devil napísal:pri stihackach to neplati...
To by som ani neporovnával.
Stíhačky sú vec vhej politiky.
VRT si môžeme kresliť tak na mape
devil napísal:a to je kolko km dokopy ?? preco nie DN-Kuty ked sa tak aj tendruje....a este k tym core-TEN-T a financovatelnosti....
Ešte raz si prečítaj, píšem o projektoch, ktoré sa viac-menej ešte len pripravujú a je tam predpoklad, že pôjdu do výstavby.
Prečo by som tam mal zarátavať DNV - Malacky a Kúty - hranica? Ten už má aj vyčlenené financie, len je tu boj stavebných firiem o zákazky.
devil napísal:https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/doc/maps/cz-hu-pl-sk.pdf
naisto viem ze sa z fondov modernizuje trat na 160-ku na debrecin a teraz vidim ze nie je v core-TEN-T.....dokonca dostala prednost pre CORE tratou ktora vedie do miskolca. cize z fondov bez problemov aj comprehensive.
Asi myslíš úsek Püspökladány – Debrecen. Hotový má byť v druhom kvartáli 2021 (EU tabulky hovoria 12/2020). Náklady 387 miliónov eur, dĺžka 49 km. Rýchlosť: 120 - 160 km/h
Aj tá vetva na Debrecín patrí do core TEN-T, viď aj strana 3 v tom odkaze, čo si my poslal...
PK napísal:Presne Jarino, preto modernizacia terajsich usekov nie je cestou k rychlej zeleznici.
BA - KE postavit novu trat, rovnu s absolutnym minimom zatacok, bez zastavok a krizovania s inymi kolajnicami. Cize ziadne problemy so zabezpecovacimi zariadeniami. Vsetky krizovania mimourovnovo.
Rovno na 250km/h...
Je to pekné, ale vráťme sa späť do reality.
IceFox napísal:VRT BA - ZA jedine ak bude niekde (zase) pokračovať (možno Krakov, Varšava? )
Ani to. Skôr je predpoklad Varšava - Katovice - Brno. A potom BA a Budapešť.
Lorenc napísal:To sa bavíme o teoretickom koridore, ktorý nemá trasu. Jednoznačne VRT na 300km/h má zmysel BA-BP-KE maximálne a ďaľej UA. Iné sú unreal. V našich pomeroch má zmysel ťahať vlaky do 230km/h.
Aj to sotva. Budapešť - Debrecín - UA. Z toho vetva smer Arad a Bukurešť.
Vlados napísal:Napr. v prípade úseku Púchov-P. Bystrica sa pri porovnateľných nákladoch dalo dosiahnúť aj 200km/h, len by to chcelo väčší zásah v PB. Mohli sme aj šetriť/zvažovať efektívnosť nákladov, a v tom prípade by sme nepresúvali trasu v TN. Aký tam má zmysel most v novej trase s MPR 160km/h ak aj v TN IC zastavuje? To, že sa to nebalila istá firma, tiež malo vplyv na zvýšenie ceny.
Ak by sme nekradli vo všetkých sférach a nemínali toľko na nie najpotrebnejšie veci (taký druh a také množstvo stíhaciek) tak sme mohli aj do želeníc nalievať viac.
Most cez Váh v TN nie je na 160 km/h. Celý ten úsek je na 140. Z toho je tam časť iba na 100 km/h, lebo ŽSR sa nedostali po celé roky príprav k istým pozemkom.
IC v Trenčíne zastavovať nemusí. V TN si to vydupali a snáď sa tam oplatí zastavovať.
Tak isto je otázna 200-vka a PB. Myslím že v minulosti som tu kdesi na fóre čítal, že pri 200 by PB železnica obišla, ale k tomu by sa vedeli vyjadriť iní diskutéri.
PK napísal:Vlados kolko dnes davame na dotacie dopravy vo verejnom zaujme?
Ja ako platitel dani by som spokojne dal nejake euro mesacne len na to aby ta linka existovala.
Z jednej strany kvoli tomu aby som mal tu moznost ju pouzit ak budem potrebovat, z druhej strany je to otazka prestize a statutu nasho statu.
Naplnenie linky sa skutocne dozvies az po par rokov realneho pouzivania. Synergicke efekty sposobia zvysenie zaujmu. Nepodcenoval by som ludi, ak je niekde moznost a prilezitost tak ju vyuziju.
Vies kolko tisic slovakov dochadza pracovat na zapad, Nemecko, Holandsko a pod. z ? Myslis, ze by pre nich nebola motivacia skratit si cestu o 3h?
Ak by sme zvladli tuto techonologiu co by nam branilo ju pouzit na inych trasach?
ŽSR cca 270 miliónov a ZSSK cca 210 milionov eur. Lenže kopa peňazí ide na platy a pod. Údržba je neznámy pojem, rozvoj tratí mimo koridoru tak isto. Aby ŽSR fungovali tak ako majú, tak by to chcelo naviac desiatky miliónov eur. ZSSK viac-menej tak isto.
Nechcem sa Ťa dotknúť, ale je zábavné čítať o prestíži na jednej strane a potom vidieť realitu polorozpadnutých úsekov tratí, na ktorých pravidelné opravy nie sú peniaze. Pripomína mi to koncept olympijských hier, kde spravidla usporiadateľ krátku dobu ukazuje, na akú megalomániu naškrabal peniaze, a potom...
Vlados napísal:To nie je o zvládnutí technológie, to je len o zaučení stavbárov a rošňovodičov
Nakoľko máme možno na 1/2 tratiach koľajnice ešte zo socializmu tak neverím ani v dokončenie rekonštrukcie po Košice.
Bude, ale ktovie kedy.
PK napísal:No uplna rovina je aj Bratislava - Sahy. co je 40% vzdialenosti do KE. Zbytok pahorkatiny a roviny.
Cez Budapest je to tiez zbytocne naokolo, ale ak by to mala byt jedina podmienka ked sa oplati budovat VRT tak beriem.
Na tých úplných rovinách projektant širokorozchodnej nakreslil 42 km tunelov.
asdf napísal:Hlavným prínosom modernizácie je to, že sa tá trať ešte nerozpadla.
Aj tak sa to dá povedať. A keď už ju opravujeme, tak ju trošku vylepšujeme. Aj splnenie TSI noriem aj kus zvýšená rýchlosť.
Lorenc napísal:https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=23994
Tento usek ma 57km a vysutazena cena bola 214mil to znamena ze naklady idu pod 4mil za km. Ci? Sposob tiahlych usekov na 200km a vyznamnych stanicnych na 100-120 je cesta pre Za-Ke.
Nie.
DNV - Malacky má 24,286 km. Kúty - hranica má 6,81 km. Dokopy 31,096 km.
Teda skôr to ide k 7 miliónov eur/km. Ak to teda vyhrajú Kazaši, čo nevyzerá reálne.