Stránka 32 z 48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2017 13:38
od Lorenc
cez NR nikdy nebude viest ziadny vyznamny medzinarodny koridor, aj nova trat na ZV je vo hviezdach cize tato trat by mala riesit aj spojenie NR-TT.


Južná vetva koridoru Va. Veď tu obhajuješ R1 TT-ZV, že je vyťažená ako D1. Určite by som skôr postavil trať TT-NR-ZV-BB spojka Turiec alebo na RK na 160-200km/h ako strojkoľajnoval BA-ZA.
Ad uzol NR. Keby ide trať TT-Sereď-NR-Levice-BB a krížom ide rekonštruovaná trať a elektrifikovaná MT-Ha-PD-PE-TO-NR-NZ-KN, tak v uzle NR by sa prerozdeľovala doprava tak ako v Žiline. Prečesať zvyšné lokálky a bolo by poriešené.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2017 15:17
od devil
to je vsetko pekne ako aj plany ktore prezentovali zeleznice v ramci svojej PR. len tomu neverim sa dozijem spolu s vacsinou fora. a kto by strojkolajoval trat na ZA a naco ? kvoli cargu ? to je podobna blbost ako sirokorozchodna. mozno z fondov sa dotiahnu aspon zakladne R-ky a prelozky ciest ale na zeleznici je taky investicny deficit ktory mozno prezije aj europsku uniu.

ale trat leopoldov - nitra uz mohla byt v takom stave aby mohla nahradit aspon ciastocne autobusovu dopravu, mozno ciastocne aj IAD. to by jedno z najprospesnejsich zlepseni na zeleznici ako na cestach bolo spustenie R1 v 2011.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2017 18:09
od milan_KM
Na druhej strane treba pripomenúť, že viesť vysokorýchlostnú železnicu (200+km/h) a nákladnú dopravu na jednej koľaji je veľmi obtiažne = veľmi drahé. Vysoké rýchlosti vyžadujú presnú polohu koľaje a nákladné vlaky jej zrovna neprospievajú. Toto je detail, na ktorý sa na SK tak trocha zabúda.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2017 21:40
od Lorenc
to je vsetko pekne ako aj plany ktore prezentovali zeleznice v ramci svojej PR. len tomu neverim sa dozijem spolu s vacsinou fora. a kto by strojkolajoval trat na ZA a naco ? kvoli cargu ? to je podobna blbost ako sirokorozchodna. mozno z fondov sa dotiahnu aspon zakladne R-ky a prelozky ciest ale na zeleznici je taky investicny deficit ktory mozno prezije aj europsku uniu


Tie vízie nemajú žiadny koncept, ktorý by optimalizoval traťový systém.
Ako 160km/h ZV-KE a trojkoľajná BA-ZA bola fakt len do vetra myšlienka.
Ale som rád že sa začalo uvažovať nadnesene napr. ako Česi:

https://www.youtube.com/watch?v=aFkYQCKOVa4

Potenciál železníc je viď Európa a blízke krajiny Austria a Češi. Chce to len dobré projekty. Ako myslím že na VRT 350km/h nieje na SR žiaden potenciál jedine Viedeň-BA-Budapešť-Miškovec-Košice-UA.

Ešte som uvažoval v kontexte sever juh Warsawa-Krakow je 200km/h Budapest Belehrad sa tiež má stavať na 200km/h tak to navrhnúť stredom cez SR.
S prepojením na BA.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2017 21:31
od jarino
Zoznam úsekov na zrušenie:
http://www.zeleznicne.info/view.php?cis ... 2017050001
MDV SR a ŽSR majú do januára 2018 vypracovať analýzu dopadov zrušenia týchto tratí.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2017 22:42
od jarino
TIOP Trebišov:
25.05.2017 sa uskutočnilo záverečné prerokovanie DSPRS tak, aby do 07.06.2017 boli zapracované pripomienky a ukončená a odovzdaná DSPRS .

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2017 07:54
od tr3mp
jarino napísal:Zoznam úsekov na zrušenie:
http://www.zeleznicne.info/view.php?cis ... 2017050001
MDV SR a ŽSR majú do januára 2018 vypracovať analýzu dopadov zrušenia týchto tratí.


V časti "Zoznam tratí s minimálnou osobnou dopravou" je aj "Banská Štiavnica - Hronská Dúbrava". Ako je to možné?

Poviem si, že chcem skočiť v sobotu z Bratislavy do Banskej Štiavnice s bicyklom. Podľa cp.sk mi prvý ranný spoj ide už o 10:01 a už po necelých šiestich hodinách a 218 km som o 15:58 v BŠ. Tam si tri minúty pobicyklujem, o 16:01 mi ide vlak späť a v BA som o 19:59, teda len za štyri hodiny.

Toto pre niekoho nie je atraktívne a trať má minimálnu osobnú dopravu? :D :lol: :mrgreen:

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2017 11:11
od magnus
Áno, presne o tomto to je :-) ZSSK ešte stále nechce ponúkať normálne služby, radšej namiesto snahy o zlepšenie a prilákanie cestujúcich sa spoliehajú na vlaky zadarmo a rušenie prípojov.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2017 18:42
od Lorenc
viewtopic.php?f=35&t=22573&p=195233#p195233

Medzi Žilinou a Košicami však štát musí zmodernizovať ešte približne 240 kilometrov tratí, ktoré vedú cez náročný hornatý terén. Modernizácia tratí východne od Žiliny však už nemusí byť hradená z eurofondov v prípade, že Slovensko v novom programovom období po roku 2020 nedostane možnosť čerpať dostatočne veľký objem európskych peňazí.
„Vysokorýchlostná trať má zmysel v tom prípade, ak umožňuje dopravu na veľké vzdialenosti s minimálnym počtom zastavení. V opačnom prípade sa technicky vlak na danú rýchlosť nerozbehne a vynaložené investície by vyšli nazmar,“ uvádza Ducká.
Podľa jej slov Slovensko nie je možné porovnávať s okolitými krajinami kde sú medzi veľkými mestami silné dopravné prúdy, ktoré na Slovensku chýbajú. „Slovenská republika má najväčšie mesto Bratislavu, ktorá sa v rámci rebríčka miest krajín EÚ podľa počtu obyvateľov umiestňuje na 70. mieste.
Druhé najväčšie slovenské mesto Košice sa v prvej stovke najväčších miest EÚ nenachádza. Z tohto dôvodu nie je možné porovnávať Slovensko s krajinami EÚ s rozvinutou sieťou vysokorýchlostných tratí, pretože tie spravidla spájajú násobne väčšie mestá,“ dodáva Ducká.


ZA a Kosice nemôžu ísť 200km/h, lebo prečo ? Ako keby som videl od ŽSR Case study porovnanie s animáciou na 160, 200 vedľa seba potom by som povedal dobre, ale toto je absolútne blúznenie nejakej hovorkyne.
Ako zapravdu by som dal, že 360km/h na severe alebo vôbec na Slovensku význam nemá, jedine v kontexte štátov starej monarchie v smere Wien-BA-BP-Miskolc-KE-UA. Ale aj o tom sú ticho. Už mala byť hotová podobná štúdia krajín V4. Od toho článku by som čakal aj technické riešenie, ktoré vyžaduje trať na 200km/h pre konvenčné vlaky. To si mal zistiť autor u Remingu nech má článok nejakú fundovanosť.

https://www.youtube.com/watch?v=aFkYQCKOVa4

Celkom usefull názory nejakého brita na tému VRT v ČR.

https://www.youtube.com/watch?v=puOvuMBMbCk

Severná trasa by sa mala naprojektovať práve preto, že je v horskom teréne na 200km/h. ZA-SNV bezproblémov aj s cca rovnakým počtom zástaviek pre osobné vlaky. A to by mal byť update železničného projektu v tejto trase. Nie hľadanie, kde ušetriť a bacnúť úseky so 140km/h.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2017 13:41
od jarino
Boli vybraté nasledovné projekty ŽSR na financovanie z tretej výzvy CEF:
Žilina, mimo - Varín; odhadované náklady: 64,5 mil. eur, spolufinancovanie: 50,3 mil. eur
Implementácia GSM-R Varín - Košice - Čierna nad Tisou; odhadované náklady: 29,5 mil. eur, spolufinancovanie: 25 mil. eur
Modernizácia úseku Malacky - Kúty, príprava; odhadované náklady: 15 mil. eur, spolufinancovanie: 12,9 mil. eur

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2017 23:04
od EmBe
Konečne ZA-Varín. Aká je tam podmienka v CEF? Stavba sa musí začať alebo dokončit do xy mesiacov. Kedy by sa teda mohlo zacat?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2017 06:08
od aquila
mna by skor zaujimalo ze ci konecne urobia nieco s tou kardinalnou hlupostou, ze aj ked je tam obrovska zriadovacia stanica, je KIA napojena priamo na koridor ..

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2017 08:50
od milan_KM
A už si rozmýšlal nad tým ako bez mostov a divokých sklonových pomerov napojíš tu vlečku do zriaďovačky?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2017 09:59
od Lorenc
https://www.etrend.sk/ekonomika/preco-s ... afoch.html

S tými lokálkami s nízkou dopravou to je konina. To je ako odstavme všetky malé prítoky riek ostane nám Váh a Dunaj :-D Napr. TEŽ ročne prepraví 2mil cestujúcich a z toho 50% za leto. Ovšem títo ľudia sem prídu aj z Prahy, Bratislavy a Košíc...

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2017 10:13
od aquila
a kto hovori, ze to bude bez mostov ? je tam obrovska zriadovacia stanica, kde je tych mostov uz aj tak docela dost.

navyse je tam uz most co krizuje hlavnu trat ..

tu je skor zase raz velmi velmi zle planovanie na zaciatku, lebo sa napriklad dvojka okolo KIA zdvihla kvoli vlecke .. pricom keby sa vlecka inak naplanovala mohla byt rovno zaustena zriadovacky a vlastne aj KIA by usetrila priestor v zavode, kedze vlaky by boli na zriadovacke ..

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2017 10:19
od milan_KM
Ale tým mostom sa zase len dostaneš na hlavnú trať. To že je tu zlé plánovanie od začiatku je úplne jasné keďže, toto má Slovensko ako smrteľnú diagnózu.
Ale čo sa týka tej vlečky tak nasilu ju pripojovať do zriaďovačky mi prídu ako úplne vyhodené peniaze. ( ak to samozrejme nemá vplyv na max. rýchlosť na hlavnej trati)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2017 11:02
od aquila
vsak to je ten problem, ze to ma vplyv na najvyssiu rychlost na samostatnej trati aj ked je tam absolutna priamka ... si to predstav ako napojenie polnej cesty na dialnicu .. aky to mas asi vplyv a ake by tam asi boli znacky ? :)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2017 13:01
od milan_KM
Čo viem tak teraz si to tam vlaky šinú 120... A ďalšia reko smerom na Vrútky je tak na 30 rokov pasé. A bez vyrovnania trate = tunel za Varínom vlaky 160 hádam ani nevyužijú. Navyše sa nedá porovnávať s diaľnicou keďže vlaky máš riadenú premávku a kapacita trate ani zďaleka nie je využitá tak aby trať nezvládla jeden dva nákladné vlaky z Kie za deň.

Podľa mňa naozaj úplne zbytočná a drahá investícia.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2017 06:28
od magnus
Poopravil som si názor na ing. Kubáčka:
http://www.tyzdennikkoment.sk/slovenske ... kej-krizy/
http://www.vlaky.net/upload/images/repo ... storia.pdf

Pomerne triezvo pomenoval čo sa dialo a deje na Slovensku so železnicou aj kto je za to zodpovedný. Bolo by načim spraviť na ministerstve preriezku :-P

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2017 23:17
od jarino
Uznesenie k uvoľneniu dlhovej brzdy sa doplnilo o ďalšie návrhy. Boli doplnené možné projekty na železnici:
Modernizácie trate št. hr. ČR/SR - Čadca – Krasno n/K, úsek Čadca (mimo) - štátna hranica, 3. stavba
Modernizácie trate št. hr. ČR/SR - Čadca – Krasno n/K, úsek Čadca – Krasno n/K, 1. a 2. stavba
Centralizácia riadenia systémov bezpečnosti objektov ŽSR a zabezpečenie štandardov železničných staníc
Elektrifikácia trate Haniska pri Košiciach - Moldava nad Bodvou, realizácia
ŽSR, Elektrifikácia trate Bánovce nad Ondavou – Humenné, realizácia
Priecestia, zvyšovanie stupňa bezpečnosti (100 priecestí)
Cieľový GVD - 11 stavieb úprav zabezpečovacích zariadení s cieľom zavedenia taktového GVD
Modernizácia trate Žilina – Košice, úsek Poprad – Spišská Nová Ves, príprava
Modernizácia trate Žilina – Košice, úsek Poprad – Spišská Nová Ves, realizácia

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2017 07:12
od aquila
len vacsina neni ani poriadne pripravena .. cize je to skor kvoli volbam a marketingu

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2017 10:58
od mino
magnus napísal:Poopravil som si názor na ing. Kubáčka:
http://www.tyzdennikkoment.sk/slovenske ... kej-krizy/
http://www.vlaky.net/upload/images/repo ... storia.pdf

Pomerne triezvo pomenoval čo sa dialo a deje na Slovensku so železnicou aj kto je za to zodpovedný. Bolo by načim spraviť na ministerstve preriezku :-P


Zaujimave citanie...

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2017 23:23
od jarino
aquila napísal:len vacsina neni ani poriadne pripravena .. cize je to skor kvoli volbam a marketingu

Skôr tam nahádzali aj projekty, ktoré majú ísť cez eurofondy, napr. tie elektrifikácie, cieľový grafikon. Neviem, čo by namiesto toho chceli financovať v dotyčnej prioritnej osi. Zasa na druhej strane PP - SNV alebo ten tunel za Krásnom znejú zaujímavo, ale môj názor k uvoľneniu dlhovej brzdy to nemení.
Elektrifikácia do Humenného má podpísané tri nové zmluvy ohľadom prípravy DSP, DRS, IČ atď. Podľa termínov v zmluvách tender na zhotoviteľa by mohol byť optimisticky koncom roka 2018 a realisticky najskôr v roku 2019. Stavebné povolenia koncom roka 2018.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2017 14:32
od Rasťo
Tak ZSSK zverejnil na webstránke návrh Grafikonu na rok 2017/2018. http://www.slovakrail.sk/sk/grafikon/tr ... -2018.html
Ako hľadám tak hľadám, ale je tam žiadne posilnenie Bratislavy v smere na Petržalku ani inam nevidím. Na imhd je v diskusii napisané, že Ersek objednal 1,8miliona km viac. Viete niekto o tom niečo?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 11:54
od Lorenc
https://ekonomika.sme.sk/c/20665613/vys ... v-eur.html

Presne tak toto je uplne odveci ak mam dve investicie modernizácia Leopoldov-Nitra a Nitra Trnovec nad Váhom. Mala to byť 160-200km/h TT-NR popri R1 cez Sereď to by malo obojstrannú logiku cestovania aj kontextualnu na ZV-BB / KE.