Stránka 1 z 52

ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2006 19:27
od Adaios
Tak predsa sa ma bude modernizovat aj na vychode SR zaroven s dalsimi usekami na zapade SR:

ŽSR hľadajú spoločnosť, ktorá by vypracovala projektovú dokumentáciu pre modernizáciu tejto trate v úsekoch Liptovský Mikuláš-Poprad Tatry-Krompachy-Kysak-Košice. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2770

Zaciatok modernizacnych prac je planovany na r. 2010, celkova dlzka je 101 km. :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2006 19:49
od aquila
tato cast trate by sa dala modernizovat docela v pohode rovno aj na 160kmh. uvazujes sa aj v tomto useku na 160kmh alebo nie ?

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2006 19:53
od Adaios
aquila napísal:tato cast trate by sa dala modernizovat docela v pohode rovno aj na 160kmh. uvazujes sa aj v tomto useku na 160kmh alebo nie ?


Snad na celom koridore bude 160 km/h. :!:

Kym sa to dokonci tak sa na zapade SR zacne na 200 km/h. :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2006 20:14
od jano.z
Tento úsek bude modernizovaný metódou "čo to dá", teda projektová komisia bude pre jednotlivé úseky posudzovať varianty na viacero maximálnych traťových rýchlostí a s ohľadom na dopravnú situáciu, sklonové a smerové pomery, celkové náklady a tak ďalej sa vyberie príslušná maximálna traťová rýchlosť. Avšak vo veľkej časti úseku nemožno počítať s traťovou rýchlosťou 160 km/h. Rýchlosť 160 km/h sa bude realizovať zrejme len v úseku Štrba - Poprad Tatry - Margecany. Aj to možno nie v celej dĺžke. Inde z rôznych dôvodov nebude možné realizovať túto rýchlosť (napr. úsek Margecany - Kysak - Ťahanovce by s ohľadom na smerové pomery musel byť vedený kompletne v tuneli, poprípade po maxiestakáde nad vodným dielom Ružín - toto bude zrejme taká naša variácia na český koridor v úseku Brno - Blansko, kde traťová rýchlosť z podobných dôvodov neprekračuje 80 km/h, avšak tu sa počíta s rýchlosťami okolo 100 km/h, na toľko je totiž stavaná súčasná trať)

Prestavba koridoru BA-ZA na 200km/h sa neplánuje. Rýchlejšie než 160 tuná len s naklápaním ...

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2006 20:16
od Lenny
V předstihu se má realizovat stavba Poprad - peronizace. Celá trať na 160 km/h dle mě modernizovaná nebude, vyžádalo by si to nemalé peníze. Teď mě napadl třeba oblouk u Bešeňové.

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2006 20:28
od Dialniciar
Lenny napísal:V předstihu se má realizovat stavba Poprad - peronizace. Celá trať na 160 km/h dle mě modernizovaná nebude, vyžádalo by si to nemalé peníze. Teď mě napadl třeba oblouk u Bešeňové.


Veď to platí EU. :lol:

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2006 20:29
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Prestavba koridoru BA-ZA na 200km/h sa neplánuje. Rýchlejšie než 160 tuná len s naklápaním ...


Veď môže sa začať stavať úplne nová železničná trať, to nie je nič nereálne v r. 2020-30. :lol:

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2006 21:56
od random
problem medzi margecanmi a kosicami je na dvoch usekoch a obe su medzi margecanami a kysamom ... prva cast je za ruzinskym viaduktom (cca 4km) ... a druha cast je tesne pred kysakom ... su tam velmi silne obluky ... no podla mna sa to da poriesit presunutim trate (hlboke zarezi vo svahu+ nejaky viadukt ) ... trat medzi kysakom a kosicami je celkom v pohode ... len ju treba viac vyrovnat a zvladne to mozno aj cez 160 ... sak ty ktory jazdia vlakom v tychto usekoch tak mi to mozu potvrdit

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2006 01:17
od jano.z
Lenny: Poprad nie je ze predstih ... do je hlboke meskanie ... to je riadna ostuda ... stanica vacsia jak BHS a perony jak v Hornej Lehote ...

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2006 09:58
od wazari
Dy napísal:
Lenny napísal:V předstihu se má realizovat stavba Poprad - peronizace. Celá trať na 160 km/h dle mě modernizovaná nebude, vyžádalo by si to nemalé peníze. Teď mě napadl třeba oblouk u Bešeňové.


Veď to platí EU. :lol:


balik pre SR je obmedzeny, cize je na nas, co z toho postavime

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2006 12:00
od Adaios
JoHnZ napísal:Lenny: Poprad nie je ze predstih ... do je hlboke meskanie ... to je riadna ostuda ... stanica vacsia jak BHS a perony jak v Hornej Lehote ...


Popradska stanica sa ide teraz modernizovat cez peniaze v EU. :wink:

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2006 19:47
od jano.z
Ja narazam na Lennyho vyrok o tom ze v predstihu sa idu robit poriadne perony a podchod do Popradu ... som si az moc dobre toho vedomy ze sa to bude orpavovat ... na useku uz otravovali s prvymi papierovackami ...

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2006 18:07
od Adaios
wazari napísal:
Dy napísal:
Lenny napísal:V předstihu se má realizovat stavba Poprad - peronizace. Celá trať na 160 km/h dle mě modernizovaná nebude, vyžádalo by si to nemalé peníze. Teď mě napadl třeba oblouk u Bešeňové.


Veď to platí EU. :lol:


balik pre SR je obmedzeny, cize je na nas, co z toho postavime


Cela modernizacia trate BA-KE-Ukrajina bude stat cca. 2 mld. EUR a bude trvat do r. 2020. Len na r. 2007-2013 ako si ty pisal dostane SR 3,2 mld. EUR na dopravu takze problem nevidim. :wink:

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 20:35
od Dialniciar
Kedy sa tento úsek plánuje začať ? Až na koniec ?

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 21:28
od jano.z
Pomerne veľká časť tohoto úseku bola v posledných rokoch zgenerálkovaná, takže zrejme ano.

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 21:58
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Pomerne veľká časť tohoto úseku bola v posledných rokoch zgenerálkovaná, takže zrejme ano.


Prečo sa to nezačne skôr :?:

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 22:29
od jano.z
Tak to už je otázka pre tie veštice čo bežia na rôznych televíziách okolo polnoci ...

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 22:42
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Tak to už je otázka pre tie veštice čo bežia na rôznych televíziách okolo polnoci ...


Tak inak, sú spravené GO aj na úsekoch po ZA :?:

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 23:30
od jano.z
Do usekov na trati BA-ZA sa roky neinvestuje a caka sa na koridor. Za Zilinou je zgeneralkovana uz pomerne velka cast usekov (Vrutky - Kralovany - Ruzomberok, Strba - Poprad Tatry - Spisska Nova Ves, zst. Kysak, zst. Liptovsky Mikulas /ale tam su opat problemy so ZabZar/) a podobne. Zgeneralkovanim sa mysli oprava zvrsku, zriadenie zvaranej bezstykovej kolaje, pruzne uchytenie kolajovych pasov, rekonstrukcia trolejoveho vedenia a ciastocne drobne rekonstrukcie ZabZar, dalej je to sanacia tunelov a niekolkych mostov.

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2007 17:37
od Dialniciar
Koľko môže reálne stáť tento LM-Košice :?: A nie je to nejaký dlhý úsek :?: Bude rozdelený na menšie :?:

To je inak na D1 takto, ... od KE sú samé dlhé úseky plánované.

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2007 03:08
od jano.z
Na tento usek neexistuju ani konkretne projekty, neda sa teda povedat, ako budu useky rozclenene. V zasade ale plati, ze sa modernizuje zhruba "obdve rychlikove zastavky" t.j. Zilina - Kralovany, Kralovany - Mikulas, Mikulas - Poprad, Poprad - Margecany, Margecany - Kosice. Takto sa zhruba organizuju v sucasnej dobe aj tie generalne opravy.

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2007 13:26
od wazari
JoHnZ napísal:Na tento usek neexistuju ani konkretne projekty, neda sa teda povedat, ako budu useky rozclenene. V zasade ale plati, ze sa modernizuje zhruba "obdve rychlikove zastavky" t.j. Zilina - Kralovany, Kralovany - Mikulas, Mikulas - Poprad, Poprad - Margecany, Margecany - Kosice. Takto sa zhruba organizuju v sucasnej dobe aj tie generalne opravy.


v zasobniku z penazi EU je usek Kysak-KE na toto nove obdobie.

v minulom obdobi (2004-06) ZSR robili tender na projektovu dokumentaciu, clenenie LM - PP - Krompachy - Kysak - KE.

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2007 12:18
od jano.z
wazari: Nikde som sa k vysledkom takejto projektovej dokumentacie nedostal a dovolim si teda pochybovat o jej existencii ... ale ani ja sa nedostanem ku vsetkemu ...

Vlastne usek Kysak - KE generalkovany nie je, to mas pravdu, zle som sa pozrel. Po generalke je tam len Bujanovsky tunel a kolaje z Margecian na Lodinu.

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2007 12:28
od Koksolam
JoHnZ napísal:wazari: Nikde som sa k vysledkom takejto projektovej dokumentacie nedostal a dovolim si teda pochybovat o jej existencii ... ale ani ja sa nedostanem ku vsetkemu ...

Vlastne usek Kysak - KE generalkovany nie je, to mas pravdu, zle som sa pozrel. Po generalke je tam len Bujanovsky tunel a kolaje z Margecian na Lodinu.


Johnz, usek je generalkovany aj viac ako len v Bujanovksom tuneli, pred 5 rokmy si pametam ze tam menili zvrsok, kolaje a davali nove trolejove vedenie a stply minimalne na strane KE Kysak, na druhej kolaji neviem, odvtedy som tym usekom nesiel vlakom. Slo len o mesi usek medzi Druzstevnou na Hornade myslim a Trebejovom, bol to dost radikalny zasah, myslim ze to bol generalka, takisto oporne mury opavovali a priepuste.

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2007 14:12
od wazari
JoHnZ napísal:wazari: Nikde som sa k vysledkom takejto projektovej dokumentacie nedostal a dovolim si teda pochybovat o jej existencii ... ale ani ja sa nedostanem ku vsetkemu ...


OK, beriem

nechcelo sa mi pozerat do Vestnika VO, takze nedam vycerpavajuce info, len strucne

Kysak - KE, VO prvy polrok 2006, vitaz Sudop KE
LM - PP - Krompachy, VO prvy polrok 2006, vitaz Reming Consult BA

zmluvy podpisane v maji

Krompachy - Kysak bez Vestnika neviem

ja ale neviem, ako tie prace v reali pokracuju