Stránka 34 z 48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 21:33
od rexino
Takže výsledok je, že zvýšia rýchlosť? Alebo sa ešte bude posudzovať zdvojkoľajenie? Lebo zrýchlenie z 80 na 100 ušetrí asi tak 2-3 minúty max... poteší, ale podľa mňa to nestačí. Nové REXi majú ten problém, že musia v DNV čakať na osobák a tam naberajú často meškanie. Plus pri vjazde do Kysaku takmer stále zastavia pred výhybkou asi na minútu a vážne netuším prečo.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 22:05
od Lorenc
To už mohlo byť aj sem tam 120km/h... Poliaci kúpili Pendolina a na tratiach kade sa jazdilo 120 išli aj na 200km/h. Chápem že majú priamejšie úseky. Ale Pendolino u nás ide rýchlo ako osobák... Podľa mňa podceňujeme naše trate.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2018 12:08
od jarino
Naše mnohé priamejšie trate majú zastaralé zabezpečovacie zariadenie.

Zastávka v KNM pri Schaeffleri nebude. Vraj ZSSK ju po spravenej analýze vyhodnotila ako zbytočnú (blízkosť ostatných dopravní a technologická náročnosť) a ŽSR si len tak stavať stanice podľa ľubovôle nemôžu.
Odhadované náklady boli cca 690 tisíc eur, financie vraj nie sú problém.
Ale vraj by došlo vplyvom zahustenia úseku k rozviazaniu prípojov v ZA a CA.
https://www.zsr.sk/pre-media/vyjadrenie ... meste.html

Je vtipné, že stanice mimo dedín kde nastúpi pár ľudí nikomu nevadia. Ale tie tam už boli za cisára pána...

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2018 15:56
od aquila
no sak to a zrovna na tej trati je ich pozehnane .. len tu este aj po 100 rokoch od konca cisare pana plati, ze vsak tak sa to robilo uz cisare pana a musi to byt teda dobre

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2018 16:15
od IceFox
Ja tomu nerozumiem... Zastávka Oščadnica, kde vystupuje 2,5 človeka im nevadí ,ale zastávka Schaefler (kde by mohlo zastavovať len pár vlakov - na smenu a zo smeny) im príde ako zbytočné zahusťovanie... Alebo stanica Krásno ,ktorá je na okraji Krásna. Alebo Brodno ,ktoré je reálne pri Rudinke...

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2018 09:54
od Peter_CA
Ešte by som pridal Svrčinovec zastávku, ale tá nie je tak na očiach, pretože tam jazdí málo vlakov a väzby na oboch koncoch sú voľné. A prestavba trate je vo hviezdach...

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2018 13:00
od EmBe
jarino napísal:Zoznam úsekov na zrušenie:
http://www.zeleznicne.info/view.php?cis ... 2017050001
MDV SR a ŽSR majú do januára 2018 vypracovať analýzu dopadov zrušenia týchto tratí.

Je z toho nejaký výstup už?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2018 14:37
od EmBe
NŽST Uľanka, rekonšt. výhybiek č. 5, 8, 9, 10 a sanácia žel. spodku a diaľk. ovládanie zab. zar. v úseku B. Bystrica – Uľanka; NŽST Uľanka – staničné zab. zar.; Cielené investície – HI. Dolný Harmanec

https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/412744

Predmetom zákazky s názvom „NŽST Uľanka, rekonšt. výhybiek č. 5, 8, 9, 10 a sanácia žel. spodku a diaľk. ovládanie zab. zar. v úseku B. Bystrica – Uľanka; NŽST Uľanka – staničné zab. zar.; Cielené investície – HI. Dolný Harmanec“ je uskutočnenie stavebných prác – rekonštrukcia výhybiek, železničného spodku, vybudovanie a úprava zabezpečovacieho zariadenia a súvisiace stavebné práce. Výhybky č. 5, 8, 9, 10 v NŽST Uľanka sú stupňové sústavy zvršku T s obmedzenou možnosťou údržby. Cieľom rekonštrukcie je dosiahnutie normových parametrov dopravnej cesty a zaistenie bezpečnosti dopravy na dráhe. V NŽST Uľanka je elektromechnické staničné zabezpečovacie
zariadenie (SZZ) so samočinným záverom výmen, ktoré je dožité. V súvislosti s rekonštrukciou výhybiek je ho potrebné nahradiť zariadením novým. V súvislosti s novým SZZ je potrebné vybudovať nové traťové zabezpečovacie zariadenie, s možnosťou diaľkovej obsluhy zo ŽST Banská Bystrica vrátane diaľkovej obsluhy NŽST Kostiviarska. Nakoľko stavba „NŽST Uľanka, rekonštrukcia výhybiek č. 5, 8, 9, 10 a sanácia žel. spodku a diaľkové ovládanie zab. zar. v úseku B. Bystrica – Uľanka“ je technologicky previazaná s PD „NŽST Uľanka – staničné zabezpečovacie zariadenie“ a „Cielené investície – Hl. Dolný Harmanec“, je nutné realizovať všetky tri stavby súčasne. V súvislosti s touto skutočnosťou, projektová dokumentácia stavby „NŽST Uľanka, rekonštrukcia výhybiek č. 5, 8, 9, 10 a sanácia žel. spodku a diaľkové ovládanie zab. zar. v úseku B. Bystrica – Uľanka“ rieši v PS 02 úpravu PD stavby „NŽST Uľanka – staničné zabezpečovacie zariadenie“. Úviazku na traťové zabezpečovacie zariadenie Uľanka – Harmanec jaskyňa rieši PD stavby „NŽST Uľanka – staničné zabezpečovacie zariadenie“ a PD stavby „Cielené investície – Hl. Dolný Harmanec“.

1.Cielené investície - Hl. Dolny Harmanec:

Stavba obsahuje:
PS 01 Uprava SZZ ZST Ulanka
PS 02 Uprava SZZ NZST Harmanec jaskyna


PS 01: Úprava SZZ ŽST Uľanka:


Predmetom tohto prevádzkového súboru je vybudovanie nového TZZ 3.kategórie v zmysle normy TNŽ 34 2630 v traťovom úseku Uľanka - Harmanec jaskyňa a zapracovanie väzieb do existujúceho SZZ. Nové TZZ bude typu automatické hradlo AHP-03D s možnosťou jazdy vlaku na vlečku do traťového obvodu a s možnosťou uzamknutia vlaku na vlečke. Pre zisťovanie voľnosti medzistaničného úseku bude použitý počítač osí ACS 2000. Ku snímačom počítača osí bude položená nová kabelizácia. V dopravnej kancelárií ŽST Uľanka budú osadené ovládacie a indikačné prvky nového TZZ do existujúcej koľajovej dosky.
Vnútorný výstroj nového TZZ bude umiestnený do nového reléového domčeka vedľa staničnej budovy medzi staničnou budovou a existujúcom reléovým domčekom.
Na zástavke Dolný Harmanec budú zrušené a demontované krycie návestidlá a ovládací pult v DK. Zároveň bude osadené nové pomocné stavadlo pre obsluhu vlečky, výhybky a výkoľajky.

Súčasný stav zabezpečovacieho zariadenia
V stanici Uľanka sa nachádza staničné zabezpečovacie zariadenie (SZZ) 2. kategórie, elektromechanické zabezpečovacie zariadenie (EMZZ). V medzistaničnom úseku Uľanka – Harmanec jaskyňa sa nachádza Hlásnica Dolný Harmanec, ktorá rozdeľuje medzistaničný úsek na dva oddiely. Traťové zabezpečovacie zariadenie (TZZ) medzi ŽST Uľanka - Hlásnica Dolný Harmanec - NŽST Harmanec jaskyňa je v súčasnosti vypnuté z činnosti. Výkon dopravy v danom traťovom úseku je riadený na základe telefonického dorozumievania. V obvode Hlásnice Dolný Harmanec je zaústená vlečka Dolný Harmanec. Úprava zabezpečovacieho zariadenia na Hlásnici Dolný Harmanec a úprava SZZ v ŽST Uľanka je predmetom PS 01.

Navrhované riešenie

Predmetom tohto prevádzkového súboru je vybudovanie nového TZZ 3.kategórie v zmysle normy TNŽ 34 2630 v traťovom úseku Uľanka - Harmanec jaskyňa a zapracovanie väzieb do existujúceho SZZ. Nové TZZ bude typu automatické hradlo AHP-03D s možnosťou jazdy vlaku na vlečku do traťového obvodu a s možnosťou uzamknutia vlaku na vlečke. Tento typ zariadenia vychádza z typu AHP-03 a využíva na prenos informácií a povelov prenosové zariadenie ACS 2000.
Pre zisťovanie voľnosti medzistaničného úseku bude použitý počítač osí ACS 2000. Ku snímačom počítača osí bude položená nová kábelizácia.
V dopravnej kancelárii ŽST Uľanka budú doplnené nové ovládacie a indikačné prvky pre potreby nového TZZ do existujúcej koľajovej dosky. Na zástavke Dolný Harmanec zast. budú zrušené krycie návestidlá a ovládací pult v DK. Zároveň bude osadené nové ovládacie zariadenie pre potreby obsluhy výhybky a výkoľajky na vlečke, ktoré
bude súčasťou TZZ. Vedľa ovládacieho zariadenia bude nový vonkajší telefónny objekt (VTO) osadený na betónovom stĺpiku. Vnútorný výstroj nového TZZ bude umiestnený do nového reléového domčeka RD1 vedľa staničnej budovy, medzi staničnou budovou a existujúcim reléovým domčekom.



PS 02: Úprava SZZ NŽST Harmanec jaskyňa:

Predmetom tohto prevádzkového súboru je vybudovanie nového TZZ 3.kategórie v zmysle normy TNŽ 34 2630 v traťovom úseku Uľanka - Harmanec jaskyňa a zapracovanie väzieb do existujúceho SZZ. Nové TZZ bude typu automatické hradlo AHP-03D s možnosťou jazdy vlaku na vlečku do traťového
obvodu a s možnosťou uzamknutia vlaku na vlečke. Pre prenos informácii bude využitý existujúci diaľkový kábel DK 23. Pre zisťovanie voľnosti medzistaničného úseku bude použitý počítač osí ACS 2000. Ku snímačom počítača osí bude položená nová kabelizácia. V dopravnej kancelárií NŽST Harmanec jaskyňa budú osadené ovládacie a indikačné prvky nového TZZ do novej koľajovej dosky. Vnútorný výstroj nového TZZ bude umiestnený do nového reléového domčeka vedľa staničnej
budovy.

Súčasný stav zabezpečovacieho zariadenia

V stanici Harmanec jaskyňa sa nachádza staničné zabezpečovacie zariadenie (SZZ) 2. kategórie, elektromechanické zabezpečovacie zariadenie (EMZZ). V medzistaničnom úseku Harmanec jaskyňa– Uľanka sa nachádza Hlásnica Dolný Harmanec, ktorá rozdeľuje medzistaničný úsek na dva oddiely. Traťové zabezpečovacie zariadenie (TZZ) medzi NŽST Harmanec jaskyňa - Hlásnica Dolný Harmanec - ŽST Uľanka je v súčasnosti vypnuté z činnosti. Výkon dopravy v danom traťovom úseku je riadený na základe telefonického dorozumievania. V obvode Hlásnice Dolný Harmanec je zaústená vlečka Dolný Harmanec.
Úprava SZZ v NŽST Harmanec jaskyňa je predmetom PS 02.

Navrhované riešenie
Predmetom tohto prevádzkového súboru je vybudovanie nového TZZ 3.kategórie v zmysle normy TNŽ 34 2630 v traťovom úseku Uľanka - Harmanec jaskyňa a zapracovanie väzieb do existujúceho SZZ. Nové TZZ bude typu automatické hradlo AHP-03D s možnosťou jazdy vlaku na vlečku do traťového obvodu a s možnosťou uzamknutia vlaku na vlečke. Tento typ zariadenia vychádza z typu AHP-03 využíva na prenos informácií a povelov prenosové zariadenie ACS 2000.
Pre zisťovanie voľnosti medzistaničného úseku bude použitý počítač osí ACS 2000. Ku snímačom počítača osí bude položená nová kábelizácia. V dopravnej kancelárii NŽST Harmanec jaskyňa bude osadená nová koľajová doska, v ktorej budú osadené ovládacie a indikačné prvky nového TZZ.

2. NŽST Uľanka - staničné zabezpečovacie zariadenie


PS01 Staničné zabezpečovacie zariadenie Uľanka
PS02 Traťové zabezpečovacie zariadenie Uľanka – Kostiviarska
PS03 Úprava SZZ Kostiviarska

V jednotlivých dopravniach je vybudované staničné zabezpečovacie zariadenie 2. kategórie podľa TNŽ 34 2620 typu elektromechanické staničné zabezpečovacie zariadenie. Medzistaničný úsek Kostiviarska – Uľanka je zabezpečený traťovým zabezpečovacím zariadením 2. kategórie podľa TNŽ 34 2630, medzistaničný úsek Uľanka – Harmanec Jaskyňa je zabezpečený traťovým zabezpečovacím zariadením 1. kategórie. V súčasnej dobe je vypracovaná projektová dokumentácia pre traťové zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie podľa TNŽ 34 2630 typu automatické hradlo v medzistaničnom úseku Uľanka – Harmanec jaskyňa. Tento navrhovaný stav bude rešpektovaný aj v rámci tejto stavby.

PS 01 Staničné zabezpečovacie zariadenie Uľanka
V rámci PS bude navrhnuté nové staničné zabezpečovacie zariadenie typu elektronické stavadlo 3. kategórie podľa TNŽ 34 2620. Konfigurácia koľajiska ŽST Uľanka zostane zachovaná podľa súčasného stavu. Dopravné koľaje budú č. 1, 2, 3, manipulačná koľaj zostane č. 5. Vonkajšie prvky v koľajisku budú nové. Návestidlá budú nové svetelné s rýchlostnou návestnou sústavou. Prestavníky budú nové elektromotorické osadené na výhybkách 1, 3, 3, 4, 5, 9 a 10. Ostatné výhybky budú osadené výmenovými zámkami, z ktorých výsledné kľúče budú držané v elektromagnetickej zámke (EZ) v blízkosti výhybky. Izolácia koľajiska bude riešená počítačmi osí. V rámci tohto PS bude zahrnutá úviazka SZZ na traťové zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie podľa TNŽ 34 2630 smer Harmanec jaskyňa, ktoré bude vybudované v rámci inej stavby. V rámci tohto PS bude riešená aj nová technológia TZZ smer Kostiviarska umiestnená v ŽST Uľanka.

PS 02 Traťové zabezpečovacie zariadenie Uľanka – Kostiviarska

V rámci tohto PS bude vybudované nové TZZ 3. kategórie podľa TNŽ 34 2630 typu automatické hradlo v úseku Uľanka – Kostiviarska. V tomto PS bude riešená technológia TZZ umiestnená v ŽST Kostiviarska, smer Uľanka. Prepojenie TZZ smer Uľanka je uvažované jestvujúcim diaľkovým traťovým káblom po dvoch žilách pomocou prenosového zariadenia, ktoré je integrálnou súčasťou TZZ a slúži na bezpečný prenos informácií potrebných pre funkciu TZZ. Umiestnenie vnútorného výstroja bude do existujúcich priestorov v reléovej miestnosti v ŽST Kostiviarska. V rámci PS budú doplnené, prípadne upravené ovládacie a indikačné prvky v existujúcom ovládacom zariadení. V koľajisku budú osadené nové snímače osí na uľanskom zhlaví.

PS 03 Úprava SZZ Kostiviarska
V rámci PS je uvažované s úpravou SZZ Kostiviarska v rozsahu úviazky nového TZZ Uľanka – Kostiviarska na existujúce SZZ v ŽST Kostiviarska.

Takže bude:
existujúce SZZ Kostiviarska - nové AH - nové SZZ Úľanka - nové AH Dolný Harmanec - existujúce SZZ Harmanec Jaskyňa

3. NŽST Uľanka, rekonštrukcia výhybiek č. 5, 8, 9, 10 a sanácia žel. spodku a diaľkové ovládanie zab.zar. v úseku B. Bystrica - Uľanka

Dokumentácia stavebných objektov
SO 01 NŽST Uľanka, železničný zvršok a výhybky
SO 02 NŽST Uľanka, železničný spodok
SO 03 Elektrický ohrev výhybiek v NŽST Kostiviarska
SO 04 Úprava ovládania VO v NŽST Uľanka a Kostiviarska
SO 05 Napojenie EOV a VO do centra riadenia dopravy B. Bystrica

Dokumentácia prevádzkových súborov – technologická časť
PS 01 Úprava SZZ v NŽST Kostiviarska
PS 02 Doplnenie diaľkovej obsluhy v NŽST Uľanka - staničné zabezpečovacie zariadenie
PS 03 Úprava SZZ v ŽST Banská Bystrica
PS 04 TZZ Banská Bystrica – Kostiviarska
PS 05 Optický a traťový kábel v úseku B. Bystrica – Uľanka

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2018 13:23
od asdf
To je neuveriteľné, na ŽSR tento rok už druhá technologická stavba mimo koridory.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2018 15:46
od mates
Zhrniem to, aby nevznikali nejaké nedorozumenia:
- nové traťové zabezpečovacie zariadenie v úseku Banská Bystrica - Kostiviarska (súčasť projektu 3)
- nové staničné zabezpečovacie zariadenie v ŽST Kostiviarska (súčasť projektu 3)
- nové traťové zabezpečovacie zariadenie v úseku Kostiviarska - Uľanka (súčasť projektu 2)
- nové staničné zabezpečovacie zariadenie v ŽST Uľanka (súčasť projektu 2)
- nové traťové zabezpečovacie zariadenie v úseku Uľanka - Harmanec Jaskyňa (súčasť projektu 1).

Výsledkom bude najmä diaľkové riadenie staníc Kostiaviarska a Uľanka zo ŽST Banská Bystrica.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2018 12:27
od ferguson
Ak sa mozem opytat, ako to vyzera na trati Horna Stubna - BB? Rekonstrukcia sa planuje, ale stoja vobec vlaky medzi tymito dvoma stanicami?
Chcel som tam ist na cyklo/turistiku ale inak ako autom sa tam asi neda dostat...

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2018 17:50
od EmBe
ferguson napísal:Ak sa mozem opytat, ako to vyzera na trati Horna Stubna - BB? Rekonstrukcia sa planuje, ale stoja vobec vlaky medzi tymito dvoma stanicami?
Chcel som tam ist na cyklo/turistiku ale inak ako autom sa tam asi neda dostat...


Stoja tam rýchliky v dopravniach Čremošné a Harmanec jaskyňa ale len z dopravných dôvodov (križovanie).

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2018 17:56
od Peter_CA
Zabúdaš na Hornú Štubňu obec :lol:

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2018 06:39
od ferguson
A ine ako rychliky tam nechodia? Vlakom sa tam teda neda vlastne dostat, aj ked tade chodia?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2018 08:36
od duro_z_dediny

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2018 16:04
od EmBe
ferguson napísal:A ine ako rychliky tam nechodia? Vlakom sa tam teda neda vlastne dostat, aj ked tade chodia?

Iné pre osobnú prepravu nie. Potom už len nákladné. Takže nedá sa tam dostať. :? Ešte som mal myšlienku, že by R zastavovali aspoň v sezóne v žst. Harmanec Jaskyňa kvôli jaskyni a turistickým chodníkom. Keď tam aj tak mnoho z nich stojí z dopravných dôvodov.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2019 13:36
od Lorenc
https://myliptov.sme.sk/c/22016335/pre- ... oline.html

Železničný tunel pod Tatry by sa dal vykopať
Aj v modernej histórii bolo a stále je počuť o plánoch prepojenia. Keď sa Slovensko chcelo uchádzať o organizovanie olympijských hier s poľským Krakovom, nápad opäť ožil.

Nápad ožíva aj dnes, ale nikto nechce chodiť cez Tatry na poľovačky, ani tadiaľ prevážať soľ. Ožíva súvislosti s problematickou dopravou medzi tatranskými strediskami cestovného ruchu. Najväčšie stredisko je poľské Zakopané, lenže na druhej strane Tatier sa nachádza práve Tichá dolina, ktorá okrem toho, že je dlhá, sa turisticky nevyužíva a je prísne chránená.

Preto sa nedávno opäť rozprúdila debata o železničnom prepojení Zakopaného a Štrbského Plesa cez tunel.

V lete zverejnila Gazeta Krakowska informáciu o tom, že tunel popod Tatry by sa dal stavať. Vyplynulo to zo štúdie, ktorú robili Univerzita vedy a techniky AGH a Technická univerzita v Krakove.

„Naša analýza ukázala, že je možné vŕtať tunel so šírkou približne 10 metrov a dĺžkou 10 kilometrov,“ povedal Eduard Preweda z krakovskej Univerzity vedy a techniky.

Výskumníci predpokladali, že sa bude kopať z dvoch strán naraz a stavbári sa stretnú v polovici.

Železnica by bola úzkorozchodná a mohla by spojiť Štrbské Pleso so Zakopaným. Na trase sa počíta so zastávkami v Kuźnici a na Štrbskom Plese. Trasa by mala byť dlhá 23 kilometrov a dostať sa zo Zakopaného na Štrbské Pleso by nemalo trvať dlhšie ako 22 minút.

Piotr Bąk, starosta regiónu, hovorí, že Tatry by mali byť jednou turistickou oblasťou. Dodal, že všetko musí byť starostlivo naplánované a premyslené. Dopravné prepojenie cez Tatry môže byť podľa neho úlohou pre ďalšie generácie. Starosta mesta Zakopané je skôr skeptický a myšlienku označil za neuskutočniteľnú.


Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2019 18:15
od woodbridge
dalsie rozpravocky starej matere, este sa bude o tom dalsich sto rokov hovorit, navyse ako pisu na konci clanku starosta zakopaneho sa velmi k tomu nema, je skepticky.. cize inak povedane tomu sam neveri lebo obe strany a vlady dobre pozna.. nasa generacia sa toho uz urcite nedozije kedze je tak debilne nastaveny system na zelezniciach u nas ako aj dlhe roky je.. napr aj o tataranskej elektricke sa uz dlho len keca ze predlzia jej trasu z Lomnice az na Javorinu a zo Strbskeho smerom na Podbanske a Zapadne Tatry Rohace -Ziar a podobne bla bla bla.. a skutek vzdy utek..

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2019 18:34
od nonick
Existuje nejaka mapa tratovych rychlosti na Slovensku, nieco ako toto? -> https://goo.gl/images/Y7QZrY

Zda sa mi, ze som ju uz videl niekde, ale neviem ju najst. Za pomoc dakujem ;)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2019 19:08
od Oki

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2019 12:34
od jarino
ŽSR potrebujú rekonštruovať čo najskôr uvedené úseky:
Veľký Horeš – Streda nad Bodrogom, rekonštrukcia koľaje č. 1
Prievidza – Handlová, rekonštrukcia koľaje č.1, km 15,336 – 16,570
Kraľovany – Ľubochňa, rekonštrukcia k. č. 1, 2
Výhybňa Hrinište – Bánovce nad Ondavou, rekonštrukcia koľaje 27,468 - 30,468
Trnovec nad Váhom – Tvrdošovce, rekonštrukcia koľaje č. 1,2

Modernizácia DNV - Malacky a Kúty - hranica má byť po novom hotová do 12/2022. Doteraz nebola so zhotoviteľom podpísaná zmluva.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2019 13:10
od Lorenc
A načo sa čaká s Paludza- Hrádok? Už by to malo byť nie? V tých verejných prácach bol do 2022 len úsek Lučivná-SNV, čo by bolo super. Lebo je to jednoduchý a dlhý úsek.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2019 06:47
od frostbite
to by som bol aj ja rad ak by stihli do 2022 usek Lucivna-PP-SNV na 160-200km/h doslova jeden kratky tunel pri Stiavniku inak sama rovina, iba zrezat zakruty nic viac.. aj nasledujuci usek SNV-Krompachy celkom pohodicka.. horsi a komplikovanejsi usek s vacsimi zmenami a tunelmi bude az Lucivna- Liptovsky Hradok, teda Stbriansky usek,kde sa bude musiet posuvat hlavna zastavka Strba o nejaky kus nizsie smerom k terajsej Strbe zastavke (dedine),spolu aj so stanicou zubacky,stara stanica Strba sa celkom zrusi a potom Paludza- RK a hlavne RK-Vrutky to bude tam divocina,tam by to mali riesit pretrasovanim cez Korbelku, jednoznacne,teda mimo Kralovany.. taktiez Krompachy-Kysak bude problematickejsi, kopce+ostre zakruty, ktore bude treba zrezat a poriesit par tunelov navyse kedze na tom useku je velmi kopcovity teren a nie je mozne to riesit malymi zmenami ak chceme dvihnut rychlost na 160-200km/h co je v dnesnej dobe velmi urgentne a 200 by malo byt dnes minimum,komplikovanejsie useky by mali mat minimalne 160 (treba si uvedomit ze vsade v EU idu uz na 250)..

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2019 13:05
od lolo
Moj nazor je ze do horeuvedenych tazkych usekov sa tak skoro nekopne, pojde modernizacia Zilina, Lucina, Paludza- Hradok, Poprad -Spisska a nasledne ked pojde nieco tazsie tak si myslim ze spravia Krasno- hranica CR. Potom este Ba-Kuty. Mam tusaka ze tie tazsie useky na vychodnom koridore zmenia tak aby co naviac kopirovali existujucu trat aj za cenu rychlosti do 120 km|h

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2019 13:35
od jarino
Palúdza - LH aj Poprad - SNV s vysokou pravdepodobnosťou až po roku 2021. Na Poprad - SNV zrejme ani nepokračuje projektová príprava a je možné, že sa rozdelí na časti.
Žilina by malo byť vyhlásené VO, časť projektu financovanú z OPII analyzoval JASPERS a ŽSR mali zahrnúť ich pripomienky. Časť financovaná z CEF-u má financovanie v podstate zabezpečené, takže pôjde do výstavby.
Problém je s projektami mimo core TEN-T, sú obavy s čerpaním peňazí, napríklad ŽSR v prípade Elektrifikácie do Humenného donedávna nedisponovali Štúdiou realizovateľnosti, ktorú by Brusel akceptoval (snáď sa na tom pracuje). Ráta sa, že aj z týchto peňazí by bolo možné realizovať modernizáciu tratí základnej siete.

O rok, t.j. začiatkom 2020, by mali prísť prvé elektrické jednotky.