Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod Qwert » 10. Apr 2013 12:20

Otázka skôr je, či by sa tie peniaze nedali lepšie použiť inde, za cenu toho tunela sa dá zmodernizvať x kilometrov trate na rovine. Ale ak má byť cena optimalizácie vysoká, tak radšej stavajme ten tunel.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod magnus » 10. Apr 2013 14:10

No áno, da sa to aj takto postaviť, ale potom neodstrániš tie závady na trati, ktoré ti znižujú rýchlosť, zvyšujú riziko havárie, zvyšujú náklady na údržbu (aj keď údržba je pre ŽSR neznámy pojem), nehovoriac o ekologickom aspekte (hluk, bariéra, úniky a pod.). Podobá sa to na diaľnice, kde najväčšie bariéry stále nie sú rozriešené a diaľnica vyzerá ako noty na bubon. Ale súhlasím s tým, že peniaze sa dajú použiť aj inde.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 837
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod aquila » 10. Apr 2013 14:47

len ono je to take divne, ked si zoberieme ako urobili reko za zilinou, s urovnovymi prechodmi a bez nejakej velkej optimalizacie .. a teraz tu bum tunel za tunelom .. pricom za zilinou by to bolo asi aj lacnejsie to ozaj koridorovo urobit
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod mino » 11. Apr 2013 12:22

Ako je to vlastne so stavbou koridorov? Zilina - Krasno bude asi nejaky hybrid medzi optimalizaciou a koridorom, lebo som bol v tom ze urovnove priecestia su na koridorch vylucene. Rovnako som myslel ze 160km/h bude standard, ale ocividne to tu asi kvoli prelozkam nerealizovali.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 615
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod magnus » 17. Apr 2013 13:30

treba mať na zreteli, že to bola vlastne jedna z prvých vyprojektovaných rekonštrukcií na ŽSR a dosť sa toho báli. Navyše oni doteraz nevedia, čo vlastne chcú. Preto vznikol tento hybrid, kde sa 160 nebude jazdiť. Aquila, nebude bum tunel za tunelom, ide len o jeden tunel Kýčera, aj keď optimálne by bolo spraviť aj ďalší tunel vo Svrčinovci. Lenže keďže sme na Slovensku a ŽSR je štátna organizácia, kde na odborníka s ktorým sa dá rozumne jednať nenaďabíš, tak sme tam kde sme. Peniaze by aj boli, akurát by bolo treba pohnúť riťou a to sa úradnikom nechce. Čo sa rýchlostí týka, tunel by bol v pohode na 160 až 200 km, ale stanica Čadca sa nedá spraviť na viac ako 120 a tiež Svrčinevec v pôvodnej trase sa nedá spraviť na viacako 120. Tiež výjazd z tunela smer Krásno je v blbom mieste kde sa to zas nedá spraviť na viac ako 140, ak sa máme napojiť na už zrekonštruovaný úsek - musela by sa opäť prerobiť stanica Krásno.
Takže tak - ako všade na Slovensku, aj tu chýba koncepcia. raz tunel, raz bez tunela, raz stačí 120 , raz nestačí ani 160, raz sa uspokojíme aj s 80. Nikto nevie, čo bude ďalej, lebo ŽSR.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 837
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod dusans » 17. Apr 2013 19:56

Presne ako vraví magnus. Pre ŽSR by bolo najjednoduchšie rekonštruovať to v pôvodnom koridore (trase), t. j. prebehla by len výmena koľají, násypov, stĺpov trakčného vedenia, žiadne mimoúrovňové kríženia iba tie existujúce a už vôbec nie zmeny v trase typu tunely a pod. A to pre pohodlnosť úradníkov. Ak sa ten úsek neoptimalizuje na poriadok, tak ďalšia rekonštrukcia najskôr o 100 rokov.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 366
Obrázky: 12
Založený: 18. Jún 2009 13:05
Bydlisko: KNM

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod aquila » 18. Apr 2013 15:53

magnus napísal: Lenže keďže sme na Slovensku a ŽSR je štátna organizácia, kde na odborníka s ktorým sa dá rozumne jednať nenaďabíš, tak sme tam kde sme. Peniaze by aj boli, akurát by bolo treba pohnúť riťou a to sa úradnikom nechce. ...
Takže tak - ako všade na Slovensku, aj tu chýba koncepcia. raz tunel, raz bez tunela, raz stačí 120 , raz nestačí ani 160, raz sa uspokojíme aj s 80. Nikto nevie, čo bude ďalej, lebo ŽSR.


bohuzial toto je nasa slovenska realita .. a nebodaj aby sme chceli keby stat, zsr, NDS, SSC, mesta a kraje spolupracovali tak by sa udial asi zazrak ..
ono tym bohuzial trpi hlavne obcan, predrazuje sa to, je to nefunkcne a podobne ..

vid ta anomalia ked robili most pri hraniciach na zeleznicnej trati pri serafinove a ho nerozsirili, lebo SSC to nepovazovala za nutne
alebo v dalsich pripadoch, ked sa zamietnu docela relevantne pripomienky KDI ku kruhacom na jednickach ..

v tomto pripade mi islo aj o to, ze tento usek bol zbytocne grandiozne urobeny, najma zachovanie starej trati kvoli nepodstatnej zastavke .. vsak to sa nerobi ani v LM a v inych vyznamnejsich uzloch ..

plus mi vadi, ze sa len optimalizuje trat a nie zastavky, je podla mna nezmysel revitalizovat zastavky, ktore su niekolko km od obci a su velmi neatrkativne. radsej ich posunut blizsie
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod magnus » 22. Apr 2013 07:39

S tym zachovavanim starej trate je este daleko viac problemov, ako sa bezne diskutuje, ale o tom niekedy inokedy. Co sa vobec tej myslienky tyka, to je maslo jedneho nemenovaneho pana z Oscadnice, ktory posobil na MZP pocas porcesu EIA a vydupal si tento nezmysel. Proste pomnik na svoj obraz. Mne osobne by sa mi pacila alternativa, keby bud v Cadci alebo v krasne vznikol "terminal", kde by sa dalo prestupovat hrana-hrana z autobusov z okolitych dedin. Oscadnicka zastavka je uplne mimo a ci uz ide autobus z doliny o par kilometrov viac na zastavku Krasno alebo az do Cadce, to uz je snad jedno. A urcite lacnejsie, ako zachovavat staru trat kvoli jednej zastavke.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 837
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod granite01 » 21. Dec 2013 18:49

Len tak mimochodom . . . zeleznica ruší aj posledný pravidelný nákladný vlak cez tento prechod. Železničný dopravci tento koridor neberú vážne. Dúfam, že niečo podobné nezažijeme aj po dokončení D3 . . .
http://www.spz.logout.cz/novinky/novinky.php
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 746
Založený: 02. Dec 2010 17:18
Bydlisko: KE

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod aquila » 21. Dec 2013 19:11

Ono je to hlavne umely koridor, bez historie, bez nadvaznosti, bez nicoho ... Ale pokracuje sa v superdrahom meciarovom nezmysle...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod i15 » 21. Dec 2013 21:47

Byl tak završen několikaletý trend, kdy byly především ucelené vlaky postupně převedeny na provozně výhodnější, a pro většinu relací z Polska na Slovensko také kratší, trasu přes Českou republiku, tj. především na rameno Zebrzydowice / Petrovice u Karviné – Mosty u Jablunkova / Čadca. Tímto krokem dali dopravci signál centrálním plánovačům Evropské unie, co si myslí o začlenění této trati lokálního charakteru do základní panevropské sítě TEN-T.


pekne napísané :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 22. Dec 2013 00:06

Ked je to kratsia a rychlejsia trat cez CR, tak sa niet comu divit.

"Poplatok za jeden vlakový kilometer v nákladnej železničnej doprave v SR predstavuje okolo 9 eur, v ostatných štátoch únie dosahuje najviac necelých 6 eur, ako napríklad v Poľsku. V Maďarsku je to vyše 5 eur, v Rakúsku a ČR medzi 3 až 4 eurami."
http://www.24hod.sk/cargo-potrebuje-niz ... 46733.html

Takze dobry dovod co najskor opustit Slovenske zeleznicne trate a vyuzit zahranicne.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 22. Dec 2013 14:53

"Poplatok za jeden vlakový kilometer v nákladnej železničnej doprave v SR predstavuje okolo 9 eur, v ostatných štátoch únie dosahuje najviac necelých 6 eur, ako napríklad v Poľsku. V Maďarsku je to vyše 5 eur, v Rakúsku a ČR medzi 3 až 4 eurami."
http://www.24hod.sk/cargo-potrebuje-niz ... 46733.html


neaktualne a mozno to vies aj sam ale branis trasu ktora je skutocne umely koridor, bez historie, bez nadvaznosti, bez nicoho. tie poplatky totiz boli za radicovej vlady vyrazne znizene.

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/3 ... ku-za-ZDC/

ze zeleznicne spojenie na sliezsko je take ake je len potvrdzuje to ze je precenovane a sluzi najma na tunelovanie fondov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod Qwert » 22. Dec 2013 20:41

Rozdiel medzi cestnou a železničnou dopravou na tomto koridore je, že do cestnej sa investuje tak v smere SK - CZ, ako aj v smere SK - PL. Do železničnej sa investuje len v smere SK - CZ. Síce kedysi dávno sa trať cez Skalité do PL elektrifikovala, ale odvtedy tam nikto nič neinvestoval. Problematický je hlavne poľský úsek, kde je trať údajne v katastrofálnom stave. Pokiaľ teda Poliaci neinvestujú do svojej trate, bude asi pre všetkých výhodnejšie ťahať vlaky cez CZ.

Otázka je, či je vôbec potrebné investovať do spojenia Čadca - Bielsko Biala, keď vlaky sa dajú bez problémov ťahať cez CZ a peniaze, ktoré by sa u nás aj v PL minuli na prestavbu lokálky na TEN-T koridor by sa dali upotrebiť inde. Ak máme zostať v Poľsku, tak lepšie by bolo tlačiť na TEN-T koridor Krakov - Nowy Sacz - Prešov, čím by reálne vzniklo úplne nové spojenie, ktoré dnes de facto neexistuje a nie len paralelná trať k existujúcej. Podobne sa malo uvažovať aj cestnom spojení. Radšej mali Slováci a Poliaci tlačiť na Čechov, aby postavili RC alebo D z Tešína na Čadcu, po ktorej by mohol jazdiť aj tranzit SK - PL.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod dusans » 09. Jún 2015 14:10

S tunelom popod vrch Horelická Kykula pri Čadci to nevyzerá ružovo:

http://kysuce.sme.sk/c/7837171/tunel-be ... ebude.html
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 366
Obrázky: 12
Založený: 18. Jún 2009 13:05
Bydlisko: KNM

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod BoroZA » 29. Máj 2016 15:58

Neviete prosím, aký je súčasný stav tohto projektu? Viem, že tunel sa definitívne zrušil, no nedočítal som sa, kedy sa začne s rekonštrukciou trate, či bude zahrnutá aj budova stanice Čadca a jej podchody z 90-tych rokov, a či sa vytvorí nová zastávka Krásno nad Kysucou alebo nie.
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 336
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 13:52
Bydlisko: ZA

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod jarino » 18. Jún 2016 10:38

Žiadosť o prefinancovanie cez CEF bola podaná aj na úsek Čadca - hranica SR/ČR.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 874
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod jarino » 06. Dec 2016 22:32

Reming má dodať DRS, DVZ a IČ na úsek hranica ČR/SR - Čadca - Krásno nad Kysucou.
Dochádza k rozdeleniu na tri etapy z dôvodu prípravy novej koncepcie pre 1. a 2. etapu stavby, za účelom doriešenia zmluvných podmienok podľa jednotlivých etáp stavby tak aby 3.etapa mohla byť zrealizovaná ako samostatná stavba. Podľa harmonogramu 3. etapa má mať právoplatné SP 19.10.2017.
Pôvodné rozdelenie (neviem či aktuálne):
1. etapa - UČS 06 Krásno nad Kysucou - Čadca, UČS 09 Krásno nad Kysucou - Čadca, regionálna trať
2. etapa - UČS 07 ŽST Čadca
3. etapa - UČS 08 Čadca - hranica SR/ČR
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 874
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod milan_KM » 06. Dec 2016 22:47

Nuž ak by došlo k riadnej súťaži (sme na Slovensku) tak by to mohlo znamenať peknú úsporu. Samozrejme kritická hlúposť regionálna trať pri Oščadnici, kde neuveriteľne vyskakujú proti jej zrušeniu, ale len taká cesta k zastávke je naozaj katastrofická. Naozaj pevne dúfam, že niekoho osvieti a trať predsa len pôjde do tunela, lebo optimalizácia štýlu esíčka v Rudinke stojí o držku, keď vlaky musia citeľne spomaliť, plus poriadne počuť ako sa pri každom prejazde vlaku riadne zbrusujú koľajnice.
milan_KM
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 749
Obrázky: 266
Založený: 06. Mar 2012 00:31

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod dusans » 07. Dec 2016 17:40

Pri tom úseku s oščadnickou zastávkou to bude ešte dlho zaujímavé, ako sa nakoniec rozhodnú. Pritom momentálne je tento úsek najpomalší na celej trati ZA - CA.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 366
Obrázky: 12
Založený: 18. Jún 2009 13:05
Bydlisko: KNM

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod BoroZA » 07. Dec 2016 18:55

A hlavne jeden z najmenej využívaných čo sa týka regionálnej prepravy. Kamarát dlhé roky cestoval vlakom z Oščadnice do Žiliny pravidelne, a raz mi hovoril, že väčšinou stál na zastávke sám. :D Ja sa divím, prečo neurobia automaticky zastávku Krásno nad Kysucou bližšie k centru mesta, učite by bola viac využívaná. To už možno aj zastávka v strede Horelice (ako bola za dávnych čias parnej železnice) by mala väčšie využitie. :D
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 336
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 13:52
Bydlisko: ZA

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod eric987 » 12. Dec 2016 09:09

DSP na modernizaciu trate Krasno nad kysucou - Cadca vypracuje REMING za 2,16 mil. €. Zdroj : https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/348316
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod Tomas PO » 03. Feb 2017 20:30

Usek Zilina-Krasno je zmodernizovany? Niekde tam sa jazdi 120 ze?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 935
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod milan_KM » 03. Feb 2017 20:55

Správne, osobáky 120, rýchliky na časti pri KNM 140. Ale ako sa na správny koridor patrí tak lokálne obmedzenie na 80 v Rudinke a žiadne zrušené priecestie.
A komédia pokračuje nechaním trate v starej stope okolo Oščadnice.
milan_KM
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 749
Obrázky: 266
Založený: 06. Mar 2012 00:31

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod aquila » 03. Feb 2017 21:05

len to sa treba podakovat vecne problematickej oscadnici.. a jej podmienku zachovania novej aj starej trate.. pricom keby tlacili na konvertovanie starej trate na cyklocestu tak zatraktivnia destinaciu...

a rudinka je bohuzial v bledemodrom co sa tyka trate, detto urovnove krizene v brodne... hold kysuce su special ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.