Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod jano.z » 13. Dec 2007 16:04

magnus: nie si sam :)
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 14. Dec 2007 12:31

Tak, BID sa uz snazi o to, aby bola trat 120 (a nielen 120 :)) nosnou tratou pre obce, cez ktore prechadza.

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=21362 ... 1f&id=5280

Znamenalo by to 15-minutovy interval vlakov v spicke, 30 mimo spicky :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod jano.z » 14. Dec 2007 19:17

Andrej: Bude velmi zaujimave sledovat ako sa to bude vyvyjat ... na taku dopravnu obsluznost neni totizto ani dost rusnov, ani dost voznov, ani dost ludi ... a ak tam do toho nejak sikovne nezaintegruju rychliky, tak asi ani dost priepustnosti na trati ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 15. Dec 2007 00:28

hm, ale kde su potom vsetky tie rusne, ludia a vozne v rannej spicke okolo 6, ked chodi vlak istu hodinu kazdych 10-15 minut?

Inac, 15(30)-minutovy interval bude uplne nezavisle od ostatnych vlakovych liniek alebo aj tie budu v nom zahrnute?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod pohodak » 17. Dec 2007 10:43

bude to pekne ak sa to spravi, ale hlavne by si pri planovani BID mali pani uvedomit, kedy je a kedy nie je v okoli BA spicka :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 17. Dec 2007 12:27

pohodak napísal:bude to pekne ak sa to spravi, ale hlavne by si pri planovani BID mali pani uvedomit, kedy je a kedy nie je v okoli BA spicka :roll:

Presne tak. Ak bude spicka do 8.00 rano a do 16.00 poobede tak to podstatne strati svoj vyznam :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod tomas1 » 03. Jan 2008 14:23

jano.z napísal:Andrej: Bude velmi zaujimave sledovat ako sa to bude vyvyjat ... na taku dopravnu obsluznost neni totizto ani dost rusnov, ani dost voznov, ani dost ludi ... a ak tam do toho nejak sikovne nezaintegruju rychliky, tak asi ani dost priepustnosti na trati ...

V tom dokumente je aj zmienka o "pláne B", teda že by boli v trase BA - PK nosné autobusy vlastne tak ako doteraz. Vďaka pseudokorytorizácii to možno aj tak bude. :?
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 11:52

Odoslaťod Andrej » 03. Jan 2008 14:56

Ak by to bolo podla tohto planu, tak je to potom uplne zbytocne robit. Prestalo by chodit tolko vlakov a autobusy nemaju sancu prist za menej ako 20 minut z PK do BA, uz vobec nie v rannej a poobednajsej spicke. Radsej nech su redsie intervaly vlakov, v ziadnom pripade nech nerobia nosnu dopravu pomalymi autobusmi! :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod pohodak » 03. Jan 2008 15:09

btw niekedy cez sviatky otvorili podjazd v senkviciach 8)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 26. Okt 2008 21:20

Zachytil som informaciu, ze ETCS by na useku BA-TT malo byt hotove v decembri tohto roku. V novom GVD sa vsak s nim asi neda ratat, ze? :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod Andrej » 26. Okt 2008 21:23

zle som napisal otazku - v novom GVD sa este neda ratat so 160-kou na tomto useku?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod jano.z » 27. Okt 2008 01:45

Podľa toho, čo som videl je vonkajšia technológia (balízy) ETCS v úseku Trnava - Bratislava Rača už odfinalizovaná. Vzhľadom k použitému ZabZar je možné predpokladať jeho podporu v zariadení už zabudovanú, takže sa ešte musí počkať na dokončenie predpisov a zmeny v niektorých vyhláškach, na ktorých sa zrejme ešte pracuje.

V neposlednom rade musí byť dokončená a odcertifikovaná úprava systému Mirel RS na onboard ukazateľ ETCS (inak by pre veľké vstupné náklady zrejme ešte dlhú dobu nemal kto na koridore 160 jazdiť) ...

No a potom nejaká tá overovačka, počas ktorej to bude blbnúť a ukazovať hovadiny a taak ... takže ak všetko pôjde podľa plánu, v GVD 2009/2010 sa minimálne vlaky IC rozbehnú rýchlosťou až 160km/h v úseku z Nového Mesta nad Váhom až po Bratislavu (teda, niekde 150, tu a tam 140, cez Trnavu bude kilečko, ...) ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 27. Okt 2008 10:56

A do ktorych masin sa Mirel bude instalovat? Okrem 350 bude aj v 162 a 362-kach? Rychliky nebudu chodit 160-kou? Alebo aspon 140?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod Thomas » 27. Okt 2008 11:12

Kdyby se v ZA přepřahalo, třeba by to stačilo i na rychlíky, kolik vlastně máte 350 a 362?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod aquila » 27. Okt 2008 11:55

162 je to jedno, lebo sa nedostane pod 25kV ;)

350 je 18 .. kolko je 362 netusim .. ale malo ich neni .. ale tie idu Vmax 140 .. cize tam to az taky velky narast nebude .. ono ten koridor zacne byt aj tak zaujimavy, az sa to dotiahne aspon po zilinu .. na useku BA - NMV vela minut nenazenu ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Thomas » 27. Okt 2008 12:34

hm, a když odečtu 350, které jezdí k nám ....
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Andrej » 27. Okt 2008 13:02

aquila, ono vraj na 162-kach staci urobit "mensie" upravy na to, aby sa z nich stali 362. A v nich treba zmenit "prevod" a tiez dokazu ist 160. Opravte ma, ak sa mylim.
Tiez som zacul spravy o nakupeni 380 s vmax 200 km/h, avsak to je este daleka buducnost :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod jano.z » 27. Okt 2008 14:23

Ak sa to pánom s HMH v spolupráci s ľuďmi od SIEMENSu podarí, tak to určite bude nainštalované na všetky stroje schopné ísť rýchlosťou vyššou ako 120km/h. Do 120km/h a vzhľadom k nezanedbateľným nákladom je predpoklad, že budú naďalej jazdiť toliko podľa živáku ...

Andrej: Mirel na tých strojoch už nainštalovaný je. Jedná sa len o jeho úpravu a doplnenie tak, aby sa z neho stal plnohodnotný on-board ukazovteľ ETCS.A tie úpravy na zdvojsystémovatenie radu 162 na radu 362 je trošku vyše, každopádne predminulý týždeň bola do OS Vrútky pristavená jedna z Košických 163, pričom vrátiť odtiaľ by sa mala už ako rada 361, poprípade 362.1, podľa toho čo sa pánom inžinierom podarí vymyslieť s Vmax ...

Každopádne je rozdiel v možnosti dosiahnuť a možnosti využiť rýchlosť 160km/h. Napr. v prípade rady 371 ČD je využitie akejkoľvek rýchlosti väčšej než 120km/h viac či menej teoretické ...

Thomas: Ak Boh dá, 350 budú na nadradenej tranzitnej sieti SŽDC už od GVD2009/2010 nahradené strojmi ŠKODA 109E akožto radou 380 ČD a taurusmi ES64-U4-C OBB a PKP Intercity ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 27. Okt 2008 14:35

jano, takze kolko mozeme mat v konecnom dosledku vozidiel s Vmax > 120 km/h? Kolko z nich na 140 a kolko na 160?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod jano.z » 27. Okt 2008 16:43

Zo sucasnych v prvom rade 18 kusov radu 350 (160km/h).

Dalej 16 kusov radu 362 (140km/h - zatial) v zavislosti na tom ci sa v ZOSke podari "znovupostavit" vyhorenu 362.006. 362.010, ktora 12 rokov stala na Vychodnom uz jazdi.

Potom potencialne 30 kusov (presny pocet si uz nepamatam) radu 361, prestavaneho z rusnov 162/163.

No a napokon 10 elektrickych jednotiek (160km/h) a dva viacsystemove elektricke rusne (160-200km/h), na ktore je vyhlasene vyberove konanie a ktorych zhotovitel by mal byt znamy v najblizsich dnoch.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 27. Okt 2008 17:02

:o takze dokopy takmer 80 vozidiel schopnych ist 140 km/h a viac. Takze je zrejme mozne, ze sa vyssia rychlost bude tykat aj obycajnych R? Co sa tyka el. jednotiek, tie maju byt umiestnene do oblasti ZA a KE, ak sa nemylim.

Potom nas informuj, ked bude znamy zhotovitel novych el.rusnov. :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.