Stránka 42 z 52

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2021 22:22
od bombardier
a z coho cerpaju mesta ako bratislava kosice ci presov zilina nakupy autobusov elektriciek ci trolejbusov? z fondu obnovy? ci maju specialne fondy?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2021 13:45
od metelesku.blesku
Google, 20 sekúnd:
Od roku 2007 sa vďaka realizácii projektov v Operačnom programe Doprava podarilo naštartovať zmeny vedúce k zatraktívneniu verejnej osobnej dopravy v najväčších slovenských mestách (Bratislava a Košice). Z eurofondov boli zrekonštruované a vybudované električkové trate, zakúpené vozidlá MHD a vybudovaný moderný terminál integrovanej dopravy (pri Košiciach).

Oblasť dráhovej verejnej osobnej dopravy v Operačnom programe Integrovaná Infraštruktúra pokrýva prioritná os 3, v ktorej je na projekty v Bratislave a okolí, Košiciach a okolí, Prešove, Žiline a Banskej Bystrici vyčlenených 387 455 295 eur (zdroje EÚ + štátny rozpočet). Na podporu ostatných druhov verejnej dopravy vrátane autobusovej sú vyčlenené aj ďalšie prostriedky z iných európskych fondov (Integrovaný regionálny operačný program).

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2021 14:24
od bombardier
ja som reagoval na jarina zevraj su fondy vycerpane na 110 percent pritom vlada vsade vykrikuje vo velkom ze cerpanie je len na 25% a ze mame mnozstvo miliard nevycerpanych este aj z predoslej vlady a obdobia.. tak kto ma pravdu potom?
ale vratme sa k zelezniciam, takto si predstavujem po poriadnej modernizacii ze to bude ficat na severe ale aj na celej trase kosice bratislava https://www.youtube.com/watch?v=qCbvWJiWR4k

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2021 20:35
od jarino
Zakontrahované na 110%
Je rozdiel medzi kontrahovaním a čerpaním.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2021 16:18
od Pacho
dnes som išiel okolo, tak medzi popradom a svitom už tahali druhú trolej, z dialky to vypadá ako hotové. :-)

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2021 04:09
od corrado
ano potvrdzujem, prechadzal som nedavno usekom, uz su hotove obe kolaje medzi stanicami ,vratane troleje, aktualne sa buduje 1.nastupiste v stanici Svit a pracuju na novom podchode popod trat a mimourovnovom prepojeni Batizovce-Svit
skor by ma zaujimalo co usek Paludza-LH a Markusovce-SNV-Poprad,ktore su najblizsie v plane vramci severu v akom je to stave, uz sa pohli veci dalej?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2021 23:38
od crossroad
nove aktualne foto z modernizacie stanice Svit, postupne pribuda zastresenie 1.nastupistia https://www.facebook.com/groups/3659378 ... 053563249/

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2021 05:47
od Lorenc
Ty vogo tie modre stlpiky to je zas ulet. Hlavne ze stanica v svite je cca pamiatka... dufam ze to nedoplieskaju ako stanicu v poprade.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2021 01:50
od crossroad
ja len dufam ze zacnu opravovat aj tu schatranu stanicnu budovu jak zvonka aj zvnutra, strasne zanedbana a to je v unesco pamiatka ..no comment ale pisali vo viacerych clankov ze sucastou modernizacie stanice je aj modernizacia stanicnej budovy,tak snad ju daju nejak do parady

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2021 21:13
od lolo
Zdar, niekto znalý by mi vedel dať odpoveď na otázku ohľadne prípravy modernizacie jednotlivých úsekov koridoru, a to Košice -Kysak kde prebehol proces EIA a pokračuje sa nejak ďalej s prípravou alebo to stojí? Ďalej úsek Krompachy -Kysak, kde mám pocit že prebieha opätovné posúdenie EIA skrz optimalizácie projektu alebo sa mylim? Ďalej Lh-lucivna, prebieha vôbec aktualizácia procesu EIA na základe optimalizácie trate alebo to tiež celé stojí ? Plus úsek mimo tému Krásno nad Kysucou -Cadca, kde nevyšla štúdia realizovateľnosti a odporúča sa variant v existujúcej stope, rieši sa to nejako ďalej alebo vôbec ? Za odpoveď vďaka

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2021 08:36
od finišer4
Tak úsek Paludza - Liptovský Hrádok to už má za sebou. Ak sú informácie z HN správne tak sa s veľkou pravdepodobnosťou nebude robiť nič (neviem článok poskytnúť)
Podľa ich informácií je tento projekt nenávratný. Čo dodať. Ja by som to zhrnul nasledovne.
O tom to projekte sa uvažuje už od 70. rokov 20. storočia. Intenzívne sa na ňom začalo pracovať niekedy po rok 2008 (čo ja pamätám). Od vtedy sa už preinvestovalo viac ako 50 000 000 € !!!!
Projekt už mal platné územné rozhodnutie, ale musela sa robiť druhý krát EIA ,lebo starej vypršala platnosť. Nová EIA je na svete. Je vykúpená väčšina pozemkov a tie ktoré nie sú tak prebieha vyvlastňovacie konanie. Celú trasu pekne vidna aj na portáli ZBGIS, tam vidno celú trasu. Stavebné povolenie mohli mať kľudne už budúci rok. úseky ktoré chcú robiť na Spiši nie sú vôbec takto ďaleko čo sa týka projektovej prípravy. V článku sa búchajú do prs, že všetko stihnú a do dvoch rokov sa pustí súťaž. Urobte si vlastní názor, ako dlho trvá projektová príprava v tejto krajine (vid. fraška s novou EIA pre D3).
Ako ďalej? Možno príde spásonosná myšlienka oprášiť zámer ísť s modernizáciou po starej trase (toto bolo už na začiatku zamietnuté - veľa peňazí, malý účinok), ale si osobne myslím, že sa nebude robiť nič. S odretými ušami sa spravia sa dva úseky na Spiši a tým modernizácia trate ZA-KE skončí. Na tejto trati totiž nebudú žiaden jednoduché ani lacné alternatívy na modernizáciu.
HAWK.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2021 09:43
od Lorenc
Slovaci nevedia pocitat co je navratne a co nenavratne. Hlavne statni experti.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2021 11:43
od lolo
Nemyslím si že takto pripravený úsek by nepustili do súťaže, keďže nemajú nachystané skoro nič a vyššie spomínané úseky na Spiši a Záhorí sú len v stave prípravy a na Slovensku vieme že tie termíny ktoré sa vypúšťajú do médií nikdy nekopiruju realitu. Inak veľmi zaujímavá je cifra 350 miliónov za ten úsek okolo LM, keďže dávnejšie sa spomínala cifra až okolo 500 myslím. Má niekto info prečo sa to zrazu tak osekalo? Či trochu upravili ceny aby to prešlo cez UHP ?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2021 12:27
od finišer4
Na toto viem odpovedať.
Cca. dva roky do zadu prišiel befel z EU, že pôvodný variant je moc megalomanský.
Tak sa pristúpilo k posekanú projektu. Osekanie prebehla tak, že sa s pôvodného projektu vyhodila prekládka cesty 1/18 prieťah LM ktorá mala viesť vedlá novej trati a mala nahradiť diaľničnú križovatku v Závažnej Porube ktorá sa mala stavať aby nemuseli chodiť kamióny z priemyselnej zóny Okoličné. Súčasný stav je taký že celá doprava ide cez mesto, aby sa dostali na diaľnicu. Ďalšia vec čo sa vyhodila bol nový most cez Váh ktorý mal previesť dopravu na novú vlakovú stanicu. Doprava na novú stanicu mala ísť cez lokalitu Kamenné pole (okolo Tesca). Tu dalo mesto urobiť Remingu za svoje aj projekt.
Takže toto všetko sa už vyhodilo a projekt sa zlacnel. Zjavne to nestačilo. Treba si uvedomiť že lacnejšie to už nejde, a to ešte v súčasnostnej expertíze nie je zarátaná nová realita vo svete.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2021 13:55
od sarisan
preco to nedaju rovno staviat z fondu obnovy ked je to takto vo vysokom stadiu pripravy? aky problem? poprad -spisska ani nezacali s pripravou pokial viem..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2021 17:45
od EmBe
sarisan napísal: poprad -spisska ani nezacali s pripravou pokial viem..

Poprad - SNV - Markušovce má hotovú DSP od konca roka 2020.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2021 03:40
od sarisan
a co sa spravilo od konca roka 2020 ked uz je DSP vonka, pokracuju dalej, za ten rok co spravili ohladom tohto useku? za posledne obodobie som nejako nic nezaznamenal

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2021 19:00
od Ister
poprad -spisska ...podla streamu je to na UHP, kde UHP chce aby tento usek bol na 120km/h ... ministerstvo na 160 km/h nakolko by sa muselo vsetko prerabat, kedze "papiere" su vypracovane na 160km/h ...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2021 19:59
od finišer4
Zaujímavá informácia. Ak by si UHP vydupala svoje, celý úsek by sa vrátil na začiatok procesu prípravy.
Nový stavebný projekt, nová EIA a celé stavebné konanie od začiatku. K tomu nové výkupu pozemkov v prípade potreby.
V týchto procesoch naše krajina neexceluje, takže otázka do fóra. Čo by vlastne malý počas cca. 3 až 5 tich rokoch na modernizáciu?
Nerozumiem tejto krajine. Investujeme čas a peniaze do projektovej prípravy a potom šmahom ruky všetko vymažeme a odznova.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2021 21:44
od aquila
tu je aj 160kmh malo a oni to chcu dat na 120kmh ? nech zrusia cele UHP uz

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2021 22:11
od 1mmortal2
Naco preboha to robit na 120? To fakt nech sa radsej nerobi nic - sak sa vlastne ani nerobi takze "usetrime"

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2021 09:28
od devil
zachovanie prevadzkyscopnosti trate, aby tam potom nemusela znizovat rychlost.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2021 11:16
od metelesku.blesku
Na zachovanie prevádzkyschopnosti trate sa robí ÚDRŽBA.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2021 13:40
od jarino
lolo napísal:Nemyslím si že takto pripravený úsek by nepustili do súťaže, keďže nemajú nachystané skoro nič a vyššie spomínané úseky na Spiši a Záhorí sú len v stave prípravy a na Slovensku vieme že tie termíny ktoré sa vypúšťajú do médií nikdy nekopiruju realitu.

Veď toto...
Palúdza - LH má vydané stavebné povolenia.
Maľovať budúcnosť so Záhorím je pekné, ale hlúpe. Tak isto Poprad - SNV bude o držku.
V CEF-e bude kopa peňazí a najlepšie je do výberka poslať absolútne bezproblémové projekty...
Snáď si nechcú zopakovať tú predošlú blamáž s DNV - Kúty.

lolo napísal:Inak veľmi zaujímavá je cifra 350 miliónov za ten úsek okolo LM, keďže dávnejšie sa spomínala cifra až okolo 500 myslím. Má niekto info prečo sa to zrazu tak osekalo? Či trochu upravili ceny aby to prešlo cez UHP ?

Boli to extrémne vysoké investičné náklady z dôvodu prehnaných požiadaviek samosprávy na ŽSR.
JASPERS samosprávam vysvetlil, že tie ich požiadavky nebudú oprávnené výdavky na financovanie z eurofondov keďže so železnicami to nemá nič spoločné a ŽSR nemajú iný spôsob, ako to zaplatiť.
Takže vďaka JASPERS sa projekt poriadne osekal.
Projekty sú, ŽSR asi vybavili aj stavebné povolenia, ale realizácia ostáva na SSC, samosprávach a iných organizáciách.
NApriek tomu je to prestrelená suma.
350 mil. eur za 18 kilometrov trate je veľa... 19,5 mil. eur/km.
Chýba znížiť cenu o 20%, aby bolo B/C vyššie ako 1. Mali by to skúsiť dať cez CEF, pri Čadca - Svrčinovec UHP privrelo oči, že to je grant pridelený na konkrétny projekt.
Do CEF-u treba čím skôr dostať najschodnejšie projekty a nie vymýšľať čo s kým kedy ako a nakoniec sa ku koncu triasť, koľko peňazí prepadne.

aquila napísal:tu je aj 160kmh malo a oni to chcu dat na 120kmh ? nech zrusia cele UHP uz

Ja sa im nečudujem.
Tie sumy čo pýtajú ŽSR s MDV SR sú absolútne šialenstvo.
V tom harmonograme sú neskutočne ustrelené sumy.
Malacky - Kúty za 445 miliónov eur... 26 kilometrov trate... To je 17 mil. eur/km. Šialenstvo... Hneď vedľa DNV - Malacky sa stavia za 7,75 mil. eur/km aj s dokumentáciou.
Tak to je jasné, že nič im nevychádza.

Napodobne ďalšie projekty.
Čadca - hranica SR/ČR tam uvádzajú 140 mil. eur. :!:
Nechápem ako sa dostali k tej sume... TSS Grade a Váhostav to postavia za 65 mil. eur.
Tá zvyšná suma čo?

Tak isto Poprad - SNV.
V jednom dokumente uvádzajú, že celý úsek je za 455 mil. eur.
V ďalšom vidím, že len I. etapa je za 497 mil. eur. Dokonca to majú rozpočítané na roky 2024-2026... Veď to je nonsens za 11 kilometrov trate...
Tak čo z toho platí?
Keby teraz pohľadám dokument z Plánu obnovy, tak tá prvá etapa je za oveľa menej peňazí.

Zato im nesedia sumy pri už realizovaných projektoch.
Nemám pocit, žeby Púchov - Považská Teplá po tých dodatkoch bol iba za 369 mil. eur
Uzol Žilina na oblátku majú iba za 301 mil. eur. Vytendrované to bolo za kus vyššiu sumu. No v poriadku. Ale kde je potom úsek od Žiliny po Strečno?

Pokým sa niečo robí z mierne nepresných čísel (do 10%), tak ok.
Ale toto?
Malacky - Kúty za 17 mil. eur/km?
To budú podvaly zo zlata?
Ja v princípe s hodnoteniami UHP súhlasím, ale toto si Farkaš a kol. za klobúk nedajú. Toto vyzerá na poriadnu hanbu...
Najskôr by bolo dobré urobiť poriadok v naceňovaní projektov a až následne robiť poradovník...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2021 13:59
od lolo
Tie cifry nedávajú niekedy moc zmysel, elektrifikacia do Humenného je tam myslím za 15 mega len ale zato rekonštrukcia TM v Ruskove za 10, čo je tiež prestrelene ale opačne.