Stránka 1 z 48

Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2005 21:44
od Caesar
Zakladám novú tému, lebo už to je nevyhnutné a malo sa tak spraviť už na začiatku vzniku tejto sekcie. Vždy sú témy, ktoré sú všeobecné a nedá sa vždy založiť nová téma, lebo by tam bol 1-2 príspevky. 8)

upravene: Zmenil som nazov temy. Adoas

Vlak Pendolino

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2005 21:47
od Caesar
Vlak Pendolino bude jazdiť z Prahy do Bratislavy rýchlosťou 160 km/h a celú trasu stihne prejsť za menej času než 4h, čo bude rekord aj pre ČD aj pre ŽSR. 8)

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1921

Osobná železničná doprava budúci rok s tržbami 2,848 mld. Sk

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2005 21:50
od Caesar
Osobnej železničnej doprave bude chýbať budúci rok 1 mld. SKK a ešte sa nevie, ako sa bude táto potreba financií riešiť. Štátu totiž narastajú náklady, keďže predáva nákladnú železničnú dopravu a chce na nej "ťažiť", no bude sa musieť prispôsobiť mnohým cenám aj osobná, ktorá s tým ale neráta.

Okrem toho sa tiež dočítate, že 2/3 výkonov dosahujú osobné vlaky. 8)

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1926

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2005 21:53
od Caesar
ŽSR zaťažujú veľké dlhy voči Sociálnej poisťovni. "Štát dlhuje štátu". A štát pomáha štátu. Neviem ako si pán minister predstavoval, že štát pomôže železniciam finančne a bude čakať, že železnice mu peniaze vrátia, ... 8)

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1929

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2005 22:21
od Caesar
ŽSR budú rekonštruovať železničné stanice v Poprade a Prešove. Celkové náklady dosiahnu takmer 1,5 mld. SKK, Práce sa začnú v r. 2006 a skončia v r. 2007. Až 75% peňazí sa zaplatí z EÚ a 25% poskytne štátny rozpočet. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1944

ŽSR však majú dlhodobé problémy s financovaním svojej činnosti, nezaplatené faktúry za el. energiu, ... ešte za r. 2003 a 2004, ... nedoplatky zaplatil štát avšak očakával peniaze od ŽSR naspäť v r. 2005, to sa nestalo a opäť sa táto záťaž posúva na r. 2006, avšak ešte pribudne aj ... :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1945

Jednoducho ŽSR sú stratové tak ako všade vo svete. A modernizácia prebieha za peniaze iných. Inak sú to len dlhy. Zisková je le nákladná železnica, avšak tam sú potrebné obrovské investície do rozvoja, ... 8)

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2005 23:27
od Caesar
ŽSR budú v r. 2006 prepúšťať takmer 2 000 zamestnancov. Dnes majú cca. 20 000 a plán je v r. 2009 stanovený na 17 000 zamestnancov. Na železniciach je teda 15% prezamestnanosť (reálna na r. 2005 je 10%) a tá je tam dlhodobo aj napriek prepúšťaniu. Trate sa zatvárajú, rušia, nejaké sa obnovujú, ale počet železničiarov je stále vyšší než je reálna situácia. Treba si uvedomiť, že železnice sú stratové a tak treba aspoň tú stratu znížiť na minimum.

ŽSR sa zadlžujú aj bez štátnych záruk, zároveň ŽSR dlhujú štátu rôzne finančné výpomoci (platby za el. energiu, dlh voči Sociálnej poisťovni, ...), sú dotované niekoľkými mld. SKK ročne a aj tak ešte produkujú stratu niekoľko mld. SKK.

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1952

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2005 11:36
od wazari
Caesar napísal:ŽSR budú v r. 2006 prepúšťať takmer 2 000 zamestnancov. Dnes majú cca. 20 000 a plán je v r. 2009 stanovený na 17 000 zamestnancov.


ako som to pochopil priamo z materialu, to znizenie zamestnancov by malo byt dosiahnute aj odclenenim niektorych cinnosti - zdravotnictvo, ucilistia, mozno informatika a poziarnici

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2005 18:02
od Caesar
ŽSR s treťou súťažou na dozor trate Piešťany-Nové Mesto n.V. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1967

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2005 19:54
od Caesar
ZSSK, teda Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. by tento rok mala preinvestovať takmer 700 mil. SKK. Investície smerovali predovšetkým na moderizáciu osobných a motorových vozňov. To, čo sa modernizuje je však v príliš malých množstvách a investícií je veľmi málo. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1997

A ja už len doplním, že ZSSK zastrešuje osobnú a nákladnú železničnú dopravu, pričom železničná s názvom Cargo sa momentálne privatizuje.

A okrem iného dopĺňam aj video o tom, ako na Slovensku vyzerá napríklad hlavná železničná stanica v Bratislave. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2007

A takto vyzerá situácia vo Francúzsku, kde je/bol zámer privatizovať železnice, to by totiž určite znamenalo prepúšťanie a zníženie viacerých výhod pre zamestnancov atď. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1999

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 18:56
od Caesar
Na V. eurokoridor v SR smerovalo zatiaľ 4,053 mld. Sk. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2010

Železničná cesta by mala zlacnieť, profitovať z toho budú všetci železniční dopravcovia. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2014

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 19:10
od aquila
4 mld kumulativne je velmi malo :( ale hold taka je slovenska realita ..

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 19:21
od Lenny
Aspoň něco. Důležité je, že se začalo stavět a další stavby se připravují. Ale oproti ČR je Slovensko výrazně pozadu.

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 19:27
od Caesar
aquila napísal:4 mld kumulativne je velmi malo :( ale hold taka je slovenska realita ..


SR nemá dosť peňazí ani na to doplácanie 25%. 8)

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2005 17:08
od magnus
Hmm,
tak nam zasa ZSSK rusi system zliav a vymysla nieco uplne nove a fantasticke. Mno, myslim, ze robia vsetko pre to, aby stratili aj poslednych zakaznikov. Aj to je sposob podnikania.

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2005 17:10
od Caesar
magnus napísal:Hmm,
tak nam zasa ZSSK rusi system zliav a vymysla nieco uplne nove a fantasticke. Mno, myslim, ze robia vsetko pre to, aby stratili aj poslednych zakaznikov. Aj to je sposob podnikania.


magnus, to je reakcia na čo konkrétne? :roll:

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2005 17:27
od wazari
Caesar napísal:
magnus napísal:Hmm,
tak nam zasa ZSSK rusi system zliav a vymysla nieco uplne nove a fantasticke. Mno, myslim, ze robia vsetko pre to, aby stratili aj poslednych zakaznikov. Aj to je sposob podnikania.


magnus, to je reakcia na čo konkrétne? :roll:


osobna doprava meni system zliav na buduci rok
bezalo to v novinach v pondelok, utorok

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2005 17:45
od Leonidas
wazari napísal:
Caesar napísal:
magnus napísal:Hmm,
tak nam zasa ZSSK rusi system zliav a vymysla nieco uplne nove a fantasticke. Mno, myslim, ze robia vsetko pre to, aby stratili aj poslednych zakaznikov. Aj to je sposob podnikania.


magnus, to je reakcia na čo konkrétne? :roll:


osobna doprava meni system zliav na buduci rok
bezalo to v novinach v pondelok, utorok


Caesare, tady konkretne:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2045

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2005 07:47
od magnus
Caesar
prepac, zabudol som tam nakopirovat lik na clanok v Pravde.

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2005 17:53
od Caesar
Osobná doprava je na Slovensku stále v strate viac ako 660 mil. SKK. Oproti plánu je však strata nižšia o 133 mil. SKK. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2066

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2005 15:03
od aquila
inak ma prekvapilo ze v ramci EU25 ma slovensko aj po ruseni trati 6stu najhustejsiu zeleznicnu siet (km na km2). jednickou su samozrejme cesi ;)

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2005 15:28
od Lenny
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2090

Už, aby to bylo. Konečně ten státní moloch pochopí co to jsou zákazníci, lepší a komfortnější vagony. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2005 08:02
od tr3mp
aquila napísal:inak ma prekvapilo ze v ramci EU25 ma slovensko aj po ruseni trati 6stu najhustejsiu zeleznicnu siet (km na km2). jednickou su samozrejme cesi ;)


Určite na to bude mať vplyv aj to, že sa na Slovensku v poslednom období žiadne trate nerušili. Len sa zastavovala osobná premávka na niektorých tratiach. Ale trate fyzicky stále existujú :D

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2005 09:57
od random
hej ako napriklad rimavska sobota - poltar ... tak uz v podstate ani neexistuje a to uz peknych par rokov... pamatam sa este ked som bol mali tak na komplet celej trati (koncom 80tych zaciatkom 90tych rokov 20storocia) zabespacovace zariadenia ... dovtedy tam boli stare mechanicke ... heh potom im to chodili dzamore vykradat! (boli tam aj viac ako 1m dlhe a mozno aj palec hrube medenne lankove kable) ... otras! ...
... tato trat uz vlastne neexistuje .. niecu peniaze ani na jej znesenie... ani ten material co je na nej by to nepokril ... takze tam bude dokial ju nerozkradnu ... a vzhladom na vysku socialnych davok to nebude dlho trvat

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2005 22:14
od Adaios
aquila napísal:inak ma prekvapilo ze v ramci EU25 ma slovensko aj po ruseni trati 6stu najhustejsiu zeleznicnu siet (km na km2). jednickou su samozrejme cesi ;)


SR aj s CR ma velmi hustu zeleznicnu siet, CR aj cestnu siet (2. miesto po Belgicku). Z toho vsak vyplyva aj druha vec a tou su investicie do modernizacie a udrzby.

A aquila, to je 6. miesto v EU alebo vo svete? :roll:

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2005 02:09
od aquila
adoas, omyl, najhustejsiu ma podla najnovsich udajov z eurostatu CR ;)

to 6ste miesto je v ramci EU.