ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod IceFox » 01. Feb 2019 16:16

1mmortal2 napísal:Rychlost 120. To muzu len nase zeleznice vymysliet

Keď si pomyslím, že im prišiel ako skvelý nápad staviať BA - ZA - KE max 160km/h namiesto 200km/h, ZA - CA št. hr. 120/140km/h namiesto 160km/h, tak ma to ani nešokuje.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 853
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Poprad-Tatry - Lučivná

Odoslaťod jarino » 01. Feb 2019 18:27

Na ÚVO boli podané námietky, celkom rýchlo, keďže ŽSR vybrali úspešného uchádzača cca pred týždňom. Ktovie, koľko to na ÚVO potrvá teraz.
Pred pár dňami šéfa ÚVO navštívil veľvyslanec Kazachstanu, aj keď v tomto prípade už Kazaši boli zrejme vyradení.
1) Swietelsky-Slovakia, Strabag, Eurovia CS, ELTRA -> 91,798 mil. eur
2) TSS Grade, Doprastav, Tempra -> 97,482 mil. eur
3) OHL ŽS -> 103 mil. eur
4) Subterra -> 104,8 mil. eur
5) ICM, Váhostav-SK -> 109 mil. eur
6) Skanska SK, Skanska ->110,4 mil. eur
7) PORR -> 112,5 mil. eur
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 924
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 02. Feb 2019 17:07

aquila napísal:to je ciel pre nove obdobie. ale nasi nemaju gule. chcu len preprat prachy, to je cele

Skôr by som povedal, že vyššiu rýchlosť nemá kto zaplatiť, tak to pôjde podľa CBA. Náklady na dopravné projekty v EÚ sú príliš vysoké a oni chcú mať core TEN-T do 2030 a len úsek LM - PP by sme nemali hotový ani za 15 rokov...
Taktiež bude závisieť, kde tá 120-tka bude a v akej dĺžke.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 924
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 02. Feb 2019 18:46

To je fraska. Lebo casu bolo kopec technicke riesenie uz bolo v roku 2008 hotove. Stavat chceli v 2010 ked bola kriza smochtlali sa s usekmi na zapade a na stred a vychod sa vykaslali. Teraz to chcu dobehnut polovicatym riesenim, ktore znizuje cely zeleznicny system aj s lokalnymi tratami na uroven z roku 1960. Ved 120 km/h ide vlak uz od poslednej modernizacie v roku 1953. Ak chceme vytvarat konkurencie schopnu ekologicku dopravu tak toto nieje cesta. V hornatych usekoch zilina poprad 200km/h. Co je to 27km tunelov dokopy ? To je ako 13,5 km dialnicnych tunelov.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 33
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 02. Feb 2019 21:00

To ťažko, keď v 2011 mali projekty územné rozhodnutie.
Robilo sa v rámci dostupných financií. Keby štát dá na modernizáciu viac, tak postup je rýchlejší. Tu nehrá rolu kríza. Môžeš mať aj dvestovku na ZA - KE, pri súčasnom financovaní to snáď bude do roku 2100.
Obrázok
Však za 160-tku Kysak - Margecany by sa dalo 650 miliónov. Samozrejme, bolo by to asi 30 miliónov za km, ale megalománia sa robí na diaľniciach, ŽSR sa musia uskromniť :D
bledo červená - pôvodná trasa, 120 km/h
červená - preložka, 120 km/h
bledo zelená - pôvodná trasa, 140 km/h
zelená - preložka, 140 km/h
fialová - 160 km/h
Inak v rámci CBA bol vybratý koncept č. 3, t.j. maximálny koncept na konkurenciu IAD na dlhé trasy. Len v rámci toho konceptu z viacerých alternatív bol vybratý minimalistický.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 924
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 03. Feb 2019 03:16

hnus, vyhodit okamzite cele vedenie ZSR za toto! nasadit tam uplne novu krv mladych strategov a vyvojarov! toto musi skoncit raz a navzdy!!! ersek by mal konat a vyhodit cele vedenie zsr!!! tieto zastarale dementne koncepty v tej tabulke nech si to cele stare vedenie zsr s nimi rovno vytre anal! 200km/h a ani kilometer menej a BA-KE pod 4h bez milosti!!! uz to tu davno malo byt.. cela EU uz ide na 250km/h (rakusko je 3x viac hornata krajina ako my a trate pod 200 uz ani nerobi)
v ziadnom pripade nesmie tento stat resp jeho obcania dovolit aby sa tu realizoval tento paskvil a nedorobok!!! s Lorencom max. suhlasim.
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod frostbite » 06. Feb 2019 18:14

inak dalsia dobra sprava, nove erofondy su na ceste, tak treba dat hlavne na D3-dokoncenie a samozrejme na usek Turany-Hubova, nieco na juznu R2 a taktiez druhu polovicu na zeleznice na 200km/h ,hlavne tam treba normalnych ludi a vypoklonkovat smer a dalsich zahnitych sudruhov z vedenia zeleznic poslat kadelahsie https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... ionov-eur/
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 06. Feb 2019 18:17

je velka sanca na 200km/h a nove koridory s tunelmi- prichadzaju nove eurofondy a s tym obrovska sanca a moznost postavit a zmodernizovat zvysok zeleznic- severny tah usek - KE-ZA a juzny tah cely na 200km/h uz len vypoklonkovat vsetkych zaprdenych sudruhov zo zeleznic a nasadit novu krv a nove progresivne zmyslajuce mozgy ktore postavia zsr na nohy toto je dalsia megasanca na ovela rychlesie pohnutie a progress dopredu https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... ionov-eur/
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod plš » 06. Feb 2019 23:12

Frostbite, eurofondy fungujú ako preplatenie dokonale preskúšaných faktúr zatiaľ zaplatených zo ŠR SR. Zahnití súdruhovia budú po voľbách nahradení novými súdruhami z nových strán, za ktorých sa zrejme, ak si normálny, budeš hambiť a písať ostré vety aj proti nim... Taký stav, aký majú Češi, t.j. majú na čele ministerstva dopravy odborníka z prostredia firiem stavajúcich dialnice, Dana Ťoka, a zároveň ho nechcú, môžeme len tíško závidieť. U nás viedli dopravu samí neodborníci, skôr označiteľní ako diletanti. Výhrou by pre SK bol odborník na čele MD, ale korupciu vykoreniť, to asi ťažko...
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ondrejko_t » 07. Feb 2019 07:49

frostbite napísal:inak dalsia dobra sprava, nove erofondy su na ceste, tak treba dat hlavne na D3-dokoncenie a samozrejme na usek Turany-Hubova, nieco na juznu R2 a taktiez druhu polovicu na zeleznice na 200km/h ,hlavne tam treba normalnych ludi a vypoklonkovat smer a dalsich zahnitych sudruhov z vedenia zeleznic poslat kadelahsie https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... ionov-eur/


- zeleznice na svk 200 nepojdu, trat je dimenzovana na 160 a budeme radi, ked tych 160 neskonci medzi ZA a TN.
- ak das na dokoncenie D3 a turany hubova, na nic dalsie ti uz nezvysi :(
ondrejko_t
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 327
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod pohodak » 07. Feb 2019 08:12

tebe asi matematika v skole velmi nesla ked si myslis ze z toho co nam pride z EU v novom programovom obdobi zmodernizujeme ZA-KE aj cely juzny tah :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vceliak » 07. Feb 2019 09:32

pohodak napísal:z toho co nam pride z EU

To zatiaľ nikto nevie, aká bude spoluúčasť. Ak 50%, bude na "viacej" :-)
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 337
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod pohodak » 07. Feb 2019 10:13

okej tak to bude o 30% usekov viac, akurat ze to stale nebude stacit ani na tretinu toho co pise :D a x krat sme sa tu bavili ze u nas je problem stavat z rozpoctu cokolvek, ked sa zvysi spolufinancovanie som velmi zvedavy ci sa uprednostni infrastruktura alebo dvojnasobne vianocne dochodky :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 07. Feb 2019 10:19

Zmysel by malo urobiť trať ZA-Ke na 160-200km/h a stálo by to 2-3mld. Južný ťah je by som videl takto BA-TT-NR-LV-ZV-BB-(prípadne RK). Tam by sa patrila technická štúdia na koridorizáciu na 160-200km/h s obmedzeniami v staniciach. ZV-Ke optimalizovať a elektrifikovať do 140km/h. Tak ako s diaľnicami.

Určite by som prehodnotil aj PPP schemu napr na spomínanej južnej vetve BA-BB. Regiojet sa osvedcil na Ba-DS-Komárno. Aspoň to pretalo marazmus ŽSSK, keď počty cestujúcich stúpli na tejto trati 5 násobne. Teraz treba preťať marazmus ŽSR a správy a výstavby železníc.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 33
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod frostbite » 07. Feb 2019 10:56

Pokiaľ viem sami šéfovia ŽSR a zssk Hlubocký a zo zsr vyhlásili že chcú ísť na väčšine úsekov na 200km/h že to je minimum ak chceme stlačiť BA-KE pod 4h a ak sa chceme približovať EÚ koridorom sám sa na to pamatam
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 07. Feb 2019 10:58

Pokiaľ viem sami šéfovia ŽSR a zssk Hlubocký a zo zsr vyhlásili že chcú ísť na väčšine úsekov na 200km/h že to je minimum ak chceme stlačiť BA-KE pod 4h a ak sa chceme približovať EÚ koridorom sám sa na to pamatam
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 07. Feb 2019 11:37

Bratislava Košice by mohli ísť pod tri hodiny keby vlaky chodili 200km/h. IC vlak ide dnes 4:30 tak po modernizácii zvyšných len polovice tratí na 160km/h dosiahne 4:00.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 33
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod PK » 07. Feb 2019 11:41

Vzdialenost (nenapisem vzdusna ciara, lebo niektorych rozhodi :) ) BA - KE je 330km. 4h je cas vlaku iduceho priemerne 82km/h. Nieco tu nesedi.... Aha vlaky chodia naokolo.
V paralelnom vesmire, kde veci funguju by bola vzdialenost BA-KE po zeleznici 360km a rychlost vlakov 160km/h, Bratislava - Kosice priame spojenie za 2h 15min.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 943
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 07. Feb 2019 12:12

Už sme si zasnívali a späť k realite...
Reálne v ďalšom období pôjdu do výstavby tak 4 úseky na železničnom koridore, keď vezmem do úvahy financie aj pripravenosť projektov. A to tak reálne vyjde na cca miliardu eur.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 924
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod fh » 07. Feb 2019 13:02

Bez vyťaženosti, obchádzajúc priemyselné a turistické centrá.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ondrejko_t » 07. Feb 2019 13:06

praveze VZDIALENOST severom je 445, juhom 442 km. tzn. pod 4 hodky potrebujes priemernu rychlost 112km/h. ak priratame 5 IC zastavok a 4 min na statie, tak priemerka sa zdvihne na 122.
bavme sa o tom kam idu kolajnice a nie co dokaze lietadlo preletiet. inak by ma fest zaujimalo, kade chces viest trasu, ked pises ze 360km, ked najkratsiu moznu trasu najdes tak na 380km. jedine ze mas v paralelnom svete neobmedzene moznosti a vies postavit tunel skrz cele nizke tatry ci velku fatru.
ale ako vtip dobre.
ondrejko_t
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 327
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod PK » 07. Feb 2019 13:10

fh:
cestoval som vlakmi BA - KE v 2001 - 2005 a uz vtedy 50-70% obsadenosti IC vlaku bolo Kosice - Bratislava. Zbytok nastupil v Kysaku, ostatne zastavky bola minimalna vymena ludi.
Takze ak sa mi snazis povedat, ze hoci aj priama linka Kosice - Bratislava by sa neuzivila, tak si na nespravnej adrese.
Este aj Presovcania a okolie co nastupuju v Kysaku by im bolo vyhodnejsie dojst 12 minut do Kosic a odtial ist 2h15m do BA.
Nehovoriac o tom, ze takyto cas jazdy by zvysil atraktivitu zeleznice voci autu a lietadlu, dosledkom coho by bol narast dopravy.
Priemyselne a turisticke centra na severe nech si vytazuju vlastne linky, verim tomu, ze by sa uzivili bez problemov.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 943
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Vlados » 07. Feb 2019 13:46

PK v takom období som tiež cestovával vlakom. Povedal by som že polovica vystúpila ešte pred Kysakom. Relatívne dosť ľudí vystupovalo už v Žiline, dokonca som pravidelne stretával železničiarov ktorí diskutovali či robiť trať na 180 alebo 200 km/h. Asi mávali meetingy v Žiline...
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod KN.SK » 07. Feb 2019 13:47

Lorenc napísal:••• Regiojet sa osvedcil na Ba-DS-Komárno. Aspoň to pretalo marazmus ŽSSK, keď počty cestujúcich stúpli na tejto trati 5 násobne. ... .
Podstata a jeden z možných dôvodov je opísaný tu https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 60#p215760:
p215760 napísal:... Nárastu cestovania na trati BA - KN a späť (ja osobne radšej cestujem vlakom) pomohlo i odstránenie súpera, autobusovej prepravy, aj s dampingovými cenami cestovného zo začiatku. Teraz už nie sú ani niektoré "zľavy" mimo špičiek, ako i počas pracovného voľna a sviatkov.
Ďalšie dôvody: málo, až minimum, pracovných príležitostí alebo/zároveň slabšie platy oproti BA a jej okoliu.
• Ak niekto namietne aj "lepší" vozový park RJ, tak nech vie, že tu jazdia "motorové jednotky" third hand. Na niektorých krásne reliéfne vidieť D, nad ním tiež reliéfne CZ a až navrchu je SK pred "inventárnym číslom" (neviem presne ako sa to označenie volá), :| alebo skôr :(.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3238
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Lorenc » 07. Feb 2019 15:06

Normy na to máme. 200-230km/h je optimum pre naše pomery. Vyššia rýchlosť je neúnosná. Pendolina zvládnu ísť 200km/h na tratiach s polomerom 1300m bežné vlaky 1800m. Takže BA-ZA pôjde zrýchliť len lepšou technológiou. Dialóg je o tom aby sme nepoľavovali s rýchlosťou pod 160km/h bez naklápacích skríň. Tzn 1200m polomeru. http://www.epi.sk/zz/2010-350#f3747512
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 33
Založený: 06. Máj 2005 09:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.