ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Driver » 14. Sep 2018 20:08

už by sa važne mohli zamyslieť nad zmenou trasy cez prešov, lebo je rok 2018 a už ked pendolino stoji v takej dzure jak kysak tak je to trošku trapne :D
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 388
Obrázky: 992
Založený: 22. Dec 2009 22:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod rexino » 14. Sep 2018 20:34

Aj keď by ma ako Prešovčana toto moc potešilo, tak cena takého projektu (v podstate samé tunely) a okrem Prešova prítomnosť iba dvoch zastávok pri mini dedinkách hovoria v neprospech takéhoto projektu. Oveľa viac fandím tomu, aby sa južná trasa zelektrifikovala a optimalizovala, postavila priama trať Nitra-BA a zaviedli sa popri rýchlikoch severnou trasou aspoň 3 z Prešova po trase PO-KE-Zvolen(možnosť prestupu do BB)-Nitra-BA (ak by sa postavila tá nová trať pri Nitre, ak nie nech to ide na Leopoldov a teda aj cez Trnavu) a máme rýchlik obsluhujúci solídne množstvo krajských miest. Alebo aspoň spraviť dvojkoľajku PO-Kysak a poslať Šarišana každý deň.
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 19:05
Bydlisko: PO

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cestarik » 21. Sep 2018 13:55

a kedy ma byt konecne definitivne vybraty a znamy vitaz na usek PP-Lucivna plus podpisana zmluva? do akeho terminu? aby sa uz konecne mohol ten usek po tolkych zdrzaniach a pataliach realizovat..a co mikulassky usek Paludza -LH uz sa to pohlo konecne?pytam sa zamerne kedze uz boli nejake sumy a vysli aj clanky..viete niekto viac?
cestarik
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 28. Aug 2018 03:40

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cestarik » 02. Okt 2018 01:53

neviete nahodou to sa robi uz vymena kolajnic vramci modernizacie useku Kosice-Kysak na 160-200 km/h, ci to sa jedna len o odstranenie havarijneho stavu? https://www.zsr.sk/pre-media/vyjadrenie ... dom-2.html http://www.kosice-estranky.sk/clanky/vy ... nadom.html ..lebo ak sa planuje modernizacia na 160-200 aj pre usek Kysak -Kosice tak preco potom vymienaju kolajnice v tomto useku?to uz bol tak zly havarijny stav ze hrozilo vykolajenie vlakov? resp naco to je dobre robit robotu na dvakrat?
cestarik
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 28. Aug 2018 03:40

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod lolo » 02. Okt 2018 08:41

nie jedná sa komompletnú rekonštrukciu železničného zvršku koľaje 2 v medzistaničnom úseku Košice - Kostoľany, s modernizáciou to nemá nič spoločné, asi vedia že sa tak skoro robiť nebude tak preto to robia
lolo
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cestarik » 02. Okt 2018 17:34

samozrejme prachy z eu niesu tak sa zastavilo vsetko projektovanie ,nerobi sa nic, vedenie zsr sa podla ocakavania tiez na to vyprdlo, vsetko tu funguje systemom niesu prachy z eu ,nie je nic.. a to je chyba.. nie su ziadne systemove riesenia ziadne ucinne strategie modernizacie zeleznic na najblizsie roky, proste nic.. a eu jak videla ze sa rozkradaju a tuneluju u nas eu fondy vo velkom tak nam uz na dalsie obdobie nic nedala a ani sa im necudujem, pri takej vlade a vedeni zsr, co mozno cakat?.. a mam velke pochybnosti ze nam zoberu fondy aj z useku PP-Lucivna a nebude sa staviat nakoniec ani ten, alebo si vymyslia problemy s pozemkami a ine komplikacie aby usek nemuseli modernizovat podobne ako to bolo pri LH-Paludza a bude vymalovane, zhabu nam eufofondy a potom sa budu obe strany obvinovat a hadzat si horuci zemiak ako v tomto skorupistane byva uz pomaly zvykom.. mam pocit ze na dlhu dobu bude posledny modernizovany usek Puchov-Zilina(pokial nedojde k radikalnej zmene vlady a pomerov u nas jednak vo vlade a jednak vo vedeni zsr) a finito.. za Zilinou zdochol pes..
cestarik
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 28. Aug 2018 03:40

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod asdf » 02. Okt 2018 19:30

cestarik: Na čo stratégie, keď nová vláda to vždy nejak rozhádže. Táto vláda ide po diaľniciach (a ani tie jej nejdú), železnice sú úplne bokom jej záujmu. Tá im bola dobrá len na vykríkanie, že Dzurinda ju chce rozpredať. Aby ju nakoniec mohli rozpredali oni.
asdf
návštevník
 
Príspevky: 27
Založený: 22. Jan 2018 19:58

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cestarik » 30. Okt 2018 05:34

co noveho vramci modernizacie useku PP-Lucivna? uz je znamy vitaz tendra?zac.roka by mali zacat s modernizaciu(snad uz nabeton tentokrat po xyz terminoch)
cestarik
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 28. Aug 2018 03:40

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod lolo » 30. Okt 2018 11:56

Caka sa ako dopadne Devinska -Kuty.
lolo
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cestarik » 30. Okt 2018 19:44

netrep.
cestarik
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 28. Aug 2018 03:40

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cestarik » 14. Nov 2018 14:12

stale nic nove ohladom PP-Lucivna? bezi to vobec? ci to zsr opat zastavili ako Paludzu- LH? to celorocne ticho ohladom tohto useku velmi smrdi a ani Ersek nic vo svojich poslednych vystupeniach o tomto useku(ktory mal byt uz mimochodom davno vo vystavbe) ani len nespomenul..
cestarik
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 28. Aug 2018 03:40

Poprad-Tatry - Lučivná

Odoslaťod jarino » 25. Nov 2018 11:27

19.11.2018 bolo vydané stavebné povolenie na traťový úsek Poprad - Svit. Konanie trvalo skoro tri mesiace, isté pripomienky a námietky malo Združenie domových samospráv.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod lostrail » 25. Nov 2018 18:12

Ja sa cudujem, ze tomu obcanovi sa este nestala nejaka nehoda.
lostrail
návštevník
 
Príspevky: 42
Založený: 19. Aug 2018 15:42

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod crossland » 26. Nov 2018 07:31

@jarino to znamena ze uz fakt nic nebrani stavbe/modernizacii useku Poprad-Lucivna? ak naozaj ano, tak hura! to sme sa teda nacakali ,skoro rok meskanie od poslednych zvastov zsr ze sa uz ide modernizovat, lebo z ich strany uz sa malo apson 3 mozno 4 krat zacat ten usek.. uz som sa zacal bat ze to dopadne jak "neslavny" usek paludza-LH
crossland
návštevník
 
Príspevky: 29
Založený: 26. Nov 2018 07:25

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod crossland » 27. Nov 2018 15:45

Presne som pozeral tendrovat tento úsek začali presne pred 2 rokmi, sila! Od samotného vyhlásenia súťaže až po stavebné povolenie vcelku pomerne jednoduchého úseku prebehli 2 roky, ani si nechcem predstaviť čo bude pri komplikovanejších úsekoch ako Štrba či Krompachy-Kysak či úseky okolo Ružomberka a Kraľovian, keď to takto pôjde ďalej a fakt sa neskrati výrazne doba prípravy po samotné stavebné povolenie tak sa to nedostavia ani za ďalších sto rokov.. A treba to maximálne zefektivnit a skrátiť jak pri železniciach tak aj pri diaľniciach tú nekonečnú dobu prípravy, to je nonsens a choré takéto nekonečné prípravy a zdržania..
crossland
návštevník
 
Príspevky: 29
Založený: 26. Nov 2018 07:25

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod crossland » 05. Dec 2018 09:31

ovsem vydat stavebne povolenie a zacat realizovat usek REALNE su 2 rozdielne veci, este stale sa tak nedeje.. vie niekto nieco viac kedy sa zacne s pracami? max suhls s tymto clankom, smutna realita zsr-neschopnych zeleznic: https://martinpekar.blog.sme.sk/c/49737 ... znici.html cize realne nam pre neschopnost zsr hrozi prepadnutie eurofondov urcenych na modernizacie trati, uzasne..
crossland
návštevník
 
Príspevky: 29
Založený: 26. Nov 2018 07:25

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 05. Dec 2018 09:58

Ten blog som prestal čítať pri vete: "Nie je jasné ani financovanie modernizácie železničného uzla Žilina, či a v akom rozsahu bude spolufinancované z európskych zdrojov."
Nabudúce nech si zistí, že Žilina - Varín pôjde z CEF-u a zvyšok OPII a až potom nech píše múdrosti...

Stavbe bráni podpis zmluvy. Doteraz neboli vyhodnotené ponuky, t.j. ŽSR neurčili úspešného uchádzača. Možno sa handrkujú o nacenení, alebo čakajú na predloženie papierov, možností je príliš veľa. A aj keď určia úspešného uchádzača, možno to niekto napadne, napr. Strabag alebo/a TSS Grade. Uvidíme, ako rozhodne ÚVO o modernizácii na Záhorí.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod crossland » 05. Dec 2018 15:45

bla bla bla blbosti same, jednoducho nebude sa robit lebo eu nam nedala prachy, toto je realita.. uz nech to konecne priznaju!!!stavebne povolenie moze vydat aj moja babka, je to ten divadielko na zapchatie ust ovcanom... neschopne zeleznice s dlhorocne neschopnym idiotskym vedenim zsr v cele aj cele vedenie statu ked je hlava chora potom kape na rakovinu cela krajina plne sa pod ten clanok podpisujem pichli do osieho hniezda a vystihli to do bodky!napisat na papier a kvakat v telke ze su prachy z cefu a pod fondov pricom realne nie su schopni to podlozit a tie fondy aj vyuzit a mozno tie fondy realne na tie useky ani niesu ,resp neexistuju!
crossland
návštevník
 
Príspevky: 29
Založený: 26. Nov 2018 07:25

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 05. Dec 2018 17:18

To že ty si myslíš, že peniaze z CEF-u neexistujú je Tvoj problém.
Reálne sa z tých fondov realizujú projekty a existujú Zmluvy o udelení grantu na vybratý projekt. Sú verejne dostupné, len je nutné ovládať angličtinu.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod crossland » 06. Dec 2018 09:09

Zaujímavé že na stránke ŽSR nie je ani len zmienka o tomto úseku len samé staré údaje ktoré tam visia už niekoľko rokov takže vydávať stavebné môžu aj sto krát vravím je to oblbovak na hlupákov ako to už viackrát železnice spravili pod týmto vedenim, vravím až to bude vydané na ich strane čierne na bielom že fondy reálne sú a začne sa reálne na úseku pracovať ako napr na nosickej priehrade tak potom možno aj začnem veriť.. Tender už vraj prebieha tretí rok pomaly štvrtý a ŽSR sa len smeje do xsichtu ľuďom nepravdivými info ktoré stále počas tých rokov vydávali a neustále vydávajú..
crossland
návštevník
 
Príspevky: 29
Založený: 26. Nov 2018 07:25

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 06. Dec 2018 09:39

Lm-Paludza sa stavať mohlo aj Lučivná-Poprad. Úseky sú naprojektované dobre, lebo stále je tam možnosť ísť na 200km/h čo je pod horami z množstvom tunelmi strategické. Nízka úroveň regulácia a urbanizmu na Slovensku ako dedičstvo socializmu stále pretrváva. Aj spomalenie projektu v LM je následok zlého urbanizmu. Lučivná Poprad má čas aj tak sa tam bude jazdiť 120km/h kým sa neurobia ďaľšie úseky. Úsek Kráľovej Lehoty je dobré, že stojí tu by sa malo ísť do tunela 200 a nie 140 naokolo. Tak nech je odvaznejsi pristup.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 06. Dec 2018 11:29

VO určite neprebieha tri nebodaj 4 roky... VO bolo vyhlásené dňa 3.7.2018.
Palúdza - Liptovský Hrádok nemal platnú EIA. Teraz sa robí EIA nanovo, okrem toho kopu vyvolaných investícii poškrtali.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod braino.swk » 06. Dec 2018 11:36

jarino> tak projekt rekonstrukcie ZST Ruzomberok spolu s HAVISom by vedel rozpravat o tom ako v podani ZSR neprebieha VO 3-4 roky ( prebieha uz od 2015 a este nie je ukoncene).....
braino.swk
diskutujúci
 
Príspevky: 58
Založený: 20. Sep 2011 13:08

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod crossland » 06. Dec 2018 12:13

@jarino, zase nehovor ze zeleznice nam tu uz nekvakali od r.2015 ze idu realizovat modernizaciu PP-Lucivna, prakticky hned po neuspesnej realizacii LH-Paludza boli "akoze" presunute nejake prachy z eu fondov na usek PP-Lucivna a odvtedy vzdy kvartalne zsr len kvakali ako idu uz aj modernizovat(hoci nebolo ani chyru este ani len po nejakom tendri) cez tu svoju priblblu vyhovorkynu pavlikovu ci jak sa volala ktora kvaka jak paragraf jak jej vedenie zsr nakaze ,tie jej strojove komunisticke dementne odpovede su resp boli len obrazom celych zeleznic a chorej spolocnosti v ktorej zijeme. (aj ked co som si vsimol uz tam je teraz ina vyhovorkyna kedze sa menil riaditel zsr) ..a suhlasim reko stanicnej budovy v RK je len zivym prikladom toho ich "uzasne transparentneho" tendrovania
crossland
návštevník
 
Príspevky: 29
Založený: 26. Nov 2018 07:25

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod magnus » 06. Dec 2018 12:25

No jo. Úsek LM - PP je jeden z geomorfologicky najzložitejších pre trasovanie železnice. Je však vzhľadom na vzdialenosť rýchlikových staníc (ak nerátam Štrbu, kde by podľa mňa rýchliky nemali zastavovať) parádny delhý úsek, kde už sa zvýšenie traťovej rýchlosti prejaví markantnejšie.
Po diaľnici z Mikuláša do Popradu z centra do centra je to 61,5 km (plus mínus), za dodržania predpisov asi 37 minút jazdy. Ak sa niekto ponáhľa a prekročí rýchlosť na diaľnici, tak sa to dá asi za 26 minút spraviť. Ak by sa železnica postavila podľa pôvodného projektu REMINGU na 160 km za hodinu, tak trasa LM (nová stanica) - PP je cca 51 km, čo pri jednoduchom výpočte bez uvažovania dynamiky jazdy vlaku je asi 20 minút. Ak by sa na tomto úseku zrealizovalo zvýšenie rýchlosti na 200 km/h, tak by teoretický čas bol cca 15 minút. Žiaľ, nie všade sa dá v tomto úseku ísť na 200 km/h, pokiaľ by to nebolo v celom úseku v tuneli. Hlavne úsek Važec - Štrba (nová stanica) je problematický, tam to na viac ako 160 ani nevidím reálne. Naopak, v úseku Važec - Kráľova Lehota sa ešte s trasovaním dá pohrať, aby sa zmenšila dĺžka tunela Červený Kút a dosiahla zároveň traťová rýchlosť 200 km/h. Po technickej stránke je celý úsek (podľa pôvodného zámeru na 160 km/h podľa REMINGu) realizovateľný, vymyslené to bolo tak, aby sa v maximálnej miere počas výstavby zachovala v prevádzke pôvodná trať s minimom výluk. Z plánovaných 6 tunelov iba dva sú problematické, ostatné sú v relatívne dobrom prostredí, kde by (za normálnych podmienok, bez vplyvu oligarchov a cicania rozpočtu stavby štátnymi úradnikmi) malo razenie byť bez závažných omeškaní. Je to však také veľké sústo, že na Slovensku si to vedenie ŽSR a ministerstva ani len nevedia predstaviť, že by sa na niečo takéto zmohli. Radšej sa bude podporovať rýchlostná cesta do každej doliny :-P, na kvalitatívny skok vo verejnej a hromadnej doprave a dobehnutie investičného dlhu , na to táto spoločnosť nemá gule :-)
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 842
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.