Stránka 17 z 18

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2020 09:25
od magnus
Úprimne, na svoju prevádzku nie je schopný si zarobiť žiadny infraštruktúrny projekt na Slovensku - či je to železnica, diaľnica, cesta alebo kanalizácia či vodovod. Sú to preto zväčša stavby vo verejnom záujme.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2020 23:41
od okorec
Zas nepreháňajme okej...

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2020 13:27
od devil
nie je daleko od pravdy....na vodovody sa vela domacnosti ani nepripoji - to je skusenost na posledne roky- lebo nechcu platit za vodu, radsej budu uzivat svoje (niekedy nevyhovujuce) studne. zeleznica si na seba nezarobi u nas nikde - to je aj v zahranici bezne (mozno hl. BA s nejakym developerom). cesty si na seba zarobia max. pri BA. mozno by si na seba zarobili najlacnejsie useky zapadnej D1 a R1 ak by sa stavali dnes.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2020 16:01
od perets
Treba si zase aj povedať, že koľko sa vyberie € z dopravy na: dani z mazív a palív cca 1500 € mil ročne, mýto 200€mil, e-známky 70 €mil, cestná daň... neviem koľko , nemyslím si že takáto suma ide celkovo do dopravy aj EÚ fondami(kde dostávame nejaké to € navyše ako platíme do spoločnej kasy). Celkovo myslím aj so železnicami (aj elektrifikované ktoré neprispievajú ani daň z palív) aj s dotáciami na VHD.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2020 18:40
od okorec
Skôr naopak, všetko čo sa stavia si na seba zarobí. Otázka je ako rýchlo.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2020 19:08
od cableguy
Posledných cca 5-7 príspevkov je už riadne off-topic.. Toto je vlákno o staniciach len pre pripomenutie

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2020 23:01
od sendvo
to hovoris ty, ty majster blabolov a offtopicu co vsade bol a vsetko vie? :D

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2020 01:37
od cableguy
pravy sa ozval..alebo trafena hus zagagala?

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2020 07:57
od magnus
perets napísal:Treba si zase aj povedať, že koľko sa vyberie € z dopravy na: dani z mazív a palív cca 1500 € mil ročne, mýto 200€mil, e-známky 70 €mil, cestná daň... neviem koľko , nemyslím si že takáto suma ide celkovo do dopravy aj EÚ fondami(kde dostávame nejaké to € navyše ako platíme do spoločnej kasy). Celkovo myslím aj so železnicami (aj elektrifikované ktoré neprispievajú ani daň z palív) aj s dotáciami na VHD.


No lenze pri tomto pristupe nevies adresne povedat, ci sa niektory konkretny usek sa "uzivil". Toto su peniaze co generuje cela doprava ako system. Potom sa ale nebavme o tom, ze tento konkretny usek stoji tolko a tolko, ale ze je sucastou systemu, ktory ked bude fungovat ako ma, tak to prinesie take a take financne a nefinancne benefity a stoji nam to za tie peniaze.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2020 08:37
od devil
presne tak, postavme xy investicnych projektov a ten dalsi uz bude vynosny...

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2020 19:20
od maher
alebo inak, postavme xy štátnych investičných projektov a ten ďalší súkromný už bude výnosný

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2020 20:12
od milan_KM
jarino napísal:Krásno - Čadca je nefinancovateľné z EU fondov... Síce ŽSR disponujú DSP, už ani neuvažujú so zachovaním reginálky, ale je im na dve veci. Skrátka ten projekt má pri tých nákladoch nízke prínosy. Dokonca nie je schopný ani len zarobiť na svoju prevádzku.


Je jasné, že je to nefinancovateľné keď 80% úseku tvorí tunel. Keby sa posudzoval ťah ako celok, tak by čísla vyšli hneď inak.
Je nejaká alternatíva k tunelu? Pôvodná trasa s rozsiahlymi sanáciami zárezov na vmax = 80 km/h? Kým sa toto pripraví tak pôvodná trať rozpadne. Čo si pametám tak je tam posledných 5 rokov každý rok náhradná doprava čo to stále opravujú.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2020 20:25
od jarino
Nevyšlo to ani keď sa posudzoval ťah ako celok. Ani tak B/C nepresiahlo 1.
Riešením je, že buď sa znížia investičné náklady (škrtanie objektov alebo úprava cien na základe ktorých sa robí odhad) alebo sa zvýšia prínosy projektu (väčšie využitie, napr. integrovaný dopravný systém). Dve veci z toho by sa dali spraviť.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2020 20:38
od milan_KM
Ďakujem. Vyvolané investície nemôže na seba prebrať štát? Tj na preplatenie by šla len trať. Budovanie integrovaného systému v Za kraji tiež začalo to v projekte nie je teda zahrnuté?

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2020 20:39
od Peter_CA
Koncept aktuálneho riešenia autobusovej dopravy predpokladá nasledovné:
V rámci pilotného územia regiónu Kysúc skrátiť alebo pretrasovať vybrané spoje autobusových liniek tak, aby nadväzovali na vlaky (osobné i zrýchlené) v staniciach Čadca (mimo pilotný projekt), Krásno nad Kysucou (zo smerov Oščadnica a obcí Bystrickej doliny)...
... autobusové chrbticové linky nadväzujú na železničné v prestupných bodoch Čadca, Krásno nad Kysucou, Martin, Sučany, Ružomberok a Liptovský Mikuláš.

Zdroj: návrh Plánu dopravnej obslužnosti Žilinského samosprávneho kraja

Schválne, uvažovalo sa aspoň s týmto pri výpočte?

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2021 04:04
od corrado
co zel. stanica Kosice a modernizacia uzla, resp nastupist a podchodov vie sa nieco nove? podla planov to uz malo byt pomaly hotove no zatial ani ťuk.. kde to viazne?

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2021 22:10
od corrado
..tak dohladal som si 15.10. uzivatelom lolo tu bolo pisane.. citujem: "rekonštrukciu nástupíšť v Košiciach by mala realizovať firma Transervise, včera bolo zverejnené vyhodnotenie ponúk
1. Transervise Košice
2. Chemkostav
3. TSS+Swietelsky

https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... il/3112771

to bola kacica? zrusili to? lebo od 14.10. 2020 kedy to bolo zverejnene nepohli na nastupistiach a podchodoch v Ke ani prstom! takmer cely rok presiel! Dolezalko na to nic?

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2021 02:01
od jackboxx
vraj sa uz zacalo s modernizaciou nastupist a podchodov v Kosiciach,otazne co bude s tretim a prip stvrtym nastupistom ci bude.. https://www.kosiceonline.sk/zeleznicna- ... kej-obnovy

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2021 21:38
od asdf
jackboxx: Je to v tom článku. Dočasné nástupištia čaká aj druhý dožitý "furt".

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2021 17:56
od jackboxx
konecne aj vizualizacia modernizacie nastupist v Kosiciach ,nacase uz sa zacalo s pracami, podoba sa to na pristupove cesty a plochy a nastupistia ako v Poprade https://www.facebook.com/stanicakosice/ ... 649958791/ no mna najviac zaujima dobudovanie 3. a 4. nastupištia v parametroch 1. a 2. To 3. nástupište s koľajami č.1 - č.5 a úrovňovým prechodom v druhom najväčšom meste SK je katastrofa.Snad s tym aspon do buducna rataju.

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2021 16:28
od jackboxx
uz vysiel aj pr clanok k tomu https://kosicednes.sk/spravy/zeleznicna ... strukciou/ len sa dost obavam ze to bude mackopes taka past na oko.. lacna fuserina aspon podla prvych komentarov to nevesti nic dobre,ale nepredbiehajme, uvidime..

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2022 17:52
od lolo
Obnova vyhybiek ŽST Barca: najlacnejší uchádzač TSS Hrade a ZS Košice

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2022 23:13
od EmBe
Je pripravený zoznam staničných budov na rekonštrukciu a Žilina je najvyššie - na 1. mieste. Financovanie z Plánu obnovy.
Zdroj: rozhovor s primátorom

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2022 09:37
od IDV
Najvyssie by mala byt BA ako hl mesto

Re: Železničné stanice

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2022 10:16
od pa3ck
Mne sa subjektívne zdá žilinská stanica v horšom stave ako bratislavská (tú sa vďaka rekonštrukcii historickej budovy a zopár lacným úpravám v novej hale podarilo dať celkom do použiteľnej podoby)