Železničné stanice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železničné stanice

Odoslaťod magnus » 23. Nov 2020 09:25

Úprimne, na svoju prevádzku nie je schopný si zarobiť žiadny infraštruktúrny projekt na Slovensku - či je to železnica, diaľnica, cesta alebo kanalizácia či vodovod. Sú to preto zväčša stavby vo verejnom záujme.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 919
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Žilina

Re: Železničné stanice

Odoslaťod okorec » 23. Nov 2020 23:41

Zas nepreháňajme okej...
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Železničné stanice

Odoslaťod devil » 24. Nov 2020 13:27

nie je daleko od pravdy....na vodovody sa vela domacnosti ani nepripoji - to je skusenost na posledne roky- lebo nechcu platit za vodu, radsej budu uzivat svoje (niekedy nevyhovujuce) studne. zeleznica si na seba nezarobi u nas nikde - to je aj v zahranici bezne (mozno hl. BA s nejakym developerom). cesty si na seba zarobia max. pri BA. mozno by si na seba zarobili najlacnejsie useky zapadnej D1 a R1 ak by sa stavali dnes.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Železničné stanice

Odoslaťod perets » 24. Nov 2020 16:01

Treba si zase aj povedať, že koľko sa vyberie € z dopravy na: dani z mazív a palív cca 1500 € mil ročne, mýto 200€mil, e-známky 70 €mil, cestná daň... neviem koľko , nemyslím si že takáto suma ide celkovo do dopravy aj EÚ fondami(kde dostávame nejaké to € navyše ako platíme do spoločnej kasy). Celkovo myslím aj so železnicami (aj elektrifikované ktoré neprispievajú ani daň z palív) aj s dotáciami na VHD.
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 159
Založený: 26. Feb 2009 08:20

Re: Železničné stanice

Odoslaťod okorec » 24. Nov 2020 18:40

Skôr naopak, všetko čo sa stavia si na seba zarobí. Otázka je ako rýchlo.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Železničné stanice

Odoslaťod cableguy » 24. Nov 2020 19:08

Posledných cca 5-7 príspevkov je už riadne off-topic.. Toto je vlákno o staniciach len pre pripomenutie
cableguy
diskutujúci
 
Príspevky: 136
Založený: 03. Sep 2020 16:05

Re: Železničné stanice

Odoslaťod sendvo » 24. Nov 2020 23:01

to hovoris ty, ty majster blabolov a offtopicu co vsade bol a vsetko vie? :D
Obrázok používateľa
sendvo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 284
Obrázky: 20
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien Ⓐ / original Zilina

Re: Železničné stanice

Odoslaťod cableguy » 25. Nov 2020 01:37

pravy sa ozval..alebo trafena hus zagagala?
cableguy
diskutujúci
 
Príspevky: 136
Založený: 03. Sep 2020 16:05

Re: Železničné stanice

Odoslaťod magnus » 25. Nov 2020 07:57

perets napísal:Treba si zase aj povedať, že koľko sa vyberie € z dopravy na: dani z mazív a palív cca 1500 € mil ročne, mýto 200€mil, e-známky 70 €mil, cestná daň... neviem koľko , nemyslím si že takáto suma ide celkovo do dopravy aj EÚ fondami(kde dostávame nejaké to € navyše ako platíme do spoločnej kasy). Celkovo myslím aj so železnicami (aj elektrifikované ktoré neprispievajú ani daň z palív) aj s dotáciami na VHD.


No lenze pri tomto pristupe nevies adresne povedat, ci sa niektory konkretny usek sa "uzivil". Toto su peniaze co generuje cela doprava ako system. Potom sa ale nebavme o tom, ze tento konkretny usek stoji tolko a tolko, ale ze je sucastou systemu, ktory ked bude fungovat ako ma, tak to prinesie take a take financne a nefinancne benefity a stoji nam to za tie peniaze.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 919
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Žilina

Re: Železničné stanice

Odoslaťod devil » 25. Nov 2020 08:37

presne tak, postavme xy investicnych projektov a ten dalsi uz bude vynosny...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Železničné stanice

Odoslaťod maher » 25. Nov 2020 19:20

alebo inak, postavme xy štátnych investičných projektov a ten ďalší súkromný už bude výnosný
maher
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 10
Založený: 31. Máj 2015 15:12

Re: Železničné stanice

Odoslaťod milan_KM » 25. Nov 2020 20:12

jarino napísal:Krásno - Čadca je nefinancovateľné z EU fondov... Síce ŽSR disponujú DSP, už ani neuvažujú so zachovaním reginálky, ale je im na dve veci. Skrátka ten projekt má pri tých nákladoch nízke prínosy. Dokonca nie je schopný ani len zarobiť na svoju prevádzku.


Je jasné, že je to nefinancovateľné keď 80% úseku tvorí tunel. Keby sa posudzoval ťah ako celok, tak by čísla vyšli hneď inak.
Je nejaká alternatíva k tunelu? Pôvodná trasa s rozsiahlymi sanáciami zárezov na vmax = 80 km/h? Kým sa toto pripraví tak pôvodná trať rozpadne. Čo si pametám tak je tam posledných 5 rokov každý rok náhradná doprava čo to stále opravujú.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Železničné stanice

Odoslaťod jarino » 25. Nov 2020 20:25

Nevyšlo to ani keď sa posudzoval ťah ako celok. Ani tak B/C nepresiahlo 1.
Riešením je, že buď sa znížia investičné náklady (škrtanie objektov alebo úprava cien na základe ktorých sa robí odhad) alebo sa zvýšia prínosy projektu (väčšie využitie, napr. integrovaný dopravný systém). Dve veci z toho by sa dali spraviť.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 942
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železničné stanice

Odoslaťod milan_KM » 25. Nov 2020 20:38

Ďakujem. Vyvolané investície nemôže na seba prebrať štát? Tj na preplatenie by šla len trať. Budovanie integrovaného systému v Za kraji tiež začalo to v projekte nie je teda zahrnuté?
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Železničné stanice

Odoslaťod Peter_CA » 25. Nov 2020 20:39

Koncept aktuálneho riešenia autobusovej dopravy predpokladá nasledovné:
V rámci pilotného územia regiónu Kysúc skrátiť alebo pretrasovať vybrané spoje autobusových liniek tak, aby nadväzovali na vlaky (osobné i zrýchlené) v staniciach Čadca (mimo pilotný projekt), Krásno nad Kysucou (zo smerov Oščadnica a obcí Bystrickej doliny)...
... autobusové chrbticové linky nadväzujú na železničné v prestupných bodoch Čadca, Krásno nad Kysucou, Martin, Sučany, Ružomberok a Liptovský Mikuláš.

Zdroj: návrh Plánu dopravnej obslužnosti Žilinského samosprávneho kraja

Schválne, uvažovalo sa aspoň s týmto pri výpočte?
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 576
Obrázky: 29
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.