Stránka 9 z 11

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2007 15:04
od jano.z
magnus: nie si sam :)

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2007 11:31
od Andrej
Tak, BID sa uz snazi o to, aby bola trat 120 (a nielen 120 :)) nosnou tratou pre obce, cez ktore prechadza.

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=21362 ... 1f&id=5280

Znamenalo by to 15-minutovy interval vlakov v spicke, 30 mimo spicky :)

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2007 18:17
od jano.z
Andrej: Bude velmi zaujimave sledovat ako sa to bude vyvyjat ... na taku dopravnu obsluznost neni totizto ani dost rusnov, ani dost voznov, ani dost ludi ... a ak tam do toho nejak sikovne nezaintegruju rychliky, tak asi ani dost priepustnosti na trati ...

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2007 23:28
od Andrej
hm, ale kde su potom vsetky tie rusne, ludia a vozne v rannej spicke okolo 6, ked chodi vlak istu hodinu kazdych 10-15 minut?

Inac, 15(30)-minutovy interval bude uplne nezavisle od ostatnych vlakovych liniek alebo aj tie budu v nom zahrnute?

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2007 09:43
od pohodak
bude to pekne ak sa to spravi, ale hlavne by si pri planovani BID mali pani uvedomit, kedy je a kedy nie je v okoli BA spicka :roll:

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2007 11:27
od Andrej
pohodak napísal:bude to pekne ak sa to spravi, ale hlavne by si pri planovani BID mali pani uvedomit, kedy je a kedy nie je v okoli BA spicka :roll:

Presne tak. Ak bude spicka do 8.00 rano a do 16.00 poobede tak to podstatne strati svoj vyznam :roll:

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2008 13:23
od tomas1
jano.z napísal:Andrej: Bude velmi zaujimave sledovat ako sa to bude vyvyjat ... na taku dopravnu obsluznost neni totizto ani dost rusnov, ani dost voznov, ani dost ludi ... a ak tam do toho nejak sikovne nezaintegruju rychliky, tak asi ani dost priepustnosti na trati ...

V tom dokumente je aj zmienka o "pláne B", teda že by boli v trase BA - PK nosné autobusy vlastne tak ako doteraz. Vďaka pseudokorytorizácii to možno aj tak bude. :?

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2008 13:56
od Andrej
Ak by to bolo podla tohto planu, tak je to potom uplne zbytocne robit. Prestalo by chodit tolko vlakov a autobusy nemaju sancu prist za menej ako 20 minut z PK do BA, uz vobec nie v rannej a poobednajsej spicke. Radsej nech su redsie intervaly vlakov, v ziadnom pripade nech nerobia nosnu dopravu pomalymi autobusmi! :roll:

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2008 14:09
od pohodak
btw niekedy cez sviatky otvorili podjazd v senkviciach 8)

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2008 20:20
od Andrej
Zachytil som informaciu, ze ETCS by na useku BA-TT malo byt hotove v decembri tohto roku. V novom GVD sa vsak s nim asi neda ratat, ze? :roll:

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2008 20:23
od Andrej
zle som napisal otazku - v novom GVD sa este neda ratat so 160-kou na tomto useku?

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 00:45
od jano.z
Podľa toho, čo som videl je vonkajšia technológia (balízy) ETCS v úseku Trnava - Bratislava Rača už odfinalizovaná. Vzhľadom k použitému ZabZar je možné predpokladať jeho podporu v zariadení už zabudovanú, takže sa ešte musí počkať na dokončenie predpisov a zmeny v niektorých vyhláškach, na ktorých sa zrejme ešte pracuje.

V neposlednom rade musí byť dokončená a odcertifikovaná úprava systému Mirel RS na onboard ukazateľ ETCS (inak by pre veľké vstupné náklady zrejme ešte dlhú dobu nemal kto na koridore 160 jazdiť) ...

No a potom nejaká tá overovačka, počas ktorej to bude blbnúť a ukazovať hovadiny a taak ... takže ak všetko pôjde podľa plánu, v GVD 2009/2010 sa minimálne vlaky IC rozbehnú rýchlosťou až 160km/h v úseku z Nového Mesta nad Váhom až po Bratislavu (teda, niekde 150, tu a tam 140, cez Trnavu bude kilečko, ...) ...

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 09:56
od Andrej
A do ktorych masin sa Mirel bude instalovat? Okrem 350 bude aj v 162 a 362-kach? Rychliky nebudu chodit 160-kou? Alebo aspon 140?

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 10:12
od Thomas
Kdyby se v ZA přepřahalo, třeba by to stačilo i na rychlíky, kolik vlastně máte 350 a 362?

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 10:55
od aquila
162 je to jedno, lebo sa nedostane pod 25kV ;)

350 je 18 .. kolko je 362 netusim .. ale malo ich neni .. ale tie idu Vmax 140 .. cize tam to az taky velky narast nebude .. ono ten koridor zacne byt aj tak zaujimavy, az sa to dotiahne aspon po zilinu .. na useku BA - NMV vela minut nenazenu ..

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 11:34
od Thomas
hm, a když odečtu 350, které jezdí k nám ....

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 12:02
od Andrej
aquila, ono vraj na 162-kach staci urobit "mensie" upravy na to, aby sa z nich stali 362. A v nich treba zmenit "prevod" a tiez dokazu ist 160. Opravte ma, ak sa mylim.
Tiez som zacul spravy o nakupeni 380 s vmax 200 km/h, avsak to je este daleka buducnost :roll:

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 13:23
od jano.z
Ak sa to pánom s HMH v spolupráci s ľuďmi od SIEMENSu podarí, tak to určite bude nainštalované na všetky stroje schopné ísť rýchlosťou vyššou ako 120km/h. Do 120km/h a vzhľadom k nezanedbateľným nákladom je predpoklad, že budú naďalej jazdiť toliko podľa živáku ...

Andrej: Mirel na tých strojoch už nainštalovaný je. Jedná sa len o jeho úpravu a doplnenie tak, aby sa z neho stal plnohodnotný on-board ukazovteľ ETCS.A tie úpravy na zdvojsystémovatenie radu 162 na radu 362 je trošku vyše, každopádne predminulý týždeň bola do OS Vrútky pristavená jedna z Košických 163, pričom vrátiť odtiaľ by sa mala už ako rada 361, poprípade 362.1, podľa toho čo sa pánom inžinierom podarí vymyslieť s Vmax ...

Každopádne je rozdiel v možnosti dosiahnuť a možnosti využiť rýchlosť 160km/h. Napr. v prípade rady 371 ČD je využitie akejkoľvek rýchlosti väčšej než 120km/h viac či menej teoretické ...

Thomas: Ak Boh dá, 350 budú na nadradenej tranzitnej sieti SŽDC už od GVD2009/2010 nahradené strojmi ŠKODA 109E akožto radou 380 ČD a taurusmi ES64-U4-C OBB a PKP Intercity ...

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 13:35
od Andrej
jano, takze kolko mozeme mat v konecnom dosledku vozidiel s Vmax > 120 km/h? Kolko z nich na 140 a kolko na 160?

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 15:43
od jano.z
Zo sucasnych v prvom rade 18 kusov radu 350 (160km/h).

Dalej 16 kusov radu 362 (140km/h - zatial) v zavislosti na tom ci sa v ZOSke podari "znovupostavit" vyhorenu 362.006. 362.010, ktora 12 rokov stala na Vychodnom uz jazdi.

Potom potencialne 30 kusov (presny pocet si uz nepamatam) radu 361, prestavaneho z rusnov 162/163.

No a napokon 10 elektrickych jednotiek (160km/h) a dva viacsystemove elektricke rusne (160-200km/h), na ktore je vyhlasene vyberove konanie a ktorych zhotovitel by mal byt znamy v najblizsich dnoch.

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 16:02
od Andrej
:o takze dokopy takmer 80 vozidiel schopnych ist 140 km/h a viac. Takze je zrejme mozne, ze sa vyssia rychlost bude tykat aj obycajnych R? Co sa tyka el. jednotiek, tie maju byt umiestnene do oblasti ZA a KE, ak sa nemylim.

Potom nas informuj, ked bude znamy zhotovitel novych el.rusnov. :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2019 16:03
od Rojko
Fakt by sa malo uvažovať o rozšírení železničnej trati v tomto území. Myslím trať medzi obcou Báhoň a Bratislava - Vajnory. Už dnes to začína byť potrebné a ak sa tam zastavajú pozemky už bude neskoro.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2019 19:17
od pohodak
z bahona do vajnor ziadna trat nevedie a ze by zrovna dedina velkosti bahona bol nejaky uzol aby sa prave od neho nieco rozsirovalo/stavalo si ozaj nemyslim

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2019 19:47
od Bager3
V UP BA VUC je trat zakreslena z Pezinka do Vajnor

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2019 08:39
od pohodak
v uzemnych planoch je toho zakresleneho teda ozaj hodne :) zeleznica PK-vajnory je nezmysel, okrem toho ze na to nikto nikdy nebude mat peniaze tak ta trat by nevyriesila zhola nic, vajnory su dedina kde nic nie je a ak by sme velmi chceli tak dostat sa tam da cez vychodne...PK okresu by kludne stacilo viac vlakov na nove mesto a nasledne so zastavkou galvaniho a dalej v petrzalke pri auparku...ale problem je, ze koridorizacia trate Raca-TT sice zvysila jej rychlost, ale znizila priepustnost kedze su tam stanice ako svaty jur, grinava a bahon...resp na teraz by hlavne bolo super keby boli dlhsie supravy, lebo momentalne sa medzi TT a BA vo vlakoch ozaj jazdi na indicky styl a ked tam chcu nahnat dalsich ludi tak si to uz vazne neviem predstavit

ps: presunte posledne prispevky odtialto do vhodnejsej temy