ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 21. Dec 2019 17:11

To tam mali napisat optimalizacia. Ked ludia mali len hrable a lopaty boli odvaznejsi stavat zeleznicu ako tito.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 30
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 22. Dec 2019 01:16

presne tak, max suhlas s Lorencom, toto je obycajna optimalizacia v ziadnom pripade sa o modernizaciu nejedna, je to bohapuste obycajne nezmyselne vyhodenie penazi nas danovych poplatnikov a obcanov tohto statu do vzduchu .. ja len pevne verim ze to po volbach na ministerstve dopravy okamzite stopnu a zastavia. ak bude mat buduci MD co i len trochu stipky zdraveho rozumu a bude chciet kracat s dobou a prisposobit sa novym trendom eu a vyvoju tak tu nezmyselnu prasacinu okamzite zmetie zo stola a zastavi.
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod lolo » 22. Dec 2019 09:22

Otázne je či by ten pôvodný variant šlo stavať cez eú peniaze
lolo
diskutujúci
 
Príspevky: 153
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 22. Dec 2019 14:22

po urcitej miernej uprave urcite, tie tunely okrem tych strba a cerveny kut nie su dlhe ,aj tie spominane dve sa daju skratit , vsetko zavisi od buducej vlady na ich sikovnosti a schopnostiach ako a kolko eurofondov dokaze z eu vylobovat ,tejto vlade a neschopnemu vedeniu zsr logicky po vsetkom tom mafianskom bahne a nejednemu tunelovaniu eurofondov co sa prevalilo u nas uz nedali ani cent
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod rexino » 22. Dec 2019 15:26

lolo napísal:Otázne je či by ten pôvodný variant šlo stavať cez eú peniaze

Presne to je problém. Túto trasu vyrokovali ŽSR s Jaspers a je otázne, či je modifikovateľná(podľa mňa nie). EU ide hlavne o to, aby bol koridor bezpečný. Žiadna z krajín si nestavala luxusné tunely z EU peňazí. V tomto úseku sa jedná o cca 10-15 minút úspory pri tuneloch. Ak by sme z toho chceli časovo návratné tunely, tak potrebujeme ich aspoň na 230 (minimálne) a na to nemáme vozne ani lokomotívy a je otázne, či niekedy vôbec budeme mať. A hlavne toto už EU naozaj nezafinancuje. Ak by sme to chceli robiť, museli by sme do toho investovať oveľa viac z vlastného. Lenže tu sa dáva ŽSR na rozpočet 250 miliónov, čo ledva stačí na základnú údržbu a aj tie sa míňajú neefektívne. Na aký-taký rozvoj by sa rozpočet musel zdvojnásobiť. Lenže pamätáme výrok ministra financií, že železnice sú rozpočtová čierna diera. ŽSR využíva extrémne neefektívne aj terajšie eurofondy. Všetky projekty stoja, alebo sa naťahujú, alebo sa súťažia mimoriadne podozrivo a prioritná os 5 OPII má spolu s vodnou dopravou najhoršie čerpanie (aj keď sa to už trocha zlepšuje, ale je už neskoro).
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 167
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 02. Jan 2020 20:37

tak co ,zacne sa tento rok uz KONECNE realizacia modernizacie prveho useku na vychode na 160-200 poprad lucivna? alebo budu dalsi rok prietahy a komplikacie a bude sa na to dlabat? mohli by sme dostat novorocny darcek zacatie realizacie tohto useku uz konecne po tolkych rokoch slubov a babrania sa s tym!ked uz minimalne 5x sa malo zacat s vystavbou a stale nic, skutek utek.. ci je uz nieco nove? v akom je to stave, kedy planuje ta mafianska zabrzdena zsr zacat konecne s pracami?
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod rexino » 02. Jan 2020 21:06

Je to stále na kontrole na UVO od októbra. Dlhšia doba kontroly môže naznačovať problémy, ale môže to byť spôsobené zdĺhavými (aj byrokraticky) prieťahmi pri vyhodnocovaní zákazky + teraz boli sviatky. Ak UVO nenájde pochybenia, tak sa môže konečne pristúpiť k podpisu zmluvy.
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 167
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 15. Jan 2020 10:04

uzasne, mackopes ide do realizacie.. https://spis.korzar.sme.sk/c/22301899/z ... sakom.html hnus, dufam ze to nova vlada a nove vymenene vedenie zsr okamzite zrusi a zmetie zo stola ..myslim ze komentare pod clankom su velavravne: "Paráda, tri roky rekonstrukcie a v roku 2027 až 140 km a s touto tratovou rychlostou sa pocita na dalsie desiatky rokov" alebo Európske parametre s rýchlosťou 140 km/h :lol: :lol: :lol: To bude v roku 3020 "To bude taky tunel, že až ruksaky budu lietať po benzínových čerpadlách" :lol: Železnice už toho naplanovali a ja jaaaj :lol: atd atd ..aspon vidia za co ich tento narod ma.. Z 120 až na 140 . No výborne . Vo vyspelej europe davno maju inu rýchlosť V rozvojovej Ázii ani nehovoriac. V Číne od roku 2007 kedy začali stavať vysoko rýchlostné železničné trate do roku 2017 čiže10 rokov postavili cez 10 000 km tratí. V SR za 30 rokov nedošli z BA ani do ZA a to na rýchlosť 160km/h. Takéto články by sa ani nemali písať, lebo to človeka iba vytočí." ..V mafianskom state, rekonstrukcie po mafiansky.. :x
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod magnus » 20. Feb 2020 08:28

Lorenc napísal:To tam mali napisat optimalizacia. Ked ludia mali len hrable a lopaty boli odvaznejsi stavat zeleznicu ako tito.

Stavať sa bude tak, ako si tento štát (ministerstvo dopravy) zvolí preferencie. Keďže zatiaľ je preferenciou IAD, stavajú sa diaľnice a rýchlostné cesty a to aj tam, kde to situácia nevyžaduje (D3 Strážov - Brodno, R2 tunel Soroška a podobne). Pri inom nastavení priorít by sa dalo určite ísť aj na železnici do progresívnejších riešení (úsek po úseku), ale aj na cestách I. a II. triedy by sa dalo úpravami (trojpruhy) dosiahnuť ďaleko viac, ako zbytočným lipnutím na rýchlostných cestách a diaľniciach. Trendom má byť obmedzenie IAD, nie jej rozvoj. Takže preto sa "nedá", lebo sa nechce. Radšej sa vyrobí "štúdia realizovateľnosti" na mieru, aby to vyšlo tak aby "to nevyšlo" a ospravedlnili sa podobné úbohosti ako aktuálny projekt Kysak - Krompachy.
Mňa zarazila najmä tá vec, že sa bude raziť nový jednokoľajný Bujanovský tunel (keďže reprofilácia pôvodného na nové normy za prevádzky je nereálna, to chápeme). Tak keď už sa ide do takého riešenia, prečo sa tá tunelová rúra nespraví s výhľadom na vyššiu rýchlosť pre konvenčné súpravy? Zabetónujeme stav s traťovkou 140 na najbližších 100 rokov? Pritom sa dá aj v komplikovanom údolí Hornádu viesť trať tak, aby sa dosiahla napríklad traťová rýchlosť 200 km/h na čo najdlhšom úseku a dalo by sa to budovať po etapách. Ale treba si povedať cieľový stav (grafikon resp. cestovné časy medzi uzlovými stanicami v porovnaní s IAD), sieť rýchlikových staníc, sieť IC staníc a pod...
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 891
Obrázky: 268
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Žilina

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 20. Feb 2020 09:19

opat zaujimave, dialnice nam netreba lebo situacia si nevyzaduje, ale situacia si nevyzaduje ani trat s 200 km/h. pricom na cestach je sanca ze niekde bude treba tie dialnice ale v udoli hornadu 200 km/h snad ani v dalekej buducnosti nema zmysel.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod magnus » 20. Feb 2020 09:26

Napisal som ze je to o koncepcii a cielovom stave. Pokial si verejnost nepraje zeleznicu ako nosny dopravny mod ktory stiahne potrebu IAD, tak prosim, drzme sa dialnic. 200km/h ma zmysel vtedy, ked bude na co najdlhsich usekoch medzi uzlovymi stanicami, vtedy sa da dosiahnut zaujimava priemerna rychlost v porovnani s dialnicou. Pokial to konkurencia nema byt a ideme riesit len regionalne vlaky, potom suhlasim, ze na taku vysoku rychlost netreba ist.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 891
Obrázky: 268
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Žilina

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 20. Feb 2020 09:57

200km/h ma zmysel vtedy, ked bude na co najdlhsich usekoch medzi uzlovymi stanicami, vtedy sa da dosiahnut zaujimava priemerna rychlost v porovnani s dialnicou.

presne tak. predpokladom toho je vsak zodpovedajuca sidelna struktura ktoru nemame, preto su nosnou castou rychliky ktore stoja po asi 20 km a nie IC. ak chceme vyuzit 200 km/h tak treba vyhodit kopu zastavok cize bezne okresne mesta a ostat mozu len najvacsie uzly. to vsak vyrazni znizi obsluznost.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Kvík » 20. Feb 2020 10:23

magnus napísal:Trendom má byť obmedzenie IAD, nie jej rozvoj.


Z takýchto vyjadrení mi pení krv, hlavne ak sú prezentované ako fakt. Podľa mňa to má byť presne naopak. Hlavne v krajine s takouto veľkosťou, topológiou a distribúciou obyvateľstva je absolútne nemožné, aby železnica vyšla prirodzene lepšie, ako IAD. A ak sa do toho začne montovať štát so svojimi obmedzeniami, výsledkom je akurát zhoršený život pre takmer všetkých.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
diskutujúci
 
Príspevky: 108
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: KE/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Yoggy52 » 20. Feb 2020 11:58

Uz som to tu pisal velakrat. Zeleznica ma sluzit len na regio vo "velkych" aglomeraciach. A to ako jedina splna maximalne tak bratislava, kde je velky pohyb osob do a zo suburbov... Vsade inde je to draha sranda... A kedze sme uz da sa povedat na vrchole motorizacie, staci vyriesit sucasne problemy a pohoda. :)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 20. Feb 2020 14:34

aj mensie mesta aj bezne na vidieku ale v principe na kratsie vzdialenosti, to neznamena ze treba zrusit dialkove vlaky. na kratku vzdialenost aj 80 km/h moze konkurovat casovo + usetrene € + ekologia.

okrem okolia BA najma okolo ZA tri smery maju elektrifikovanu dvojkolajku, uz davno mali vlaky chodit kazdych 20-30 minut v spicke. ZV-BB a kysak-PO zdvojkolajit tiez. vobec nemusi byt extra vysoka r&chlost.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod magnus » 25. Feb 2020 08:08

Kvík napísal:
magnus napísal:Trendom má byť obmedzenie IAD, nie jej rozvoj.


Z takýchto vyjadrení mi pení krv, hlavne ak sú prezentované ako fakt. Podľa mňa to má byť presne naopak. Hlavne v krajine s takouto veľkosťou, topológiou a distribúciou obyvateľstva je absolútne nemožné, aby železnica vyšla prirodzene lepšie, ako IAD. A ak sa do toho začne montovať štát so svojimi obmedzeniami, výsledkom je akurát zhoršený život pre takmer všetkých.


Neviem co myslis tym zhorsenym zivotom - ci menej pohodlnym, alebo menej zdravsim. Moj nazor je ten, ze tam kde uz zeleznica je, mala by sa dominantne rozvijat ako nosny dopravny mod.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 891
Obrázky: 268
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Žilina

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Kvík » 25. Feb 2020 19:52

To je už ale niečo úplne iné, ako "trendom má byť obmedzenie IAD, nie jej rozvoj". Myslel som tým subjektívne vnímanú kvalitu života, teda že sa mi viac pozdáva život v realite, kde sa do toho štát nepchá v mene svojho vyššieho dobra. V debate MHD vs IAD pri dennom dochádzaní v prehustenej Bratislave regulácia IAD možno zmysel má, ale na takejto 400 km trase určite nie.

Pred chvíľou som po roku jazdenia KE-BA výlučne autom absolvoval túto cestu vlakom IC. Časovo to vyšlo asi rovnako, dosť som toho stihol porobil na notebooku a ani nie som nejaký zničený, takže celkom fajn. Vlaky mám rád. Ale som úplne proti tomu, aby sa ma štát obmedzovaním áut pokúšal donútiť to robiť častejšie. Už teraz sú palivá brutálne zdanené a vlaky riadne dotované, ale i tak stále radšej idem autom (a to mám teda značne podpriemerné príjmy -- a ak tomu dobre rozumiem, IC síce ide na komerčné riziko, ale rýchlik nie a stojí zhruba rovnako). Keby som sa nepotreboval presúvať medzi KE-BA, ale napríklad TV-MA, kvôli prestupom už o vlaku ani neuvažujem, IAD vyhráva vo všetkých ohľadoch.

Preto si myslím, že každé euro vrazené do diaľnice, či už D1 alebo R2, je v súčasnosti rádovo užitočnejšie, ako snažiť sa výrazne modernizovať a zrýchľovať túto trať. Neviem kvantifikovať, koľko by stálo ju prerobiť na ETCS L2 a 160 km/h aspoň na rovných úsekoch, ale na základe 120 BA-ZA to budú ťažké miliardy a aspoň ďalších 30 rokov. Za tie peniaze sa podľa mňa dajú vyriešiť omnoho pálčivejšie dopravné problémy, a to práve rozvojom IAD.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
diskutujúci
 
Príspevky: 108
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: KE/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 26. Feb 2020 03:16

prdlajz 30 rokov, toto je prave ten zasraty komunisticky prehnity stary system, to co nechce nova vlada.. poliaci to v modernom zrychlenom rezime po novom, po uprave stavebnych zakonov aj zakonov o VO dokazali do par rokov modernizovat a dokonca postavili aj rychlotrate(v skratenom konani sa tam pozemky vyvlastnovali bez moznosti odvolania, presli pdo stat a obcania boli odskodneni) a nakupili za eurofondy nove pendolina ,tak ako to chce zaviest tento polsky zrychleny model modernizacie zeleznic a zrychlenej vystavby dialnic+RC aj Miso Truban s beblavym z ps-spolu ,jednoznacne som za tento zrychleny polsky model vystavby dialnic aj modernizacie zeleznic +vystavby rychlotrati, ktory vyuziva v plnej miere aj eurofondy -uvedomte si ze mame z predosleho obdobia vycerpane max 25% z balika a to je alarmujuce a des doslova oproti ostatnym krajinam sme v cerpani fondov na chvoste EU ,poliaci tymto modernym zrychlenym rezimom dokazali vacsiou fondov vycerpat a pokial viem a spominal to aj Truban s beblavym ze ajv dalsom baliku po 2020 budeme mat cez 13 miliard pre SR ,teraz sme mali cca 15 a vyuzitych bolo stotva stvrtina. . co je megahanba citujem urad vlady SR: " Slovensko využilo z peňazí Európskej únie v programovom období 2014 až 2020 do 28. februára tohto roka vo všetkých dvanástich programoch spolu 3,490 mld. eur. Predstavuje to 22,57 % z celkovej alokácie 15,466 mld. eur."
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 26. Feb 2020 18:27

tu to Miso Truban spomina, dajte si cca 50-tu minutu: https://videoarchiv.markiza.sk/video/vo ... by-2020-05
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod lostrail » 26. Feb 2020 21:30

^^
OK, dakujem, ze si mi konecne odpovedal na otazku, ktoru som kladol inde. No dobre, musim uznat, ze lepsie ako Matovic alebo Kotleba.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 365
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod RudoLM » 16. Apr 2020 13:56

Je to uz starsie, ale zaujimave citanie o tomto nasom Absurdistane: EIA, Statna ochrana prirody, Okresny Urad LM a pod.

https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... skusenosti
RudoLM
návštevník
 
Príspevky: 35
Obrázky: 5
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod milan_KM » 16. Apr 2020 16:03

Ukradnutie know-how štátnej firmy, 2 z 2 pracovníkov podali výpoveď, 150 konaní pred, ignorovanie štúdie inej štátnej firmy.... byť projektantom na Slovensku je na samovraždu. V tomtom štáte nefunguje nič. Absolútne nič. Mečiar a Fico z toho spravili len kasičku na vyberanie výpalného, inak sa len ako tak udržuje pri živote riadenie štátu z dôb ČSSR.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod lolo » 16. Apr 2020 20:57

Toto je absurdistan na entu, kilometrový most na rovine kvôli migrujucej zvery. Dúfam že si to niekto kompetentný prečíta a hlavne nerozumiem ako môže niekto po 14 rokoch keď sa už x krát vyjadroval požadovať zrazu taketo požiadavky, ktoré nie sú ničím podložené
lolo
diskutujúci
 
Príspevky: 153
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Žilina - Košice

Odoslaťod jarino » 16. Apr 2020 21:40

Minimalistický variant: 2,35 mld. eur
Vybraný variant 2.3 (mix 120, 140 a 160; priemerná rýchlosť: 134 km/h): 2,5 mld. eur
Variant 3.1 (trochu viac úsekov s vyššími rýchlosťami ako 2.3): 2,7 mld. eur
Variant 3.2 (variant 3.1 s tunelom Korbeľka (priemerná rýchlosť 145 km/h)): 2,85 mld. eur
Variant najrýchlejší (bez Bujanovského tunela na 200 km/h, štrbskej rampy na 160 km/h a tunela Červený kút na 160 km/h): 3,3 mld. eur
Variant najrýchlejší (úspora času: 54,7 minúty): 3,85 mld. eur

CBA odporúča variantu 2.3, ale nevylučuje ani variant 3.1. Stačí, ak najskôr ŽSR budú riešiť na 160 úseky spoločné pre oba varianty.
Vylúčené sú iba najrýchlejšie varianty pre vysoké investičné náklady.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 924
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Štrbská rampa na 160 km/h

Odoslaťod jarino » 16. Apr 2020 21:45

Lučivná - Poprad: 64,95 mil. eur; úspora času: 1,8 minúty
Lučivná - Štrba: 96 mil. eur; úspora času: 1,1 minúty
Štrba - Važec: 236 mil. eur; úspora času: 1,9 minúty
Važec - Východná: 110 mil. eur; úspora času: 1,1 minúty
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 924
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.