ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 05. Máj 2017 22:30

Na to potrebuješ lokomotívu. Do Bardejova nemáš elektrifikovanú trať, takže buď v PO meniť loko alebo to bude dieslák ťahať už z Kysaku. Dosť pochybujem, že sa to oplatí, takže neexistuje motivácia niečo také robiť a ministerstvo sotva bude niečo také objednávať. Takže ešte dlho bude prestup na osobáky resp. odvoz autom z/do Kysaku.
To platí aj k novej trati PO - KE.
Samozrejme trať Krompachy - PO je veľké sci-fi.
Budeme veľmi radi, keď sa zmodernizuje Kysak - KE, zmodernizuje Prešov - Drienovská Nová Ves, vymenia pantografy za niečo nové a zvýši počet spojov medzi PO a KE.

edit: Reálnejšie vidím autobus, čo by čakal na cestujúcich z IC pred stanicou Kysak a odviezol by ich do Prešova prípadne toho Bardejova.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 874
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod 3pa3ck3 » 05. Máj 2017 23:59

DrX napísal:Inak, to riesenie LEO je podla mna riadne psycho. Vsetci ludia iduci do Kosic/Michaloviec/Uzhorodu/Mukaceva sa pol hodinu zdrzia kvoli zachadzke vlaku do PO? Ked uz nieco chceli robit, tak dotiahnut vlak do KE, tam nechat ludi vystupit/prestupit na bus, a potom mozu ist nazad do PO.

Včera som mal možnosť vidieť večerný LE v Prešove a mal som pocit, že viac ľudí vystúpilo v PO ako pokračovalo do KE. A dosť ľudí aj nastúpilo, keďže je to posledný vlak do Košíc. Čo ma prekvapilo, že výmena stanovíšť prebehla veľmi rýchlo (je možné, že mali dvoch rušnovodičov - nevidel som ho prebehovať). Ak keď výpravcovi sa aj to zdalo pomaly a pri vyše polhodinovom meškaní ho hnal. Hlavne sa ale ukázala nevýhoda jednokoľajky - medzi 22. a 23. hodinou je tu dosť hustá premávka a kvôli tomuto zmeškanému vlaku potom na križovaní stratili minúty viaceré osobáky.

Leo má z Prahy konkurenciu v podobe Regiojetu, ktorý odchádza o polhodinu neskôr. Preto sa asi rozhodol zamieriť na Prešovčanov, keďže jeho jednotky nie sú veľké a doprava z Prešova ich dokáže zaplniť. Naspäť z Košíc je to posledný nočný vlak do Prahy, takže nepotrebuje nahánať Prešov
3pa3ck3
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Založený: 19. Jún 2014 16:25

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 06. Máj 2017 13:31

Osobne sa s DrX zhodnem iba v malo pripadoch no tentokrat ma pravdu. Viem ze vela Presovcanov ma po tomto prispevku bude chciet ukamenovat ale ak sa pozriem na prelozku PO-Krompachy triezvo velky zmysel v nej dnes naozaj nevidim. Hlavne argumenty proti nej su asi nasledovne:
ad1: vzhladom na teren vacsina trasy by musela ist v tuneloch naviac s pomerne zlou geologiou (flys)
ad2: absluznost prilahleho uzemia minimalna (v TS z roku 2006 sa ratalo len s 2 zastavkami - Kojatice (cca 1.000 obyv), Ovcie (do 500 obyv)
ad3: vedenie trate v samotnom Presove. Tunel pod zastavanym uzemim ? Odbocka za Sariskymi Lukami? Prve riesenie prinasa obrovske rizika a je enormne drahe, to druhe tiez nie je najlacnejsie, trasu neumerne predlzuje a netreba zabudat ze smerove parametre tu za vela nestali (obluky od Maleho Sarisa po Taborisko by vyhovovali max. 120, od Taboriska po ZST PO 60-80, resp. 60-100 v pripade tunela popod Taborisko.


A kde je T.študia Krompachy-Po ? Ak sa odvolávaš nanu musia tam byť špecifikácie ako trasovanie, tunely, obslužnosť, čas jazdy. A taktiež vyhodnotenie kladov a záporov prečo sa pokračovalo s projektovaním Krom-Kysak.

Ok nemusí byť obslužnejšia lokálne, ale zjednodušila by provoz prepojenia miest rovnako ako D1. Ak funguje D1 prečo by nemohla železnica.
Iste prvá by sa mala riešiť modernizácia PO-KE a dvojkoľajka, ale stále by to chcelo predstaviť oba varianty a vyhodnotiť Krom-PO a Krom-Kysak a nanovo.

Z potenciálnych kandidátov na reko medzi ZA a KE mi tento úsek pride ako jeden z najmenej potrebných (prakticky rovina) a paradoxne ide len kvôli pripravenosti ako prvý...


Keďže je takmer celý v pôvodnej trase bude tam dosť výluk. Nič sa nestane keby takéto úseky boli prvé realizované to isté ZA-Varín a Vrútky-Turany.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 836
Obrázky: 22
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod 3pa3ck3 » 06. Máj 2017 21:51

Lorenc napísal:Keďže je takmer celý v pôvodnej trase bude tam dosť výluk.

Práve v tomto úseku výluky až tak vadiť nebudú, keďže pri súčasnom nastavení grafikonu tu nedochádza ku častému stretávaniu vlakov. Napríklad susedný úsek Poprad - Vydrník je v tomto smere komplikovanejší.

Lorenc napísal:Nič sa nestane keby takéto úseky boli prvé realizované to isté ZA-Varín a Vrútky-Turany.

Úsek Žilina - Varín je riešený vrámci uzla Žilina (kvôli zmene napájacieho systému, aby stanica Žilina-Teplička bola taktiež na striedavý prúd). Vrútky - Turany boli myslím nedávno rekonstruované a je tam 120 km/h, takže tu to až tak nehorí.
3pa3ck3
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Založený: 19. Jún 2014 16:25

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 06. Máj 2017 22:44

Úsek Žilina - Varín je riešený vrámci uzla Žilina (kvôli zmene napájacieho systému, aby stanica Žilina-Teplička bola taktiež na striedavý prúd). Vrútky - Turany boli myslím nedávno rekonstruované a je tam 120 km/h, takže tu to až tak nehorí.


To bolo rekonštruované Varín-Vrútky ale Vrútky-Turany budú dobudúca v tej istej trase ale projekt tam nieje, čo je škoda.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 836
Obrázky: 22
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 06. Máj 2017 23:03

Už dávnejšie bola reko Turany - Kraľovany. Ale o Turany - Vrútky neviem. Modernizácia Vrútky - Turany by nemusela byť tak finančne náročná.

Hej, ZA - Varín je súčasť uzla ZA. Ale som zvedavý, či budú Varín - ZA tendrovať samostatne, ak dostanú peniaze alebo to pôjde všetko spolu.
Zachytil som nejakú info, že ZA robí nejaké obštrukcie a ak jej nebude vyhovené, uzol nedostane stavebné povolenie.

K preložke trati cez PO je asi voľne prístupné iba to, čo zverejnil Reming. ŽSR sa do toho nechce. Jednak finančné nároky, čo je dosť dôležitý argument, keď nemáme ani na preložku pri LM nehovoriac o Štrbe. Toto by bolo ešte náročnejšie. Za druhé, nákladné vlaky túto preložku nepotrebujú a tak či tak by ŽSR naďalej museli prevádzkovať trať cez Margecany.
Samozrejme, boli by sme múdrejší, ak by sa zverejnila CBA pre ZA - ČnT a zároveň by sa spravila CBA aspoň na modernizáciu/rekonštrukciu Kysak - Prešov.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 874
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Milos » 07. Máj 2017 08:13

Ani ja neviem, o tom, že by úsek Vrútky - Turany prešiel v nedávnej minulosti nejakou rekonštrukciou, ale ak ma pamäť neklame, je tam 120
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod 3pa3ck3 » 07. Máj 2017 09:10

OK, zrejme som si pomýlil úsek s Turany - Kráľovany. O Vrútky - Varín viem, ten je až veľmi čerstvý.
3pa3ck3
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Založený: 19. Jún 2014 16:25

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Tomas PO » 07. Máj 2017 21:02

DrX napísal:Inak, to riesenie LEO je podla mna riadne psycho. Vsetci ludia iduci do Kosic/Michaloviec/Uzhorodu/Mukaceva sa pol hodinu zdrzia kvoli zachadzke vlaku do PO? Ked uz nieco chceli robit, tak dotiahnut vlak do KE, tam nechat ludi vystupit/prestupit na bus, a potom mozu ist nazad do PO.


Opat zas v normalnej debate vies cloveka podrazdit. Preco by to malo byt psycho? Je to vlak iduci do PHA, mala casova zachadzka do tretieho najvacsieho mesta v state ma svoje opodstatnenie. Presovcania musia kvoli Kosicanom este aj 21 storoci nekulturne prestupovat na zastaralej stanici do spinavych suprav stale, tak aspon jeden sukromnik prisiel s fukncym konceptom.

DrX napísal:Ale ine som sa chcel spytat: kedze o lepsich tratiach mozeme na vychode skutocne len snivat, nedal by sa nateraz IC do PO poriesit aj tak, ze v Kysaku by sa odpojili posledne dva vozne z BA ICcka a tie by dotiahla ina lokomotiva do PO (alebo kludne az do Bardejova)? Ake zdrzanie by to bolo pre to ICcko do KE?


Tento navrh sa diskutoval, co si pamatam problemom bolo najma predlzenie cakania ICcka, z coho sa isli Kosicania potrhat. Teraz je to navyse politicky nepriechodne kvoli snahe o co najrychlejsi cas medzi BA a TT. Osobne si viem predstavit aj velke technicke problemy, ktore by ZSR pri tom mali.
Pri troske chcenia je vsak situacia jednoducho riesitelna. Jedna pristavena lokomotiva cakajuca na kazda IC pri vsetkych moznych stratach ZSSK nemoze byt financym problemom. Odpojit dva vagony musi byt v 21. storoci zalezitost sekund a spoj moze pokracovat.
Este jednoduchsie by bolo pristavit IC na perone, z ktoreho sa netreba do vozna stverat, na druhej strane perona modernu supravu, napriklad 671 tak, aby stacilo prejst z jednej strane perona na druhu. A tahat spoj priamo do PO aby to netrvalo dalsiu polhodinu(!). Cize staci reko peronu, a doplnit par novych suprav na trasu KE-Lipany.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 935
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod eric987 » 09. Máj 2017 20:26

Do Bardejova nemáš elektrifikovanú trať, takže buď v PO meniť loko alebo to bude dieslák ťahať už z Kysaku. Dosť pochybujem, že sa to oplatí, takže neexistuje motivácia niečo také robiť a ministerstvo sotva bude niečo také objednávať.

Na Polane rusne v KE uz tiez neprepriahaju, 757 ju taha az po PO, naspat ide zavesena spolocne s lozkami za jednym z dopoludnajsich osobakov. Ak to nevadi na KE-Kysak, kde je miestami 120, rozhodne nebude vadit ani na Kysak - PO, kde je 30-80.

A kde je T.študia Krompachy-Po ? Ak sa odvolávaš nanu musia tam byť špecifikácie ako trasovanie, tunely, obslužnosť, čas jazdy. A taktiež vyhodnotenie kladov a záporov prečo sa pokračovalo s projektovaním Krom-Kysak.

K dispo je len tento dokument na stranke Remingu: http://www.reming.sk/files/2014-08-06-103016-0609b.pdf . Mapy su tam len pre PO-Kysak a trasovanie v ramci PO, v texte je aj popis hypotetickej trate Krompachy - PO. Preco sa s projektovanim Krompachy - Kysak - PO nepokracovalo je tam tiez uvedene a dalo by sa to zhrnut nasledovne: Su na to nevyhnutne enormne penazne prostriedky, ktore nedokazu prebit jej spolocenske prinosy. OK, opat sa da diskutovat o tom ze naprojektoval sa tam tunel popod zastavane uzemia PO (dokonca popod niekolko podlazne panelaky na SII). Na druhej strane, pre ND by prelozka mala minimalne vyuzitie (to co jazdi trz Kysak - Krompachy by tam zostalo, vacsina ND na trati 188 ide v smere Polsko <-> KE / USS; nakladne prudy PO - SNV su zatial slabe), v ramci OD odpada lokalka, zostavaju teda rychliky, IC, EN a EC. A tie by sa dali poriesit podla mna aj novou tratou juzne zahlavie KE - Budimir - DNV - (PO), ktora by mala obrovsky potencial pre osobaky. Predlzenie vlakov vyssej kategorie z BA/PA z 2. po 3. najvacsie mesto v krajne o cca 30 km by mohol namietnut jedine Kovalcik.

Cize staci reko peronu, a doplnit par novych suprav na trasu KE-Lipany.

Cize vcelku jednoduche veci a pri tom, s akymi ciframi dotknuta spolocnost naraba ani nie nakladnymi. Avsak ZSSK dalo nedavno zverejnenou prezentaciou jasne najavo, ze hoci slubuje vsetko vsade, z trate KE - PO hodla mat aj nadalej posledne posobisko svojich najvacsich vrakov.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

ŽSR, Modernizácia úseku Lučivná - Poprad-Tatry

Odoslaťod jarino » 12. Máj 2017 12:26

Dokumentácia pre územné rozhodnutie – júl 2008
Dokumentácia pre stavebné povolenie - máj 2010
Dokumentácia pre realizáciu stavby – jún 2011

Predpokladaný začiatok realizácie stavby jún 2017
Koniec realizácie stavby júl 2019


Súčasný stav:
Traťový úsek Poprad – Tatry (mimo) – Štrba je v súčasnej dobe dvojkoľajný. Trať je elektrifikovaná jednosmernou trakčnou sústavou 3 kV. Prevádzka na trati je pravostranná s možnosťou jazdy po obidvoch traťových koľajách obidvomi smermi. Traťová rýchlosť je v úseku Poprad-Tatry – Liptovský Mikuláš 100 km/h s miestnymi obmedzeniami. Traťové zabezpečovacie zariadenie univerzálny trojznaký autoblok. Do stavby patria 2 traťové úseky a železničná stanica Svit.

Stavebno -technické riešenie
Stavba 1. Etapy je delená na tieto ucelené časti stavby:
- UČS 401 Traťový úsek Poprad - Svit
- UČS 402 ŽST Svit
- UČS 403 Traťový úsek Svit - Štrba

Úsek, ktorý rieši táto projektová dokumentácia, začína za ŽST Poprad-Tatry v sžkm 200,300 a končí v mieste dočasnej výhybne Lučivná v sžkm 213,168. Dĺžka riešeného úseku je 12,856 km.


V UČS 401 je modernizovaná železničná trať vedená po existujúcom železničnom telese. Rieši sa železničný spodok, železničný zvršok a všetky prislúchajúce prevádzkové súbory a stavebné objekty, ktoré s tým súvisia. Vybuduje sa nové traťové zabezpečovacie zariadenie, nové trakčné vedenie. V časti Veľká sa zruší existujúce priecestie, namiesto neho sa vybuduje podchod pre peších a cestná komunikácia z Teplickej ulice s napojením cez okružnú križovatku na cestu III/xxx.
Železničná trať je v úseku Poprad - Svit vedená popri diaľnici D1. V tejto časti sú riešené clony proti oslneniu, ktorých riešenie si dodatočne vyžiadala NDS.
Okrem toho sú riešené preložky podzemných sietí, ktoré sú v súbehu s traťou alebo ju križujú.


V UČS 402 je riešená železničná stanica Svit a časť traťového úseku za stanicou až po cestný nadjazd I/18.
Dĺžka úseku stanice ŽST Svit je 2138 m. Ostávajúcich 2362 m rieši úseky trate priľahlé k ŽST Svit. Nové koľajové usporiadanie obvodu stanice vychádza zo schválenej dopravnej technológie. V stanici je navrhnutá úplná rekonštrukcia zhlaví a výmena zvršku v hlavných koľajach, koľajach na obchádzanie a zmena zapojenia vlečky Chemosvit. Ostatné koľaje budú rekonštruované v rozsahu potrebnom na napojenie týchto koľají do zhlavia.
V ŽST Svit sa zmodernizuje traťové zabezpečovacie zariadenie, oznamovacie zariadenie, staničná budova s potrebnými technologickými miestnosťami. Vybudujú sa dve ostrovné nástupištia a prístup na ne s požiadavkou pre telesne postihnutých. Existujúci podchod pre peších sa prebuduje na požiadavky modernizovanej trate.
V rokoch 2010 - 2011 počas projekčných prác bol projektant povinný rešpektovať územné rozhodnutie a stavebné povolenie vydané na stavbu „Diaľnica D1 Mengusovce - Jánovce, 2.etapa“ ako záväzné a prispôsobiť tomu riešenie svojich objektov. Ako náhrada za zrušené priecestie v žkm 207,146 sa uvažovalo so železničným mostom v obvode ŽST Svit a preložkou cesty III/3064 riešenými v rámci stavby „Diaľnica D1 Mengusovce - Jánovce, 2.etapa“. V tomto čase prebiehala realizácia diaľnice D1.
Vývoj udalostí spôsobil, že predmetný železničný most a preložka cesty III/3064 realizovaná nebola a NDS ani s jej ďalšou výstavbou v budúcnosti neplánovala. Z tohto dôvodu bolo nutné začleniť do stavby modernizácie železničnej trate prevádzkové súbory a stavebné objekty, ktoré sú nutne potrebné pre hlavnú stavbu modernizácie železničnej trate a neboli zrealizované stavbou diaľnice D1. Ich začlenenie do stavby 1. etapy prebehlo v roku 2016 a stali sa súčasťou stavby „ŽSR, modernizácia trate Žilina – Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš – Poprad-Tatry (mimo), 1.etapa“.
Jedná sa v prvom rade o železničný most, preložku cesty III/3064, jej napojenie na cestu I/18, úprava chodníkov, osvetlenia cesty, preložky inžinierskych sietí, rekonštrukcie priecestia vlečky Chemosvit na ceste I/18, úpravu zabezpečovacej techniky priecestia, cestnú svetelnú signalizáciu na križovatkách a ďalšie súvisiace prevádzkové súbory a stavebné objekty.
Z dôvodov požiadaviek dopravnej technológie vznikne v medzistaničnom úseku Svit – Štrba dočasná výhybňa Lučivná, ktorá je potrebná na zabezpečenie stavebných postupov v úseku Svit – Štrba, v ŽST Svit a využije sa aj v rámci 2. etapy modernizácie trate Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry (mimo).


V rámci UČS 403 sa rieši železničná trať v preložke pri obci Lučivná. Jedná sa o vybudovanie železničného násypu s novým železničným mostom ponad cestu III/xxx. Nová zastávka Lučivná bude umiestnená na násype pred mostom. K nástupištiam sú navrhnuté schodiská a bezbariérový prístup po rampách.
Zastávka bude vybavená prístreškami a modernou technológiou v oblasti oznamovacej techniky.

Úsek riešený v rámci 1. etapy končí v mieste dočasnej výhybne Lučivná v sžkm 213,168, kde je modernizovaná trať napojená na existujúcu trať a kde začína 2.etapa stavby s vybudovaním novej ŽST Štrba.
V celom úseku riešenej 1. etapy sú riešené protihlukové steny na zníženie expozície hluku spôsobeného železničnou premávkou v zastavaných oblastiach. Riešené sú aj dodatočné protihlukové opatrenia, ako výmena okien na budovách. Všade pozdĺž stavby, kde je to nutné, sa rieši výrub stromov. Jedná sa najmä o dreviny pozdĺž železničného telesa a potom v mieste odklonu v UČS 403. Riešená je náhradná výsadba drevín.

Obrázok
Zdroj: SUDOP
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 874
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Matt » 12. Máj 2017 13:28

tak kde teda bude koncit UCS 403? pred buducim tunelom Kolombiarok?
http://www.reming.sk/files/2014-08-06-1 ... o__ice.pdf
Matt
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Založený: 01. Nov 2010 09:15
Bydlisko: Košice

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Tomas PO » 15. Máj 2017 00:56

...mne to pripada ako jeden z najmenej potrebnych usekov, ktory si vyzaduje reko. alebo sa mylim?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 935
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod EmBe » 30. Máj 2017 17:48

Štúdia realizovateľnosti (ŠR) Žilina-Košice-Čierna nad Tisou bola schválená Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky (MDVRR SR) dňa 1.2.2016. Predmetná štúdia sa zaoberala veľkým množstvom variantov (viac ako 30). V rámci ŠR boli v záverečnej fáze vzájomne porovnávané štyri alternatívy. Napokon bola schválená alternatíva 3.1., kde sa počíta s rýchlosťou 120,140 a 160 km/h tak, aby bola zatraktívnená železničná trať pri vynaložení prijateľných investičných nákladov. Výsledkom ŠR je, že väčšom rozsahu potvrdila už vyprojektované trasy a v niektorých prípadoch poukázala na nutnosť prepracovania projektovej dokumentácie.

Podľa schválenej ŠR je železničná trať v oblasti Kráľovej Lehoty a v úseku Turany - Ružomberok vedená prevažne v pôvodnej trase. Tunel v úseku ŽST Kraľovany - zast. Šútovo je situovaný taktiež v prevažnej miere v pôvodnej trase. V úseku Varín - Vrútky sú navrhnuté tri nové železničné tunely. Železničná trať v okolí Štrby a smerom na východ od Popradu by mala byť vedená prevažne v pôvodnom železničnom telese s lokálnymi preložkami železničnej trate.
Obrázok používateľa
EmBe
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 547
Obrázky: 613
Založený: 24. Jan 2010 21:33
Bydlisko: ZA/ZV

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod stanley » 30. Máj 2017 18:29

A sme došli..zrejme niesu už eurofondy a tak sa upustilo od rozsiahlejšej rekonštrukcie ..nako iec to skončí tak že sa nechá trať tak ako je v pôvodnom telese a mieste a urobí sa len výmena koľají a bude vymaľované.. :oops:. Osrať ich všetkých!!! Celé zsr a zssk.. špiny ..konečne sme tu mohli mať modernú trať na urovni 160-200km/h a namiesto toho toto je výsledok.. vôbec aspoň Poprad Lučivná sa hýbe konečne? Kedy sa plánuje konečne s realizáciou???
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 02:48

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod dragon » 30. Máj 2017 20:36

Najhorsie je, ze tu ani nema kto protestovat ako v pripade dialnic, ktore lokalnu dopravu odlahcuju a zvysuju bezpecnost na cestach v obciach, ktore obchadzaju. V pripade zeleznice je efekt skor opacny - ludia z obci sa stazuju, ze ich potencialna rekonstrukcia zeleznice celkom obide, a na ukor vyssej rychlosti sa zrusia cele zastavky, stanice, trate...
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 439
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 14:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod mino » 31. Máj 2017 18:55

Keby na 120km/h obmedzili len par kratkych usekov a vacsina by sla na 140-160, stale dobre, voci 130 na dialnici to este bude konkurencne. Na nejake mega rekonstrukcie jednak nie su financie a jednak ta trat nema ani taky potencial.
Bude zaujimave sledovat ako sa vlada vysporiada s financovanim zeleznic po vyzmykani eurofondov.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 615
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod dragon » 31. Máj 2017 20:04

Trat nema potencial na rekonstrukciu na urcitu rchlost? to som nejako mimo z toho
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 439
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 14:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod mino » 31. Máj 2017 22:48

Myslel som skor objem investicii vs. usetreny cas vs. nejaka navratnost - kolko cestujucich navyse by rekonstrukciou na tychto usekoch dostali do vlakov. Koridor Va je oficialne vetvou medzinarodneho koridoru, ale v podstate tu nikdy nejazdil ziaden EuroCity vlak
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 615
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod dragon » 01. Jún 2017 07:39

No ver mi, ze keby to bolo na plnych 160 tak tych cestujuciach by bolo ovela viac a navratnost vyssia nez za stavajucich navrhovanych podmienok, kde sa cesta po dialnici vyplati ovela viac. Na tejto vetve jazdia uz dlhe roky EC vlaky aj EN vlaky i ked nie v takom pocte ako napr. na trati Kuty - Bratislava, dokonca isty cas jazdil EC vlak aj medzi Budapestou a Warsavou cez KE a PO. Zrusili ho prave kvoli katastrofalnemu stavu trate, ktora rychlostami nemohla konkurovat ani len ceste autom cez dediny.
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 439
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 14:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod mino » 01. Jún 2017 09:42

Aj keby to bolo full na 160 bude stale vela ludi preferovat dialnicu, do roku 2030 ked tento koridor inak stale nebude dokonceny, bude stale narastat pocet aut na cestach, osobne som za ekologickejsie formy dopravy, zial je to fakt.
Inak ta trat medzi BUD a WAW je problemova hlavne od PO dalej na Polsko, co uz je iny koridor. Co sa tyka ECciek, bavime sa snad len o exIC Kosican a kvoli vzdialenosti vychod - Praha si myslim ze ludia budu tieto vlaky +sukromnikov vyuzivat podobne ci to bude trvat rovnako ako teraz, alebo s usporou povedzme 20 minut v planovanom rezime, alebo s hodinovou usporou podla povodnych planov, ale o mld EUR drahsie, ako inak z dani obcanov SR, nakolko s EU fondami uz ratat nemozno
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 615
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod dragon » 01. Jún 2017 12:15

Momentalne tu premava napr. EC 242 - Rohace, Kosice - Praha a spat + sukromnici samozrejme a dva statne nocne vlaky kateorie EN. Zasadne nesuhlasim, ze ludia by markantne zvysenu tratovu rychlost vyuzivali "podobne" ako dnes. Bolo by to pohodlnejsie a ovela rychlejsie nez dnes. A netreba zabudat ze teraz su prave kvoli rekonstrukcii enormne casove zdrzania na viacerych usekoch co by po dokonceni koridoru odpadlo tiez. Poznam mnoho ludi, ktori uz dnes zacinaju preferovat vlak pred autom pokial idu do vacsieho mesta, prave kvoli pohodliu a katastrofalnym stale narastajucim problemom s parkovanim. Rychly koridor je investicia do buducnosti. Terajsie zmyslanie je setrenim na nespravnych miestach. Dalsia vec je, ze spolocnost treba aj akosi "dopravne vychovavat" a deje sa to uz teraz napr. postupnym spoplatnovanim parkovania dokonca aj na sidliskach v mestach, spoplatnovanim kazdeho noveho auta na domacnost, zvysovanim parkovacich cien, zvyhodnovanim skupin ktore dochadzaju do roboty, skoly verejnou dopravou. A v zahranici su taketo trendu uz dlho a este "krutejsie".
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 439
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 14:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod mino » 01. Jún 2017 12:44

S dopravnou vychovou uplne suhlasim, ekonomicky rast na Slovensku sa premieta do zvyseneho poctu automobilov ktore jazdia v mestach prakticky bez kontroly. Na zapade je obmedzovanie premavky v mestach jasnym trendom, tie krajiny maju ale k dispozicii infrastrukturu kam tych ludi vedia presunut. Na Slovensku je to trosku opacne, sice chceme zakazovat ludom jazdit autami, ale neponukame ziadnu konkurencnu alternativu (v BA sa radsej kupil novy vozovy park MHD, co sice tiez bolo nutne, ale mohlo sa systemovo investovat do podzemenho prietahu zeleznicou popod Dunaj co mohlo vstrebat obrovske mnozstvo cestujucich aj na ukor tak preferovanych elektriciek). Eurofondy sa vybuchali na predrazene dialnice a zeleznicne projekty meskaju. Podstatna je ale otazka, za co ich teraz chceme postavit a ci mame nato aby sme mali o 20-40km rychlejsiu trat drahsiu radovo o stovky mil. EUR. Na useku ZA-KE sa bavime o cca 240 km trate, ked to pritiahnem za vlasy casova uspora nonstop iduceho vlaku 120/160 km/h je len 30 minut!!! Ten vlak ale musi zastavit minimalne v 3 zastavkach aby obsluzil najdolezitejsie regiony, a to sa bavime o mestach hlboko pod 100.000 obyvatelov, regiony samozrejme radovo viac. Aktualne projekt hovori ze to NEBUDE vsade 120km/h ale niekde aj viac, cize celkova casova strata bude pre IC vlak mozno 15-20 minut. A to podla mna tak brutalny rozdiel v cene neodovodnuje.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 615
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod dragon » 01. Jún 2017 13:19

30 minut je dnes obrovska hodnota, ktora sa este bude zvysovat, lebo taka je doba. Cas je drahy a bude este drahsi. Uz zanedlho bude aj rychlost 160km/h zacinat zastaravat v europskom priestore prakticky vsade naokolo nas okrem Ukrajiny.
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 439
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 14:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod RudoLM » 01. Jún 2017 15:41

A ak na najpomalsom useku 120km/h pojde vlak ako napr. Pendolino s naklapacimi skrinami, tak kolko moze ist max. km/h?
RudoLM
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 09. Máj 2016 08:35

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.