Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Lenny » 18. Mar 2006 15:13

Zmodernizované by mělý být mezistaniční úseky:

1. Cífer - Trnava v dĺžke cca 5,8 km
2. Bratislava Rača - Svätý Jur v dĺžke cca 4,7 km
3. Svätý Jur - Pezinok v dĺžke cca 6,7 km
4. Pezinok - Šenkvice v dĺžke cca 6,8 km
5. Vršok - Cífer v dĺžke cca 3,9km
6. Šenkvice - Vršok v dĺžke cca 7,6 km

Modernizačné práce v roku 2006
Bratislava-Rača - Trnava
• želez. stanica Bratislava Rača marec - november
• želez. stanica Pezinok marec - október
• želez. stanica Šenkvice marec - december
• želez. stanica Cífer, zastávka Báhoň a úsek výhybňa Vŕšok - Cífer marec - december
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 03. Apr 2006 11:40

Výstavba železničnej estakády na Šenkvickej přeložke – Betónový variant :arrow:

http://www.silnice-zeleznice.cz/index.php?clanek=463
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Branco » 29. Apr 2006 21:58

Tento týždeň som šiel Intercity z Blavy do Trenčína a zrekonštruovaný úsek takmer až po Trnavu vyzerá naozaj pekne, nehovoriac o komforte jazdy - žeby aj tým, že to je Intercity?

Práce už boli rozbehnuté aj pred Leopoldovom, na trase z Leopoldova do Nového mesta som si zatiaľ stavebnú aktivitu nevšimol, môžbyť ale, že rekonštruujú iba pravú, alebo ľavú trať, keďže práce sú rozbehnuté na viacerých úsekoch /a pri pohľad z okna vidieť iba polovicu traťového úseku/.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Andrej » 29. Apr 2006 22:08

Branco napísal:Tento týždeň som šiel Intercity z Blavy do Trenčína a zrekonštruovaný úsek takmer až po Trnavu vyzerá naozaj pekne, nehovoriac o komforte jazdy - žeby aj tým, že to je Intercity?

Práce už boli rozbehnuté aj pred Leopoldovom, na trase z Leopoldova do Nového mesta som si zatiaľ stavebnú aktivitu nevšimol, môžbyť ale, že rekonštruujú iba pravú, alebo ľavú trať, keďže práce sú rozbehnuté na viacerých úsekoch /a pri pohľad z okna vidieť iba polovicu traťového úseku/.


Noo, komplet BA-TT este nie je komplet zrekonstruovany, v poslednych dnoch sa iba zacala rekonstrukcia stanic Raca a Senkvice, takisto zacala rekonstrukcia useku Bahon-Cifer, dokoncuje sa stanica v PK a v TT. Stale sa pracuje aj na mimourov.krizeniach s tratou v Grinave, v PK a v Bahoni. Stanica Sv.Jur sa este modernizovat este ani nezacala.
Takze kompletne ukoncenie rekonstrukcie useku BA-TT do konca 2007 je este hoodne optimisticky termin, aj ked dnes je uz hotovych odhadujem tak 80%. :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 29. Apr 2006 22:58

2007 je určite reálny termín. Skôr sa skončí ešte o niečo v predstihu. Na rekonštrukciu Šenkvíc sa použijú skúsenosti zo zbabraného Pezinka a bude to trvať podstatne menej. Tohoto roku má byť postavená v celom rozsahu Trnava a snáď i ten Pezinok, takisto všetky mimoúrovňové kríženia, ktoré sa budú budovať. Stanica Sv. Jur sa bude modernizovať takým spôsobom, že sa zruší a nahradí zastávkou. S prácami sa tam začne hneď, keď bude úplne dokončený Pezinok.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Branco » 29. Apr 2006 23:22

Práce na stanici v Pezinku podľa môjho odhadu boli už v pokročilejšom štádiu, Trnava sa ešte len začínala. Rekonštrukcie staníc je ale možno až druhtoná, ale zrejme nie menej významná záležitosť, pre rýchlejšie prepojenie je dôležitejšia rekonštrukcia traťového vedenia.
Podľa toho, čo som mal možnosť vidieť v Leopoldove sa pracovalo na výmene koľají a v smere do TN na pravej trati už práca prebiehali aj za Leopoldovom.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod jano.z » 29. Apr 2006 23:28

Áno, ale je tam ešte veľa skrytej roboty spôosobenej nedobrými podkladmi a prípravnými prácami ... zopár vecí sa bude musieť robiť znovu.

Trnava sa prerábala len nedávno a jej koľajisko bolo vo veľmi dobrom stave, robila sa iba čiastočná rekonsštrukcia TV a spodok sa robil iba pod vybranými koľajami. Nástupištia sa robiť nebudú a v rámci úspory sa zvažuje ponechanie súčasného informačného systému ZPA-PRAGOTRON.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 29. Apr 2006 23:41

JoHnZ napísal:2007 je určite reálny termín. Skôr sa skončí ešte o niečo v predstihu. Na rekonštrukciu Šenkvíc sa použijú skúsenosti zo zbabraného Pezinka a bude to trvať podstatne menej. Tohoto roku má byť postavená v celom rozsahu Trnava a snáď i ten Pezinok, takisto všetky mimoúrovňové kríženia, ktoré sa budú budovať. Stanica Sv. Jur sa bude modernizovať takým spôsobom, že sa zruší a nahradí zastávkou. S prácami sa tam začne hneď, keď bude úplne dokončený Pezinok.


V PK je uz stanica vlastne komplet zrekonstruovana, uz sa opravuje len stanicna budova. Na ten Sv.Jur som zvedavy, ako to stihnu - lebo musia najprv vylucit z 2 prostrednych kolaji dopravu, tie kolaje medzitym opravia, zacne sa na nich jazdit a az potom sa budu moct stavat aj nastupistia. Ale asi mas pravdu, aj Grinavu postavili celkom rychlo.

JoHnZ napísal:Trnava sa prerábala len nedávno a jej koľajisko bolo vo veľmi dobrom stave, robila sa iba čiastočná rekonsštrukcia TV a spodok sa robil iba pod vybranými koľajami. Nástupištia sa robiť nebudú a v rámci úspory sa zvažuje ponechanie súčasného informačného systému ZPA-PRAGOTRON.

V TT som bol pred tyzdnom, a boli tam uplne nove elektronicke informacne tabule (teda ak tie myslis ako informacny system). Ale skoda, ze sa nespravi este 1 podchod az za mostom, kedze tento jediny existujuci je dost od ruky, vlak vzdy zastavi este kus za nim.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 30. Apr 2006 00:06

Tabule: Tak bude nový systém. Nie je to len o tabuliach, ale tie sú jeho základným vonkajším prejavom ... a tam s tým podchodom je problém s podložím, celá tá nová časť stanice je založená dosť divoko aj sa to tam krátko po dostavbe injektovalo, lebo to sadalo trochu ináč než stavbári mysleli ...

Pezinok: musia sa tam prerobiť niektoré káblové rozvody, takisto sa bude musieť posunúť asi koľajová spojka na Šenkivckom zhlaví o 20m, ktosi totiž čosi nevyrátal tak jak mal a nesedia tam tlaky a musela by byť do odbočky 40 a nie 80 ...

Jur: Netuším, ako to bude prebiehať, ale osobne si myslím, že sa najprv strhnú odbočné koľaje a asanuje sa to tam. Následne sa vylúči párna koľaj, opraví sa to a postaví perón. Potom to isté čaká nepárnu koľaj (alebo sa to môže aj prehodiť párna za nepárnu). Potom sa sériou krátkych výluk jednej / oboch TK zrušia koľajové spojky, zrušia sa návestidla a staničné zabezpečovacie zariadenie, zbuduje sa ZabZar nový - traťový (myslím, že automatické hradlo) a zo stanice bude zastávka. Neviem si totiž pri týchto rozostupoch koľají predstaviť prácu a prístup na priamych koľajách kým na odbočných sa bude premávka hoc i zníženou rýchlosťou.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Jonathan » 30. Apr 2006 07:14

Andrej napísal:V TT som bol pred tyzdnom, a boli tam uplne nove elektronicke informacne tabule (teda ak tie myslis ako informacny system).


Toto potvrdzujem a pridam, ze je spustene aj automaticke hlasenie vlakov. Podla hlasu rovnaky system ako v BA.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Odoslaťod Dialniciar » 30. Apr 2006 12:04

K tomuto mám takú malú poznámku, aby aj JoHnZ videl, že železnice majú vplyv.

Medzi BA a TT prebieha modernizácia železničného koridoru. A skončí sa pravdepodobne v r. 2007 a bude pokračovať ďalej až po ZA, respektíve po KE.

Nachádza sa medzi BA a TT aj diaľnica D1. Tá by potrebovala modernizáciu v podobe rozšírenia na 3+3 pruhy, čo by stálo cca. 10 mld. SKK a táto modernizácia tu neprebehne podľa mňa do r. 2010 na 100%. A nebude sa tu stavať ani žiadna nová RC ako napríklad SC-Sereď. Ani sa nebude investovať 1 mld. SKK na kompletnú výmenu vrchnej časti cesty.

Takže na tomto dôležitom dopravnom ťahu jednoznačne vedie železnica a jej vplyv bude o to väčší, o čo väčšie dopravné problémy budú na cestách medzi BA a TT. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 30. Apr 2006 13:02

Dy: Ono je ale rozdiel, ked MDPaT k niecomu dokope EU a ked sa k niecomu musi dokopat MDPaT samo o sebe ...

Samozrejme som ale rad, ze sa u nas najdu miesta, kde vedie draha nad cestou (a ony sa chvalabohu najdu aj ine miesta, napriklad Horehronie, takisto v okoli Zvolena (okrem spojenia ZV-BB, ktore je typickou ukazkou toho ako sa to da cele pobabrat). Takisto na vychode Slovenska vedu vlaky nad autami v regionalnej preprave.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 02. Okt 2006 12:48

NAJVYŠŠÍ SÚD ZRUŠIL VYVLASTNENIE POZEMKOV OBYVATEĽOM ŠENKVÍC. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5102
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 19. Apr 2007 17:49

inak som docela sklamany, ako pomaly na tejto casti trate prebieha koridorizacia ...

ked si zoberem, ze sa tam papraju uz dobrych 10 rokov a aj teraz tam rychlych chyti medzi TT a BA asi 15-20 minutove meskanie .. tak hruza ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod wazari » 19. Apr 2007 22:27

aquila napísal:inak som docela sklamany, ako pomaly na tejto casti trate prebieha koridorizacia ...

ked si zoberem, ze sa tam papraju uz dobrych 10 rokov a aj teraz tam rychlych chyti medzi TT a BA asi 15-20 minutove meskanie .. tak hruza ...


no, nebezi to superrychlo, ale najprv ZSR vo vlastnej rezii si vyskusali Trnava-Cifer a rozbehlo sa to cez peniaze EU az v dakom 2002
asi pred mesiacom som sa previezol vlakom az do NMnV, este dokoncit hlavne stanice a radost chodit
ani dialnicu by nepostavili asi rychlejsie :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod aquila » 19. Apr 2007 22:53

ako zase uznavam, ze tie zastavky vyzeraju konecne "pouzitelne", a ked to bude hotovsom a bude sa tam ozaj jazdit 160kmh, ak to bude zrejme o niecom inom ;) ale teraz to je fakt zle :(
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod wazari » 20. Apr 2007 11:18

wazari napísal:asi pred mesiacom som sa previezol vlakom az do NMnV, este dokoncit hlavne stanice a radost chodit


siel som z Blavy osobakom, aby som si to vychutnal :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod aquila » 20. Apr 2007 11:28

heh, tak to muselo byt "drsne" ;)

ja som isiel po X rokoch rychlikom z TT a som len "cumel"...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 20. Apr 2007 15:25

aquila napísal:heh, tak to muselo byt "drsne" ;)

ja som isiel po X rokoch rychlikom z TT a som len "cumel"...

Dnes som isiel na tejto trase rychlikom aj osobakom a je to v podstate to iste, v kazdej stanici ziska vlak nejake meskanie.
Celkovo je koridorizacia BA-TT robena pridlho na rozdiel od TT-NM, nehovoriac od optimalizacie casti severnej trasy, pri ktorej nevznikali takmer ziadne meskania :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Andrej » 03. Okt 2007 09:29

Mno, vyzera to tak, ze do konca novembra bude cely usek BA-TT zmodernizovany. Na tratiach sa rypu uz iba v kratuckych usekoch (vlastne iba v zhlaviach) v Raci, Sv.Jure, Senkviciach a pri Bahoni, dokoncuje sa posledna stanica Senkvice a posledna zastavka Sv.Jur :)
Od decembra ma platit novy grafikon, ktory uz rata s podstatne vyssimi rychlostami a teda aj kratsou jazdnou dobou :P
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 03. Okt 2007 10:14

andrej bohuzial to tak nie je uplne pravda :( tie rychlosti nebudu o moc vyssie lebo este chyba zabzar .. resp musi sa spravit ECTS ak sa nemylim.

samozrejme bude rychlejsie oproti terajsim vylukam a meskaniam, kde dokazal rychlik len medzi TT a BA nabrat aj hodinu :roll:

ale oproti casom pred rozrypovanim to paradoxne nebude moc velky rozdiel.. len na to sa uz nikto nepamata, kedze to je skoro 10 rokov :lol:

plus dalsi problem, ZSSK nema zase az tak nejako moc lokomotiv a voznov co by lietali na 160kmh ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 03. Okt 2007 12:13

Nemyslel som rovno 160 km, to si este budeme musiet aspon 1 rocik pockat na zabzar, ale 140 by sa tu uz malo jazdit. Napr. jazda z PK do BA zrychlenym vlakom sa zrychli oproti povodnemu stavu (pred zacatim rekonstrukcie) o 6 minut, osobnym o 8 minut! Nehovoriac o tom, ze od noveho GVD ma ist v spicke Zr alebo Os kazdych 15-20 minut :P
10 rokov prehanas ;) zacalo sa rypat 1999 a väcsie vyluky zacali az niekedy 2002 ;)
140-ku vytiahne aj 362 a tych mame hodne, na takomto kratkom useku nie je velky rozdiel oproti 160 km/h, takze o tom sa mozme bavit, az ked bude koridor kdesi za Puchovom a nie kazdy rychlik bude mat rusen 350 :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 11. Okt 2007 00:01

Andrej: 140 sa jazdiť nemôže, akákoľvek rýchlosť nad 120 na koridore je podmienená prenosom návestí, keďže zábrzdné vzdialenosti medzi predzvesťou a návestidlom sú stavané na 120km/h. ETCS na Slovensku sa pomaly pretavil z projektového štádia na verejnú súťaž (vyhral ako inak ŠIŠMENS - som zvedavý ako budú riešiť to, že z dôvodu neschopnosti ŠIŠMENSu uschopniť SZZ v Pezinku, Trnave a Leopoldove museli byť v Šenkviciach, Rači a Novom Meste nainštalované technológie AŽD ESA22), takže si počkáme tak 2 roky než sa to postaví, 3 roky kým to nejak uschopnia, rok kým to schvália a 2 roky, kým to začne nejako fungovať.

Nehovoriac o tom, že to bude podmienené investíciou cca. 400 tis. Sk do každej mašiny nad 120 km/h (štandardne to býva až 1 mil. SK, v SR možno náklady takto zraziť vďaka existujúcej vybavenosti HKV systémom MIREL VZ1, na ktorý možno ETCS len "doinštalovať")

Mimochodom, 362 je na Slovensku 16 kusov, 1 je po ťažkom požiari, bez výhliadok na ďalšie sprevádzkovanie, jedna už 10 rokov stojí kvôli nejakým majetkovým a byrokratickým dôvodom, takže 14 kusov. K tomu 18 kusov 350, k tomu kvalitu dielne RD Bratislava hlavné (často vďaka správkovému stavu nie sú schopní udržať ani turnusy do čiech a pošlú nám sem 362) tak HKV je naskutku veľa ... s vozňami, najmä rýchlikovými problém nie je, už staré vozne B majú podvozky dimenzované na 140km/h , ČD takto B po koridore preháňa často (a niekedy je tá jazda veľmi zaujímavá, kamarát to nazval vhodne "zapnutím vozoňvého príklepu") k tomu rýchlikové vozne RIC160ZSSK (A/B/W(R,p)eer), vozne Bmee, resp. rekonštruované na Bmeer61 v GOŠE Smeredejvska Palanka a 25 nových vozňov RIC160UIC zo ŽOS Vrútky vytvára celkom solídny základ rýchlikovej flotily pre koridory ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 11. Okt 2007 12:01

jano.z napísal:Andrej: 140 sa jazdiť nemôže, akákoľvek rýchlosť nad 120 na koridore je podmienená prenosom návestí, keďže zábrzdné vzdialenosti medzi predzvesťou a návestidlom sú stavané na 120km/h.

Znamena to, ze vsetky osobne vlaky budu chodit nadalej max. 120? Teda zrychlene vlaky, ktore stoja medzi TT a BA iba v PK sa budu musiet "trepat" 120-kou? Potom ta modernizacia pre 80% ludi neprinesie z hladiska urychlenia dopravy vlastne ziaden uzitok :roll:

jano.z napísal:Mimochodom, 362 je na Slovensku 16 kusov, 1 je po ťažkom požiari, bez výhliadok na ďalšie sprevádzkovanie, jedna už 10 rokov stojí kvôli nejakým majetkovým a byrokratickým dôvodom, takže 14 kusov. K tomu 18 kusov 350...

Hm, ale vraj sa daju rusne 363 a 263 pomerne lahko prestavat na 140 az 160 km/h. Ked sme uz pri tych voznoch, casto by stacila len lepsia udrzba a mensia modernizacia v pripade osobnych voznov na to, aby sa podstatne zvysila kultura a kvalita cestovania :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 11. Okt 2007 13:31

2 andrej: ano, modernizacia (zatial) extra vela neprinesie..

362/362 a 262/3 skor lahko zo 120 na 140kmh (viem ze jeden z nich je :) ale nikdy neviem, ktory je rychlejsi, ci s dvojkou alebo trojkou na konci :) )

vozne co viem musia byt aj brdzene pri 160kmh...

a ked sa nemylim zatial jediny usek kde mozu ist rychlejsie je na koridore BA - kuty, kde mozu ist 140kmh na useku asi 15 km ? ale to by vedel niekto kompetentnejsi skorej ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.