Stránka 2 z 4

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2012 19:09
od aquila
ako pozeram, kosice maju ten isty problem ako bratislava, ze vychadzaju z planova s pred 30tich rokov a nereflektuje to aktualne zmeny a ze peniaze by sa dali vyuzit aj lepsie keby prva ficova vlada zadefinovala prioritnu os pre mestke nosne systemy. takto sa musi spekulovat s roznymi tram-traim hlupostami

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2014 17:35
od DrX
Verejne obstaravanie na „ŽSR, Terminál integrovanej osobnej prepravy Moldava nad Bodvou mesto“
http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/237442

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2014 18:02
od devil
a elektrifikacia trate moldava-KE sa uz tendruje ?

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2014 19:45
od DrX
patrilo by sa...

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2014 10:01
od devil
len preto sa pytam lebo bez toho ten terminal ma maly vyznam. dalej uz teraz su Os vlaky turna-KE zredukovane na minimum, chcelo by to pravidelnu taktovu dopravu.

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2014 10:42
od doktorandfei

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2014 11:32
od devil
a to chcu stihnut aj postavit za terajsi OPD?

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2014 11:48
od doktorandfei
nie, realizácia pôjde z progr. obodbia 2014 - 2020

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2014 11:58
od aquila
tak oficialne je to uz terajsi OPD :) aj ked slovensko este neposlalo finalny ramec .. co je docela hanba ..

kazdopadne, to zatocenie do moldavy neviem ci bude az take optimalne, a elektrifikaciu mohli dotiahnut aspon do turne .. kvoli nakladnej doprave

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2014 18:57
od Qwert
Ten projekt elektrifikácie trate KE - Moldava mesto a terminál Moldava mesto je veľmi málo ambiciózny. Mohlo sa to poňať trochu veľkorysejšie a riešiť to ako optimalizáciu trate (niečo ako sa plánuje na trati Leopoldov - NR). Traťová rýchlosť by sa mala zvýšiť na 120 km/h (terajší plán je zachovať súčasných 100 km/h s lokálnymi obmedzeniami). Že sa to mohlo potiahnuť aspoň po Turňu, to ani nemá cenu hovoriť.

Zo samotného terminálu, resp. jeho lokalizácie mám tiež zmiešané pocity. Poloha zastávky Moldava mesto je samozrejme oveľa lepšia ako poloha stanice Moldava nad Bodvou, ale problém je v tom, že neleží na trati 160, teda vznikne síce terminál integrovanej dopravy, ale z tej integrácie budú vylúčené rýchliky a prípadne ďalšie vlaky, ktoré by teoreticky mohli pribudnúť medzi KE a Rožňavou. Tam je teraz osobná doprava mimo rýchlikov zrušená, ale podľa mňa by bolo len logické, ak by časom podobný TID vznikol aj na mieste terajšej zastávky Rožňava mesto (spolu s trianglom, aby sa dalo bez úvrate jazdiť z RV mesto do KE) a tým by sa podstatne zatraktívnila ponuka železničnej dopravy medzi RV a KE. Otázka teda je, či by za cenu o niečo väčšej vzdialenosti od centra nemal vzniknúť TID radšej na trati 160 v dotyku s cestou I/50 (blízko futbalového štadióna). Samozrejme teraz je už asi neskoro, ale tá nekoncepčnosť je zarážajúca.

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2014 20:06
od DrX
Qwert, 100% suhlas. Teda podla mna treba zlepsit hlavne napojenie Roznavy na 160. Co sa tohoto tu tyka, tak ja to beriem tak, ze hlavne nech sa to uz pohne. Lebo je to neskutocne pomale. Pre zaujemcov tu je par dokumentov k tomu z r. 2011: https://drive.google.com/folderview?id= ... =drive_web
Okrem ineho je tam aj casovy rozpis, a realizacia terminalu v Moldave mala byt 1/2013-6/2014...

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2014 07:27
od sorgo
bla bla bla, za poslednych 15 rokov iba reci, reci, powerpointy, clanky v novinach. ked sa v 2011 jeden kolega vytesoval na KORIDe, tak som mu presne poslal odkaz na tento clanok z 2001: http://korzar.sme.sk/c/4706214/korid-sa ... ov-eu.html

nieco sa odvtedy v tomto skutocne pohlo?

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2018 15:54
od DrX
No, aspon jedna vec sa trocha zlepsuje, a to zeleznicne spojenie KE-PO viewtopic.php?f=35&t=23258&p=205493#p205493
Asi by ale mali zvazit, ze v PO by to zastavovalo na cim viac zastavkach a potom v KE tiez (minimalne Tahanovce, Predmestie, Barca, Haniska/USSteel).

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2018 17:45
od eric987
V PO to nema kde inde zastavovat. Zastavovanie v KE by si (az na thc) tiez vyziadalo predlzenie a je otazne, ci by to bolo vyuzivane. Vacsina ludi z po pracuju v it\ administrative cize cielom och ciest je oblast stzrovej, moldavskej resp. Sirsie centrum. Zachadzat k uss by malo zmysel len pre par z tychto rex. Ovela vacsi zmysel by malo potiahnut to opacnym smerom bud po bj alebo lipany - stara lubovna, cim by sa po rokoch obnovilo spojenie po- sl.
Inak paci sa mi vyrok toho typka zo zssk - vraj ide o logice prepojenie ( co je pravda) - preco to zaviedli az po tom, co na to tlacila turcanova ???

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2018 18:32
od DrX
Suhlas, ze predlzit dalej by to malo vyznam. A za KE by mozno malo vacsi vyznam pridat Canu/Gecu/Kechnec, a mozno to cele potiahnut od Hidasnemeti az po Muszynu, a nacasovat to s nejakymi madarskymi a polskymi vlakmi.

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2018 14:28
od eric987
Co sa tyka predlzenia opacnym smerom, t. j. na Canu a Hidasnemeti, stoji za zvazenie, ci by to malo byt vykonane predlzenim vlakov od PO, alebo samostatnymi vlakmi. Relacia PO-Kechnec uz zdaleka nie je taka ako byvala, dalej ani nehovorim. Tam by som skor isiel do samostatneho Rex Kosice - Miskolc so zastavkami v Barci (eventulane v ramci MET 2 dotiahnut elektricku po Medenej k ZST Barca), dalej Cana, Hidasnemeti, Encs, Sziklo, Miskolc, alebo aspon potiahnut madarske osobaky z Hidasnemeti do KE (aj tak aj tak uz dost Kosicanov zije v kupenych domoch pozdlz tejto trate). Stocit to na Muszynu ma zmysel jedine, ak by tam existovali pripoje na vlaky vyssej kategorie smer Krakov a to by uz bolo na zvazenie, ci by vacsi zmysel nemal rychlik az po Nowy Sacz.

To vsetko by sa vsak malo riesit komplexne so zavedenim Rexov s aspon 2-hodinovym intervalom na vsetky smery (idealne KE-SNV, KE-PO-SL, KE-TV-MI-HE (ako jedine dnes pravidlene premavaju), KE-Hidasnemeti-Miskolc a nieco zapadnym smerom, podla mna najlepsie KE-RV-Plesivec-RA).

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2018 21:58
od DrX
hej, bolo by fajn, ak by sa to riesilo komplexne. Ale realisticky to velmi nevidim, minimalne do casu, kym poliaci nedostavaju Podlezie - Piekielko. Nastastie ale, to sa hybe (https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/inf ... wcze-3632/). Problem ale je, ze podobne ako s Via Carpatia, blavo-zilinske Slovensko nema ani tento zeleznicny koridor sever-juh cez KE+PO ani v pate...

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2018 11:42
od eric987
Ak tomu dobre rozumiem tak Poliaci uz maju rozbehnutu verejnu sutaz na novu trat podlezie - pekielko. V jeseni som kdesi cital ze sa zasa rozbieha 1. Etapa prestavby dnesnej lokalky Nowy Sacz - Msana Dolna. Ak ma byt nove spojenie hotove do 2024, predpokladam ze Poliaci budu potom tlacit na spatne prelozenie trasy ec budapest - varsava prave na miskolc a ke. To bude fakt zaujimave ako by to zvladla nasa trat kosice - presov ktora je uz trz kapacitne o drzku a v useku od kysalu sa ani nic neplanuje (napr. Na rozdiel pd Nitry).
Na druhej strane, rex sa daju riesit aj bez toho. Ak sa v dohladnej dobe nebude riesit aspon medzinarodne spojenie, nech sa riesi aspon to (nad)regionalne. To je dnes oveja vacsi probem a ovela lahsie riesitelny aj pri sucasnom stave kolaji. Len by to chcelo trochu rozmYslat a neriesit blbosti typu dvojjazycne tabule.

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2018 15:44
od DrX
hej, REX by sa urcite riesit mali, rovnako ako by sa uz malo nieco spravit s tym, ze KE-BP je spojenie len raz za 12 hodin. Cize minimalne pripoje k madarskym osobakom, ale este lepsie rychlik sever(SL, BJ, Nowy Sacz)-PO-KE-Miskolc by sa tu urcite zisiel.

A dvojjazycne tabule su sice blbost, ale zas nicomu neskodia, tak nech si Ersek robi v Samorine PR, ja s tym problem nemam.

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2018 18:21
od eric987
viewtopic.php?f=35&t=23276

Podla riaditela ZSSK je potrebne o. i. aj zdvojkolajnit trat Kysak - Presov. Pekne, len skoda ze to hovori sef subjektu, ktory prave toto nema v dosahu svojej cinnosti.

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2018 20:33
od daphne
skoda velka skoda! .. Hlubockeho dat za sefa ZSR a hned tio bude o inom! ten chalan a jeho smele a odvazne plany s sk zeleznicami na slovensku sa mi velmi pacia!len viac takychto ludi do cela a vedenia zeleznic a bude to super!

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2018 21:27
od eric987
Tak co som pocul, preplnene kancelarie ZSSK sa pomalym tempom vypraznuju. Cize Hlubocky robi svoju pracu aj tam, kde je. Bohuzial, problemom zeleznic je absolutna absencia koncepcie. Robime "koridor", lebo nas do toho tlaci EU. A okrem toho sa iba udrziava stav z cias cisarpana.

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2018 21:51
od rexino
No ak by došlo k zdvojkoľajeniu, tak by sa mohla aj trocha (alebo viac) prekresliť aj celá trasa. Teraz sa tam chodí maximálne 80. Hlubocký má zdravé názory. Tá "modernizácia" ZA-KE na 120 je neskutočná hanba a absolútne vyhodené peniaze. Škoda, že ZSSK má zviazané ruky.

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2018 21:48
od eric987
Ak by malo dojst ku zdvojkolajeniu, trasa cez Obisovce je nepouzitelna. Medzi Kysakom a Obisovcami by sa museli postavit 2 paralelne viadukty, jeden vysoky oblukovy most + rozsirit trat do svahu (ak by bola umiestnena zapadne od sucasnej kolaje; ak vychodne tak to by zrejme na strmost svahu musela ist komplet na estakade, cez Obisovce ide trat na vysokom nasype). V samotnych Obisovciach bol problem umiestnit vobec zastavku, miesto na dalsiu kolaj a protistrannu zastavku tam nie je. A najhorsie je na tom zarez v smere na Licartovce. Jeho rozsirenie jednym smerom je nemozne, lebo tam je cintorin, opacnym smerom je III-ka Lemesany - Kysak, ktora je tiez v zareze a prudky svah.
Ak by to vsak aj nejaky "expert" nakreslil, stalo by to myland a vyhovolalo rychlosti iba 70 km/h (80-tka zacina az za priecestim s I/20 pred Drienovskou). A mozno by to cenovkou atakovalo aj tunelovu prelozku, kedze problem je aj dalej - medzi Licartovcami a Drienovskou trat vedie nestabilnym svahom. O odstraneni poriadneho stupaku na obisovecke sedlo ani nehovorim.

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2018 23:01
od DrX
Podla mna by v ramci koridoru Krakow-Kosice-Cierne more jednoducho mali postavit pozdlz dialnice nove kolaje na 160-ku al 200-ku s tunelom niekde pod Furcou. Potom moze byt KE-PO za 10min a celu ZST Kysak mozu zrusit.