Stránka 41 z 52

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2021 22:18
od IceFox
Myslel som, masterplan, že tvoj najsamlepší minister dopravy to urobí raz dva "lebo môžme".
Inak je to hanba (na ďalšej strane, čo na Slovensku nie je, všakže).
Len rozmýšľam či je smutnejší ten termín alebo tá traťová rýchlosť.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2021 20:09
od gemercan
Tak napr proti Čechom môžme len tisko zavidiet čo chystajú tam https://www.railpage.net/ceske-drahy-od ... ch-vlakov/
My sme tu jak sto rokov za opicami.. Už Bratislava Žilina je zastarala.. V Čechách idú skoro všade hlavné koridory zvýšiť na 230

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2021 16:50
od asdf
gemercan: Z tej ČR dosť uber. Na 230 sa nejde robiť nič (akurát tam visí chiméra VRT). Idú zvyšovať rýchlosť pár úsekov na 200, ale to je skôr na parádu, než aby to výrazne zvýšilo cestovnú rýchlosť medzi mestami. A aj to je ešte ďaleko, pretože väčšinou treba vyhubiť priecestia (čo na BA-ZA nie sú).

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2021 20:55
od skyo
200 sa už v ČR reálne stavia: trať 220 úsek Sudoměřice - Votice, trať 220 úsek Soběslav – Doubí, ďalšie sa pripravujú

VRT - pre prvý úsek Praha–Běchovice – Poříčany (VRT Polabí) sa už zpracováva dokumentácia pre územné konanie a dokumentácia EIA
O VRT sa dá viac nájsť napr. tu - prezentácia z apríla: [url]https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/134877201/Aktuáln%C3%AD+stav+př%C3%ADpravy+VRT.pdf/01362f42-0983-4ea6-aaee-b2c673131aab[/url]

O tom, čo sa stavia a projektuje v ČR je najlepšie sa presvedčiť na https://www.stavby.szdc.cz (je tam možnosť filtrovať si stavby)

Takže s úsekom Bratislava - Žilina a celkovo stavom železnice a koridorizácie by som sa nesnažil robiť nejakú veľkú slávu

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2021 01:23
od asdf
skyo: Pozor, ešte sa nestavia. Súťaž na úpravu parametrov stojí, pretože pôvodný zhotoviteľ úseku (reálne jediná firma, čo to môže robiť) za úpravy požaduje pre SŽ neprijateľnú sumu. A 200 bude len pre naklápacie súpravy, 185 pre klasiku pričom najdlhší súvislý úsek s 200km/h sa prejde tuším za 50s. Príprava ďalších dosť viazne na priecestiach.

S VRT tiež opatrne, v ČR dokiaľ stavba nemá aspoň územné konanie, tak sa môže stať kadečo. Takto už boli zahodené 2 roky príprav VRT smer Ústí nad Labem a vymýšľa sa to znova.

S koridorom Bratislava - Žilina sa veľká sláva robiť dá, ten koncept je v základe správny (možno tie hlavné koľaje bez nástupíšť sú zbytočný luxus, ktorý naviac umenšuje kapacitu staníc), správnejší než to, čo sa ešte nedávno robilo v ČR (taký "koridor" Beroun - Rokycany alebo Brno - Česká Třebová je na zaplakanie). To, že to je jediná akotak moderná železnica v SR a zbytok je v totálnom rozklade, to už je vec iná. Aj v porovnaní s ČR. Fčil len určiť, či je to daň za to úplné odstránenie priecestí (tzn. či by sa s ich ponechaní nestavalo rýchlejšie), a spraviť ohľadom toho nejaké politické rozhodnutia.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2021 09:18
od skyo
Úsek Sudoměřice - Votice sa už stavia v tých nových parametroch: https://zdopravy.cz/zvyseni-rychlosti-n ... rdy-69358/
Soběslav - Doubí, tam prebiaha opakovaná súťaž

VRT - ja netvrdím, že hneď zajtra sa kopne do zeme, ale že beží intenzívna príprava týchto stavieb, prebiehajú verejné prerokovania s dotknutými obcami, trasy VRT sú definované v krajských zásadách územného rozvoja atď.

Koridor BA-Žilina je z hľadiska základných parametrov v poriadku, problém na Slovensku ale je, že za 32 rokov sa modernejšia železnica dostala len po Žilinu. V ČR sú koridory skoro hotové a už aj nekoridorové trate sa prerábajú na 160 km/h (Praha-Vysočany - Čelákovice). Súhlasím, že Brno - Česká Třebová nie je z hľadiska rýchlosti v dnešnej dobe konkurencieschopný, ale tá stavba sa projektovala a stavala v dobe, keď sa o eurofondoch mohlo všetkým iba snívať. A postaviť ju na vyššiu rýchlosť znamená postaviť skoro v celej trase tunel. Preto sa ale do Brna projektuje VRT v úplne novej trase.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2021 11:04
od asdf
skyo: SuVo dobre, pomýlil som si úseky. Ale proste je to minimum

VRT sa pripravuje chaoticky, kvaltuje sa, nič sa poriadne nevysvetľuje (existuje napr. fúra ľudí, čo si myslí, že VRT vôbec nedôjde do Prahy ale bude končiť v Nehvizdech na termináli Praha východ). Prichádza sa s novými variantami, vybieha sa z ÚP a ZÚR, robia sa rôzne skrátené konania, celé je to časovaná bomba, ktorá po voľbách zrejme vybuchne a všetky VRT pôjdu na niekoľko rokov k ľadu.

Obtiaž v ČR je, že väčšina stavieb (s výnimkou IV. korioru a akcii ako Olomouc-Uničov) je práve za účelom rýchlosti prípravy skôr konzerváciou súčasného stavu než nejaký rozvoj. Prepady rýchlosti sa často skoro neriešia, kapacita sa nerieši už vôbec (napr. na úžasne vyzerajúce Nové spojení sa vlaky nevpratali už rok po otvorení, súčasné BC akcie s neuveriteľným množstvom výlukových hodín reálne nič neprinášajú, akurát si môže SŽ odškrtnúť.

Ale tu sme s tým OT.

Ale tu sme s tým OT.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2021 14:01
od Daniel102200
Ano,

stavby u nás jsou dosti lowcost, ale alespoň se na druhou stranu něco staví. 1. a 2. koridor se budovaly ještě v 90. letech před EU, takže tam lze určité věci prominout. Navíc 1. koridor vede dosti složitým terénem a tehdy prostě stavby jako tunel Brno - Blansko byly nereálné. (Škoda, že se teď ten tunel nepřipravuje, jelikož VRT Praha - Brno, tak možná 2050-2060, pokud vůbec a současná jízdní doba Praha - Brno je fakt propadák...) . Pokud u nás bude postupovat výstavba VRT jako výstavba dálnic, tak většina VRT tratí zůstane pouze na papíře.

To, že se u nás 3. a 4. koridor v úseku Praha - Benešov dosti odflákly je dost fiasko. Ty se již mohly budovat velkolepě na rychlost 200 km/h a bez přejezdů.

Mně přijde, že i kdyby na Slovensku se budovaly koridory méně velkolepěji, tak stejně by výstavba o moc rychlejší nebyla. Prostě na Slovensku nebyla železnice prioritou snad žádné vlády, ale to, že dnes vypadá, že koridor Žilina - Košice nebude hotový pravděpodobně ani v roce 2040 (50 let po revoluci!!!) je fakt k pláči... Teď už se měly budovat tratě Bratislava - > HU, Bratislava - ZV - BB apod. Na ně se pravděpodobně nedostane nikdy :-(

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2021 14:19
od maher
problém je, že sa trate rekonštruujú pomalšie ako zastaravajú, už dnes majú na niektorých vedľajších tratiach problém s údržbou, o 10- 20rokov môže byť problém neriešiteľný, potom sa budú trate zatvárať, alebo za drobný peniaz prejdú do súkromných rúk

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2021 11:49
od mino
https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=25433

V prioritach pre TEN-T nevidim prelozku Paludza - Liptovsky Hradok, ktora uz svojho casu mala 'na male'.
Nevie niekto ake vyhlady ma aktualne z hladiska financovania a pripravy tento usek?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2021 12:43
od Lorenc
Nech si to daju spravit nejakej serioznej firme na zapade. V prvom rade by mala byt vizia az potom dalsie kroky. Bavme sa o rychlej zeleznici bavme sa o staniciach, mestach o lokalkach. O synergickom developmente uzemia nie o financiach za jednotlive usecky. Biznis by sa ovela rychlejsie rozbehol keby sa dostaneme z BA do KE za tri hodiny. Co by taku trat zaplatilo za par rokov.

Ale co sa da povedat vlade, ktorá ani ockovaci system nevie spustit? Som dufal ze ked tam bude matovic a spol tak sa tam dostanu k slovu nejaki kreativci inovatori, co na kolene urobia lepsi system v hocijakej oblasti ako statosmeracke firmy. Zatial to fungovalo horsie ako za nieze Fica ale za sociku.
Penazi maju ako plevu a bordel vo vsetkom.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2021 20:13
od gemercan
snad sa to umudri po covide, davam im poslednu sancu ak sa teraz uz nechytia ci na zsr ci nds spolu s MD, tak nech idu fakt uz vsetci do prdele.. Paludza-LH krasne pripraveny usek vsetko bolo vo finale pred tendrom a vystavbou a takto to poseru cele a vsetko odznova..namiesto toho teraz idu riesit Markusovce-Spisska-Poprad ,ale sere pes, hlavne nech makaju a robia uz na tom naplno

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2021 11:15
od carpet
Podľa rebríčka priorít na úseku Liptovský hrádok - Liptovský Mikuláš (Paludza) investícia nie je návratná, BCR tam vychádza na 0,8. Zakonšpirujem si, že ÚHP chce rozpracované projekty, kde CBA nevychádza odložiť do šuflíka, preto zrejme viazne aj príprava harmonogramov vo výstavbe cestnej a železničnej infraštruktúry.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2021 12:24
od jarino
Palúdza - Liptovský Hrádok je projekt, kde do stavebného konania chýba veľmi veľmi máličko.
Vzhľadom na prípravu a "pripravenosť" iných rentabilnejších projektov nie je nad čím váhať.
Keby sa veľmi veľmi chcelo, vedel by som si predstaviť realizáciu ešte v tomto období. Samozrejme ako fázovaný projekt. No premrhalo sa obdobie predošlých vlád...
V prípade harmonogramu na železnici si myslím, že sa bude UHP ustupovať. Železnice iba tým získajú peniaze na projekty. Pri diaľniciach je to trochu inak...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2021 05:46
od Lorenc
Ale aky pozitivny impakt to ma pre mesto. Pocita UHP aj turistov, ktory v okrese LM minaju znacne peniaze? Co ide do statnej kasy. Vystavba zeleznice ovplyvni aj mesto lebo sa odlahci hlavna tepna. Trat planuju vyuzit na vnutromestsku komunikaciu. Expertom z UHP odporucam skolenia najlepsie na britskych univerzitach. Su na to odbory. Infrastructure planning na UCL.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2021 12:50
od gemercan
nie nadarmo uz davno vravim uhp= slavik na druhu. okamzite ich treba zrusit! najvacsia skodna pri vystavbe

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2021 19:36
od carpet
Vie mi niekto znalejší problematiky vysvetliť či a ako sa dá stihnúť modernizácia Poprad (mimo) - Vydrník stihnúť do roka 2026? Malo by ísť o úsek, ktorý je navrhovaný v pláne obnovy, avšak ako tak pozerám nie som si ani istý či má platnú EIA.
https://www.slov-lex.sk/legislativne-pr ... on=getFile

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2021 22:28
od gemercan
do 2026 sa spomina len 1.cast cca 11km Markusovce-Spisska Nova Ves-Smizany dalej ani slovo ..aj mna by to zaujimalo bola by to skoda ak by do 2026 nepostavili cely usek az po Poprad z fondu obnovy najma ak schvali vlada nove zakony o VO+stavebny , priprava tych usekov by sa mohla vyrazne skratit .. bol by aspon celistvy modernizovany usek od markusoviec az takmer po strbu
oprava: tak jarino teraz uviedol v druhom vlakne ze sa jedna prave o usek Poprad -Vydrnik ako dalsi chystany usek do 2026, co by bolo super.. ale mohli by zaroven robit pripravu aj Markusovce-SNV- Smizany-Vydrnik aby to robili subezne

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2021 23:06
od jarino
carpet napísal:Vie mi niekto znalejší problematiky vysvetliť či a ako sa dá stihnúť modernizácia Poprad (mimo) - Vydrník stihnúť do roka 2026? Malo by ísť o úsek, ktorý je navrhovaný v pláne obnovy, avšak ako tak pozerám nie som si ani istý či má platnú EIA.
https://www.slov-lex.sk/legislativne-pr ... on=getFile


Dá sa to stihnúť. Ak s tým začnú čo najskôr...
Palúdza - LH -> 2+ roky
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... sky-miku-2
Košice - Kysak -> necelé dva roky
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... mimo-kos-1

DSP bola odovzdaná na konci roka 2020.
MPV by nemalo byť problematické.
Avšak vyhlásenie VO by bolo ideálne koncom roka 2022...
Dovtedy získať stavebné povolenie a disponovať dokumentáciou na výber zhotoviteľa.
Od stanice Poprad po Vydrník (mimo) to je 11,533 km.

Článok aj s mapkami:
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... -krompachy

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 11:40
od RudoLM
Pribudol Zoznam veľkých projektov OPII v. 9.1 (v platnosti od 05.05.2021). Na 1. mieste je Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry (mimo),
realizácia úseku Paludza – Liptovský Hrádok (1. fáza). Viete niekto, čo to znamená? Či zase nič.

https://www.opii.gov.sk/download/b/zozn ... ke_9_1.pdf

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 14:47
od lolo
Mno mohlo by to znamenať že chcú projekt pustiť do súťaže aby mohli časť zaplatiť z aktuálnych eurofondov. Ale opravte ma ak sa mýlim.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2021 17:37
od jarino
Nepribudol. Je tam od roku 2015.
Zanedlho by mala pribudnúť verzia 10.0
Aj v nej by sa mal projekt Palúdza - LH nachádzať.
Aktuálne sa v aktuálnych dokumentoch OP II uvádza začiatok realizácie 4 kvartál 2022.
Avšak prioritná os v ktorej je projekt zaradený má takmer všetky peniaze zakontrahované -> 86%. Zvyšok je určený pre projekty uzol Žilina a Svrčinovec - hranica. Takže v OP II už zrejme nebudú peniaze, jedine ako náhradný projekt...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2021 02:02
od bombardier
a co CEF , fond obnovy a dalsie eu zdroje?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2021 07:09
od lolo
jarino napísal:Nepribudol. Je tam od roku 2015.
Zanedlho by mala pribudnúť verzia 10.0
Aj v nej by sa mal projekt Palúdza - LH nachádzať.
Aktuálne sa v aktuálnych dokumentoch OP II uvádza začiatok realizácie 4 kvartál 2022.
Avšak prioritná os v ktorej je projekt zaradený má takmer všetky peniaze zakontrahované -> 86%. Zvyšok je určený pre projekty uzol Žilina a Svrčinovec - hranica. Takže v OP II už zrejme nebudú peniaze, jedine ako náhradný projekt...

Tak na diaľniciach bolo dosť veľa korekcií, nezostali tam nejaké peniaze ?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2021 07:35
od jarino
Prioritná os 2 (diaľnice core TEN-T) je zakontrahovaná na 110-120%
Peniaze zostali v prioritnej osi pre vodnú dopravu. Presunuté budú ale pre verejnú osobnú dopravu (MHD-čky), keďže mestá by mali vedieť vyčerpať tie peniaze do centa.