Stránka 22 z 52

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2018 15:09
od Lorenc
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... sky-miku-2

Predokladané začatie výstavby 2019 a prevádzka 2021 :-D

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2018 19:39
od lolo
niekto info ohľadne tendra na Poprad - Lučivná ? nejak dlhšiu dobu je ticho

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2018 00:27
od jarino
Lebo do týždňa od vyhlásenia tendra bola ŽSR poslaná žiadosť o nápravu od jedného z uchádzačov. To bolo v 7/2017 a včera Úrad pre verejné obstarávanie vydal rozhodnutie k podaným námietkám k tomuto projektu. Keďže išlo o odbornú vec, musel byť prizvaný aj znalec.
Namietané boli dve veci.
1) Keďže súčasťou projektu sú poplachový systém a priemyselná televízia, ŽSR si dali do podmienok, že pred podpisom zmluvy budú žiadať preloženie licencie na projekciu, realizáciu a prevádzku takýchto zariadení, ktorú vydáva KR PZ a riadi sa podľa zákona 473/2005 o poskytovaní služieb v oblasti SBS. Kvôli tomu ÚVO MV SR, Prezídium PZ SR, úrad SBS, či dané objekty podliehajú pod zákon, či je nutná licencia a či licencia môže byť vydaná aj v zahraničí. Úrad sa vyjadril, že isté objekty tohto projektu sa môžu realizovať iba s príslušnou licenciou. Táto licencia podľa zákona musí byť udelená slovenskými orgánmi. Námietku ÚVO považuje za neopodstatnenú.
Ak by ŽSR licenciu dali do súťažných podmienok, tak by pravdepodobne ich konanie bolo diskriminačné. Využitím inšitútu riadnej súčinnosti umožňujú uchádzačom si licenciu vybaviť počas súťaže. Navrhovateľ námietky na jeseň 2017 sa pýtal ŽSR, či môže využiť licenciu subdodávateľa resp. tretej strany, ktoré poslali súhlasné stanovisko.
2) Ten istý navrhovateľ má problém so zmluvnými podmienkami. ŽSR požadujú, aby záujemca predložil referencie -> predstaviteľ zhotoviteľa musí spĺňať kritérium spôsobilosti tým, že na tejto pozícii riadil železničnú stavbu realizovanú v hodnote 30 miliónov eur podľa zmluvných podmienok, ktoré sú založené na medzinárodne uznávaných podmienkach, napr. FIDIC, EBRD, EIB, Svetová banka.
Podľa navrhovateľa, tým že ŽSR v referenciách požadujú stavbu realizovanú podľa zmluvných podmienok FIDIC, dopúšťajú sa obmedzenia čestnej hospodárskej súťaže a diskriminácie uchádzačov. Zároveň v námietke tvrdil, že ŽSR takýmito podmienkami ohrozujú preplatenie projektu z eurofondov.
ÚVO námietku považuje za neopodstatnenú. Práveže ak táto zákazka bude podliehať medzinárodnými zmluvnými podmienkami FIDIC, je žiadúce, aby uchádzač bol riadne spôsobilý a mal skúsenosti s aplikáciou medzinárodných zmluvných podmienok.
Podľa ŽSR nestačí študovať zmluvné podmienky FIDIC počas uzatvárania zmluvy prípadne počas realizácie.
Pri takýchto projektoch financovanýcheje jednou z podmienok, aby ich Brusel preplatil, realizovanie podľa zmluvných podmienok FIDIC, prípadne iných medzinárodne uznávaných podmienok.

Na jeseň 2017 boli otvárané obálky Ostatné. Ponuku podalo 9 uchádzačov. Jeden uchádzač bol zo súťaže vylúčený.
Zrejme v blízkej dobe sa budú otvárať obálky Kritériá.

Pred podpisom zmluvy ÚVO vykoná kontrolu tohto tendra.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2018 00:51
od jarino
Lorenc napísal:Predokladané začatie výstavby 2019 a prevádzka 2021 :-D

Podľa mňa s Posudzovaním vplyvov na životné prostredie budú ešte problémy, viď ten problematický most. Tento projekt je u mňa kandidát, že o cca rok to bude riešiť minister ŽP.

Odhadované náklady sú 517,9 mil. eur.
Kus to osekali. Posvietili si na súvisiace investície -> JASPERS s ŽSR, MDV, projektantom a zástupcami mesta a isté cestné komunikácie boli z projektu vyhodené, hoci sa teraz budú s projektom posudzovať.
Mohli by to rozdeliť na dve časti. Časť čo zostane v pôvodnej trase by mohla byť lacnejšia a teda by sa dala skôr realizovať, keďže pol miliardy je veľa a eurofondy nám idú kus osekať.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2018 11:54
od lolo
Ale tam moc dlhy usek sa nejde realizovat v povodnej trase, ved cela stanica sa ma prekladat a pri Lipt. Mare ma byt tunel ?. Co sa tyka toho neuspesneho uchadzaca tipujem, ze to boli Kazasi asi nie ?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2018 21:43
od griezmann
otazka stoji a to co zaujima vacsinu ludi kedy sa zacne REALNE konecne staviat a modernizovat prvy usek na trati Zilina-Kosice? uz sa to taha neskutocne dlho a stale nejake problemy vyskocia a stale ZSR len klame a zavadza s terminami realizacie usekov, ktorych uz bolo ozaj neurekom! padol uz konecne aj nejaky realny termin kedy sa uz naozaj zacne s pracami?podla ZSR sa malo staviat na useku PP-Lucivna uz na jar tohto roku..a realita? skutek utek..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2018 05:41
od griezmann
Lorenc napísal:http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/modernizacia-zeleznicnej-trate-zilina-kosice-usek-trate-liptovsky-miku-2

Predokladané začatie výstavby 2019 a prevádzka 2021 :-D


zeby sa napokon odtendrovali oba useky aj Paludza -LH aj PP-Lucivna naraz-tento rok? to by bol gol :-D potom ale nech uz rovno pribalia aj dalsi celkom rovinaty usek PP-Spisska Nova Ves a maju 3 muchy jednou ranou a uz nech robia rovno na 200km/h ,akurat sme nakupili vagony s podvozkami ktore zvadnu 200 v pohode.. + mame nove rusne vectrony do 200, osobaky by chodili do 160km/h, tam to staci bohato.. predpokladam ze do r.2021 cca +- uz bude vacsina voznov+ suprav minimnalne do 160-200 /park sa priebezne obnovuje,stare vozne vyraduju/

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2018 06:53
od pohodak
osobak sa na 160 nema ani kedy rozbehnut, debata 160 vs 200 tu bola x krat, staci prelistovat

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2018 08:03
od griezmann
na useku BA-ZA chodia osobaky do 160 uplne bezne a normalne.. vsade tam kde je zmodernizovana trat do 160

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2018 08:23
od pohodak
toto mas prosim ta odkial? ja chodim osobakom medzi BA a TN pravidelne a 160 teda pravidelne vazne nechodia

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2018 08:32
od griezmann
no tie nove supravy co su do 160 stavane-ci uz poschodaky push-pull alebo nove moderne vozne, tak tie chodia to zas viem ja..asi chodievas starymi supravami

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2018 08:52
od jarino
lolo napísal:Ale tam moc dlhy usek sa nejde realizovat v povodnej trase, ved cela stanica sa ma prekladat a pri Lipt. Mare ma byt tunel ?. Co sa tyka toho neuspesneho uchadzaca tipujem, ze to boli Kazasi asi nie ?

To nevadí. Úsek v pôvodnej trase, t.j. ŽSt. Liptovský Hrádok môže kľudne stáť viac ako 100 miliónov eur -> viď aké náklady sú na ŽSt. Považská Bystrica a Považská Teplá. V celku sú to veľmi veľké náklady a dostupných financií až tak veľa nie je, kvôli tomu sa môže stať, že to ŽSR rozdelia.
Môže byť. Zjavne to bude niekto mimo EÚ, lebo mal problém so zmluvnými podmienkami a až po polroku sa opýtal ŽSR, či si licenciu môže vybaviť subdodávateľsky. ŽSR sa vyjadrili, že majú podozrenie, že takýmito námietkami im chcú zmariť súťaž.
griezmann napísal:
Lorenc napísal:zeby sa napokon odtendrovali oba useky aj Paludza -LH aj PP-Lucivna naraz-tento rok? to by bol gol :-D potom ale nech uz rovno pribalia aj dalsi celkom rovinaty usek PP-Spisska Nova Ves a maju 3 muchy jednou ranou a uz nech robia rovno na 200km/h ...

1) Aby odtendrovali všetko či píšeš, museli by zohnať 800 miliónov eur, ktoré nemajú. Bez zabezpečeného financovania sa nič tendrovať nemôže...
2) Na Palúdza - Liptovský Hrádok sa ide robiť nový proces EIA. Pôvodná EIA už nie je zrejme platná, keďže boli prijaté Nariadenia o vodách atď. a ŽSR musia vybaviť nové posudzovanie vplyvov na ŽP. Chceli to vykonať v zisťovacom konaní, ale MDV SR prikázalo urobiť novú EIA. Keďže sú tam problémy s obyvateľmi mesta, ktoré sa tu už riešili, je veľmi pravdepodobné, že budú podávané petície, rozklady atď. , t.j. priebeh podobní ako s D1 v Ružomberku. Ale keď sa už rozhodne, už nikto nebude posielať do EK listy o zbytočnom moste, keďže EK a JASPERS to budú sledovať -> viď ako škrtli výstavbu ciest, ktorá len málo súvisí so železnicou a ktorú si do projektu samospráva pretlačila.
griezmann napísal:otazka stoji a to co zaujima vacsinu ludi kedy sa zacne REALNE konecne staviat a modernizovat prvy usek na trati Zilina-Kosice? uz sa to taha neskutocne dlho a stale nejake problemy vyskocia a stale ZSR len klame a zavadza s terminami realizacie usekov, ktorych uz bolo ozaj neurekom! padol uz konecne aj nejaky realny termin kedy sa uz naozaj zacne s pracami?podla ZSR sa malo staviat na useku PP-Lucivna uz na jar tohto roku..a realita? skutek utek..

Kedy sa začne reálne stavať nikto nevie. Tieto námietky zdržali tender. ŽSR sa k prebiehajúcim tendrom nevyjadrujú a úprimne, ani nemajú čo povedať.
Po tomto rozhodnutí môže rýchlo dôjsť k otvoreniu obálok Kritériá a potom už to bude pred podpisom zmluvy...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2018 09:45
od pohodak
griezmann napísal:no tie nove supravy co su do 160 stavane-ci uz poschodaky push-pull alebo nove moderne vozne, tak tie chodia to zas viem ja..asi chodievas starymi supravami


chodim z 90% novymi supravami a jazdia 120, opakujem sa ale na 160 sa nemaju kedy rozbehnut

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2018 10:02
od Sentilj
Klasický omyl, pohodak ty myslis Os vlaky a griezmann asi akékoľvek osobné vlaky (Os,R, ...)

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2018 13:58
od pohodak
tak asi som prilis fajnovy ked sa snazim rozlisovat Os vs. R / IC vlaky :D

Modernizácia úseku Poprad-Tatry - Lučivná

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2018 12:13
od jarino
Dnes o 10:00 sa otvárali obálky Kritériá.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2018 12:36
od lolo
tak hádam sa to po oznámení UVO rozbehlo

Re: ŽSR Modernizácia trate Paludza - Liptovský Hrádok

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2018 09:23
od RudoLM

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2018 11:11
od RudoLM
ZÁMER Zistovacie konanie Paludza-Lipt.Hrádok

https://www.enviroportal.sk/sk_SK/eia/d ... sky-miku-2

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2018 12:56
od rastislav5
Dlzka navrhovaneho useku sa podla dokumentu skrati na 18,55 km, co splna podmienky zistovacieho konania, ale dufam, ze nikto nebude argumentovat dlzkou sucasneho useku, ktora je 20,297 km, lebo zistovacie konanie moze byt len na useky do 20 km.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2018 11:28
od griezmann
A čo úsek Lučivná PP? Už sa konečne ide stavať? Resp kedy sa začne realizácia úseku? Už by tu mohli byť nejaké nové info

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2018 11:32
od lolo
prebieha VO na zhotoviteľa stavby, najlacnejšiu ponuku dali Kazaši s Talianmi, to je asi všetko čo vieme

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2018 23:20
od griezmann
ZSR cely minuly a aj tento rok celu jar vytrubovali ze tento rok uz zacnu tento usek natutovku stavat a dusovali sa ostosest ze uz zacnu od leta 2018 s realizaciou ..ci zase trepala vyhovorkyna Martinka P. ZSR dve na tri? mi uz pripomina tajtrlika do ktoreho hodis mincu tak zakyve gebulkou.. co jej povedia ze ma povedat tak strojovo odpovie jak robot na mince.. keby aspon takto sproste a vedome neklamali ludom priamo do xsichtu, spiny odporne.. radsej nech rovno povedia ze to bude este zo 2-3-4 roky trvat (uz pred 2 rokmi pomaly sa zacalo hovorit o realizacii useku ak ma pamat neklame-doteraz spraveny realne velky prd) pritom sa jedna hadam o najlahsi usek z useku KE-ZA ani si nechcem predstavit co budu stvarat pri dalsich usekoch, ked s takymto totalne rovinatym robia taketo drahoty a nekonecne natahovacky...

Modernizácia úseku Poprad-Tatry - Lučivná

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2018 09:34
od jarino
Prvé tri najnižšie ponuky:
Integra - Todini - Alpine - Cedis: 90,9 miliónov
Swietelsky - Strabag - Eurovia - Eltra: 91,8 miliónov
TSS Grade - Doprastav - Tempra: 97,5 miliónov
Predpokladaná hodnota zákazky: 95,5 miliónov

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2018 08:42
od Lorenc
Todini ako v Nižnej neponúkla výrazne nižšiu cenu. Podľa mňa by to mali skúsiť aj s nimi.