Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Hm

Odoslaťod magnus » 26. Máj 2009 05:47

aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11956

prekvapuje ma, ze to bude na 160kmh .. co je ale len dobre


No tak 160tka tam urcite nebude. V ramci zlacnovania sa nebudu rekonstruovat mosty cez Kysucu, niektore prelozky sa vobec nebudu realizovat. je to taka akoze rekonstrukcia.. Aspon take su moje informacie od projektantov aj stavbarov.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod jano.z » 29. Máj 2009 20:53

Inak zaujímavosťou tejto trate bude, že v rámci unifikácie zariadení bude v každej stanici namontované zabezpečovacie zariadenie iného výrobcu.

V železničnej stanici Kysucké Nové Mesto bude kvôli napojeniu na koridorové systémy inštalované stavadlo SIMIS-Worldwide. V stanici Čadca bude ponechaný systém EbiLock 950. No a v železničnej stanici Krásno nad Kysucou bude, keďže SIEMENS sa (ako obvykle) nedokáže pripojiť na EbiLock ani Bombardierovia na SIMIS, len AŽD sa nemusí pripájať na nič a nikam, nainštalovaná najnovšia verzia stavadla ESy, konkrétne ESA-33 s plne polovodičovými vstupmi a výstupmi.

Z tohto dôvodu (neschopnosť naviazať stavadlo SIMIS na reléový diaľkový systém NEVA-LUČ, nainštalovaný v bratislavskom železničnom uzle) je stavadlo AŽD ESA-11 nainštalované aj v stanici Bratislava - Rača.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 19. Okt 2009 13:37

Par novych fotiek z rekonstrukcie
http://www.doprastav.sk/index.php?s-cv-contentID=11786

Btw, stavaju sa tu nejake prelozky? Obluk pri Rudinke sa nevyrovnava? Rekonstruuje sa v ramci tejto stavby aj cast V.koridoru pri zel.st.Zilina?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Tomas PO » 19. Okt 2009 13:49

Andrej napísal:Par novych fotiek z rekonstrukcie
http://www.doprastav.sk/index.php?s-cv-contentID=11786

Btw, stavaju sa tu nejake prelozky? Obluk pri Rudinke sa nevyrovnava? Rekonstruuje sa v ramci tejto stavby aj cast V.koridoru pri zel.st.Zilina?

Na 7 fotke je urovnovy prechod. Myslel som si, ze sa pre reko vsetky menia na mimourovnove...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod jano.z » 21. Okt 2009 17:35

Usek Zilina - Cadca nepatri na Slovensku medzi TEN koridorove useky. Tak sa musi setrit.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod mino » 22. Okt 2009 16:19

jano.z napísal:Usek Zilina - Cadca nepatri na Slovensku medzi TEN koridorove useky. Tak sa musi setrit.

nie je usek Zilina-st.hranica PL sucastou VI.koridoru ?
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod LubosG » 22. Okt 2009 16:50

Tiež mi je čudné, že by táto trať nebola nejakým dôležitým medzinárodným koridorom??
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod Andrej » 22. Okt 2009 17:27

Ak si dobre pamätam, povodne sa tu mala robit len modernizacia na 120 km/h, taktiez na V. koridore od ZA na vychod sa mala robit len optimalizacia, takmer ziadne prelozky, ako sa dnes planuju.

Stale ma vsak zaujima, ci sa nieco modernizuje aj v samotnej Ziline? Pri prejazde som si nic nevsimol.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod fred » 22. Okt 2009 19:31

Andrej napísal:Ak si dobre pamätam, povodne sa tu mala robit len modernizacia na 120 km/h, taktiez na V. koridore od ZA na vychod sa mala robit len optimalizacia, takmer ziadne prelozky, ako sa dnes planuju.

Stale ma vsak zaujima, ci sa nieco modernizuje aj v samotnej Ziline? Pri prejazde som si nic nevsimol.


V Ziline sa momentalne nemodernizuje nic. Jedine na com sa fyzicky pracuje, je napojenie novej Zriadovacej stanice v Teplicke na parnu skupinu licheho zhlavia Zilinskej osobnej stanice. Dokoncuje sa projekt zab. zar. a rozbehli sa prace v terene...
Obrázok používateľa
fred
diskutujúci
 
Príspevky: 58
Obrázky: 16
Založený: 19. Jún 2005 14:00

Odoslaťod Andrej » 22. Okt 2009 20:32

A planuje sa v ramci tejto stavby nejaka uprava zilinskej stanice?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod fred » 22. Okt 2009 21:47

Andrej napísal:A planuje sa v ramci tejto stavby nejaka uprava zilinskej stanice?


Kolaj zo Zriadovacej stanice sa bude napajat na Zilinu v dvoch miestach. V existujucej vyhybke c.17 a z dovodu pokrytia celej neparnej skupiny sa este vytvori dvojica vyhybiek v priestore medzi vchodovym navestidlom "L" a vyhybkou c.1. Tato dvojica bude fungovat ako spojnica kolaje zo Zriadovacky a druhej Tratovej Kolaje vedenej z Varina. Su to minimalne zmeny. Vyhoda bude aj v tom, ze tato kolaj bude moct sluzit aj vlakom osobnej dopravy, cize to bude tvorit akusi alternativu ku 1. a 2. Tratovej Kolaji smer Varin.
Obrázok používateľa
fred
diskutujúci
 
Príspevky: 58
Obrázky: 16
Založený: 19. Jún 2005 14:00

Odoslaťod aquila » 22. Okt 2009 21:59

mna by zaujimalo, ze ci pri stavbe zriadovacej stanice sa odstrani aj ta nezmyselna vyhybka v strede koridorovej trate pre kiu ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 23. Okt 2009 09:49

aquila: :lol: Ta vyhybka rozhodne zrusena nebude. Ona totiz tam ta vyhybka bola takto nezmyselne postavena prave kvoli tejto stavbe.

Kedze na mimourovnove krizenie niet miesta (jeden most tam uz je) ani penazi, bolo rozhodnute, ze vlecka bude zapojena urovnovym krizenim do odchodovej skupiny buducej Teplicky. Ak si si vsimol, je tam vlozena este jedna vyhybka, ktora v sucasnosti nevedie nikam. Tak do tej vyhybky bude zapojena kolaj z odchodovej skupiny, ktorou sa budu presuvat vleckove vlaky. Takze to a) az tak brzdit nebude, b) vleze presne tam kam je to treba c) okrem vlecky posluzi podla potreby aj ako druhy vyjazd vlakov z odchodovej skupiny smer Kosice, resp. manipulaku do Varina.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod Dialniciar » 08. Jún 2010 11:10

Modernizácia trate pri Žiline má aj svoje nedostatky :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13613
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod mino » 22. Jún 2010 13:28

mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod magnus » 01. Okt 2010 12:50

Na enviroportali je zverejnený zámer na modernizáciu trate Krásno - čadca - štátna hranica. Škoda, že odtiaľ vypadlo i variantné riešenie úseku Čadca - hranica. V každom prípade je to radikálna zmena oproti súčasnému stavu. Snáď to niekedy pôjde do realizácie. Zaujímavé je porovnanie nákladov. Prečítajte si.

http://eia.enviroportal.sk/detail/zsr-m ... nad-kysuco
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod devil » 02. Okt 2010 08:46

neviem podla coho sa vyberaju projekty rekonstrukcii, minule som som si presiel cestovne poriadky (cp.sk) pre hl. trate s cielom zistit kadial chodi najviac EC/IC/R/Ex/Zr vlakov. najviac ich bolo v ramci severnej trasy medzi ZA-PU kedze okrem nasho spojenia z-v tam chodia aj vlaky do ceska. dalej to bola trasa BA-ZA-KE celkovo a zaroven trasa BA-Palarikovo (NZ/surany). vsetky ostatne trasy mali max. polovicnu vytazenost oproti tymto - BA-kuty, ZA-CA, este menej surany-BB, NZ-sturovo, ZV-vrutky. takze podla tohoto to vyberane nie je.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod jano.z » 02. Okt 2010 10:03

devil: To, kade chodi viac dialkovych vlakov je len male kriterium. Este rozhoduje intenzita nakladnej dopravy, projektova narocnost (teda pritomnost kadejakych zelenych, vykupy pozemkov), stavebna narocnost (pocet a rozsah umelych stavieb) a v neposlednom rade stav trate (skor sa bude opravovat rozpadnuty "kysucky koridor" nez relativne nedavno generalkovane trate na Liptove) a politicke zaujmy ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod devil » 02. Okt 2010 11:02

no do zeleznic sa az tak nestaram, pri sirokorozchodnej som vsak spomenul rychlost ale bolo mi povedane ze pri nakladnej doprave to nie je podstatny parameter. a ked predsa tak by som rad videl statistiku nakldnej dopravy ....inac ostava osobna a najma vlaky ktore nestoja v kazdej dedine, tj dialkove. a potom klasicke kriteria ako spajanie dalekych cielov a obsluha. mne potom vychadza dolezitesia severna trat a aj BA-NZ a dalej na ZV. prip. aj BA-kuty.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod jano.z » 02. Okt 2010 13:56

Ono to zvýšenie rýchlosti je len "veľmi príjemný vedľajší efekt", určený skôr pre to, aby sa taká stavba "predala" na verejnosti. Ide najmä o úpravu oblúkov tak, aby sa menej opotrebovávali, a tiež o nosnosť, aby bolo možné nasadiť ťažšie vlaky, ktoré vyžadujú tiež čo najväčšie polomery oblúkov resp. zväčšenie polomeru oblúkov je najlepšia cesta ako to umožniť. Tiež ide o prínos k súčasnému stavu. Dole NZ-BA-Kúty je to 140, s únosnosťou 22,5t, ... a po rovine, takže rovnakú prácu tam de facto urobí generálna oprava zvršku a rekonštrukcia trakčného vedenia. Najproblematickejšie úseky severného ťahu sú už tiež po generálkach. Kysuce sa rozpadajú priamo pod kolesami vagónov a bez financí z EÚ by sa to tam čochvíľa rozpadlo úplne. A pritom je to dôležitý ťah.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod devil » 02. Okt 2010 19:07

dakujem za vysvetlenie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod dusans » 29. Feb 2012 20:29

viewtopic.php?f=35&t=16811

Hlavne že už pomaly rok sa takto jazdí :)
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod aquila » 29. Feb 2012 20:55

pre mna je ohladne tohto useku skor sklamanim, ze ked sa uz robila takato reko, ze tam neurobili ozaj komplet mimourovnovo, teda ze sa robila koridorizacia na cesky sposob ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod dusans » 29. Feb 2012 21:43

Mňa to takisto sklamalo, už som niekde o tom písal, že aspoň niektoré priecestia mohli spraviť mimoúrovňovo.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod Ogi11 » 01. Mar 2012 10:44

Železničná trať zo Žiliny do Krásna nad Kysucou je zmodernizovaná

http://www.youtube.com/watch?feature=up ... 733Zlw7V54
Ogi11
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Obrázky: 31
Založený: 24. Jún 2011 14:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.