Stránka 12 z 18

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2012 17:44
od Qwert
Stačilo by použiť vratné súpravy, teda napríklad niečo na spôsob jednotiek radu 861, tým by sa čas úvrate minimalizoval. To tvoje riešenie nie je podľa mňa reálne, boli by tam príliš malé polomery oblúkov.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2012 19:59
od DrX
No neviem. Podobny obluk mas pri Lenartovciach http://goo.gl/maps/ly8T . Mimochodom, ked sa na ten obluk pri Lenartovciach tak divam, tak ten je postaveny akoby mal naschval predlzit trat Kosice-Zvolen. Ak by ta trat sla z Rimavskej Sece cez Ciz a Chanavu do Strkovca, hned by sa usetrilo dobrych 5-10km.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2012 00:37
od Qwert
Toto už trochu hraničí s paranojou. :) Aby bolo jasné, nič ako trať ZV - KE až do roku 1955 neexistovalo. Bola trať Miskolc - Fiľakovo, od ktorej sa v Bánréve odpájala trať Bánréve - Rožňava - Dobšiná. Keďže ale po vzniku ČSR voziť vlaky napr. zo ZV do RV úvraťou cez Maďarsko nebolo práve najpohodlnejšie, tak v roku 1920 postavili spojku Lenártovce - Abovce a pôvodnú trať Abovce - Bánréve zlikvidovali, jej pozostatky tam ale dodnes môžeš vidieť napr. aj v Google maps. Ten oblúk, ktorý podľa teba umelo predlžuje trať 160, ju práve tá spojka. :)

To je mimochodom aj dôvod zlého napojenia RV na trať ZV - KE. RV mala dobré napojenie na železnicu ZV - LC - RV - Dobšiná, problém nastal, keď v spomínanom 1955 spojili trať Košice - Turňa nad Bodvou - Sajóecseg s RV, pričom RV prakticky obišli. Urobili tak asi v rámci šetrenia, lebo severne od súčasnej trate už začína pahorkovitý terén. Čo ale mohli spraviť, bola spojka medzi zastávkami Jovice a Rožňava predmestie, ktorá by sa vtedy dala postaviť relatívne bez problémov, teraz tomu bráni MÚK ciest I/50 a I/67.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2012 14:39
od DrX
Historia spojenia juhom je samozrejme trocha zlozitejsie, nez len "nič ako trať ZV - KE až do roku 1955 neexistovalo". Neexistovala cez Rožňavu, čo malo historické dôvody. Každopádne, divné je, že s takými vecami ako ten oblúk sa nič nerobí - zjavne už od roku 1920. A výsledok je, že spojenie BA-KE juhom je také isté dlhé ako naokolo bližšie cez Žilinu.

No a detto rožňavská stanica. Minimálne, ako som napísal, by ju mohli presunúť ku križovatke I/67+I/50. Bez všetkého by to bolo k mestu o 1.5km bližšie. A hneď budú rýchliky juhom pre rožňavčanov oveľa príťažlivejšie.

Ale ešte lepšie by bolo urobiť aj priamu prípojku od Rožňavy-predmestia smerom na Košice (keďže vďaka križovatke ciest tam na to miesto je - juhovýchodný kúsok toho, čo som nakreslil na http://goo.gl/maps/QGxR ). No a potom môžu zas skúsiť osobáky (Dobšiná-)Rožňava-Košice.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2012 18:01
od Qwert
Presun stanice je nezmysel, či je 3,5 alebo 3 km od centra je jedno. Keby existovali vlaky RV mesto - KE cez stanicu Rožňava (úvraťou), tak by mohli zároveň tvoriť prípoje k rýchlikom smer ZV, k rýchlikom smer KE by to asi nemalo zmysel, pohodlnejšie by bolo ísť priamo tým Zr z RV do KE.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2012 19:42
od DrX
az na to, ze presun stanice by usetril aspon 1 km. ist 3.6km peso na stanicu, za ten cas ta autobus z centra dovezie uz do kosic. ale jasne: hlavne, ze nutne potrebujeme tunel turecky vrch za par sto milionov, a filialku za 450mil EUR. ale posunut stanicu v RV, co by obnasalo v minimalnej verzii postavit jedno nastupiste, je nezmysel.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2012 21:53
od Qwert
Ak by sa hypoteticky postavila nejaká zastávka Rožňava juh medzi stanicou Rožňava a zastávkou Jovice, tak by to obnášalo asi aspoň 2 nástupištia, keďže trať je tam dvojkoľajná :) a tiež by to chcelo novú prístupovú cestu. Stále by to cestu skrátilo len tak asi o 600 m, on by ten prístup totiž asi nebol vzdušnou čiarou. Čiže efekt žiaden. Tiež treba vychádzať z reálnej situácie, ZSSK od decembra ruší všetky Os prechádzajúce cez RV. Železničná doprava sa dá zatraktívniť jedine využitím zastávok mesto a predmestie, pretože tie sú v pešej dostupnosti z centra. Časovo by železnica autobusom nejakými Zr konkurovať vedela, jej výhodou tiež je, že pod Soroškou už dávno je železničný tunel.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2012 14:45
od DrX
Ze ta bavi to tradicne zavadzanie.
1. Sucasna vzdialenost z centra: 3.6km http://goo.gl/maps/z6pi
2. Vzdialenost od centra po bod NA EXISTUJUCEJ CESTE, KTORY JE ROVNAKO DALEKO OD KOLAJE: 2.6km http://goo.gl/maps/4w7z
Cize usetreny cely kilometer a velmi minimalna potreba vystavby ciest. A naviac, uz v tejto polohe by stanica bola priamo obkolesena sidliskami (a hlavne, bolo by blizsie z Kosic do pivovaru Kaltenecker :-) ).

No a myslim, ze by ten presun by mali spravit prave teraz, ked nie su ziadne osobaky. Lebo skutocne, vlaky su hlavne uzitocne na dialkovu a rychlu dopravu, pre roznavcanov hlavne do BA a KE, pripadne ZV/BB.

PS: Samozrejme ale, ja som za aby sa trat pretrasovala cez RV-predmestie. To by ale bolo realne len cez eurofondy, a to je tak na 20 rokov. Cize jedine realne riesenie su tie dva perony na RV-juh. Je mi ale jasne, ze sa nespravi nic :-)

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2012 22:21
od Qwert
To chceš spraviť z vetiev MÚK korzo? Tam by bolo treba úplne novú prístupovú cestu minimálne pre peších. Ale je to vlastne jedno, keďže nič také sa robiť nebude. Kľudne sa dá využiť terajšia infraštruktúra, len by bolo treba, aby na ministerstve pohli rozumom. Problém je v nedostatku peňazí a tiež aj v nedostatku vratných súprav. Predpokladám, že bageta pri nebola 2x atraktívna.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2012 17:03
od Andrej
V projektovej dokumentacii na reko trate Leopoldov-NR sa pocita aj s rekonstrukciou alebo vystavbou novej stanice v NR
viewtopic.php?f=35&t=17446

Myslim, ze je to velmi pozitivny krok, pretoze eurofondy konecne nebudu tiect len na koridory za kartelove ceny.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2012 10:21
od Čavo
Pokiaľ tam nezačnú následne chodiť aj vlaky v rozumnom čase a hustote, tak je to možno aj zbytočná investícia. Uvidíme.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2012 10:49
od aquila
jedine ze budu do nitry zachadzat vlaky, co idu do noveho mesta, resp do leopoldova...len tam by bol zase problem, ze ci tam nove supravy budu moct chodit (nie technicky, ale kvoli zmluve k eurofondom a nasadeniu). ale aspon 2 hodinovy interval je minimum ...

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2012 22:35
od Qwert
V tomto prípade treba najskôr zmodernizovať trať a potom sa dá uvažovať o podstatnom skvalitnení grafikonu. Atraktívne spojenie BA s NR sa nedá realizovať na súčasnej infraštruktúre. Len sa bojím, že to bude spravené polovičato, ako je to u nás zvykom. Napríklad úsek NR - Lužianky je už teraz preťažený a vznikajú tam zbytočné prestoje, otázne je, do akej miery to dokáže riešiť modernizácia zab-zar (napríklad v NR je vraj problém, že do tej stanice nemôžu vchádzať súčasne dva vlaky s rôznych smerov) a do akej miery by tam bolo treba napr. zdvojkoľajnenie, do ktorého pochybujem, že sa ŽSR pustia.

Podľa mňa by bolo ideálne (po elektrifikácií) nasadenie niečoho ako 671 na toto vozebné rameno (BA - NR), len to by sa nejaké museli dokúpiť, lebo tie terajšie sú viazané na severe a východe. Po koridore môžu jazdiť 160, kapacita je celkom dobrá, špičkové vlaky možno zdvojiť.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2013 15:01
od melo
Robím bakalársku prácu s témou modernizácie železničnej stanice Čadca, presnejšie obnova železničného zhlavia v stanici na Makov a potreboval by som nejaké presnejšie informácie o súčasnom stave. Tak ak by to bolo možné bol by som veľmi vďačný keby ma stým niekto oboznámil poprípade odporučil nejaké materialy.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2018 16:02
od Peter_CA
Železnice Slovenskej republiky pripravujú komplexnú rekonštrukciu železničnej stanice v Martine. Zmluva o dielo bola podpísaná 10.júla 2018 v celkovej výške 2 947 936,11 € bez DPH, účinnosť nadobudla 12. júla 2018. Zhotoviteľom, ktorý bol vybraný na základe verejnej súťaže bude firma Adifex, a. s. Bziny.

Kľúčové body:
- doba rekonštrukcie 12 mesiacov od odovzdania staveniska (IIIQ/2018)
- rekonštrukcia zahŕňa:
  • komplexnú rekonštrukciu výpravnej budovy, zastrešenia nástupišťa pri výpravnej budove, útulku traťového obvodu
  • rekonštrukcia zvršku koľaje 1 a 2 a nástupištia 1 - 3
  • vybuduje sa hlasový a vizuálny IS
  • vybuduje sa bezbariérový prístup na kryté nástupište a do vestibulu a tiež bezbariérové WC

Zdroj: https://www.zsr.sk/pre-media/vyjadrenie ... 18/august/

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2018 08:41
od griezmann
ked uz je tu rec o novych stanicnych budovach neviete co je so stanicami ktore sa maju tiez kompletne rekonstruovat a prerabat aj s nastupistiami a to je stanica Cadca, Zilina, a Ruzomberok? a tusim ze aj Spisska Nova Ves bola v plane.. prerabka Martinu je fajn ale podstatne ludi zaujimaju hlavne stanice na hlavnej trase KE-ZA-BA ..napr prestupny uzol stanicu Vrutky s nastupistiami by mohli tiez prerobit ked uz ten nedaleky Martin idu prerabat..

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2018 17:49
od Peter_CA
Pokiaľ viem, tak aspoň v prípade Čadce a Žiliny sa majú staničné budovy rekonštruovať nezávisle na koľajisku. Čadcu je údajne v investičnom pláne do decembra 2020. Žilina (pokiaľ sa nič nezmenilo) až po rekonštrukcii koľajiska, takže najskôr 2021.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2018 18:48
od IceFox
Inak nevie sa či bude stanica v CA úplne nová alebo len zrekonštruovaná? Ona vyzerá síce pekne (dizajnovo) ale veľmi veľmi nepraktická. Hlavne vysoký strop a vo všeobecnosti zle využitý priestor.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2018 18:54
od Lorenc
Hlavne si mali prizvat nejakych poriadnych architektov na tie stanice a riešiť masterplanyna terminaly.
ZSR by malo zo seba vyluciť real estate sektor, ktorý by riešil všetky objekty a ich prenajom aby dokazali invencne vyuziť vsetky stanice. Dat im standardy, kamery, správu. A ked tak aj riešiť development. A k tomu by mali vstúpiť do sektora autobusovej dopravy ako to riešia v AT. To by terminály vzrástli na význame. Taktiež by na množstvách pozemkov mohli riešiť fotovoltaiku aspoň pre funkciu ŽSR. Ides vlakom tak fakt ideš ekologicky. https://venergetike.sk/slovenske-zelezn ... v-energii/ Toľko energie vyrobí Liptovska mara za cca 5-6 mesiacov.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2018 19:08
od Peter_CA
IceFox napísal:Inak nevie sa či bude stanica v CA úplne nová alebo len zrekonštruovaná? Ona vyzerá síce pekne (dizajnovo) ale veľmi veľmi nepraktická. Hlavne vysoký strop a vo všeobecnosti zle využitý priestor.

Písalo sa o komplexnej rekonštrukcii.

Lorenc: Alebo po vzore okolitých štátov (Poľsko, Nemecko, Rakúsko, Praha :wink: ) z najvýznamnejších staníc spraviť obchoďáky. Nie že by som bol unesený unifikovanou ponukou kaviarenských a občerstvovacích reťazcov, ale asi to bude rozumnejšie, než sa snažiť udržať zamrežované stánky s instantnou žrndou a bagety pochybného pôvodu (alias typický biznis po slovensky). Trošku problém je v tom, že reťazce ktoré zapĺňajú stanice od Prahy po Paríž, sa Slovensku vyhýbajú akoby tu bol svrab kombinovaný s cholerou.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2018 20:18
od IceFox
Komplexná rekonštrukcia znamená čo? Tieto ich pojmy :roll: reko je reko ale slovo komplexná má mätie.
V ZA by bola skvelá stanica typu nákupné stredisko, LENŽE:
1.) Málo priestoru (dobre, dalo by sa nejako poriešiť)
2.) Pár sto metrov za podchodom je na námestí Mirage
Čiže je to vlastne zbytočné. Ale pár obchodíkov a reštika by sa vošla.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2018 11:08
od sendvo
no nakupne stredisko by bolo fajn a myslim ze by si naslo zakaznikov. urcite je pre ludi co cestuju vlakom jednoduchsie nakupit si na stanici ako vlacit ten nakup z miragu. trochu by to skulturnilo ten stanicny priestor. len uz zasa vidim ako sa to zrekonstruuje po slovensky :P

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2018 16:40
od BoroZA
Možno sa dočkáte vysnených nákupov - pokiaľ viem, vedľajšia budova pošty je na predaj, takže ak ju kúpi Trabelssie, bude na stanici nákupné centrum. :D

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2018 21:42
od jarino
A to ešte pri futbalovom štadióne malo byť ďalšie OC. Myslím, že na stanici nič také nehrozí.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2018 17:29
od Peter_CA
Asi sme sa nepochopili, nemyslel som samozrejme nákupné centrum veľkosti Mirage. Ako príklad uvediem nemeckú stanicu v Darmstadte zahrnutú do projektu Einkaufsbahnhof, ktorá tiež nie je bohvieako veľká: https://www.einkaufsbahnhof.de/darmstad ... of/stores/
Porovnajte so Žilinou :-)