Železnice vo svete

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod lolo » 15. Júl 2018 09:41

Toto je kolajova vaha ?? A ako to funguje ??
lolo
návštevník
 
Príspevky: 20
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod asdf » 15. Júl 2018 10:35

Počas jazdy vlaku to pomocou tenzometrov meria nápravové tlaky. Z toho potom počítač pomocou vzorca m=F/g spočíta hmotnosť na nápravu. Následne spočíta hmotnosť celého vlaku (súčtom všetkých náprav, prípadne podľa súpisu odpočíta rušne), prípadne to ešte podľa toho súpisu aj rozpíše na jednotlivé vozne a celé to pošle do informačných systémov MÁV.

P.S.: Prípadne by to ešte teoreticky mohlo byť zariadenie na detekciu horkobežných ložísk/prehriatia obručí/plochých kolies, obdoba zariadenia známeho na Slovensku pod názvom ASDEK. Ale som presvedčený, že viem ako vyzerajú zariadenia používané za týmto účelom na MÁV a vyzerajú inak.
asdf
návštevník
 
Príspevky: 24
Založený: 22. Jan 2018 19:58

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod lolo » 15. Júl 2018 21:52

Dakujem za odpoved, lebo kolajovu vahu co som videl ja na SVK tak ta vyzerala uplne inak (ako klasicka vaha kde sa vazil kazdy vgon samostatne)
lolo
návštevník
 
Príspevky: 20
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod asdf » 15. Júl 2018 23:02

To sú staré váhy. Na Slovensku existujú aj dynamické váhy, napr. v Púchove, ale tiež vyzerá inak, je veľmi nenápadná.
asdf
návštevník
 
Príspevky: 24
Založený: 22. Jan 2018 19:58

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod rastislav5 » 05. Sep 2018 19:57

Z Budapesti do Varsavy "blizsie naokolo" cez Bratislavu a Brno rychlostou 250 km/h. Zilina bude konecne obidena:-)
viewtopic.php?f=35&t=23672
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod asdf » 07. Sep 2018 13:39

rastislav5: Aký mal tento príspevok zmysel? Cez Žilinu jazdí dnes jazdí do Varšavy EC vlak každú pol hodinu a cez Břeclav a Ostravu naopak nejazdí vôbec, vôbec nič? Alebo je to inak?
asdf
návštevník
 
Príspevky: 24
Založený: 22. Jan 2018 19:58

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod IceFox » 07. Sep 2018 13:54

Provokácia. Inak je zaujímavé ,že D1 "naokolobližšie" im vadí ale toto naokolo bližšie im nevadí , pretože hlavné je ,že to obchádza ZA :roll:
Osobne si myslím ,že je to dobre zvolená trasa - trojica Budapešť - Bratislava - Brno bude mať ešte rýchlejšiu trať a medzi BA - Kúty sa je prakticky rovno takže sa to bude dobré robiť a bez veľkých obmedzení.
S devilom sa nediskutuje. Nemá to zmysel. Aj keby človek použil xyz argumentov a všetky tvrdenia mu vyvrátil, tak bude robiť takú argumentačnú akrobaciu, že diskusia sa zvrhne do úplných nezmyslov. Len, aby nemusel priznať, že nemá pravdu.
-okorec 2k17
Obrázok používateľa
IceFox
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 16:14
Bydlisko: CA

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod rastislav5 » 07. Sep 2018 14:18

asdf napísal:rastislav5: Aký mal tento príspevok zmysel? Cez Žilinu jazdí dnes jazdí do Varšavy EC vlak každú pol hodinu a cez Břeclav a Ostravu naopak nejazdí vôbec, vôbec nič? Alebo je to inak?

Prispevok mal upozornit na clanok v monitoringu tlace a dat pod nim priestor na diskusiu. Nevsimol si si ten usmev na konci mojho prispevku?
IceFox napísal:Inak je zaujímavé ,že D1 "naokolobližšie" im vadí ale toto naokolo bližšie im nevadí , pretože hlavné je ,že to obchádza ZA

Ak zamenom "im" myslis mna, tak ta ubezpecujem, ze mne D1 naokoloblizsie vobec nevadi, naopak, podporujem jej co najskorsiu dostavbu.

A co sa tyka obsahu clanku, viac by ma potesilo, ak by trat Budapest-Varsava viedla cez Bansku Bystricu a Zilinu, ale uvedomujem si, ze teren cez Moravu je lahsi. Na druhej strane sa tesim, ze Bratislava ziska rychle spojenie s Budapestou, Sturovom, Brnom, Katovicami a Varsavou
Naposledy upravil rastislav5 dňa 07. Sep 2018 14:27, celkovo upravené 1 krát.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod DrX » 07. Sep 2018 14:24

Samozrejme, ze to vadi. Ale nie v tom, ze to nejde cez Zilinu. Ale v tom, ze na Slovensku sa totalne dlabe na spojenie BP-Miskolc-Kosice-Krakow-Varsava. Tak jazdila Krakovia za socializmu, a chvilu potom aj Varsovia az do Varsavy. Ale parametre tej zeleznice hlavne v slovensko-polskej oblasti su tak zle, ze 6-7 hodin Kosice-Krakov proste nikto nebol ochotny jazdit. Teraz ale je to sucastou jedneho z transeuropskych koridorov, a poliaci robia novu zeleznicu od Krakova na Nowy Sacz, takze Kosice-Krakov bude moct byt spojene za 3.5-4 hod. Takze, pokial bude na Slovensku zaujem, je velmi realne, ze sa potom ozivi zas toto spojenie. A potom by BP-Krakow zas mohlo jazdit takto tradicne, kde to obsluzi hromadu ludi, ktori inak obsluzeni nie su, a nie naokolo blizsie cez BA a Zilinu (koridor cez Brno sa postavi tak jak tak, lebo Brno je proste na ceste BP-BA-Praha aj Vieden-Katovice), cize realny uzol, nie ako Zilina.

PS: je celkom ironicke, ze prave v Krynici-Zdroj sa ohlasuje spojenie Budapest-Varsava, ktore Krynicu-Zdroj obchadza, ked toto priamejsie spojenie BP-KE-Krakov-VV by praveze slo prakticky cez nu (teda cez Muszynu).
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod devil » 07. Sep 2018 21:34

A co sa tyka obsahu clanku, viac by ma potesilo, ak by trat Budapest-Varsava viedla cez Bansku Bystricu a Zilinu, ale uvedomujem si, ze teren cez Moravu je lahsi. Na druhej strane sa tesim, ze Bratislava ziska rychle spojenie s Budapestou, Sturovom, Brnom, Katovicami a Varsavou


ale cez moravu je trat 160 km/h. nevieme kadial by viedla cast BA-BP, cez gyor je tiez 160ka. aj 160 je investicia na 10rocia, ani jedna krajina V4 nema svoje hlavne trate v takom stave aby prerabala trate zo 160 na 250. najvacsi fail je to asi pre cechov lebo obide PR. ovela mudrejsie by bolo poprepajat hlavne mesta medzi sebou.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 102
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod IceFox » 07. Sep 2018 22:53

devil napísal:ovela mudrejsie by bolo poprepajat hlavne mesta medzi sebou

Tak, VRT do z Budapešti do Brna sa plánuje. Brno - Praha si VRT plánujú česi a VRT do Viedne by mohla "zaplatiť" EÚ ako časť TEN-T 17 + Slovensko by bolo napojené na Európsku VRT... Trebalo by len pohnúť zadkom...
Teraz mi vlastne zišlo na um ,že Budapešť bude mať 2 VRT - TEN-T 17 a tento pokus V4
S devilom sa nediskutuje. Nemá to zmysel. Aj keby človek použil xyz argumentov a všetky tvrdenia mu vyvrátil, tak bude robiť takú argumentačnú akrobaciu, že diskusia sa zvrhne do úplných nezmyslov. Len, aby nemusel priznať, že nemá pravdu.
-okorec 2k17
Obrázok používateľa
IceFox
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 16:14
Bydlisko: CA

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod Lorenc » 10. Sep 2018 09:23

V Brne by bola križovatka na Bratislavu, Budapešť, Viedeň aj Prahu. VRT Brno-Ostrava-Katovice-Varšava

Tu je úsek na českej strane. https://www.youtube.com/watch?v=aFkYQCKOVa4 Poliakom od hranice by stačilo zmodernizovať tú dvestovku na 250km/h.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 946
Obrázky: 24
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: Železnice vo svete

Odoslaťod devil » 10. Sep 2018 11:18

praha - varsava bude potom cez brno ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 102
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Transib Moskva - Ulan Bátor - Peking; 8000 km

Odoslaťod KN.SK » 16. Sep 2018 11:49

I peknými krajinkami. Trans Siberian train Moscow - Ulaanbaatar - Beijing 8000km Aerial https://www.youtube.com/watch?v=S0L0Vb-FcOU a v ňom i ulica pomenovaná po autorovi "...Švejka..." v Irkutsku, https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=54&image_id=40466.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 755
Obrázky: 673
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.