Stránka 24 z 52

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2018 11:13
od crossland
@jarino, zase nehovor ze zeleznice nam tu uz nekvakali od r.2015 ze idu realizovat modernizaciu PP-Lucivna, prakticky hned po neuspesnej realizacii LH-Paludza boli "akoze" presunute nejake prachy z eu fondov na usek PP-Lucivna a odvtedy vzdy kvartalne zsr len kvakali ako idu uz aj modernizovat(hoci nebolo ani chyru este ani len po nejakom tendri) cez tu svoju priblblu vyhovorkynu pavlikovu ci jak sa volala ktora kvaka jak paragraf jak jej vedenie zsr nakaze ,tie jej strojove komunisticke dementne odpovede su resp boli len obrazom celych zeleznic a chorej spolocnosti v ktorej zijeme. (aj ked co som si vsimol uz tam je teraz ina vyhovorkyna kedze sa menil riaditel zsr) ..a suhlasim reko stanicnej budovy v RK je len zivym prikladom toho ich "uzasne transparentneho" tendrovania

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2018 11:25
od magnus
No jo. Úsek LM - PP je jeden z geomorfologicky najzložitejších pre trasovanie železnice. Je však vzhľadom na vzdialenosť rýchlikových staníc (ak nerátam Štrbu, kde by podľa mňa rýchliky nemali zastavovať) parádny delhý úsek, kde už sa zvýšenie traťovej rýchlosti prejaví markantnejšie.
Po diaľnici z Mikuláša do Popradu z centra do centra je to 61,5 km (plus mínus), za dodržania predpisov asi 37 minút jazdy. Ak sa niekto ponáhľa a prekročí rýchlosť na diaľnici, tak sa to dá asi za 26 minút spraviť. Ak by sa železnica postavila podľa pôvodného projektu REMINGU na 160 km za hodinu, tak trasa LM (nová stanica) - PP je cca 51 km, čo pri jednoduchom výpočte bez uvažovania dynamiky jazdy vlaku je asi 20 minút. Ak by sa na tomto úseku zrealizovalo zvýšenie rýchlosti na 200 km/h, tak by teoretický čas bol cca 15 minút. Žiaľ, nie všade sa dá v tomto úseku ísť na 200 km/h, pokiaľ by to nebolo v celom úseku v tuneli. Hlavne úsek Važec - Štrba (nová stanica) je problematický, tam to na viac ako 160 ani nevidím reálne. Naopak, v úseku Važec - Kráľova Lehota sa ešte s trasovaním dá pohrať, aby sa zmenšila dĺžka tunela Červený Kút a dosiahla zároveň traťová rýchlosť 200 km/h. Po technickej stránke je celý úsek (podľa pôvodného zámeru na 160 km/h podľa REMINGu) realizovateľný, vymyslené to bolo tak, aby sa v maximálnej miere počas výstavby zachovala v prevádzke pôvodná trať s minimom výluk. Z plánovaných 6 tunelov iba dva sú problematické, ostatné sú v relatívne dobrom prostredí, kde by (za normálnych podmienok, bez vplyvu oligarchov a cicania rozpočtu stavby štátnymi úradnikmi) malo razenie byť bez závažných omeškaní. Je to však také veľké sústo, že na Slovensku si to vedenie ŽSR a ministerstva ani len nevedia predstaviť, že by sa na niečo takéto zmohli. Radšej sa bude podporovať rýchlostná cesta do každej doliny :-P, na kvalitatívny skok vo verejnej a hromadnej doprave a dobehnutie investičného dlhu , na to táto spoločnosť nemá gule :-)

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2018 08:59
od jarino
braino.swk napísal:jarino> tak projekt rekonstrukcie ZST Ruzomberok spolu s HAVISom by vedel rozpravat o tom ako v podani ZSR neprebieha VO 3-4 roky ( prebieha uz od 2015 a este nie je ukoncene).....

Bavíme sa konkrétne o stavbe Poprad - Lučivná.
A určite prebieha VO na reko tej stanice tak dlho? Lebo tu je článok: http://www.rkhlas.sk/index.php?id_bl=3496 z 3/2017 a ešte stále podľa článku finalizujú súťažné podmienky. Doteraz žiadne VO vypísané som nenašiel, tak neviem.

Je rozdiel či ŽSR hovoria o výstavbe alebo bolo VO naozaj vypísané. Aby bolo možné VO vypísať, musia byť zabezpečené financie, aj keď teraz na R2 prebieha iný folklór.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2018 10:16
od braino.swk
@jarino aj keď to z tohto priamo nevyplýva, tak predpokladám, že VO už beží https://www.zsr.sk/pre-media/vyjadrenie ... berku.html
Projekty by mali byť spracované, ale na stránke UVO som ich nenašiel medzi obstarávaniami, nemal som ale čas to tam prehľadávať hore-dole.

Každopádne je to hanba, ak ŽSR za niekoľko rokov nedokážu spraviť ani takúto bežnú údržbu (výmena strešnej krytiny, oprava fasády, bleskozvod, informačné panely a označníky) - ktorá sa plánuje už niekoľko rokov. Dokonca od roku 2015 sú ŽSR zaviazané nariadením vlády SR z výjazdového rokovania v RK toto dokončiť...
Keď sa nevedia zmôcť na takéto malé kroky, ako môžeme očakávať projekciu tunelov na Vmax=200km/h a prípadne celkovú modernizáciu koridoru?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2018 10:27
od Lorenc
Presne preto, že je to neplánovité preto sa dielčie veci nevedia niekedy podariť.V Ružomberku sa desiatky rokov uvažuje so staničnou halou postavenou v osi nástupíšť pri reštaurácii. I keď sa jedná rekonštrukciou a kozmetické úpravy bol by vhodnejšie celý zámer novej haly a starej stavby riešiť ako jeden celok a potom vytvoriť etapy.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2018 14:44
od crossland
takze co uz sa vie kedy sa zacne uz konecne aj REALNE staviat usek PP-Lucivna? stavebne uz predsa je.. Ersek sa k tomu nevyjadril?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2019 06:14
od woodbridge
nieco nove ohladom useku PP-Lucivna? kedy je stanoveny termin zahajenia stavby a samotnych prac? a je uz vobec znamy vitaz tendra?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2019 10:26
od RudoLM
Aký je rozvrh modernizácie železníc SR (čo máte v pláne v najbližšom období)?
V rámci operačného programu Integrovaná infraštruktúra ŽSR ako konečný prijímateľ realizuje v súčasnosti modernizáciu trate Púchov – Žilina pre rýchlosť do 160 km/h. I. etapa úsek Púchov – Považská Teplá.

V rámci plánovaného obdobia 2014 – 2020 plánujeme ešte realizovať modernizáciu uzla Žilina, kde sa v súčasnosti pripravujú súťažné podklady. V rámci programu CEF prebieha verejné obstarávanie na modernizáciu trate Žilina – Košice, úsek Poprad – Lučivná a Devínska Nová Ves – Kúty – št. hr SR/ČR. Okrem uvedených sa v súčasnosti spracováva projektová dokumentácia na ďalšie úseky modernizácie Žilina – Košice, úsek Paludza – Liptovský Hrádok, Poprad – Krompachy, Kysak – Košice, Krásno n/K – Čadca – št. hr. SR/ČR.

https://www.zsr.sk/pre-media/vyjadrenie ... ziare.html

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2019 10:47
od Lorenc
Paludza- Lh (cca 17km) Lučivná -Poprad-Krompachy (cca 67km) a Kysak-Košice (cca 16km) ok. To je dokopy 100km. Tu by IC vlak vedel ušetriť aj 25-30minút, čo je pekne. Otázka je, či by bolo možné ísť v týchto úsekoch 160 keď je to také potrhané? Viem, že ak by sa realizuje iba Lučivná- Poprad lokálne tam nebude zavedená vyššia rýchlosť ale len 120 ako je kým sa nepripoja ďalšie úseky. Dôvod si presne nespomínam, ale technicky to nieje možné.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2019 11:24
od rexino
Lučivna - Poprad - Krompachy by bol dosť dlhý súvislí úsek na vyššiu rýchlosť. Na Kysak - Košice sa bežne aj pantografy dostanú celkom rýchlo na 100-vku. Vectronu by nerobilo problém ísť rýchlejšie. Je ale otázne, či tieto úseky sa dočkajú do 2023 (obdobie terajších eurofondov) rekonštrukcie, keď už pár rokov čakáme len na vyhodnotenie Lučivna-Poprad.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2019 11:39
od 1mmortal2
Na Slovensku je skor otazka ci to vobec bude spravene aspon na tych 160 a nie len 140

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2019 12:01
od Lorenc
Kde sa uvažuje so znižovaním na 140km/h sú akurát Krompachy- Kysak a L.Hrádok - Lučivná. Ale to je čas, prehodnotiť, lebo stavať to v najbližších rokoch neplánujú. Tieto v článku spomenuté úseky sú jednoduché bez dlhších tunelov a majú navrhnuté veľké polomery do 200km/h myslím.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2019 11:33
od frostbite
suhlas, ak by sa to poriesilo aj na tych komplikovanych spominanych usekoch neskor tunelmi(kedze useky Kysak-Krompachy ,L.Hradok-Lucivna aj RK-Vrutky pojdu zrejme koli komplikovanosti terenu do vystravby ako posledne), aj tam by sa dalo ist kludne aj na 200km/h a bolo by to do buducna fakt rozumnejsie urobit takyto rozumny investicny masterplan ako nejaky polotovar spravit a zbuchat na kolene narychlo ktory potom budeme roky lutovat a neprinesie defacto oproti dnesku takmer ziadny progres ..mozno budete protiargumentovat ,ved unia nam na take cosi neda..a co takemu rakusku s omnoho vacsim poctom tunelov dala unia na to prachy? a tiez museli staviat tunely kedze maju hornatu krajinu..ci si myslite ze by tam kazdy kopec obchadzali jak hotentoti, OMG! ved sme v 21.storoci prepanajana a nie v predvojnovych rokoch ked sa jazdilo polovicnymi rychlostami co dnes.. u nas pri takomto terene su tunely ci kratsie alebo dlhsie NUTNOSTOU jednoducho a basta. treba rozumne pri takychto usekoch zvazit hlavne typy financovania a realne moznosti a ich kombinacie(fondy EU+sukromny+statny sektor), aby to vyslo financne co najefektivnejsie.. strelit a "riesit" taketo useky upravou napr v povodnej alebo pribl v tej istej trase ako to chce terajsie dementne vedenie zsr je plytvanie peniazmi a vyhadzovanie penazi do vzduchu a investicia do progresu a buducnosti nulova.. je potrebne od vrchu po spodok povyhadzovat zo zeleznic vsetko nemoderne, dementne zmyslajuce z cias byvalej ery a dat tam cerstvu progresivnu mladu krv a hlavne zmenit cely system ktory uz dlhodobo doslova poziera a vysava samotne zeleznice a dostava ich do marazmu.. toto uz davno tvrdim a budem si stat za tym aj nadalej.zsr dlhodobo potrebuje poriadnu radikalnu zmenu od podlahy manazerske a progresivne mozgy hlavne do sektoru vyvoja a planovania+realizacie modernizacie

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2019 13:49
od Lorenc
Ako v tomto so ŽSR súhlasím. Radšej nech táto neprogresívna myšlienka znížiť rýchlosť na 140km/h od EÚ pominie a urobia sa zatiaľ tie jednoduchšie úseky.

Všeobecne zmena by mohla prist. Potencial vidiet ako regiojet zdvihol popularitu jednej trate. https://nasadoprava.sk/vlaky-regiojetu- ... stujucich/ Uz som sa nadejal, ze zaujem prejavil o zeleznice manager co ozivil airbaltic. Ale aj miesto Erdossyho tam je nejaky dosadenec, co isto neurobi problemy tejto primitivnej zeleznicnej gulaspartii. Ved nevedia jednu stanicu poriadne opraviť.
Keby boli v ZSR a ZSSK schopni a huzevnati manageri bolo by to vidiet za par rokov. Minule som ostal v soku, ze správa nehnutelnosti SBB je na urovni aku u nas nedosahuju ani najlepsie real estate firmy. https://company.sbb.ch/en/real-estate.html

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2019 15:35
od lolo
takže dnes pribudlo na UVO informácia o vyhodnotení ponúk, vyzerá to tak že kazachov sa podarilo nejako vylúčiť, realizovať byto malo združenie SWIETELSKY, STRABAG, ELTRA a EUROVIA : https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... nty/404096

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2019 04:04
od frostbite
no konecne, huraa! to trvalo vysleky su zverejnene teda vitazne konzorcium zname, realizacia moze zacat okamzite.. ci sa bude zase cakat na dalsieho godota?(kazasi to snad nenapadnu prip sa neodvolaju, bo amen tma,nikde sa nedostaneme, dufam ze ich nadobro zablokovali ale bez moznosti sa odvolat!)

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2019 08:14
od rexino
Super sprava, myslim ze to konzorcium by to mohlo zvladnut. Tusim, ze zastupca Kazachov sa nedavno vyjadril, ze viac ako jednu velku zakazku nezvladnu na Slovensku. Takze po priklepnuti trate do Česka mozno stiahli ponuku(ak sa nieco take teda vobec da). Dufam ze ich stiahnu aj z R3 a R4.

Kolko trati este vieme zmodernizovať z CEFu toto obdobie?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2019 10:02
od dragon
Rozumiem tomu dobre, ze tato "prva etapa" predmetneho useku nezahrna ani len tunel Lucivna??

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2019 11:56
od Lorenc
Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry (mimo), 1.etapa (Poprad - Lučivná) To je prvá etapa cca 60km úseku. Žiadny železničný tunel Lučivná neexistuje ani nebude. Toto je len jednoduchá výmena koľají v cca pôvodnej stope. Jedine za zastávkou Lučivná bude prekládka trate kvôli vypriameniu oblúka. Až v druhej etape Lučivná – Važec nasleduje tunel Kolombiarok s dĺžkou 1210 m,tunel Štrba s dĺžkou 2497,73 m a Hencnava 1060m.

http://www.podtatranske-noviny.sk/2017/ ... t-lucivna/
Pri obci Lučivná bude v dĺžke 2,3 kilometra vybudovaná preložka železničnej trate. Vedená bude prevažne v násype a na mostnom objekte, ktorý premostí potok Rakovec a cestu. Na preložke trate je situovaná aj nová zastávka Lučivná s prístupom na nástupištia pomocou schodiska a chodníka s rampami napojenými na cestu.


https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/k ... PW4Ybtdp_y

V tomto linku je cca celá trasa len sú tam nejaké zmeny.
http://www.reming.sk/files/2014-08-06-1 ... o__ice.pdf

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2019 12:08
od dragon
Pardon, pomylil som si s tunelom Kolombiarok.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Poprad-Tatry

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2019 12:41
od jarino
Ktovie či ten tunel vôbec bude.
Pár dní dozadu ŽSR podpísali zmluvu s Reming Consult, predmetom je zabezpečenie EIA na etapy 2.,3. a 4.
Podkladom na vypracovanie zámeru bude Štúdia realizovateľnosti z roku 2015 s odporúčaným variantom 3.1 (to je ten s rýchlosťami 120, 140 a 160 km/h)
Lehota dodania: 14 mesiacov

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2019 12:58
od 1mmortal2
Rychlost 120. To muzu len nase zeleznice vymysliet. Alebo je to len dalsi zakazka pre kamaratov, ze nech aspon nieco "naprojektuju"

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Poprad-Tatry

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2019 13:32
od Lorenc
jarino napísal:Ktovie či ten tunel vôbec bude.
Pár dní dozadu ŽSR podpísali zmluvu s Reming Consult, predmetom je zabezpečenie EIA na etapy 2.,3. a 4.
Podkladom na vypracovanie zámeru bude Štúdia realizovateľnosti z roku 2015 s odporúčaným variantom 3.1 (to je ten s rýchlosťami 120, 140 a 160 km/h)
Lehota dodania: 14 mesiacov


To je na peticiu nech sa ludia buria to nieje normalne. Keby auta dnes nechodili 140km/h ale 100 tak sa mozeme baviť o postačujúcej 120km/h. Toto je zo strany statu marenie investicii a mrhanie investicnymi prostriedkami. Variant, ktorý ma 120 km/h na koridore by reming ako odborná autorita mal sam osobne vyskrtnut zo zmluvy a prepistať na do 200km/h, lebo toto je len dojenie statnej kravy submisivnymi projektantmi. A tych uradnikov, co toto vobec v tom worde do zmluvy napisali by mal Ersek okamzite potrestat. To nieje šetrnosť ale malomyselnosť a zloba. To je presne ten byrokratickootrocky nekreativny smrad, ked sa stretnu dve inštancie nanichodny projektant, ktoremu ide o peniaze a zivotom sklamany uradnici kavickar, ktorý caka kedy mu padla.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2019 15:56
od dragon
Prislusne organy EU by si mali uvedomit, ze zeleznica je potencialne najrychlejsim ekologickym druhom dialkovej dopravy, a ak tu uz mame agendu znizovanie emisii srsiacu z kazdeho rohu, tym ze sa taketo "optimalizacne" nezmysly podporuju ide EU sama proti sebe. Dokonca by som povedal, ze o nieco viac by sa mala z fondov podporovat vystavba co najrychlejsich zeleznicnych spojeni na koridoroch v pomere k dialniciam, s obmedzenim pouzivat fondy na dialnice len pri usekoch preukazanych bodovych zavad s vysokymi intenzitami vhladom na kapacitu cesty/zastavanost uzemia...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2019 15:58
od aquila
to je ciel pre nove obdobie. ale nasi nemaju gule. chcu len preprat prachy, to je cele