Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice
Odoslané: 09. Feb 2019 09:26
Devil, nie že chceme šetriť na údržbe tratí, tam sa už šetrí roky... Aj na koridoroch. Napríklad som zvedavý, či tú 10-tku na výhybke vo Varíne opravia alebo počká do modernizácie. Ale tak čo, máme maďarské tabule, tešíme sa
K tým fondom. Zarátal si k prioritnej osi 1 z OPII 2014 - 2020 aj CEF? Tam hneď prirátaj minimálne 373 miliónov eur. Potom išli ďalšie peniaze na Implementáciu TSI a pod., tam si čísla už nepamätám, lebo je to pár miliónov. Ale dosť peňazí z toho fondu, ktorý prioritne mieni financovať železnice, pôjde do Komárna, Gabčíkova a Čadce mimo železnicu.
O novej trati môžete prestať snívať. Nič také nebude. Zabúdate, že tie modernizácie sú robené aj z trochu iných dôvodov, zvyšovanie rýchlosti je len príjemný bonus. Pred eurofondmi za Dzurindovej vlády medzi ZA a KE sa uvažovalo skôr o optimalizácii.
A že modernizácia ide pomaly? Je to o tom, že štát nedáva do toho nič navyše okrem eurofondov už pekné roky.
BA - TN na tom IC-čku je priemerka 124 km/h. ďalej je to skôr taká 80-tka ako 100-vka. Takže aj modernizácia iba na 120 to zlepší oproti súčasnosti.
K tým fondom. Zarátal si k prioritnej osi 1 z OPII 2014 - 2020 aj CEF? Tam hneď prirátaj minimálne 373 miliónov eur. Potom išli ďalšie peniaze na Implementáciu TSI a pod., tam si čísla už nepamätám, lebo je to pár miliónov. Ale dosť peňazí z toho fondu, ktorý prioritne mieni financovať železnice, pôjde do Komárna, Gabčíkova a Čadce mimo železnicu.
O novej trati môžete prestať snívať. Nič také nebude. Zabúdate, že tie modernizácie sú robené aj z trochu iných dôvodov, zvyšovanie rýchlosti je len príjemný bonus. Pred eurofondmi za Dzurindovej vlády medzi ZA a KE sa uvažovalo skôr o optimalizácii.
A že modernizácia ide pomaly? Je to o tom, že štát nedáva do toho nič navyše okrem eurofondov už pekné roky.
BA - TN na tom IC-čku je priemerka 124 km/h. ďalej je to skôr taká 80-tka ako 100-vka. Takže aj modernizácia iba na 120 to zlepší oproti súčasnosti.