Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod daphne » 02. Feb 2018 00:59

takze na kysuciach predsa len bude tunelovy variant s 2 rurami s jednou kolajou nieco na styl strecna..
prispevok z 22.12.2017 preposielam sem, kedze patri do tohto vlakna:
Samotný úsek Krásno - čadca netvorí veľa objektov. Stanica Čadca-mesto patrí už pod iný UČS. Je tam ale tunel, takže potom nie je prekvapivé, že cena je skoro 50 miliónov/km. Možno keby sa nato pozrelo Ministerstvo financií, tak by cena klesla ako pri R4 SO PO podobnými spôsobmi alebo zrušením zachovania pôvodnej trate, ktorá v procese EIA sa spomína ako podmienka vydania súhlasu, aj keď neviem akú váhu také podmienky mali v roku 2011, keď pôvodne EIA navrhla aj tak modrý variant a ŽSR vybrali a projektovali červený resp. modifikácia v podobe zeleného variantu.
Ešte v roku 2011 sa zmenila trasa, ktovie, či je to ešte aktuálne. Projektant zistil, že červený variant nemá vhodné umiestnenie portálov a tak vznikol nový zelený variant medzi červeným a modrým variantom, ktorý po novom obsahuje aj stanicu Krásno nad Kysucou - mesto. Tunel Kýčera bol navrhnutý jednokoľajný dvojrúrový s dĺžkou 4300 m. Okrem toho sa bude upravovať Kysuca asi v dĺžke 700 m. Dĺžka UČS cca 5,8 km.

K nákladom. V EIA celkové náklady červeného variantu Krásno - Čadca - hranica boli vyčíslené na cca 330 miliónov eur, ale ktovie čo všetko je tam zarátané. V expertíze sa spomínajú celkové náklady cca 640 miliónov eur. V prílohe, ktorá nie je zverejnená je to rozpísané na jednotlivé UČS, ktoré pôjdu do výstavby samostatne, viď rozdelenie celého projektu na tri etapy.

Zásahy na UČS medzi Krásnom a Čadcou v pôvodnom červenom variante:
rekonštrukcia trate v jestvujúcej osi - 424 m,
rekonštrukcia žel. priepustu
Preložka trate km 270,461 -275,635 - 5174 m,
zárubný múr - 300 m,
úprava toku Kysuce - 350 m,
prístupová komunikácia k portálu - 450 m,
nový železničný most – vodný tok - 10 m,
zárubný múr - 100 m,
železničný tunel "Kýčera" - 4650 m,
zárubný múr - 140 m,
prístupová komunikácia k portálu - 350 m,
rekonštrukcia trate v jestvujúcej osi - 360 m,
cestný nadjazd - rekonštrukcia
Odhadované náklady na tunel 285 miliónov eur.
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 102
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.