Stránka 29 z 51

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2019 13:57
od PK
Presne Vlados, 20 rokov sa pozeram ako sa peniaze leju do zeleznice, dokoncene tak nejako po Zilinu, uzitok z toho absolutne ziaden. Po Kosice sa to este za mojho zivota nespravi nikdy (mam 41). Okrem toho, ze tych dalsich 20 minut ktore sa usetria rekonstrukciou po Kosice nezmenia znova nic. Zaroven budu na trati 15+ rokov obmedzenia ktore zneguju este aj prinos rekonstrukcia BA-ZA. Vsetky tie miliardy co sa leju do zeleznic su momentalne zbytocne. Tu sa musi nieco zmenit od zakladu. Najst ine riesenie ktore bude aj fungovat.

Pozri sa tuto:
https://www.nbmcw.com/tech-articles/bri ... ridge.html
Na zemi sa stavaju len piliere, minimalny dopad na prostredie. Cela konstrukcia je robena zo vzduchu, so zasobovanim po uz postavenej trati. Absolutne minimalny dopad na prostredie oproti dialniciam.

https://i.ytimg.com/vi/z30U8SFUFL0/maxresdefault.jpg
Takto to vyzera v Cine. Preco cinania nerekonstruovali tu staru trat vlavo ako to planuju u nas? Postavili uplne novu, rovnu, mimourovnovo, vedla. Pozemky pod nou su stale pouzitelne na polnohospodarstvo... Nie je potrebne vykupovat pozemky, len sa dohodnut na kompenzacii a tarche.

https://www.telegraph.co.uk/content/dam ... width=1240
vsetko pod tratou v meste funguje prakticky ako predtym.

http://www.bjreview.com/e-mail/2009-05/ ... 8320_2.htm
http://www.bjreview.com/e-mail/attachem ... 222078.jpg
Toto stoji za precitanie. Kolajnice ukladaju priamo na beton bez balastu (strk), na vrstvu asfaltu co zarucuje stabilitu. Jednotlive piliere maju nastavovatelnu vysku ulozenia cim dokazu kompenzovat pripadne sadanie pilierov.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2019 17:26
od Vlados
Tie piliere nie sú zatĺkané do zeme, t.j. potrebuješ ich vŕtať a debniť. Zásobovanie po postavenej trati je tiež len na ako nakoľko nebude všetko pre postavenie estakády transportovať 10tky km po estakáde. Takto by sme vedeli stavať aj diaľnice, len by ich cena bola 5x vyššia oproti stávajúcej.

Tak kde neprší tam nič nerastie...

A s tými koľajnicami priamo na betóne si to pekne zabil. Asi si nikdy nevidel "rez" VRT. Balast to robíš ty ;) Rád by som tvoj optimizmus :)

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2019 20:26
od Yoggy52
PK napísal:Vies kolko tisic slovakov dochadza pracovat na zapad, Nemecko, Holandsko a pod. z ? Myslis, ze by pre nich nebola motivacia skratit si cestu o 3h?

Este som nepocul o pripade, ze by niekto seriozne dochadzal za pracou z vychodneho slovenska na zapad vlakom. (maximalne tak o par opatrovatelkach pri viedni) A ked sa dostanes do BA tak potom co? A vlastne zbytocne odpovedat na tuto otazku, ked nikto nechodi vlakom co sa tyka severneho nemecka, holandska, tak cez Bratislavu ale vobec nechodia. Casova strata ja pri takychto dlhych trasach taka velka, ze ja osobne pokial by som nemal auto, tak by som si ho vzal z pozicovne. To ze pendolino je z popradu v kosiciach za hodinu je sice pekne, ale musis pocitat, ze urcite v kosiciach bude nejaky "prestupovy cas", kludne aj pol hodiny + este treba dojst na stanicu v poprade a nakoniec mi z toho vychadza, ze to rovno pojdem autom a nemusim sa vobec stresovat :lol:

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2019 12:04
od PK
Vlados napísal:Tie piliere nie sú zatĺkané do zeme, t.j. potrebuješ ich vŕtať a debniť. Zásobovanie po postavenej trati je tiež len na ako nakoľko nebude všetko pre postavenie estakády transportovať 10tky km po estakáde. Takto by sme vedeli stavať aj diaľnice, len by ich cena bola 5x vyššia oproti stávajúcej.

Tak kde neprší tam nič nerastie...

A s tými koľajnicami priamo na betóne si to pekne zabil. Asi si nikdy nevidel "rez" VRT. Balast to robíš ty ;) Rád by som tvoj optimizmus :)


Vlados s tou konstrukciou som to prelozil z povodneho clanku, to je tvrdenie cinanov, nie moje a evidentne vedia co robia.
Kde neprisi nic nerastie. Uplne staci spravit zvody vody ktore tam aj tak musia byt aby voda stekala pod most a je vybavene - prsi. Co sa tyka svetla tak je rozdiel v svetle pod 24m sirokym dialnicnym mostom a pod 9m sirokym zeleznicnym. Tych 9m si pozri z obrazkov co som poslal, mas tam prierez.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2019 18:03
od garip
to PK:
https://www.vlaky.net/galerie/2928/stav ... -viadukte/
https://www.vlaky.net/servis/sprava?lang=1&id=4105

tu mas priamo fotky+clanky od slovaka pracujuceho v Cine na stavbach VRT

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2019 21:16
od Vlados
garip, "vycentruje" sa to na úrovni piliera, také niečo našiel PK, tak to snáď nebudeme spochyňovať :lol: my potrebujeme lacné riešenie :roll:

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 01:34
od asdf
Hlavným prínosom modernizácie je to, že sa tá trať ešte nerozpadla. Treba si uvedomiť, že celá Považská železnica v roku 1996 bola "naleštený prd" ktorý naleštili tým, že naň namontovali trolejové vedenie. Všetko ostatné bolo neskonale nielen morálne zastaralé, ale aj po životnosti. O takých veciach, že z Bratislavy bola prvá stanica s podchodom a ostrovnými nástupišťami v Trnave (a to ešte smrdela novotou), potom v Trenčíne, potom (vďaka podpore priemyslu) v Dubnici a Považskej Bystrici, a potom až Žilina. Dúfam, že som na nič nezabudol. Ostatne tým, že sa za celé tie roky podarilo "zafinancovať" len dve trate, je na zbytku siete vidieť, s čím by sa tá trať potýkala, keby k tomu nedošlo.

Okrem toho, že sa do stavby bude liať ešte viac peňazí, je už asi len jeden spôsob. A je to veľmi kontroverzný spôsob, ako tú výstavbu za cenu pár ľudských životov a pár miliónov € škôd zrýchliť, A to vykašľať sa na rušenie priecestí. Prejednávanie mimoúrovňových krížení, ich výstavba a kolaudácia vyčerpáva ŽSR takým spôsobom, že keby toto nebolo, sme už dnes minimálne v Poprade, ak nie aj v Košiciach.

PK: Nezabúdajte, že nie sme v Číne. Veľké umelé stavby (estakády, viadukty) sú u nás neprejednateľné, alebo veľmi vyčerpávajúco prejednateľné (viď predošlý odstavec). A to je to na Slovensku stále lepšie, než napríklad v Česku. Tam sa posledne robila petícia za vrátenie ručne obsluhovaných mechanických závor na miesto, kde boli osadené moderné automatické závory.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 10:25
od PK
asdf:
Ze nie sme v Cine mi je jasne :)
Ako pises, ziadne megalomanske stavby asi nebudu, postavit 13.000km zeleznic pre 350km/h za 15 rokov je na urovni megalomanstva. Aj ked moj nazor je skor, ze je to sikovnost a praktickost.
U nas by som povedal, ze treba 100km BA - Cechy, 320km BA - Kosice, 450km BA - ZA - PP - PO - KE. Je to 870km, nie je to ziadne megalomastvo, teraz uz nie, techonologie vyvinuli a otestovali za nas, momentalne je to naozaj len o tom, pouzit ich a spravit to.
Na to potrebujeme len 2 predpoklady:
1. cenu trate udrzat co najblizise k 5 milionom E/km (20.000m3 betonu/km je zhruba 800.000-1.600.000E/km, ako polnohospodar kompenzaciu za tarchu pre kilometer trate cez moje pole na pylonoch beriem 100.000 - 200.000 vsetkymi desiatimi)
2. trate budovat od nuly a neskusat ich nasilu napasovat do starych trati
3. znulovat interakcie s existujucimi cestami, zeleznicami, prekazkami, sidlami stavanim na pylonoch (pylony nam idu celkom slusne a rychlo ako vidim napr. na Triblavine, DR4/D1)

garip: Nadherne fotky a clanky o tych drahach v Cine, dik.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 10:46
od fh
Nie sme v Číne a aj keď s problémami máme tu ako tak právny štát kde sa rešpektuje súkromné vlastníctvo a práva jednotlivca .V Číne súdruh určí trasu a bez ohľadu na ľudí sa stavia, kto protestuje ide do basy alebo k múru. Tu si určil ty čiaru a čakáš že to pôjde rýchlo ako v Číne. Prioritou je rekonštruovať trať čím skôr zo Žiliny do Košíc a zmodernizovať regionálne trate, nie skákať od rozrobeného k niečomu čo sa hodí pár cp-čkarom z Košíc a okolia kôli nákupom v Rakúsku a flekom v Bratislave.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 13:35
od asdf
PK: Ešte raz. S pylónmi nie je problém, pokiaľ sú najbližšie domy viac než kilometer. Čo sa stane, až sa tie pylóny vydajú bližšie, viď napr. prejednávanie D1 cez Považskú Bystricu alebo prejednávanie takmer každého mimoúrovňového kríženia na trase Považskej železnice. U nás tadeto cesta fakt nevedie. Železnica musí byť buď na zemi, alebo pod zemou, zdvíhanie je priechodzie len veľmi, veľmi lokálne.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 13:35
od PK
fh prelozim co si vlastne napisal.
Nie sme v Cine aby sa nieco naozaj spravilo, toto co tu mame ma od pravneho statu daleko, nerespektuje sa sukromne vlastnictvo, prava jednotlivca neexistuju. Tuto sa nespravi ciara, ale vlnovka, pripadne kruznica, popripade X, samozrejme sa trasa upravuje podla toho ako niekto vyvoleny zalobuje a ku ktoremu projektu bytov mu to vyhovuje. Neprotestuje nikto, lebo sa boji, ze by prisiel o pracu a nemal co do huby, pretoze stat mu uz vsetko aj tak zobral danami. Priorita je zachovat nezmyselny penazovod z ktoreho nema uzitok nikto z ludi, len par vyvolenych co su na to nacucnuti. Zasadne nic nemenit aj ked je to totalne zle, zubami nechtami sa drzat planu ktory nefunguje. Cp ckari z Kosic budu sediet doma rovnako ako rodeni Blavaci ktori nebudu moct ist za rodinou na vychod.Nakupovat nebudeme nikto, zasadime zemiaky (ktore nie su imperialne) pokial nam ich nezozerie ten imperialny chrobak.

admin mozes to kludne zmazat, ale zmaz prosim ta aj prispevok fh.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 13:42
od PK
asdf napísal:PK: Ešte raz. S pylónmi nie je problém, pokiaľ sú najbližšie domy viac než kilometer. Čo sa stane, až sa tie pylóny vydajú bližšie, viď napr. prejednávanie D1 cez Považskú Bystricu alebo prejednávanie takmer každého mimoúrovňového kríženia na trase Považskej železnice. U nás tadeto cesta fakt nevedie. Železnica musí byť buď na zemi, alebo pod zemou, zdvíhanie je priechodzie len veľmi, veľmi lokálne.


Aky je problem mat na viaduktoch protihlukovky tam kde to je treba? Bratislava - Sahy sa da trat spravit velmi blizko priamej tak, ze by menej ako 1km isla k dedinam naozaj vynimocne. U nas tadeto cesta nevedie nie kvoli tomu, ze by sa to nedalo, ale kvoli zbytocnej byrokracii. Ini ukazali, ze sa to da a ze zeleznica naozaj musi ist nad zemou aby to fungovalo.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 14:41
od Jonathan
Neviem, ci by sme sa mali inspirovat prave v Cine
Rychlostne trate sa stavaju aj v DE a tiez nie su nadseni z toho, ze utopili eura v projekte s otaznou navratnostou.

https://www.dw.com/en/unfair-competitio ... a-41716660

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 15:26
od fh
PK neviem prečo by sa mal mazať môj príspevok len preto že sa ti nepáči a interpretuješ ho na úrovni zlostného decka ktorému berú obľúbenú čínsku hračku. Sám si potvrdil že tvoja trasa nie je určená slovákom ale len pre KE a okolie a tyzdnovkarov.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 16:00
od dragon
Jonathan napísal:Neviem, ci by sme sa mali inspirovat prave v Cine
Rychlostne trate sa stavaju aj v DE a tiez nie su nadseni z toho, ze utopili eura v projekte s otaznou navratnostou.

https://www.dw.com/en/unfair-competitio ... a-41716660


Low-cost letecke linky budu postupne draziet a draziet, s urcitostou ak sa bude pokracovat minimalne v ramci EU v "sankcionovani" emisii prostrednictvom dodatocneho zdanovania, novych prisnejsich noriem, tlakov na vyvoj a vyskum v oblasti nizkoemisnych motorov atd...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 16:22
od PK
fh napísal:PK neviem prečo by sa mal mazať môj príspevok len preto že sa ti nepáči a interpretuješ ho na úrovni zlostného decka ktorému berú obľúbenú čínsku hračku. Sám si potvrdil že tvoja trasa nie je určená slovákom ale len pre KE a okolie a tyzdnovkarov.


"nie je urcena slovakom ale len pre KE a okolie"
presne si napisal to co bolo citit z tvojich prispevkov medzi riadkami. Kosicania a okolie nie su slovaci.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 16:29
od fh
Sú ale ty chceš tú trať do hlavného mesta len pre nich, od začiatku to tu jasne píšeš. Ostatní sa vám na to majú poskladať že. Jedna severom nech to máte do Tatier a ČR tiež rýchlo a druhá bez zastávky do Bratislavy ťa ňe, veď nie ste žiadni trochári a na ostatných kašľať.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 16:38
od PK
Jonathan napísal:Neviem, ci by sme sa mali inspirovat prave v Cine
Rychlostne trate sa stavaju aj v DE a tiez nie su nadseni z toho, ze utopili eura v projekte s otaznou navratnostou.

https://www.dw.com/en/unfair-competitio ... a-41716660


Jonathan presne tento clanok hovori preco by sme sa mali inspirovat v Cine. Nemci ukazali ako sa to nema robit.
Utopili 10 miliard Eur za 630km trat, ktoru vlak prejde za 4h. To vsetko za listok v cene 150E. Priemerna rychlost 158km/h cim sa tato odlisuje od auta a v Nemecku? Aby sme do vlaku prilakali ludi musi byt rychlost dvojnasobna oproti autu, bavime sa o 300km/h. 150E je nonsens ktory zaplati minimum ludi. Aby ludia sli vlakom cena musi byt polovicna oproti autu. Autom stoji tych 630km okolo 55E. Pre porovnanie Shanghai - Beijing 1300km stoji 73E a trva 4h28m. Autom by to vyslo zhruba za 110E a 13 hodin.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 16:42
od PK
fh napísal:Sú ale ty chceš tú trať do hlavného mesta len pre nich, od začiatku to tu jasne píšeš. Ostatní sa vám na to majú poskladať že. Jedna severom nech to máte do Tatier a ČR tiež rýchlo a druhá bez zastávky do Bratislavy ťa ňe, veď nie ste žiadni trochári a na ostatných kašľať.


fh, prave teraz sedim v Ba na Prievozskej, v Kosiciach som bol za poslednych 10 rokov asi 2x, nemam osobne ziadnu motivaciu pre nich nieco zvyhodnovat. Toto co som pisal je jednoducho pragmaticke zhodnotenie situacie co by bolo pre Slovensko ako stat vyhodne.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 17:01
od Jonathan
niekolk orozdielov
Sanghai, peking 20+ milionov ludi
Berlin 3,5m
Mnichov 1,5m

Na trati v cine je usek 600km bez zastavky. To sa dosahuju priemrky, ked ten vlak ide stale cez ryzove polia.
V Europe, specialne v DE mame hustejsie osidlenie a preto tie vlaky musia stat castejsie.
Dalsia otazka, ci cena listka v Cine je zalozena na zaklade nakladov, alebo tak aby trat bola vyuzivana, ked uz je postavena.

PK napísal:Toto co som pisal je jednoducho pragmaticke zhodnotenie situacie co by bolo pre Slovensko ako stat vyhodne

Ked bude na SK aspon dve milioneve aglomeriace, tak mozeme rozmyslat, ze ich spojime niecim rychlejsim. Inak musis robit zastavky.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 17:10
od fh
PK napísal: Toto co som pisal je jednoducho pragmaticke zhodnotenie situacie co by bolo pre Slovensko ako stat vyhodne.


Výhodné pre Slovensko? Proste nie.
Daj si tam pivko v Batide ak robíš na Prievozskej budeš to poznať, na zdravie a pekný víkend :wink:

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2019 19:03
od devil
Hlavným prínosom modernizácie je to, že sa tá trať ešte nerozpadla. Treba si uvedomiť, že celá Považská železnica v roku 1996 bola "naleštený prd" ktorý naleštili tým, že naň namontovali trolejové vedenie. Všetko ostatné bolo neskonale nielen morálne zastaralé, ale aj po životnosti. O takých veciach, že z Bratislavy bola prvá stanica s podchodom a ostrovnými nástupišťami v Trnave (a to ešte smrdela novotou), potom v Trenčíne, potom (vďaka podpore priemyslu) v Dubnici a Považskej Bystrici, a potom až Žilina. Dúfam, že som na nič nezabudol. Ostatne tým, že sa za celé tie roky podarilo "zafinancovať" len dve trate, je na zbytku siete vidieť, s čím by sa tá trať potýkala, keby k tomu nedošlo.


teraz su podchody v kazdej dedine nech sa grafitaci potesia .... zase vidime jednanie z pozicie sily. my to budeme mat lebo EU dava peniaze a my rozhodneme nalejeme kde my chceme. aj keby bolo treba klamat v priamom prenose ze na aku trat ich mozno pouzit a na aku nie. a este ked fh si dovoli po naliati 2 mld. do povazskej trate (ked ostatne sa naozaj rozpadaju) napisat nieco o tom kto by sa komu skladal tak to je naozaj na cvokaren.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2019 12:01
od Lorenc
viewtopic.php?f=35&t=23994

Tento usek ma 57km a vysutazena cena bola 214mil to znamena ze naklady idu pod 4mil za km. Ci? Sposob tiahlych usekov na 200km a vyznamnych stanicnych na 100-120 je cesta pre Za-Ke.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2019 15:30
od asdf
PK napísal:Aky je problem mat na viaduktoch protihlukovky tam kde to je treba? Bratislava - Sahy sa da trat spravit velmi blizko priamej tak, ze by menej ako 1km isla k dedinam naozaj vynimocne. U nas tadeto cesta nevedie nie kvoli tomu, ze by sa to nedalo, ale kvoli zbytocnej byrokracii. Ini ukazali, ze sa to da a ze zeleznica naozaj musi ist nad zemou aby to fungovalo.

S PHS to nič nemá. Môže tam byť čokoľvek, ľuďom bude vadiť už len to, že to tam vôbec je a "hyzdí" im to výhľad na krajinu.

devil: Na Považskej železnici bola hlavne blbosť zachovávať všetky zastávky. Niektoré zastávky tam kľudne vôbec byť nemuseli a ušetrilo by sa.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2019 15:57
od Lorenc
teraz su podchody v kazdej dedine nech sa grafitaci potesia ....


Teoreticky by sme mohli zdvihnúť železnicu na zemný val ako to robia v Británii. :-D Potom by boli len podchody.