduju pre preprave tovaru.

Mame asi iny nazor na to, ze ci viac podporovat zeleznice alebo viac dialnice/cesty. Ja mam taky Grecky nazor - treba hlavne lode podporovat. Lebo k drevu sa da vratit aj na vode aj na zeleznici. Ale ked si mam vybrat medzi zeleznicou a cestou, tak ja som skor za cestu, ... ale zalezi od podmienok - ja cestujem aj vlakmi. Ale viac podporujem financovanie dialnic a ciest. Pretoze podiel prepravy tovaru kamionmi stupa bez ohladu na to ci nejaky stat stavia alebo nestavia dialnice.

SR - zeleznicna policia - ja nebudem sudit rasizmus, ja som to nezazil (zazil som na Slovensku ale nie vo vlaku) - ale existuju spravy/TV/internet a utoky rasitickeho zamerania v SR stupaju. Takze logicky aj vo vlakoch a tu suhlasim s tym, ze je to celospolocensky problem. Ale mne skor chybala (v r. 2004-05) zeleznicna policia na Hlavnej stanici v BA. Aspon 2-3 hliadky - lebo tam je vela takych "individum" a napriklad v Kuty - tam bola zeleznicna policia. A pekna stanica tam je.

Ked uz som pri tych staniciach - tak NR, TT, PP - ziadna slava. PP sa teraz bude modernizovat ale len vdaka peniazom z EU. A v BA tiez ziadna slava na Hlavnej stanici. A je vela dalsich stanic, ktore nie su na tom dobre, takze tu suhlasim s juniorom.

Inak chybaju tu priame nazory Slovakov na tuto temu. Akekolvek nazory - neviem ci teda tu kazdy len po dialnici a cestach cestuje ale mne tu chybaju nazory Slovakov, ktori nepracuju na zeleznici.

Zeleznicne priecestia - SR ma viac este rucne ovladanych zariadeni nez CR a CR ma viac opravenych (kvalite pri prejazde) a viac signalizacnych zariadeni nez SR - a mozes pisat ze nie. Ja tento nazor opieram podobne ako junior o iste zdroje. Nehody - ak je to tak ako pises, tak potom je to smutne, lebo ja to ani nepochopim - ved to je najvacsi risk prechadzat cez kolaje ked svieti cervena alebo su spustene zavory (dalsi problem, malo takychto priecesti) - ine je kolko krat je na vine chybna signalizacia a to nepis ze taky pripad neexistuje lebo tomu ja neuverim. A nemienim to teraz hladat. Ale to nie je mozne, lebo vzdy za obdobie 10 rokov nieco zlyha a stane sa nehoda. Keby bolo viac priecesti so zavorami cez celu cestu, nie len 1/2 cesty a kvalitna signalizacia tak sa dopravne nehody na priecestiach nestavaju. Neexistuje aby sa stavali. Lebo zrazka rusen vs. kamion/auto je vzdy 1:0 s tym ze rusnovodic moze byt lahko zraneny.

Vyhrievanie vyhybiek - zase podobne aj ja mam info pred sebou ze len cca. 30% (r. 2004) su vyhrievane vyhybky a 70% nie. Mna nezaujima aka je cena za vyhrievanie. Toto je fakt.

Nefunguju dialnice na Slovensku ani cesty ked pada sneh a ja si dovolim tvrdit, ze ani zeleznice nefunguju - a nefungovali, vlaky meskali 3-4 hodiny a vela ludi je nespokonych na Slovensku aj s vlakmi, aj s MHD, aj s autobusovym spojenim, aj so zlymi cestami, aj s malou sieto dialnic, aj s malym poctom parkovisk v mestach. Snad len tie letiska su OK - ale ani tie nefunguju ak pada vela snehu a ked aj mrzne, tak ani vodna doprava nefunguje (vynimka ladoborec). Tento svet sa nezmenil - priroda urcuje co bude a nie ludia. Transrapid moze jazdit ked napadne 1-2-3-4 metre snehu lebo je nad zemou. Ale to aj dialnica tak moze byt postavena. Ale toto su extremne priklady - da sa to postavit ale nie je to zatial efektivne. Clovek prezije 30 dni za rok ked pada silno sneh.

A dalej - ano zeleznice stoja vela penazi vsade vo svete a zase v EU sa dava velmi vela penazi na zeleznice - nie len superrychle trate ale vsetky trate a vsetky mozne vyznamy - nie je to lacne a nie vsade je to az taka "studna" ako to junior napisal ako v SR. Ano aj CR na tom nie je dobre. Ale Rakusko, Nemecko, Francuzsko (Velka Britania nie) na tom su lepsie nez SR a CR - investuju tieto vyspele staty (aj Svajciarsko investuje ale tu sa menej stavaju dialnice a preto to nechcem porovnavat) ale nie je to "studna". Prebiehaju tu reformy, setri sa a kontroluje sa tok penazi a nie su tu extremne dlhy.

Tolko moj nazor. Zatial. Mozeme pokracovat ak mas iny nazor. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 08. Jan 2006 02:22

Transrapid nemoze jazdit ked s 1-2-3-4 metre snehu nad tratou, na to aby sa transrapidu udrzal magneticky vankus nesmie byt na trati viac ako 10cm snehu (zdroj - kolega, ktory absolvoval nejake prezentacie suvisiace s tymto druhom dopravy)

Ako som povedal, ty vidis veci statisticky, ja prevadzkovo ... dost davno (rok a pol dozadu) nam zamestnanci OeBB vo Wiedni na Sude vcelku obstojne rozbili 4 vozne (navalili do stojacej supravy masinou v rychlosti cca 40km/h) ... a zaplatili za to bratku po roku ... alebo si pamatam ako sa robilo halo, lebo agenti prechodovej kancelarie v Marcheggu za den 4x otocili (rozne) novucicke dvojposchodove supravy z dovodu, ze ich nas majster zo slovami "nebrzdi, neberem" odmietol odviezt (s tym ze si samozrejme nevymyslal). To su vozidla, take aj my chceme!

Priecestia: V CR je tolko priecesti z dovodu "nedostatocnej suntovej citlivosti" (rozumej pofiderne spraveneho zabzar) oznacenych prenosnymi priecestnikmi ze by to 10 ludi na rukach nezratalo. Medzi ne patri aj vela novucickych opravenych priecesti. Vela sa o tom nehovori, ale je to fakt. Vlak z tohoto dovodu musi velakrat spomalit na rychlsot 10 km/h a davat automobilistom hukackou upozornenie ze sa blizi aby sa nenechali zviest otvorenym priecestim. Super bezpecnost, ze?

Malo takychto priecesti ... hovoris to ako keby len tak niekde mohlo byt slahnute nechranene priecestie. Predpisy hovoria jasne: nechranene priecestia mozu byt do max. tratovej rychlosti 80km/h. Na neverejnej ceste do 100km/h podla rozhladovych pomerov (ci je mozne ho umiestnit stanovi komisia). Musi byt v dostatocnej vzdialenosti oznacene navestou "piskajte", ktora uklada rusnovodicovi pred vjazdom na priecestie pouzit zvukvoe vystrazne znamenie. Priecestia so svetelnou a zvukovou signalizaciou (bez zavor) do 100 km/h. Na neverejnej ceste do 120km/h (neverejnou rozumie sa cesta nezaradena do prislusneho zoznamu MDPT). Priecestia so zvukovou, svetelnou a mechanickou signalizaciou (zavory) smu byt do 160km/h bez vynimky.

To ze je priecestie ovladane rucne alebo kolajovym obvodom ci citacmi naprav na bezpecnost nema vplyv. Statisticky nemozeme posudit ako zhorsuje rucne ovladanie bezpecnost, nakolko za poslednych 15-20 rokov sa u nas nestala nehoda na priecesti sposobena chybou priecestia (teda akehokolvek). Aj pri tej nehode pri Puchove bolo vidno vystrazny oznacnik priecestia, vytrhnuty a vyvaleny na zem, no napriek tomu stale vytrvalo signalizujuci bliziaci sa vlak. A to priecestie tam dali ked to elektrifikovali, V case nehody malo zo 20 rokov (len bolo nanovo natrete).

Teraz si dame jeden statisticky heft: Zo vsetkych nehod na priecestiach na Slovensku od roku 1993 sa ani jedna nestala na nechranenom priecesti ...

Moj nazor (mam ho pod kazdym prispevkom) je taky, ze treba podporit obidva sposoby. Najlepsie ich spojenim v podobe kombinovanej dopravy. Dosiahne sa tak efektivny a ekologicky sposob prepravy nakladov. Dialnice potom budu moct sluzit prepravam, ktore nepreveze zeleznica, regionalnym prepravam osob, armade a verejnym zlozkam. Nedokazem si predstavit ako by sa napr. zachranka presuvala po zeleznici ...

Zakladny rozdiel medzi zeleznicou a cestou: Na odvezenie niecoho po ceste potrebujes podstatne mensiu infrastrukturu ako na odvezenie niecoho vlakom. Vlak vsak samozrejme toho niecoho odvezie viacej. Nedokazem si napr. predstavit co by sa dialo, keby sme z trucu prestali vozit uhlie ... Predstav si ze by sa zopar desiatok milionov ton uhlia rocne muselo odviezt v TIRakoch ...

Cely pruser je v tom ze svetove hospodarstvo zacina coraz viac stat na tych malych prepravach. A tu ma cesta vyhodu, ze kym oni na prevezenie 20 ton a 1000 ton maju ine naklady (samozrejme na 20 ton mensie), my mame v podstate rovnake naklady ci vezieme 20 ton alebo 1000 ton. Na to aby sme vobec mohli taketo prepravy realizovat musime mat k dispozicii rozsiahlu infrastrukturu. A tym padom nie sme schopni konkurovat kamionistovi-zivnostnikovi, ktory musi zivit akurat sam seba mozno zenu a deti, ma na uver kamion a naves mu musi poskytnut ten pre ktoreho vozi (my musime na 90% preprav pristavovat nase vozne). A moze si dovolit inak hospodarit s peniazmi, my tu musime zivit celu prevadzkovu sferu. Trufam si pvoedat ze 100 tonovy naklad zeleznica neodvezie lacnejsie aj keby sme hned zrusili vsetkych uradnikov a ostali by len prevadzkovi zamestnanci. A cim bude viac v ekonomike podiel malych preprav, tym bude viac rast podiel cestnej dopravy. A tym sa viac bude petazovat cestna infrastruktura. A tomu treba zabranit.

Skoro som zabudol na vyhrievanie vymen: Na statistiku, kolko vymen je vyhrievanych (elektricky, ohrievanie vymen plynom je v koliske a trufam si pvoedat ze SR je tu priekopnikom) sa mozeme rovno vykaslat, lebo cely prinos tohoto zariadenia je povedzmeze maly az zanedbatelny(keby si si nebodaj myslel ze proti predoslemu prispevku menim nazor, mylis sa, tam sa jednalo o to, ze si tvrdil, ze nemame ... mame a dost, ale ako to pomaha jest druha vec). Potvrdi to 11 z 10 europskych zelezniciarov.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Moj nazor

Odoslaťod Adaios » 09. Jan 2006 22:46

JoHnZ,

patri k slusnosti odpovedat (hlavne pri mojom pristupe k forumu).

Uz dost vela reagujes statisticky (a mna z toho obvinujes) a snazis sa obhajovat neobhajitelne a dost aj so socialistickym nadychom. Napriklad rucne ovladatelne priecestia su viac rizikove nez pocitacom, okrem toho je to +1 pracovne miseto naviac a penazi v zelezniciach je tak malo ze by sa urcite zisli.

Ja vidim veci aj statisticky aj prakticky. Mne prax potvrdi statistiku. Ja nie som statistik a ani matematik. Na toto pozor. A vlakmi cestujem a napriklad aj po SR, spomaluju vlaky napriklad na trati Trnava-Kuty pri priecestiach a to je trat zmodernizovana. A aj modernizacia bola predrazena a to je jedna trat z ...

Transrapid ma vyhodu pri padani snehu lebo je vysoko nad zemou a je to jednoduchsie - to je prax ale zase je tu tvoj kolega, potom zase kolega s nejakym papierikom a ked uz nic nezaberie tak prichadza vyznam systemu: ako tie vvyhriavane vyhybky a ako bolo na tom SR dobre pred 25 rokami atd. Bolo ale uz nie je v oblasti zeleznic a ani v dalsich oblastiach infrastruktury. Nestaci len stavat ale treba stavat s dobou a predvidat. To nie je statistika, to je prax, JoHnZ.

Dalej pouizvas dost zaujimave vyrazy ktorym ja nerozumiem (to je po vasom "slang") a dost vela odbornych veci - ale to nic nemeni na podstate.

A ja mam iny nazor nez ty na Slovenske zeleznice. Tak ako aquila na najkrajsiu stanicu v BA/SR, ako Dy na slusnost ludi v tomto systeme atd. takze mozes pisat velmi vela a roznych veci ale su zalezitosti kde ked ty napises ze ja vnimam veci statisticky - tak to je priamo urazanie. A to len preto ze mas iny nazor nez ja. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.