ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod richie » 16. Feb 2019 18:11

vazne, v com je problem postavit to na pylonoch? .. ved ako prefabrikovany prvok (co by uz kludne mohol byt) by mohol skutocne vyrazne zlacnict stavbu .. naviac vyuzitelna poda pod a okolo .. netreba riesit ekodukty a podobne ..
richie
diskutujúci
 
Príspevky: 220
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 08:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 16. Feb 2019 18:36

Estakády sú hlavne v mestách urbanisticky nevábne a deprimujú priestor, "skrašlovane" sprejermi atď. Dalo by sa to riešiť tými plnými valmi alebo na múroch a vo voľnej krajine môže byť. Ale neviem prečo by to malo byť striktne po celej trati ako to myslí PK. Faktom je, že sa mohlo hľadať riešenie miesto čudných zatopených podjazdov. Železnica polozapustená a nadjazdy. Ale to chce zas kreativitu. Briti sa nad tým zamýšľali už dávno. Preto celé robíme po svojom. Vo veľa prípadoch železnica vedie nad zemou viď konkrétne Londýn. Zo stanice Brockley, ktorá je polozapustená na zdvihnutý London Bridge pri Sharde. https://goo.gl/maps/mnUXJBHvRMz
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 16. Feb 2019 18:57

devil napísal:pri stihackach to neplati...

To by som ani neporovnával.
Stíhačky sú vec vyššej politiky.
VRT si môžeme kresliť tak na mape :D
devil napísal:a to je kolko km dokopy ?? preco nie DN-Kuty ked sa tak aj tendruje....a este k tym core-TEN-T a financovatelnosti....

Ešte raz si prečítaj, píšem o projektoch, ktoré sa viac-menej ešte len pripravujú a je tam predpoklad, že pôjdu do výstavby.
Prečo by som tam mal zarátavať DNV - Malacky a Kúty - hranica? Ten už má aj vyčlenené financie, len je tu boj stavebných firiem o zákazky.
devil napísal:https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/doc/maps/cz-hu-pl-sk.pdf
naisto viem ze sa z fondov modernizuje trat na 160-ku na debrecin a teraz vidim ze nie je v core-TEN-T.....dokonca dostala prednost pre CORE tratou ktora vedie do miskolca. cize z fondov bez problemov aj comprehensive.

Asi myslíš úsek Püspökladány – Debrecen. Hotový má byť v druhom kvartáli 2021 (EU tabulky hovoria 12/2020). Náklady 387 miliónov eur, dĺžka 49 km. Rýchlosť: 120 - 160 km/h :wink:
Aj tá vetva na Debrecín patrí do core TEN-T, viď aj strana 3 v tom odkaze, čo si my poslal...
PK napísal:Presne Jarino, preto modernizacia terajsich usekov nie je cestou k rychlej zeleznici.
BA - KE postavit novu trat, rovnu s absolutnym minimom zatacok, bez zastavok a krizovania s inymi kolajnicami. Cize ziadne problemy so zabezpecovacimi zariadeniami. Vsetky krizovania mimourovnovo.
Rovno na 250km/h...

Je to pekné, ale vráťme sa späť do reality.
IceFox napísal:VRT BA - ZA jedine ak bude niekde (zase) pokračovať (možno Krakov, Varšava? )

Ani to. Skôr je predpoklad Varšava - Katovice - Brno. A potom BA a Budapešť.
Lorenc napísal:To sa bavíme o teoretickom koridore, ktorý nemá trasu. Jednoznačne VRT na 300km/h má zmysel BA-BP-KE maximálne a ďaľej UA. Iné sú unreal. V našich pomeroch má zmysel ťahať vlaky do 230km/h.

Aj to sotva. Budapešť - Debrecín - UA. Z toho vetva smer Arad a Bukurešť.
Vlados napísal:Napr. v prípade úseku Púchov-P. Bystrica sa pri porovnateľných nákladoch dalo dosiahnúť aj 200km/h, len by to chcelo väčší zásah v PB. Mohli sme aj šetriť/zvažovať efektívnosť nákladov, a v tom prípade by sme nepresúvali trasu v TN. Aký tam má zmysel most v novej trase s MPR 160km/h ak aj v TN IC zastavuje? To, že sa to nebalila istá firma, tiež malo vplyv na zvýšenie ceny.
Ak by sme nekradli vo všetkých sférach a nemínali toľko na nie najpotrebnejšie veci (taký druh a také množstvo stíhaciek) tak sme mohli aj do želeníc nalievať viac.

Most cez Váh v TN nie je na 160 km/h. Celý ten úsek je na 140. Z toho je tam časť iba na 100 km/h, lebo ŽSR sa nedostali po celé roky príprav k istým pozemkom.
IC v Trenčíne zastavovať nemusí. V TN si to vydupali a snáď sa tam oplatí zastavovať.
Tak isto je otázna 200-vka a PB. Myslím že v minulosti som tu kdesi na fóre čítal, že pri 200 by PB železnica obišla, ale k tomu by sa vedeli vyjadriť iní diskutéri.
PK napísal:Vlados kolko dnes davame na dotacie dopravy vo verejnom zaujme?
Ja ako platitel dani by som spokojne dal nejake euro mesacne len na to aby ta linka existovala.
Z jednej strany kvoli tomu aby som mal tu moznost ju pouzit ak budem potrebovat, z druhej strany je to otazka prestize a statutu nasho statu.
Naplnenie linky sa skutocne dozvies az po par rokov realneho pouzivania. Synergicke efekty sposobia zvysenie zaujmu. Nepodcenoval by som ludi, ak je niekde moznost a prilezitost tak ju vyuziju.
Vies kolko tisic slovakov dochadza pracovat na zapad, Nemecko, Holandsko a pod. z ? Myslis, ze by pre nich nebola motivacia skratit si cestu o 3h?
Ak by sme zvladli tuto techonologiu co by nam branilo ju pouzit na inych trasach?

ŽSR cca 270 miliónov a ZSSK cca 210 milionov eur. Lenže kopa peňazí ide na platy a pod. Údržba je neznámy pojem, rozvoj tratí mimo koridoru tak isto. Aby ŽSR fungovali tak ako majú, tak by to chcelo naviac desiatky miliónov eur. ZSSK viac-menej tak isto.
Nechcem sa Ťa dotknúť, ale je zábavné čítať o prestíži na jednej strane a potom vidieť realitu polorozpadnutých úsekov tratí, na ktorých pravidelné opravy nie sú peniaze. Pripomína mi to koncept olympijských hier, kde spravidla usporiadateľ krátku dobu ukazuje, na akú megalomániu naškrabal peniaze, a potom...
Vlados napísal:To nie je o zvládnutí technológie, to je len o zaučení stavbárov a rošňovodičov ;) Nakoľko máme možno na 1/2 tratiach koľajnice ešte zo socializmu tak neverím ani v dokončenie rekonštrukcie po Košice.

Bude, ale ktovie kedy.
PK napísal:No uplna rovina je aj Bratislava - Sahy. co je 40% vzdialenosti do KE. Zbytok pahorkatiny a roviny.
Cez Budapest je to tiez zbytocne naokolo, ale ak by to mala byt jedina podmienka ked sa oplati budovat VRT tak beriem.

Na tých úplných rovinách projektant širokorozchodnej nakreslil 42 km tunelov.
asdf napísal:Hlavným prínosom modernizácie je to, že sa tá trať ešte nerozpadla.

Aj tak sa to dá povedať. A keď už ju opravujeme, tak ju trošku vylepšujeme. Aj splnenie TSI noriem aj kus zvýšená rýchlosť.
Lorenc napísal:https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=23994

Tento usek ma 57km a vysutazena cena bola 214mil to znamena ze naklady idu pod 4mil za km. Ci? Sposob tiahlych usekov na 200km a vyznamnych stanicnych na 100-120 je cesta pre Za-Ke.

Nie.
DNV - Malacky má 24,286 km. Kúty - hranica má 6,81 km. Dokopy 31,096 km.
Teda skôr to ide k 7 miliónov eur/km. Ak to teda vyhrajú Kazaši, čo nevyzerá reálne.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 16. Feb 2019 23:25

https://spis.korzar.sme.sk/c/22054887/v ... azdna.html
síce ešte nie je jasné, čo spôsobilo vykoľajnie, ale s veľkou pravdepodobnosťou to bude stav trate. veľké šťastie, že to nebol osobný vlak.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 16. Feb 2019 23:27

Stíhačky sú vec vyššej politiky.


kazda velkamodernizacia infrastruktury je vec velkej politiky daneho statu. nielen v cine ale aj europe.

Nie.
DNV - Malacky má 24,286 km. Kúty - hranica má 6,81 km. Dokopy 31,096 km.
Teda skôr to ide k 7 miliónov eur/km. Ak to teda vyhrajú Kazaši, čo nevyzerá reálne.


aj 7 mil. je menej ako 10 mil. na BA-ZA a vyrazne menej ako naklady ZA-KE.

Asi myslíš úsek Püspökladány – Debrecen. Hotový má byť v druhom kvartáli 2021 (EU tabulky hovoria 12/2020). Náklady 387 miliónov eur, dĺžka 49 km. Rýchlosť: 120 - 160 km/h :wink:
Aj tá vetva na Debrecín patrí do core TEN-T, viď aj strana 3 v tom odkaze, čo si my poslal...


ja som pozeral stranu 2 a tam nie je.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 107
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 17. Feb 2019 12:07

Ešte vyššie... NATO, spojenci atď.

Nebudem porovnávať, keď netuším, ako Kazaši celý projekt riešili a ako to celé nacenili, keďže tie cenové rozdiely sú extrémne. Navyše súčasťou je vybavenie úseku DNV - hranica ERTMS. Konzorcium tretie v poradí má už cenu cez 10 mil. eur/km.
Poprad - Lučivná vychádza tiež do 8 mil. eur/km, len tá zatiaľ nebude vybavená ETCS L2 a ide cez červený FIDIC.
Vôbec nerozumiem čo chceš povedať. Raz sa Ti nepáči nízka priemerka a potom vysoké náklady. Pritom ten súvis je tam jasný a ak tie náklady majú byť extrémne, tak kľudne lokálne mať 120-tku.

Tak na strane 2 nie je. Si všimni, že to majú rozdelené na freight railways a passengers railways.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 18. Feb 2019 03:04

podla mna v blizkej dobe po vymene vlady a definitivnej porazke zlodejskych komunistov dojde ku konecnemu velkemu vyhadzovu a ociste zsr a konecne ak bude pravicova vlada budu vyhodeni vsetci dlhorocni zaprdenci z vedenia zeleznic a zacnu sa projekty celkom nanovo a uz sa pojde sever aj juh na 200-230 km/h tak ako je to spravne a rozumne vramci investicie a ozajstnej modernizacie koridorov u nas ,samozrejme na to bude potrebne viaczdrojove financovanie ,nielen cakat na eurofondy
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 166
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod KN.SK » 18. Feb 2019 09:21

Omrzlina,
nie, rýchlejšie ako 25o km/h, ba i stredom a krížom-krážom... Obrázok
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1255
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 18. Feb 2019 10:12

frostbite, ak aj dôjde k výmene managementu tak nečakaj zázraky. tých zaprdencov nebude mať kto kompetentný nahradiť a podobne to bude aj na nižších úrovniach. za tie peniaze tam žiadny experti neprídu a keď existujúcim dinosaurom pridaš dvoj-trojnásobne tak nebudú mať progresívne myslenie.
ak by asi aj chcel zásadne zmeniť koncepciu tak najskôr za 10 rokov prídu prvé výsledky a to by musela ďalšia vláda pokračovať v nastolenom trende.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod fh » 18. Feb 2019 10:20

Jaj tieto premotivované očakávania, to si tak naivný frosbite alebo len troluješ ? Žiadna zázračná zmena nebude, posun k lepšiemu je postupný keď si ľudia nepretržite kontrolujú politikov na všetkých úrovniach. Ale peniaze nám z neba nespadnú. A zmena koncepcie a financovania nie je hop na kravu a už je teľa.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod PK » 18. Feb 2019 10:28

Lorenc napísal:https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=23994

Tento usek ma 57km a vysutazena cena bola 214mil to znamena ze naklady idu pod 4mil za km. Ci? Sposob tiahlych usekov na 200km a vyznamnych stanicnych na 100-120 je cesta pre Za-Ke.


Coze 4mil./km pre 200km/h a na Slovensku? Par prispevkov vyssie ma chceli za podobne sumy ukrizovat.
Stale tvrdim, ze tolko by stala aj trat na 300km/h na pylonoch, bez zbytocnych urovnovych zabezpeceni, krizovani na zelenej luke.
Celkom suhlasim aj s tym tvrdenim o 120km usekoch.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod PK » 18. Feb 2019 10:32

asdf napísal:S PHS to nič nemá. Môže tam byť čokoľvek, ľuďom bude vadiť už len to, že to tam vôbec je a "hyzdí" im to výhľad na krajinu.


asdf nikdy nevyhovies vsetkym ludom, ale vo svete vseobecne pohlad na supperrychlu zelecnicu z 2km sa povazuje za reprezentativny a pekny.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod PK » 18. Feb 2019 10:43

Lorenc napísal:Estakády sú hlavne v mestách urbanisticky nevábne a deprimujú priestor, "skrašlovane" sprejermi atď. Dalo by sa to riešiť tými plnými valmi alebo na múroch a vo voľnej krajine môže byť. Ale neviem prečo by to malo byť striktne po celej trati ako to myslí PK. Faktom je, že sa mohlo hľadať riešenie miesto čudných zatopených podjazdov. Železnica polozapustená a nadjazdy. Ale to chce zas kreativitu. Briti sa nad tým zamýšľali už dávno. Preto celé robíme po svojom. Vo veľa prípadoch železnica vedie nad zemou viď konkrétne Londýn. Zo stanice Brockley, ktorá je polozapustená na zdvihnutý London Bridge pri Sharde. https://goo.gl/maps/mnUXJBHvRMz


Dovod preco by to malo byt striktne na pylonoch je spojeny s tym co napisal vyssie richie. Pouzitie prefabrikovanych univerzalnych segmentov. Ako Lego co by zlacnovalo stavbu. Stavanim na pylonoch vacsinu cesty riesis len vysku pylonov. Vlnenie krajiny +/- 50m neznamena ziaden problem.
Stavanim po zemi sa vydavas na nemilost tvaru zeme, musis riesit prakticky kazdy meter trate. Vsteko je problem, potok, skaly, mocariska, polia. Rozdelis nenavratne krajinu na dve casti, problemy pre zver, ludi, polnohospodarstvo. Toto vsetko pri pylonoch nemas.
Pri pylonoch mas do istej miery moznost kompenzacie sadania podlozia. Ak postavis trat na zemi tuto moznost nemas. Ak ti klesne pylon 5cm tak podla toho co som cital sa doladi. Ak ti klesne trat na zemi, alebo na vale 5cm tak je nutna kompletna rekostrukcia zvrsku.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 18. Feb 2019 11:01

cim viac info tym viac nezrovnalosti....poprad-lucivna nie je cenovo reprezentativny usek. okrem toho sam si napisal "ETCS sa nedáva ani na krátke modernizované úseky, napr. Lučivná - Poprad po dokončení nebude vybavená ETCS a nebude tam 160-tka. Až po modernizácii PP - SNV." aky zmysel ma takato investicia ??

Vôbec nerozumiem čo chceš povedať. Raz sa Ti nepáči nízka priemerka a potom vysoké náklady. Pritom ten súvis je tam jasný a ak tie náklady majú byť extrémne, tak kľudne lokálne mať 120-tku.


mne sa nepaci nizka priemerka za vysoke naklady. nosna doprava su rychliky. sam si napisal ze "
Rýchlik stojí každých 10-20 minút, ťažko očakávať zázraky.
" ale za 2 mld. eur nejaky ten zazrak ocakavam. horsie by bolo uz len to ak ten zazrak nebude ani za 3-4 mld.

Tak na strane 2 nie je. Si všimni, že to majú rozdelené na freight railways a passengers railways.


modernizuje sa aj trat na miskolc. jedna je core freight a druha passengers. zvysenie rychlosti je pri oboch pritom nakladne vlaky to nepotrebuju. sam si napisal

"Hlavné kritériá modernizácie:
..... 160-tka už nie je podmienka."
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 107
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 18. Feb 2019 17:12

podmienka by mala byt 200 a basta menej ani makke f dufam ze to nova vlada a vedenie zeleznic zabezpecia (lebo tak aj bolo nastavene aj povodne) len treba schopnu vladu ktora vylobuje nove eurofondy a presvedci eu komisiu a tychto megazlodejov poslat kadelahsie naveky cim skor a ako som uz vravel treba viaczdrojove financovanie a zapojit aj sukromny sektor nielen sa spoliehat ze vsetko pokryju eurofondy ..vsetko sa da len treba chciet.. a najlepsie by bolo ak by s usekom PP-Lucivna rovno robili aj PP-SNV subezne a taktiez Paludza -LH
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 166
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 18. Feb 2019 19:08

na 242 km KE-ZA maju bezne IC aj RC 8-10 zastavok vratane KE a ZA (jedno IC ma len 4). to je 24-30 km priemerna vzdialenost medzi zastavkami, rychliky ich maju 12 to je 20 km vzdialenost. to je zastavka cca. kazdu 1/4 hodinu.

na 199 km kuty-BA-sturovo maju EC len 4 zastavenia okrem kutov a sturova je to BA a NZ. to je 50 km priemer. tam vidim zmysel pre 200.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 107
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod EmBe » 22. Feb 2019 00:01

viewtopic.php?f=35&t=24008
Koľaje chátrajú, obrie tendre na obnovu za 300 miliónov sa naťahujú
Obrázok používateľa
EmBe
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 900
Obrázky: 1058
Založený: 24. Jan 2010 21:33
Bydlisko: ZA/ZV

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 22. Feb 2019 01:37

ostuda, spinavy bananistan... grcat sa mi chce z tychto zeleznic a z tohto skorumpovaneho prehniteho mafianskeho statu! okamzite vyhodit cele vedenie zsr resp toho kto je za vsetko toto zodpovedny resp zrusit tie debilne zakony co blokuju okazmzite zacatie vystavby a vyhodnotenia tendrov ,ersek co na to? nebol to nahodou on co sa sam bil do prs ze skrati maxialne ako to bude mozne samotnu dobu pripravy do vystavby? rusenim a upravami zakonov ktore su mnohe z nich u nas postavene totalne na hlavu a blokuju samotnu vystavbu..
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 166
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 24. Feb 2019 14:50

devil napísal:cim viac info tym viac nezrovnalosti....poprad-lucivna nie je cenovo reprezentativny usek. okrem toho sam si napisal "ETCS sa nedáva ani na krátke modernizované úseky, napr. Lučivná - Poprad po dokončení nebude vybavená ETCS a nebude tam 160-tka. Až po modernizácii PP - SNV." aky zmysel ma takato investicia ??

Keď úsek je vedený mimo mesta a nie sú nutné veľké preložky, cena ani na severe nie je extrémna. Tak isto Žilina, mimo - Varín.
Myslím si, že nebolo mojím cieľom prehlásiť uvedený úsek za reprezentatívny na úseku ZA - KE... A cenu na km si dovolím uvádzať len preto, že hoci ešte nebola podpísaná zmluva, rozdiely medzi potencionálnymi víťazmi sú malé. Kdežto na Záhorí je to extrém a vôbec by som náklady na km neporovnával.

Modernizácia sa robí podľa finančných možností na etapy. O ETCS rozhodli v Bruseli. Na tak krátkom úseku dávať peniaze do ETCS nemá zmysel. Z technického hľadiska ZA - KE nemá GSM-R, bez toho ETCS L2 asi nepôjde...
Aký má zmysel napchať milióny do zabezpečovačky na pár kilometrov, keď to ušetrí tak 2 minúty? A to lokomotíva musí byť vybavená ETCS. Benefit z jediného zab. zar. nie je, lebo úseky naokolo vybavené s ETCS zatiaľ nie sú...

devil napísal:mne sa nepaci nizka priemerka za vysoke naklady. nosna doprava su rychliky. sam si napisal ze "
Rýchlik stojí každých 10-20 minút, ťažko očakávať zázraky.
" ale za 2 mld. eur nejaky ten zazrak ocakavam. horsie by bolo uz len to ak ten zazrak nebude ani za 3-4 mld.

Z čoho má ten zázrak pozostávať?
Osobne mám dojem že máš prehnané očakávania. Asi si neuvedomuješ, že aktuálne na rovných úsekoch je max. 120 a inde 100 a 80 km/h. Pričom modernizáciou sa traťová rýchlosť zvýši, kde je 120 bude 160 resp. 200 a vo zvyšku 140 alebo 120 km/h. Myslím si, že to reflektuje finančné možnosti.

devil napísal:modernizuje sa aj trat na miskolc. jedna je core freight a druha passengers. zvysenie rychlosti je pri oboch pritom nakladne vlaky to nepotrebuju. sam si napisal
"Hlavné kritériá modernizácie:
..... 160-tka už nie je podmienka."

Áno, lebo nutnosť je 120 km/h. Ak im štúdie ukázali, že medzi 120 a 160 sú zanedbateľné investičné náklady a Brusel to nemá problém zaplatiť, tak prečo nemodernizovať na 160 km/h?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 24. Feb 2019 16:18

To nereflektuje vôbec finančné možnosti to reflektuje akurát tak neschopnosť tohto dementneho vedenia ŽSR a vlády ktorá u nás valcuje už roky a zanecháva obrovské škody a spúšť na železnici už dávno sú k dispozícii nielen eurofondy ale aj 8ne zdroje financovania ich vhodným nakombinovanim sme tu už dávno mohli mať na celom úseku aj do 230km/h, 160ka by mala byť nutné minimum, menej je dnes absolútny nezmysel dávať
Aj sám si napísal že medzi 120 až 160 sú minimálne rozdiely v nákladoch tak si to de-facto potvrdil, čiže zasa sme len pri neschopnosti dementneho vedenia ŽSR a tejto mafiánskej vlády ktorej nechcú dát ďalšie eurofondy navyše, lebo jasne vedia čo sú zac a koľko tých prachov už záhadne "zmizlo"
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 166
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Vlados » 24. Feb 2019 20:08

frostbite, napíš odkiaľ by si na to zobral? zvýšil by si zadĺženie štátu alebo ktorému rezortu/om by si zobral?
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 25. Feb 2019 00:36

ziadne zadlzovanie statu.. da sa to riesit xy dalsimi cestami.. aj to co si naznacil a povedal to aj sam ersek popresuvat neminute eurofondy z inych rezortov je ich neurekom, nemusi ist vsetko na dielnice a RC ale nieco pouzit aj na modernizaciu zel.koridorov u nas ,taktiez je tu sukromny sektor, sponzorske peniaze a samozrejme nove balicky eurofondov ktore snad uz novej vlade pridu vo vacsom mnozstve a ze nastupnickej vlade podari vylobovat toho z eu viac ale zdaleka neostat len pri eurofondoch financne vyhodnymi pozickami by som to len dorovnal chybajucu cast financii ale snazil by som sa v co najnizsej miere aby miera zadlzenia zeleznic bola minimalna resp co najmensia ale investovat do buducnosti zeleznic aj vo vacsom rozsahu sa urcite vyplati vrati sa to mnohonasobne v dalsich rokoch a nech sa na 200 zmodernizuje jak juh tak aj sever (pri juznej trase je to dokonca ovela jednoduchsie ,az na sorosku tam netreba nic extra len sa obluky zrovnaju dobuduje sa dalsia kolaj+elektrifikacia, je tam skoro sama rovina..) kde je vola tam je cesta ..tato garnitura a vedenie zsr len hlada dovody ako sa to neda ako to nespravit a redukovat co sa da a spravili resp hnusnym orezanim povodneho konceptu ktory mal zmysel stvorili mackopsa ktory je nepouzitelny a neprinesie defacto takmer nic ziadnu alebo len minimalnu zmenu.. gract sa mi chce z tejto "modernizacie" Ke-Za , to radsej nerobit fakt ziadnu.. nech sa to rozpadne a zhnije cele! aj s vedenim a korupcnikmi v cele tejto krajiny
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 166
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod frostbite » 25. Feb 2019 05:28

a dokazy a ovocie dlhodobo zanedbanej modernizacie uz mozeme vidiet aj nazivo.. vykolajeny nakladny vlak pri Krompachoch..co este sa musi stat ,nabuduce to bude IC prip R v plnej rychlosti? alebo osobny vlak? alebo to nebodaj opat raz zas poriesime latanim platanim ako na balkane ci uzbekistane a pod zaostalych krajinach? ako nie tak davno na jednom urcitom useku SNV-PP kde nahradzali dokonca pouzite kolaje z reko z tusim zapadneho Slovenska len aby bola schodna kolaj!!! nevedel som ci sa mam smiat ci plakat..ale to uz bol vrchol zumpy a ubohosti zeleznic ktora mi pride akoby kopala z posledneho ako zdochynajuci kon pritom, vrchonost sudruhovia nesetria tucnymi odmenami, mame tu vlaky zadarmo a pod zhovadilosti ktore este viac a hlbsie zsr potapaju ku dnu, koncepcne ci systemove zmeny nulove,ziadne
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 166
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod devil » 25. Feb 2019 11:45

ziadne zadlzovanie statu.. da sa to riesit xy dalsimi cestami.. aj to co si naznacil a povedal to aj sam ersek popresuvat neminute eurofondy z inych rezortov je ich neurekom, nemusi ist vsetko na dielnice a RC ale nieco pouzit aj na modernizaciu zel.koridorov u nas ,taktiez je tu sukromny sektor, sponzorske peniaze a samozrejme nove balicky eurofondov ktore snad uz novej vlade pridu vo vacsom mnozstve a ze nastupnickej vlade podari vylobovat toho z eu viac ale zdaleka neostat len pri eurofondoch financne vyhodnymi pozickami by som to len dorovnal chybajucu cast financii ale snazil by som sa v co najnizsej miere aby miera zadlzenia zeleznic bola minimalna resp co najmensia ale investovat do buducnosti zeleznic aj vo vacsom rozsahu sa urcite vyplati vrati sa to mnohonasobne v dalsich rokoch a nech sa na 200 zmodernizuje jak juh tak aj sever (pri juznej trase je to dokonca ovela jednoduchsie ,az na sorosku tam netreba nic extra len sa obluky zrovnaju dobuduje sa dalsia kolaj+elektrifikacia, je tam skoro sama rovina..) kde je vola tam je cesta ..tato garnitura a vedenie zsr len hlada dovody ako sa to neda ako to nespravit a redukovat co sa da a spravili resp hnusnym orezanim povodneho konceptu ktory mal zmysel stvorili mackopsa ktory je nepouzitelny a neprinesie defacto takmer nic ziadnu alebo len minimalnu zmenu.. gract sa mi chce z tejto "modernizacie" Ke-Za , to radsej nerobit fakt ziadnu.. nech sa to rozpadne a zhnije cele! aj s vedenim a korupcnikmi v cele tejto krajiny


- popresuvat neminute eurofondy nebudu ziadne miliardy, je otazne ci nieco ostane na zeleznice
- sukromny sektor nebude investovat do nejakej nevyuzivanej zeleznice ani cent
- nove balicky eurofondov nie su mikulasske balicky, skor ich bude menej ako predtym a po case stratime na naroky na kohezne fondy uplne ked dosiahneme 90% priemeru hdp...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 107
Založený: 04. Feb 2005 08:32

ZSR, Modernizácia úseku Palúdza - Liptovský Hrádok

Odoslaťod jarino » 25. Feb 2019 19:59

MDV SR vydalo pred pár dňami stavebné povolenia na objekty nachádzajúce sa v k.ú. Palúdzka, Galovany, Benice a LM.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.