Stránka 21 z 52

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2018 19:58
od jarino
To je v pohode. Mylné informácie sú v tých článkoch v naších skvelých médiách, ktoré sú v lepších prípadoch nejasne formulované, v horšom prípade je to mix nepresností a neaktuálnych informácii a potom som aj ja niekedy zmätený.
Áno, železnice sú podfinancované. Málo ide do údržby. Otázne je, či sa hospodári ako sa má. Teraz je to financovanie ako-tak, ale za istý čas vznikol investičný deficit, ktorý sa v podstate nedá dobehnúť.
Áno, myšlienka s priemernou rýchlosťou 140 km/h ZA - KE vznikla kvôli tomu, že investičné náklady sú veľké a množstvo dostupných financií obmedzené. Keby len ŽSR, CBA ktorú si ŽSR dali vypracovať zrejme videli aj JASPERS a EK. Chyba bola robiť BA - ZA na 160 km/h.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2018 21:17
od crossway
ale ved nedavno Ersek aj s sefom ZSSK prehlasili ze ina alternativa ako minimalna rychlost 160-200km/h neprichadza do uvahy, tak potom co tu kecate o 120-140 zrazu ked to jasne pomenoval a povedal minister ze chce pretlacit a presadit rychlost 160-200km/h ze dnes je dokonca europsky standard nad 250km/h ze sa musime prisposobovat a teda 200 musi byt minimalne a ze ak chceme prepojenie KE -BA pod 4h co je Ersekova aj Hlubockeho priorita ze musime ist do vyssich rychlosti a zohnat na to peniaze ci uz z eurofondov alebo kombinaciou PPP a eurofondov no to si protireci s doterajsimi planmi ZSR, ale tak kto je vyssi a ma vacsie slovo Ersek alebo ZSR? pokial viem tak je to minister

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2018 10:02
od eric987
Co hovoril Ersek zo sefom ZSSK (do ktoreho kompenecii priprava investicnych zamerov na tratiach ani nepatri) je mozno pekne, my vsak hovorime to, co hovoria FS, jaspers a relevantne dokumenty. Ak v FS bola (zial) jednoznacne odmietnuta min. 160 a JASPERS tuto FS schvali (fakticky on tusim nariadil novu studiu za ucelom znizenia nakladov) , tak slova Erseka su asi take relevantne jak Bugarove o predcasnych volbach.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2018 10:50
od pohodak
crossway napísal:ale ved nedavno Ersek aj s sefom ZSSK prehlasili ze ina alternativa ako minimalna rychlost 160-200km/h neprichadza do uvahy, tak potom co tu kecate o 120-140 zrazu ked to jasne pomenoval a povedal minister ze chce pretlacit a presadit rychlost 160-200km/h ze dnes je dokonca europsky standard nad 250km/h ze sa musime prisposobovat a teda 200 musi byt minimalne a ze ak chceme prepojenie KE -BA pod 4h co je Ersekova aj Hlubockeho priorita ze musime ist do vyssich rychlosti a zohnat na to peniaze ci uz z eurofondov alebo kombinaciou PPP a eurofondov no to si protireci s doterajsimi planmi ZSR, ale tak kto je vyssi a ma vacsie slovo Ersek alebo ZSR? pokial viem tak je to minister


200 sa mohlo riesit BA-ZA, ako tu uz x krat x ludi pisalo za zilinou je to tazko nerentabilne (na par lokalnych vynimiek) a nikto z EU na to v zivote neda peniaze a zo svojich vlastnych penazi to stavat by bolo uplne ekonomicke sialenstvo...120 myslim bude uplne v poriadku, radsej nech za tie "usetrene" peniaze daju dokopy co najviac ostatnych trati

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2018 10:52
od aquila
ono by stalo aj za zvazenie optimalizacia zastavok, ktore su tam este od ferenc jozka niekde v poli a zrusit ich, zaroven urobit P&R

toto vidim jeden z dalsich failov nasej modernizacie na celom ramena BA - ZA, o hlupstiach na ZA - CR je aj skoda hovorit typu "brodno" ..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2018 11:04
od pohodak
zas tych uplne retardovanych zastavok 3km od dediny, kvoli ktorym by musela ist trat neoptimalnou trasou (typu napr vychodna) na BA-ZA az tolko nie je, co ja povazujem za fail je, ze po modernizacii sa kapacita tej trate znizila (a teraz zacinaju hlasy o tretej kolaji BA-TT) lebo stanic typu PK alebo Senkvice tam ostalo minimum

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2018 12:53
od crossway
eric987 napísal:Co hovoril Ersek zo sefom ZSSK (do ktoreho kompenecii priprava investicnych zamerov na tratiach ani nepatri) je mozno pekne, my vsak hovorime to, co hovoria FS, jaspers a relevantne dokumenty. Ak v FS bola (zial) jednoznacne odmietnuta min. 160 a JASPERS tuto FS schvali (fakticky on tusim nariadil novu studiu za ucelom znizenia nakladov) , tak slova Erseka su asi take relevantne jak Bugarove o predcasnych volbach.

Slová erseka ktorý je minister a je nad všetkými nie sú relevantné? Tak to si chlapče trochou čo trochu hodne mimo.. jaspers aj so zsr sa môžu ísť pásť, keď vláda s ministrom rozhodnú ináč.. a ja aj verím že rozhodnú a že nájdu prachy cez fondy v eú dávať to len s miernym vylepšením na 120 to je mrhanie financiami ,čiže v tomto plne stojím za a súhlasím s ersekom a hlubockým

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2018 13:42
od crossway
Zoberte si napr také Švajčiarsko či Rakúsko oveľa hornatejšie krajiny samé kopce a dokonca majú rychlotrate so samými tunelmi , alebo také Španielsko aby ste nehovorili že spomínam len najbohatšie štáty eú a pozrite aký progres aj za pomoci fondov a peňazí z eú dokázali za posledné roky v oblasti železničnej dopravy -konieckoncov Španielsko práve spomínali ako príklad pre nás na nedávnej konfere ,keď sa chce tak sa dá , kde je vôľa,tam je cesta, ostatné sú len obyčajné výhovorky..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2018 13:44
od devil
a tu sa spominalo ze spanielsko postavilo rychlotrat skoro do kazdej doliny s mizernym ekonomickym efektom.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2018 14:17
od DrX
No neviem, ako si odmeral ten "mizerny ekonomicky efekt". Ked ma vlada pre nejaky region urobit 10 veci, a 5 z nich urobi dobre (napr zeleznice) a 5 zle (napr podpora podnikatelskeho prostredia vs neunosny socialny system), tak jednoducho ten pozitivny ekonomicky efekt zeleznice sa celkovo strati.

Detto u nas, nie je problem len to, ze od ZV po KE sa nestavia R2, ale nerobi sa nic ani so zeleznicou, a "rozvojove programy" boli do teraz o tom, ze si blavacke spriatelene firmicky vymysleli "kurzy" za miliony eur z eurofondov, a nakupili bavoraky aby sa dvakrat vyviezli do RS alebo Revucej "vzdelavat". A efekt sa "dostavil".

Ale o inom som chcel: ked sa uz bavime o zeleznici, mne pride smutne (aj ked nie prekvapive), ze sme nezabojovali o to, aby VRT Budapest-Ukrajina sla cez Kosice. Teraz ju smeruju cez Debrecin, co je tazke naokolo blizsie. Pritom KE su zdaleka najvacsim mestom v tej oblasti a BP-Miskolc-Kosice-UA by bolo relativne po rovine. Ale, vieme ake su priority *** vlad, takze nie to divu. Jedine tak novopotvrdeny minister-ur by mohli nieco zalobovat.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2018 14:49
od pohodak
crossway napísal: Slová erseka ktorý je minister a je nad všetkými nie sú relevantné? Tak to si chlapče trochou čo trochu hodne mimo.. jaspers aj so zsr sa môžu ísť pásť, keď vláda s ministrom rozhodnú ináč.. a ja aj verím že rozhodnú a že nájdu prachy cez fondy v eú dávať to len s miernym vylepšením na 120 to je mrhanie financiami ,čiže v tomto plne stojím za a súhlasím s ersekom a hlubockým


ty zjavne nie velmi tusis aky vztah ma jaspers a financovanie z EU fondov...z vlastneho rozpoctu to nikdy nezafinancujeme a z mojho pohladu by mala vacsi prinos normalna zeleznica do NR, elektrifikacia juznej trasy ci opravy lokaliek ako sever na 160 oproti planovanym 120...ak by rozdiel nakladov 120 vs 160 na severe bol 20% tak by som neprotestoval, ale z FS zjavne vyslo nieco ine

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2018 15:52
od crossway
ako ok, s tym suhlasim, juh cez roznavu ,filakovo, zvolen by mal byt cely na 200km/h a elektrifikovany ,prip aj zdvojkolajneny ved tam je akurat jeden tunel soroska.. ostatok skoro same roviny..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2018 16:19
od devil
No neviem, ako si odmeral ten "mizerny ekonomicky efekt". Ked ma vlada pre nejaky region urobit 10 veci, a 5 z nich urobi dobre (napr zeleznice) a 5 zle (napr podpora podnikatelskeho prostredia vs neunosny socialny system), tak jednoducho ten pozitivny ekonomicky efekt zeleznice sa celkovo strati.


ten mizerny efekt bol merany spanielskou nezamestnanostou. ale mas pravdu, infrastruktura je podmienkou ale sama osebe nestaci.

zeleznica je trosku ina vec ako cesta poprve ako tu pisu deficit investicii je uz tak obrovsky ze sa neda dobehnut. 200 jednoznacne treba na trati PR-BA-BP 160-200 na BA-ZA. zvysok nema zmysel viac ako 120 max. 140. ani ZV-KE nie je uplne jednoduchy teren, ja nevidim az taky problem v tom ze je tam 100, skor odstranit niektore obmedzenia 50-60, zmodernizovat vyhybky. to mierne zvysi aj kapacitu ktora bude postacovat. horsie je na tom trat ZV-surany 2hod takt R je na hrane. tiez treba odstranit obmedzenia.

trat cez debrecin ma mat pokial viem tiez 160-ku. neviem ci sa bude stavat na UA ale najblizsie desatrocie nevidim zmysel takejto stavby. Sk, Hu ale aj Pl maju co robit aby aspon pospajali hlavne trate a nie trepat sa na polorozpadnutu UA.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2018 21:33
od crossway
darmo sa tu budete hadat a tvrdit svoje riekanky nakoniec ajtak Ersek bude mat hlavne slovo.. ja nanho vsadzam ,verim ze to presadi ako povedal rychlost na hlavnom tahu musi byt okolo 200 inak to fakt nema zmysel ked cela eu ide na rychlosti 250-300.. Ersek to spomenul aj nedavno tu vo videu len par dni dozadu https://www.youtube.com/watch?v=S6UBLE9JLRQ ale dobre to popisuju a podstatu vystihli aj v tomto clanku https://dennikn.sk/1015010/kym-u-nas-po ... na-300-ka/

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2018 14:18
od DrX
:-) optimizums za pjetset :-)
Porovnavat Slovensko so zvyskom Europy treba zacat tak, ze si uvedomime, ze nikde v Europe nebuduju rychlostne zeleznice pre spajanie 30-80tisicovich mestecok, ako si to predstavuju ludia na Slovensku (poziadavky aby ICcka zastavovali v kazdej dedine). Z tohoto hladiska treba na Slovensku elektricky typu Leo Expres, ktore su lahke a vedia sa rychlo rozbehnut a ubrzdit.
Inak pre juh by Ersek spravil viac, ak by sa pokusil obnovit aspon jednu-dve najperspektivnejsie z tych zrusenych trati. Predsalen, teraz s gratis studentmi atd by sa nieco mohlo uzivit. No a potom samozrejme zdvojkolajnenie a elektrifikacia celej juznej trate od KE cez ZV az do BA aj s prelozkami, a kludne aj len na 120kmh (ale s optimalizaciou, aby sa ta trat skratila na max 400km KE-BA, ako je to po dialnici). Ak by to tak bolo, tak ICcka mozu jazdit PO-KE-ZV-BA juhom na 4 zastavky za 3.5hod a myslim, ze nikto by si nestazoval.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2018 06:21
od crossway
mimochodom uz vieme kto je vitaz tendra Poprad-Lucivna?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2018 07:05
od asdf
Hlavne si treba uvedomiť, že osobáky a nákladné vlaky rýchlejšie nikdy nepôjdu (pri osobákoch je to fyzikálne nereálne, pri nákladných vlakoch to nie je ekonomické), takže každé zvyšovanie rýchlosti nad 120km/h, ak sa má aj využívať (a viac než na 3 páry IC za deň) ZNIŽUJE KAPACITU TRATE! A nad 160 už pomerne výrazne.

Čo sa týka kapacity trate BA-TT(-TN) je to tiež dvojsečné. Buď si postavím tú železnicu tak, že počítam s nejakým hrubým intervalom (zoptimalizujem si to napr. podľa toho ako sa postaví napájanie) a vo výsledku mám síce obmedzenú kapacitu, ktorá sa ale vyjazdí taknejak vždy (riešenie ala ŽSR), alebo si z toho spravím metro nasekám tam AB, ETCS L2, a budem to celé riadiť z CDP buď ľuďmi, alebo rovno počítačmi ASVC, a vo výsledku tadiaľ síce za normálneho stavu prevezem 400, možno aj 500 vlakov denne, ale musím počítať s tým, že minimálne raz za týždeň sa mi to rozsype a jazdná doba zvlášť nákladných vlakov bude hooodne nedeterministická (riešenie ala SŽDC). A čím viac vlakov bude, tým častejšie (a s horšími následkami) sa mi to bude rozbíjať.

Lučivná - Poprad-Tatry

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2018 09:18
od jarino
Dňa 17.4.2018 ÚVO vydal rozhodnutie o námietkach. Uvidíme, čo bude ďalej.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2018 11:56
od Lorenc
http://www.enviroportal.sk/sk_SK/eia/de ... ovsky-miku

To ako podľa nejakého zákona sa bude musieť robiť nová Eia na celú trať LM-PP? Lebo už je to 11 rokov po vydaní záverečného stanoviska ?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2018 17:23
od rastislav5
Podla http://www.obecne-noviny.sk/clanky/pred ... -zeleznice asi ano:
"Proces posudzovania vplyvov na životné prostredie modernizácie železničnej trate by totiž ponovom nemal posudzovať len úsek Paludza(LM) – Liptovský Hrádok, ale až trať po Lučivnú...Preto bojujeme za odstránenie tejto požiadavky robiť EIU na celý úsek po Lučivnú a žiadame, aby sa robila EIA len na úsek Paludza – Liptovský Hrádok"
Podla vyjadrenia ZSR https://www.zsr.sk/slovensky/media-room ... radok.html:
"V čase keď sa spracovávala projektová dokumentácia bol proces EIA ukončený zisťovacím konaním podľa vtedajšej legislatívy. V súčasnosti podľa platnej legislatívy je potrebné zabezpečiť proces EIA prerokovaním a záverečné rozhodnutie Ministerstva životného prostredia SR."
Este by sa to mozno dalo obist novym zistovacim konanim, ale len na useky do 20 km, kde sa pri zelezniciach podla Zakona o posudzovani vplyvov na ZP nevyzaduje povinne hodnotenie, ale len zistovacie konanie.

Tak sa to robi pre usek Poprad - Lucivna http://www.enviroportal.sk/de/eia/detai ... sky-miku-1

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2018 14:26
od Lorenc
Našiel som text z pred konca roku 2017, kde je predpokladaný dátum kedy by chceli mať dokončených všetkých 5 etáp trate Paludza- Poprad.

ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.3) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
Toto oznámenie sa týka Dodatku č. 4 k Druhej čiastkovej zmluve o dielo č. 22/06/0608/2 zo dňa 20.12.2007 (ďalej len "2.ČZoD") zo dňa 20.12.2007, ktorá bola uzavretá priamym rokovacím konaním (v tej dobe rokovacím konaním bez zverejnenia), nakoľko išlo o zákazku zadávanú na základe rámcovej dohody (rámcová zmluva o dielo č. 22/06/0608 zo dňa 9.5.2006, ktorá bola výsledkom verejnej súťaže).
Predmet 2.ČZoD obsahuje aj vykonávanie občasného autorského dozoru, ktorého čas je stanovený "priebežne počas realizácie stavby od odovzdania staveniska zhotoviteľovi až do vydania posledného povolenia na užívanie stavby". Nakoľko sa predpokladá doba realizácie všetkých etáp tejto stavby v termíne do 31.12.2025, je v bode VII.1.5) uvedené obdobie 216 mesiacov.
K predchádzajúcim dodatkom k 2.ČZoD nebolo zverejnené oznámenie o úprave, nakoľko v čase ich uzavretia takéto oznámenie ešte neexistovalo.


rastislav5 Este by sa to mozno dalo obist novym zistovacim konanim, ale len na useky do 20 km, kde sa pri zelezniciach podla Zakona o posudzovani vplyvov na ZP nevyzaduje povinne hodnotenie, ale len zistovacie konanie.


A toto urobia aj pri dialniciach...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2018 05:43
od rastislav5
Precitaj si lepsie zakon o posudzovani vplyvov na ZP, pri dialniciach a rychlostnych komunikaciach sa vyzaduje povinne hodnotenie EIA pre akykolvek kratky usek, nie je tam limit.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2018 10:20
od EmBe
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... sky-miku-1
EIA: Modernizácia železničnej trate Žilina - Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš - Poprad Tatry (mimo), 1. etapa
Rozhodnutie pred nadobudnutím právoplatnosti pridané 3.5.18, ale nejde otvorit

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2018 10:58
od Lorenc
rozhodol:
Predložený zámer – zmena činnosti „Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry (mimo), 1. etapa“ sa nebude posudzovať podľa zákona EIA.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2018 23:18
od jarino
Pre úsek Palúdza - Liptovský Hrádok má tento mesiac začať nový proces EIA.