Stránka 40 z 52

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2020 10:00
od RudoLM
Na ten podjazd popod zeleznicu cakaju v Lipt. Hradku od nepamati.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2020 04:07
od cableguy
tak ho spravia z vlastnych prostriedkov bud zsr, mesto alebo sa vezme uver, no co uz, jeemine je tam toho.. toto je malina oproti inym problemom v oblasti modernizacii.. hlavne aby usek uz siel co najskor do vystavby dufajme ze to bude hned druhy v poradi za PP-Lucivna kedze je pripraveny a vela sa tam toho nemenilo,moze ist do sutaze ..potom by som uz dal hned usek poprad spisska n.ves, tam je len jeden kratky tunel inak sama rovina a zrezavanie oblukov nic viac.. 160-200 uplne v pohode

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2020 10:56
od Lorenc
Ale len LM-LH a Lucivna-PP ma MPV ostatok nie.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2020 10:59
od eucitizen
Viete mi povedat kde bude presne ten podjazd zo Svitu do Batizoviec?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2020 22:20
od Vlados
Ako keby pokračovanie Hviezdoslavovej ul.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2020 05:11
od cableguy
jo a medzi Hviezdoslavovou a ZST Svit resp kolajiskom na tom placi/luke bude buduca autobusova stanica Svit ,sucasna stanica vo Svite pri Bille po dokonceni modernizacie trate, dobudovani novej cesty Svit-Batizovce bude zrusena..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2020 13:59
od KN.SK
Ak podjazd budú robiť od Hviezdoslavovej, tak budú musieť ísť do "jamy", podobne ako v prípade, že by podjazd bol v pôvodnej polohe II/3064, len možno pár málo decimetrov ušetria. Len aby im tam potom voda nestála, teda len okrem mrazivých dní. Len pri vjazde do Kanady nemuseli/nemusia ísť pod úroveň okolitého terénu, ďalej smerom na východ, k stavbe storočia, sa postupne znižuje výška železničného násypu (až na kratšie menšie výnimky zvlnenia terénu). Tu na východnom konci Podskalky sotva prejde vyšší človek bez sklonenia hlavy, aj cyklisti si musia dať pozor na účes, pohľad od I/18. 1448

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2020 22:20
od eucitizen
Ja som v podstate, vdaka pandemii, staly obyvatel Svitu. Dokonca byvam aj blizko Hviezdoslavovej ulici tak som zvedavy ako bude vyzerat krizovatka a ten podjazd. Inac intenzivne prerabaju trat od Svitu az do Popradu, ale zatial vo Svite nei je vidno ziadna aktivita, akurat nejaka technika je na zaciatku zahradnkarskej oblasti. Mam taky dojem ze chcu postavit do konca to novu kolaj medzi Svtiom a Popradom, ale neviem ci je to realne.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2020 02:22
od cableguy
Na úseku Poprad Svit slušne makajú, jedna koľaj medzi týmito zastávkami je už vymenená aj podbita stožiare nové, idú robiť teraz zrejme druhú koľaj následne na jar asi začnú prerabat stanicu+nástupištia Svit a preložku cesty do Batizoviec

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 21:05
od bzzi
KN.SK napísal:Ak podjazd budú robiť od Hviezdoslavovej, tak budú musieť ísť do "jamy", podobne ako v prípade, že by podjazd bol v pôvodnej polohe II/3064, len možno pár málo decimetrov ušetria. ...


Ono to z toho street view nevidno, ale oproti Hviezdoslavovej je železničný násyp, ktorý je možno 2 metre nad okolitým terénom. Pri súčasnom priecestí do Batizoviec je I/18 na úrovni železnice. Takže s novým podchodom ušetria hodne.

Poprad - SNV - Markušovce

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2021 22:14
od jarino
DSP bola odovzdaná Zhotoviteľom koncom roka 2020.
Malo by nasledovať majetkoprávne vyporiadanie.
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... -krompachy

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2021 12:50
od lolo
Podľa vyjadrení ministra kandidát na realizáciu z plánu obnovy. Keď vidím to množstvo preloziek, tak som pesimista.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2021 13:00
od milan_KM
A s úsekom Košice -Kysak sa nedeje nič? Pôvodne to mal byť horúci kandidát na zahájenie modernizácie na východe.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2021 00:23
od gemercan
praveze deje, chcu to spojit rovno s presovom a zdvojkolajnit , dve muchy jednou ranou ,kdesi to pisali v rozhovore s MD ,tunel tahanovce bude posunuty viac vpravo a vyrovnaju obluky, po useku Markusovce -SNV-Poprad je momentalne toto druhy najviac preberany a spominany usek ,paradoxne akosi nepocut o Paludza LH co bol usek defacto pripraveny do tendra na realizaciu ,no vyssia moc a obcania tu zial zasiahli ..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2021 09:50
od jarino
milan_KM napísal:A s úsekom Košice -Kysak sa nedeje nič? Pôvodne to mal byť horúci kandidát na zahájenie modernizácie na východe.

Prebieha proces EIA.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2021 15:20
od Daniel102200
gemercan napísal:praveze deje, chcu to spojit rovno s presovom a zdvojkolajnit , dve muchy jednou ranou ,kdesi to pisali v rozhovore s MD ,tunel tahanovce bude posunuty viac vpravo a vyrovnaju obluky, po useku Markusovce -SNV-Poprad je momentalne toto druhy najviac preberany a spominany usek ,paradoxne akosi nepocut o Paludza LH co bol usek defacto pripraveny do tendra na realizaciu ,no vyssia moc a obcania tu zial zasiahli ..


Můžu se zeptat, co je za problém s úsekem Paludza LH, proč ho lidé nechtějí? Děkuji

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2021 18:49
od garip

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2021 23:57
od gemercan
no to je clanok este z r.2017 , cital som ho sa pamatam.. no odvtedy ubehlo kopec casu .. co je s tym teraz-z clanku vyberam to najpodstatnejsie preco sa to zastavilo: „V súčasnosti nie je možné získať stavebné povolenie z dôvodov neukončených procesov majetkovoprávneho usporiadania, čo je podmienka k zabezpečeniu inžinierskej činnosť. Tento proces je časovo veľmi náročný a zdĺhavý, a preto stav majetkovoprávneho usporiadania nie je ešte dokončený,“ povedala Pavlíková.
Ďalším faktorom je požiadavka Európskej únie na zabezpečenie nového procesu EIA posudzovanie vplyvov na životné prostredie úseku.
..cize stale chyba stavebko bez ktoreho nemozno zacat staviat to je jasne, a stale sa tam odkupuju pozemky v trase novej trate? ci uz su odkupene? ako je na tom ta nova EIA za tie takmer 4 roky sa to uz pohlo?
bo pozeram v tom druhom cca rok starom clanku pisu ze dnes už máme na železničnú trať v novej polohe vydané stavebné povolenie. takze sa moze staviat? ci este sa caka na tu eiu?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2021 22:34
od gemercan
kratky zaber z demontaze kolajnic z useku Poprad- Svit, aktualne uz menia druhu, lavu kolaj https://www.youtube.com/watch?v=D4w_KVLc8r4 a co som si osobne vsimol zacali rozoberat uz aj 1.nastupiste stanice Svit

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2021 18:18
od carpet
Záverečné stanovisko EIA trať Žilina – Košice, úsek trate Kysak (mimo) - Košice nadobudlo 8.4.2021 právoplatnosť.
Posudzovali sa varianty na 120 aj 160 km/h s výstavbou nového tunela.
Predpokladaný termín začatia výstavby: 2030
Predpokladaný termín ukončenia stavby (začiatok prevádzky): 2033

https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... mimo-kos-1

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2021 18:48
od lolo
Odporúčaný variant je variant č.2 t.j. na 160km/h

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2021 19:02
od gemercan
Tak toto je iná fraška že 2030.. A ja že to má ísť z fondu obnovy do 2026 som cakal že bude úsek hotový takto to budeme celý sever stavať ešte ďalšie generácie.. Vidím že sa nič nezmenilo pritom to ani nie je náročný úsek, jeden tunel inak samá rovina.. Čo budú robiť pri takom úseku Kysak Krompachy alebo Lučivná LH :lol:

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2021 10:00
od Daniel102200
carpet napísal:Záverečné stanovisko EIA trať Žilina – Košice, úsek trate Kysak (mimo) - Košice nadobudlo 8.4.2021 právoplatnosť.
Posudzovali sa varianty na 120 aj 160 km/h s výstavbou nového tunela.
Predpokladaný termín začatia výstavby: 2030
Predpokladaný termín ukončenia stavby (začiatok prevádzky): 2033

https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... mimo-kos-1


Až 2030 ??? To je naprostá katastrofa. Takhle se koridor Žilina - Košice nestihne ani do roku 2040. :| :| :|

Které stavby se vlastně na Slovensku dají spustit do roku 2030?
180-Paludza - Liptovský Hrádok
180-Poprad- Spišská Nová Ves

110-Malacky - Kůty
127-Krásno nad Kysucou - Čadca
191-Bánovce - Humenné
+Děvínská Nová Ves - hranice AT

To je dost slabota... EU tu dnes je, ale za 10-15 už nemusí. A když nebudou už ani peníze z fondů... Na Slovensku tu železnici teda řádně podcenily...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2021 12:39
od milan_KM
V kontraste s fungujúcim štátom https://www.stavby.szdc.cz/

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2021 12:52
od gemercan
Na výrazné zrýchlenie zaostalej prípravy na modernizácie úsekov aj u železníc by to chcelo urgentne čím skôr prijať nový zákon o VO a stavebný jedine toto by mohlo pomôcť výraznejšie skrátiť časy prípravy ale ani to sa akosi nehýbe resp nepočul som žeby to už bolo v schvaľovacom procese..