Stránka 33 z 52

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2019 20:09
od asdf
Utopistická predstava. Na prípravu takétoho projektu treba minimálne 5-10 rokov.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2019 05:44
od frostbite
radsej poriadna priprava a stripet tych 5 rokov ako takyto mackopes o hovne ktory takmer nic neriesi akurat prejdeme z blata do kaluze.. dufam ze nova vlada vybavi eu fondy na poriadnu modernizaciu ktora sa na useku Ba-KE ziada ako sol ci juhom alebo severom ..ak budu sikovni ludia vo vlade ktori zozenu nove eu fondy na PORIADNY projekt modernizacie a zide sa a skombinuje aj dobra schopna partia vo vedeni zsr je sanca ze tu nieco po volbach podobne budeme mat

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2019 09:47
od jarino
asdf napísal:Utopistická predstava. Na prípravu takétoho projektu treba minimálne 5-10 rokov.

Z pohľadu hrubých čísel bola vybraná alternatíva za 2,5 miliardy eur.
Konkurovala jej rýchlejšia alternatíva (rozdiel menej ako 7 minút) za 2,7 miliardy eur. Železničná Korbeľka by stála o 150 miliónov viac a skrátila jazdu ešte o jeden a pol minúty.
Maximálny variant - 3,8 miliardy eur a ušetril by 20 minut oproti vybranému variantu

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2019 10:31
od KN.SK
Mrazí ma z tejto odbornej diskusie poniektorých. :|
1086

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2019 10:43
od Vlados
jarino napísal:Maximálny variant - 3,8 miliardy eur a ušetril by 20 minut oproti vybranému variantu

Mali sme ísť po maximálnom variante. Vybraný variant budeme stavať tak či tak 15-20 rokov a za tú dobu budú nové súpravy, ktoré na konvenčných tratiať pôjdu ešte rýchlejšie ako aktuálne.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2019 12:34
od Jarda Retarda
Suhlasim s Vladosom

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2019 22:56
od asdf
Len pri takýchto "maximálnych" variantách treba počítať aj s kapacitou. Aby ste tam pri tých závratných rýchlostiach na tie dve koľaje spratali všetky vrstvy dopravy. Nákladné vlaky nikdy nebudú jazdiť viac ako 100km/h (niektoré 120, ale len niektoré), pretože sa to energeticky nevyplatí. A nedopadli ste ako SŽDC, ktorá musí v úseku Kolín-Praha maľovať expresy tuším na 110km/h, lebo sa im to tam inak nevleze. A to tam majú kus cesty trojkoľajku.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2019 08:36
od lolo
čo sa týka preložky trate pri Lučivnej, tak trat sa bude prekladat alebo zostáva v pôvodnej stope ako to hovorí štúdia ?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2019 08:50
od jarino
ZSSK pre diaľkovú dopravu majú Vectrony, ktoré 200 km/h dajú. Vozne asi nemajú, no aj tie si chceli zaobstarať. Na vyššie rýchlosti by boli ďalšie náklady, to nevidím reálne. Jednotky, ktoré nasadzujú/budú nasadzovať na osobáky dajú 160 km/h. Takže čo sa týka rýchlosti, skôr nemáme infraštruktúru a ani ju mať tak skoro nebudeme.

Ja si myslím, že ŽSR by primárne mali realizovať úseky, kde dosiahneme 160-tku za nízke investičné náklady. CBA identifikovala úseky, kde netreba ani preložky, konkrétne: Poprad - Lučivná (9,8 km), Východná (1,1 km), Kráľova Lehota - Liptovský Hrádok (2,9 km), Liptovský Hrádok (1,4 km), Palúduza - Vlachy (4,8 km), Lisková (4,2 km), Varín - Žilina (6,6 km).
Vybraná alternatíva ráta s nasledovnými preložkami na 160 km/h: Chrasť nad Hornádom (5,2 km), Markušovce (3,2 km), Spišská Nová Ves (7,6 km), Smižany - Vydrník (10,4 km), Gánovce úsek č. 1 (3,8 km), Východná - Kráľova Lehota úsek č.1 (1,3 km), Liptovský Hrádok - Palúdza (15,7 km), Krpeľany (5,5 km), Turany - Vrútky (9,9 km).
Dokopy viac ako jedna miliarda eur. Keď prirátame Malacky - Kúty, Kysuce, niečo z uzla BA; nie je dostatok peňazí ani v ďalšom období na realizáciu všetkého, čo som uviedol.
Súvislá 160-tka môže byť od Chrasti nad Hornádom po Vydrník (368 mil. eur) a od Kráľovej Lehoty po Liptovské Vlachy (364 mil. eur) - príp. až po Liskovú, ale okolo Bešeňovej je to problematické, iba 110 - 120 km/h.. K tomu Turany - Vrútky (112 mil. eur), čo sú pekné aspoň cca 10 km dlhé úseky.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 23:16
od frostbite
kks neskutocne, buduci rok v decembri 2020 mali podla povodneho planu usek PP-Lucivna odovzdavat do prevadzky a oni nielenze ani len nezacali realne s pracami ale este pokial ma neklame pamat oficialne nebol ani len vyhlaseny vitaz pre tento usek!!! neskutocne!!! https://www.zsr.sk/5104/ takehoto riaditela zeleznic spolu aj s neschopnym skorumpovanym nicnerobiacim vedenim ZSR by som s okamzitou platnostou zo dna na den vyhodil a suspendoval, byt na mieste ministra dopravy! koli nemu usek zrejme pride o dalsie eurofondy, kedze realne hrozi ze nam prepadnu ak sa nezacne s pracami este tento rok! neskutocne tento skorumpistan..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2019 10:38
od Yoggy52
Lodicka sa nam pomaly potapa (alebo sa uz potopila).

Poprad-Tatry - Lučivná

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2019 08:46
od jarino
Podpis Zmluvy má byť ešte tento rok.

Poprad-Tatry - Lučivná

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2019 13:09
od jarino
ÚVO začal kontrolu pred podpisom Zmluvy.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2019 20:06
od frostbite
tvl, to je porod, neskutocne.. este kolko kontrol bude pred spustenim vystavby..neskutocne tento bananistan..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2019 06:14
od jarino
Okrem ÚVO musí pred podpisom všetko skontrolovať MDV SR.
Kontroly sa robia preto, aby sa vedelo o pochybeniach, ktoré by následne mohli ovplyvniť výšku spolufinancovania z Bruselu.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2019 09:24
od lolo
na zimu aj tak nezačnú, takže času dosť

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2019 02:13
od frostbite
To nezačali ani minulú ani predminulú ani pred pred.. Takto to ide a "stavajú" úsek už 3 či 4 roky a to 2020 sa mal úsek odovzdávať, KKs, neskutočné tieto mafiánske prehnité železnice a štát..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2019 06:49
od Milan B
To nieje mafiánskym statom,to je tým že v zsr pracujú neodbornici a mamlasi, ktori nedokážu spraviť ani poriadne tender. Prvé čo mal stat sprivatizovať malo byť ŽSR a NDS a dávno už by sme tu mali diaľnicu a vrt

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2019 14:21
od lostrail
No a ti neodbornici a mamlasi sa tam dostali vdaka comu? Ved to je prave to, ze keby sa islo po odbornosti, celkom inak by to tu vyzeralo. Lenze ked sa ide podla toho, kto koho pozna, vyzera to tak, ako to vyzera.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2019 12:04
od frostbite
Úsek PP-Lucivna stále nič nové? Či ŽSR už na to serie pred voľbami totálne?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2019 12:11
od Yoggy52
Ako si si nevsimol tak sa na to serie uz cele 4 roky :wink:

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2019 12:21
od Lorenc
Mne sa to zdá ako v roku 1988. Tento systém prestal fungovať.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2019 16:21
od bobris

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2019 14:10
od lolo
Takže žiadna modernizácia ale len rekonštrukcia v existujúcej stope, bravo

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2019 16:52
od frostbite
to sa zrusi okamzite prichodom novej vlady a vyhodenim sucasneho vedenia zsr.. strategia MD je a bude celkom ina ,toto je mackopes ktory neprejde a neostane a nema absolutny vyznam ho realizovat cize s tymto nema absolutny vyznam sa zaoberat, kedze su to totalne vyhodene peniaze do vzduchu, zrealizuje sa variant na 160-200 inak ako tunelmi sa to nebude dat cez tu oblast poriesit, teda tunel strba, zamcisko, cerveny kut a paludza tak ako to bolo prezentovane tu https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... try-3-cast https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... unel-strba , stanica strba musi zmenit momentalne miesto ,neexistuje aby ostala na povodnom mieste ak chceme poriadnu a hlavne normalnu modernizaciu a nie mackopsa ktory neriesi absolutne nic.