ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 27. Feb 2007 23:32

jano.z napísal:A ak tým vyrovnaním myslíš niečo ala Šenkvická estakáda, tak pozdrav pánboh ...


A čo je na tej estakáde zlé :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 28. Feb 2007 00:03

Polomer ... tá estakáda má malý polomer ... tá na 200 ísť nemôže :cry:
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod johhan » 28. Feb 2007 10:39

jano.z napísal:Áno IC vlaky by tam mohli stáť, ale ešte vždy tam musí ostať prejazdná koľaj pre nákladnú dopravu. Lebo na koridore nie sú len nejaké IC, ktoré by ti kooooonečne do tvojho milovaného Prešova chodili nie len na odklony ... Ale také NExy tiež potrebujú dráhu pre 120km/h ... ako inak chceme konkurovať kamiónom? Rýchlosť, rýchlosť a rýchlosť ... ale nechajme sa prekvapkať ...

A ak tým vyrovnaním myslíš niečo ala Šenkvická estakáda, tak pozdrav pánboh ...


Nákladná doprava bude chodiť cez Kysak - ono sa trať cez Margecany rušiť nebude len sa nebude koridorovať na 160 - 200 ale len na 100-120 čo pre NEX postačuje. Cez Prešov by v začiatkoch chodili hlavne vlaky s pasažiermi - v dalšej etape by bola trať napojená severným železničným obchvatom na 193
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod jano.z » 28. Feb 2007 12:53

Veď oni to naši páni "odborníci" (pozeral som funkčnú schému Popradu ... ha ha ha ...) nejako vymyslia. Ale podľa mňa minimálne jedno nástupište pôjde opäť k zemi ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod dragon » 28. Feb 2007 17:54

jano.z napísal:Veď oni to naši páni "odborníci" (pozeral som funkčnú schému Popradu ... ha ha ha ...) nejako vymyslia. Ale podľa mňa minimálne jedno nástupište pôjde opäť k zemi ...

Co uz za napojenie na hlavnu trat to stoji za to :wink:
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Odoslaťod tr3mp » 01. Mar 2007 08:30

Nejako mi to asi uniklo, ale v ktorom príspevku sa píše o preložke trate Poprad - Košice cez Prešov? Prípadne existuje mapka navrhovanej trate?
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Odoslaťod B; » 01. Mar 2007 09:44

Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Dialniciar » 11. Mar 2007 20:37

tr3mp napísal:Nejako mi to asi uniklo, ale v ktorom príspevku sa píše o preložke trate Poprad - Košice cez Prešov? Prípadne existuje mapka navrhovanej trate?


Inak bolo by to len logické, keďže aj stanica v PO sa modernizuje. Aj keď možno nie kompletne na koridorovú dopravu, tak ten koridor aj tak príde až po 10-15 rokoch, takže potom by sa aj tak robili úpravy ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 11. Mar 2007 23:19

Dialniciar: Keď príde koridor, bude sa musieť Prešov znova prerobiť v rozsahu možno ešte väčšom ako sa robí teraz, takže by som to s koridorom moc nespájal.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 11:59

jano.z napísal:Dialniciar: Keď príde koridor, bude sa musieť Prešov znova prerobiť v rozsahu možno ešte väčšom ako sa robí teraz, takže by som to s koridorom moc nespájal.


No veď, ale ak má prísť o 15-20 rokov, tak by som v tom problém nevidel.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 14. Mar 2007 13:28

Nemal byt povodne cely V. koridor na uzemi SR dokonceny do 2020? Alebo sa ten termin posunul kvoli tomu, ze na väcsine trasy sa bude rekonstruovat na 160 a nie na povodne planovanych 120?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 14. Mar 2007 20:35

Andrej: To je vo hviezdach, nebola dobra priprava, tak sa to teraz dohana ... a okrem toho, na nejake rychle stavanie koridorov teraz uz ani nebude tlak, najhorsie useky na vychode Slovenska su (po tom co sa pochopilo, ze koridor sa za tyzden nepostavi) zgeneralkovane a takych aspon 30 rokov vydrzia ... a pac su tam zvarane nekonecne pasy a odpruzeny zvrsok aj s prisposobenym spodkom je na nich aj celkom komfortna jazda, takmer rovnajuca sa koridoru, len s mensou rychlostou.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 14. Mar 2007 22:16

jano.z napísal:a pac su tam zvarane nekonecne pasy a odpruzeny zvrsok aj s prisposobenym spodkom je na nich aj celkom komfortna jazda, takmer rovnajuca sa koridoru, len s mensou rychlostou.

To som si aj vsimol, ze minule roky sa pracovalo na viacerych usekoch na severe, a hned su podstatne pohodlnejsie.
Vies mi aspon priblizne vymenovat, ktore useky sa robili?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 14. Mar 2007 23:16

To si z hlavy nespomeniem a k papierom sa uz nedostanem ... v mojom poli posobnosti (teda najzapadnejsi vychod:) ) to bol usek z Turian cez Kralovany do Lubochne, resp. uz su mozno az v Ruzomberku. Dalej by to mal byt usek Vydrnik - SNV, ten sa robil ako jeden z poslednych, plus nejake dalsie veci na trase SNV - Margecany a v okoli Mikulasa. Presne si uz nespomeniem. Ale bolo toho celkom dost.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod dm » 21. Mar 2007 15:35

dm
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Založený: 24. Jan 2007 14:39
Bydlisko: sk

Odoslaťod fh » 29. Júl 2007 20:47

magnus napísal:Ja som to len tak na magro toho, ze tato krizovatka v planoch bola takto mimourovnovo davno navrhovana, preto su tam i take siroke zelene pasy. Ale akymsi zasahom zhora sa stavba nikdy nerealizovala. Podobne ako krizovatka v Ziline pri Hypertescu, ktora mala byt podla povodneho planu Dopravoprojektu mimourovnova. Tm len chcem naznacit, kam vedie tzv. setrenie a politicke zasahy do koncepcii. Nastava vecne provizorium, ktore moze trvat cele desatrocia. Vdaka tomu mame spominane dve krizovatky, ale napriklad aj besenovsku slucku na zeleznici a mnoho dalsich provizorii. A zda sa, ze nam budu pribudat dalsie a dalsie :-)


Magnus, tá bšeňovská slučka je zaujímavá, vždy som si myslel, že sa ináč nedalo a teraz si naznačil, že je to provizórium, to bola aj iná možnosť?
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod magnus » 31. Júl 2007 05:51

fh: Ano besenovska slucka je provizorium, ktore malo byt definitivne (:-)) riesene po ukonceni vystavby VD Besenova a VD Lipt. Mara. Ina moznost tu bola a sice pretrasovanie zeleznice mimo udolia Vahu. K tomu sa teraz zacinaju projektanti v ramci navrhov modernizacie vracat. Konecne. Je predsa nonsens aby na hlavnej trati bola rychlost 60 km/h.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Andrej » 31. Júl 2007 08:50

magnus napísal:fh: Ano besenovska slucka je provizorium, ktore malo byt definitivne (:-)) riesene po ukonceni vystavby VD Besenova a VD Lipt. Mara. Ina moznost tu bola a sice pretrasovanie zeleznice mimo udolia Vahu. K tomu sa teraz zacinaju projektanti v ramci navrhov modernizacie vracat. Konecne. Je predsa nonsens aby na hlavnej trati bola rychlost 60 km/h.

A mas aj nejake mapky, kadial sa to planovalo v minulosti a kadial sa to planuje teraz pri modernizacii? Tiez mi vzdy to esicko bije do oci :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod magnus » 01. Aug 2007 06:00

mam nejake veci novoplanovane, ale nesmiem ich zatial zverejnit
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Andrej » 01. Aug 2007 08:35

magnus napísal:mam nejake veci novoplanovane, ale nesmiem ich zatial zverejnit

Hm, skus aspon popisat. Stary a novy plan (alebo hoci len stary :))
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Nick » 01. Aug 2007 11:20

magnus napísal:fh: Ano besenovska slucka je provizorium, ktore malo byt definitivne (:-)) riesene po ukonceni vystavby VD Besenova a VD Lipt. Mara. Ina moznost tu bola a sice pretrasovanie zeleznice mimo udolia Vahu. K tomu sa teraz zacinaju projektanti v ramci navrhov modernizacie vracat. Konecne. Je predsa nonsens aby na hlavnej trati bola rychlost 60 km/h.


:arrow:

Aj mňa by zaujímalo, ako mala byť tá Bešenová riešená definitívne po dokončení spomínaných VD. :P

Keď nové plány nie sú zatiaľ dostupné. :(
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod magnus » 02. Aug 2007 13:49

oki, skusim tie archivne veci vymamit :-)
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod magnus » 07. Aug 2007 08:41

No priatelia, takze moje zdroje nemaju ziadny archivny obrazok, ale povodny plan bol odbocit z Liskovej smerom na juh a obist Liptovsky Mikulas z juhu s novou stanicou v priestore medzi dialnicou a sidliskom Vrbica a napojit sa na jestvujucu zeleznicu pri Liptovskom Hradku. Moznoze budu nejake archivne veci u projektanta povodneho navrhu alebo dodavatela stavby. Skusim ich oslovit. Nakoniec sa vsak realizoval tzv. skrateny variant cez hradzu besenovskej nadrze so sluckou. A presne k tomu povodnemu planu sa mozno projektant nakoniec vrati v ramci modernizacie. Uvidime.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Andrej » 07. Aug 2007 09:40

magnus napísal:No priatelia, takze moje zdroje nemaju ziadny archivny obrazok, ale povodny plan bol odbocit z Liskovej smerom na juh a obist Liptovsky Mikulas z juhu s novou stanicou v priestore medzi dialnicou a sidliskom Vrbica a napojit sa na jestvujucu zeleznicu pri Liptovskom Hradku. Moznoze budu nejake archivne veci u projektanta povodneho navrhu alebo dodavatela stavby. Skusim ich oslovit. Nakoniec sa vsak realizoval tzv. skrateny variant cez hradzu besenovskej nadrze so sluckou. A presne k tomu povodnemu planu sa mozno projektant nakoniec vrati v ramci modernizacie. Uvidime.

Takze od Liskovej az po LM bola uplne ina trasa ako je teraz? Pri Liptovskom Michale bol naplanovany nejaky tunel, alebo sa planoval rovnako nezmyselny obluk, aky tam ma teraz dialnica?
Inac, obidenie LM z juhu nie je zly napad, kedze terajsia stanica je tam tak trosku od veci...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 10. Aug 2007 11:35

Na prekladku akejkolvek zeleznicnej stanice rychlo zabudnite. V sucasnych podmienkach je to nerealizovatelne. Stanica tam neni odveci, je to myslim v priemyselnej zone a je tam celkom slusny pocet vyuzivanych vleciek ... takze ak chceme zatat dalsi klinec do rakve nakladnej zeleznicnej dopravy, tak prosim. Dost staci to co sa robi na koridore. V priestorovych podmienkach ake su sa neda vylucit nic... vid onen "svetoznamy" koridorovy usek trate 260 Blansko - Brno s Vmax=70km/h na asi 10km trate ... Popripade rakusky Semmering, kde je miestami aj padesat ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 35 hostí.