Stránka 46 z 48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2022 15:31
od Peter_CA
Martin08 napísal:Na Slovensku Autoblok umožní kvôli zábrzdnej vzdialenosti iba rýchlosť 140 km/h (toto sa využíva na trati Žilina - Krásno nad Kysucou, na Záhorí a na úseku Senec - Sládkovičovo), aby sa mohlo u nás na Autobloku jazdiť 160km/h ako v ČR museli by sa buď predĺžiť priestorové oddiely, alebo používať štvorznakový autoblok namiesto trojznakového.

Nie je to skôr tak, že v Česku pomocou prenosu návestí na hnacie vozidlo rozkladajú zábrzdnú vzdialenosť do dvoch priestorových oddielov? Pretože rušňovodič vie o návesti Výstraha (alebo "očakávaj zniženie rýchlosti") už od predchádzajúceho návestidla, to znamená, že má takmer dva celé oddiely na zastavenie/spomalenie.

Pretože Česi majú zábrzdnú vzdialenosť (ktorá určuje dĺžku priestorových oddielov) 1000 m až do rýchlosti 160 km/h a predpis D1 píše
Na tratích se zábrzdnou vzdáleností 1000 m může být u vlaků s nejvyšší dovolenou rychlostí vyšší než 120 km/h, a to až do rychlosti 160 km/h včetně, využita dolní hodnota potřebných brzdících procent za podmínky, že návěst Výstraha nebo návěsti, které předvěstí sníženou rychlost, jsou přenášeny na vedoucí vozidlo vlaku prostřednictvím vlakového zabezpečovače již od předchozího návěstidla tak, aby informace o návěsti umožnila strojvedoucímu zastavit vlak na vzdálenost rovnající se dvojnásobku zábrzdné vzdálenosti. Vlakový zabezpečovač musí zajišťovat registraci příjmu návěstí, nařizujících snižování rychlosti.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2022 23:44
od cepheus
opat mozme bratom cechom len tisko zavidiet my takyto projekt neuvidime ani dalsie tisicrocie.. a oni riesia obycajne vacsie mesto na morave,brutalny projekt! https://www.youtube.com/watch?v=zgaL0lKkrHo

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2022 12:12
od lolo
ŽSR vyhlásilo dve nové sútaže:
Implementácia GSM-R do siete ŽSR, úsek Varín - Košice - Čierna nad Tisou štátna hranica https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/436648
ŽSR, Elektrifikácia a súvisiace rekonštrukcie na úseku trate Bánovce nad Ondavou - Humenné https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... nty/444965

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2022 09:54
od cepheus
cize Vydrnik-PP z planu obnovy nic? zabudli vyhlasit VO? toto su len stare odkladane podruzne projekty z PO

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2022 12:07
od asdf
pa3ck: Že nie je použitý neznamená, že to nejde. Ono to ide a pomerne bez problémov.

fergusson: Ja som tiež za to, dávať všade ETCS z fleku, ale ono je to ETCS ešte furt drahé. Ale aspoň skúsiť spočítať, že by sa to fakt neoplatilo, mohli. A naviac, jak sa budú pridávať vlaky, tak tam skôr či neskôr potrebovať budú, viď ČR.

Peter_CA: Je to tak. Na Slovensku si súčasný stav zrejme prelobbovali od SIEMENSu, aby ich nikto nekonfrontoval s autoblokom (akože sa ho nakoniec beztak naučiť museli). Druhá vec je teda potom ETCS L1 a počítače náprav, ani jedno z toho s permisívnymi návestidlami moc nefunguje.

cepheus: Za 35 giga na to mohla byť aspoň architektonická súťaž.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2022 15:30
od EmBe
Dal som dokopy mapu investícií do železničnej infraštruktúry - aspoň to, o čom mám prehľad a čo som dohľadal:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Kto vie o ďalších zrealizovaných projektoch, dajte vedieť.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2022 15:55
od cepheus
pekna mapka, nahodou Ruzomberok -Paludza neplanuju? pomerne rovinaty usek len vyrovnat 2-3 obluky a tahat popod Besenovu(s novou planovanou zastavkou) a L.Michal a Ivachnovu,to kludne mozu na 160-200 aj bez tunela, aby bol aspon od LH suvisly modernizovany usek..

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2022 21:29
od carpet
V harmonograme priorít je plánovaná revitalizácia úseku Varín - LM, prípadne modernizácia na rýchlosť 160 km/h, v jednej časti údajne po 2030, v prehľade akože alokácia peňazí v hodnote stavebných nákladov už od roku 2028, úsek ale doposiaľ nemá EIA a minulý rok bol tender na vypracovanie EIA zrušený, takže v podstate je tento úsek zrejme realizovateľný až po 2030.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2022 12:30
od cepheus
tak to je smutne.. eia a celkovo priprava uz mala byt rozbehnuta dnes.. skoda kedze ako som spominal ide o usek (Paludza-RK) defacto so samou rovinou a na 160-200 tu staci natiahnut trat a zrovnat obluky, tunel ziadny ani vacsi most.. a navyse nadvazoval by na usek paludza -LH ktory idu robit aktualne

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2022 13:24
od pa3ck
Zahrnul si do svojho návrhu aj rozumný sklon trate?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2022 19:36
od cPalo
Veď píše 160km/h jedným smerom a 200km/h opačným :D

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2022 10:22
od cepheus
Vravim je tam rovina bez problémov bez tunela sa dá 160-200 spraviť ako pokračovanie Paludza- LH toto malo ísť tiež z fondu obnovy! Chyba že sa nad tým neuvažovalo

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2022 10:29
od Pacho
ďalší projektant čo projektuje s prstom na mape :-).

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2022 11:54
od ENrico
Viete, prosím, niekto znalý, ako a kedy bude riešené ETCS na úseku Poprad-Lučivná? Lebo súčasťou aktuálnej stavby implementácia ETCS z nejakého dôvodu nie je, a bez ETCS sa tam bude môcť jazdiť len 120 km/h, hoci trať bude zrekonštruovaná na 160 km/h... Teraz ide len o relatívne krátky 13 km úsek, ale keď sa dokončí aj Poprad-Vydrník(-Spišská Nová Ves), kde ETCS bude, tak by určite dávalo veľký zmysel, aby ETCS bolo aj na nadväznom úseku Poprad-Lučivná...

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2022 02:14
od asdf
ENrico: To závisí od toho, aký typ ETCS tam budú dávať. Hlavná je pritom otázka, aké plány majú ŽSR s Popradom. V ŽST Poprad-Tatry je aktuálne SZZ III. kategórie, elektronické stavadlo AŽD ESA-11 z roku 2007, tj. zrejme ešte s vykonovacou úrovňou riešenou na dnešnú dobu už dosť zastaralými a nie moc spoľahlivými reléovými panelmi PRV. Plánovaná technická životnosť zariadenia je 20 rokov, tj. do roku 2027. Takže možnosti sú zariadenie repasovať/rekonštruovať, prípadne ešte nejakú dobu počkať aspoň na priblíženie sa technickej životnosti a zariadenie vymeniť za nové.

Ak tam budú už dávať ETCS L2, tak najmenšia jednotka na ktorú má zmysel to tendrovať, je rozsah jednej RBC, čo tam kde nie je žiadny väčší železničný uzol (tým myslím rozsahu minimálne cca. Zvolena), cca. 80-90km (môže byť samozrejme aj menej). Predpokladám, že niekde na ŽSR už existuje nejaký rozkres toho, ako presne by mali byť úseky rozdelené medzi RBC. Predpoklad je, že to bude s výmenou zariadenia v Poprade.

Ak stále ešte ETCS L1, tak viacmenej jediná požiadavka je, aby to tam bolo zrekonštruované súvisle dva medzistaničné úseky a stanica v strede. Ak sa rozhodnú ŽSR zariadenie rekonštruovať, tak to bude asi možné skôr, ale bude to mať určité špecifiká (reálne jediná firma, čo to môže realizovať), ak sa rozhodnú zariadenie vymeniť, tak predpokladám, že to bude po dokončení oboch úsekov (do Lučivnej, resp. Svitu a do Vydrníka).

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2022 08:43
od ENrico
asdf: Ďakujem pekne za objasnenie.
Ja som práve smeroval k tomu, že na Poprad-Vydrník sa v rámci modernizácie vybuduje ETCS L2, a teda L2 bude v rámci tejto stavby vybudovaný aj v samotnom Poprade. Nadväzný úsek Poprad (mimo)-Lučivná tak po ukončení stavby Poprad-Vydrník ostane bez ETCS, hoci zmodernizovaný, čo sa mi zdá nelogické. Tak že či by nebolo praktické už nejako potiahnuť to ETCS L2 aj na tento zvyšný úsek...

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2022 13:58
od asdf
ENrico: Ak tam má byť L2, tak to závisí naozaj na tom, ako majú ŽSR naplánované rozdelenie RBC. Akurát mi nepríde úplne taktické robiť L2 RBC na jeden úsek, a potom to rozširovať. Obzvlášť ak by súťaž vyhral niektorý zo západoeurópskych výrobcov, tak je dosť šanca, že si pri následnom rozširovaní ŽSR pomerne mastne priplatia.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2022 15:18
od ENrico
asdf: Teda mi z toho vychádza, že ŽSR mali dať ako súčasť stavby Poprad - Vydrník implementáciu ETCS L2 na celom úseku Vydrník-Poprad-Lučivná. Prípadne by sa to teraz ešte dalo doplniť do zadania na Vydrník-Markušovce, kde má byť tiež vybudovaný v rámci stavby L2.

A ak bude medzitým dokončené GSM-R na celom úseku, čo ide v rámci samostatnej stavby, uľahčí to nejako situáciu?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2022 18:44
od asdf
ENrico: Markušovce - Vydrník - Poprad - Svit (- Štrba?) mi na RBC ETCS L2 už príde ako dostatočný úsek. Otázka znie, čo a ako sa dá prepísať/pripísať do zadania, pretože to nie je také jednoduché. Musí tam byť definované rozhranie na jednotlivé časti ZZ, potom samozrejme presné zameranie trate skrzevá rozmiestnenie balíz, potom konfigurácia do RBC a náležité testy.

Dokončenie GSM-R musí byť, to je podmienka nutná pre samotné zapnutie ETCS L2, bez GSM-R sa to ETCS L2 nemá ako dostať na mašinu.

Inak "obvyklý" postup v ČR je rekonštrukcia jednotlivých úsekov, potom stavba GSM-R, potom stavba ETCS L2 (prípadne myslím GSM-R a ETCS L2 v jednej stavbe). Obvyklý postup zo "Západu" je potom stavba "resignallingu", tj. v okamihu, keď mám po stránke stavby doriešený nejaký súvislý úsek, tak potom sa na tento súvislý úsek naraz tendruje ZabZar+DOZ+ETCS L2 (prípadne aj GSM-R, ak nie je vybudované).

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2022 21:02
od EmBe
Optimalizácia trate Prievidza – Jelšovce

Predmetom zákazky je vypracovanie a dodanie dokumentácie EIA podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon o posudzovaní vplyvov") a zabezpečenie súvisiacej inžinierskej činnosti pre dielo "Optimalizácia trate Prievidza - Jelšovce".

Celková hodnota obstarávania (bez DPH) 119 300,00 EUR bez DPH
Názov a adresa dodávateľa REMING CONSULT a.s

https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznameni ... mF4gLGvZT8

Šaštín – Kúty, KRŽZ koľ. č. 1

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2023 09:32
od jarino
Úspešný uchádzač: Porr s.r.o a Porr a.s.
1) Porr s.r.o, Porr a.s. -> 10,7 mil. eur
2) Transservis -> 11,5 mil. eur
3) Tempra -> 13,5 mil. eur
4) Subterra, OHLA ŽS
5) Swietelsky-Slovakia
6) Železničné stavby
7) EUROVIA CS, GJW Praha
8 ) STRABAG
9) Chládek a Tintěra -> 15,28 mil. eur
Odhadované náklady: 11,57 mil. eur bez DPH

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2023 10:17
od lolo
5 mesiacov vyhodnocovať takúto sútaž je myslím celkom dosť, prekvapivo vela ponuk a aj nový hráč z CZ

Re: Šaštín – Kúty, KRŽZ koľ. č. 1

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2023 13:17
od jarino
jarino napísal:Úspešný uchádzač: Porr s.r.o a Porr a.s.
1) Porr s.r.o, Porr a.s. -> 10,7 mil. eur
2) Transservis -> 11,5 mil. eur
3) Tempra -> 13,5 mil. eur
4) Subterra, OHLA ŽS
5) Swietelsky-Slovakia
6) Železničné stavby
7) EUROVIA CS, GJW Praha
8 ) STRABAG
9) Chládek a Tintěra -> 15,28 mil. eur
Odhadované náklady: 11,57 mil. eur bez DPH

Dňa 5.3.2023 sa začalo konanie preskúmania úkonov kontrolovaného na základe námietok proti vyhodnoteniu ponúk.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2023 08:10
od skyo
25.03 2023 6:00

Dejte si do pořádku koleje, vyzvaly České dráhy slovenského správce infrastruktury

https://zdopravy.cz/dejte-si-do-poradku-koleje-vyzvaly-ceske-drahy-slovenskeho-spravce-infrastruktury-150892/

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2023 17:10
od korfo27
Dám to sem keďže není vlákno Prievidza Nitra Nové Zámky https://mytopolcany.sme.sk/c/23154473/d ... v-eur.html