ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod johhan » 29. Jún 2005 13:05

Stavba sa nachádza na území dvoch krajov Trenčianskeho a Žilinského. Prechádza okresmi Púchov, Považská Bystrica, Bytča a Žilina.

Účelom stavby je modernizovať železničnú trať č. 120 v úseku Púchov – Žilina na prepravnú rýchlosť 160 km/hod tak, aby boli dosiahnuté parametre AGC a AGTC, pretože predmetný úsek je súčasťou európskeho multimodálneho dopravného koridoru Va.

Modernizovaná trať bude vo veľkej miere využívať už existujúcich koľají. Najväčšie zmeny sú v úseku Púchov – Považská Bystrica, kde sa uvažuje s premostením Nosického kanála a koryta rieky Váh, vybudovaním tunela a premostením Nosickej priehrady. Z dôvodu preložky železničnej trate bude nutné preložiť a vybudovať aj nové zastávky v Nosiciach a Milochove. V úseku Horný Milochov sa uvažuje s tunelom. V oblasti Považskej Teplej je navrhované zrušenie železničnej stanice Považská Teplá a vybudovanie len zastávky. Úpravy trate si vyžadujú preložku cez existujúcu sústavu jazier. V katastrálnom území Vrtižer sa železničná trať bude križovať s diaľnicou D1, návrh preto túto skutočnosť zohľadňuje smerovo aj výškovo. Tak isto sa uvažuje so zrušením zastávky Kotešová. V ostatných úsekoch sa jedná len o smerovú úpravu oblúkov trate, modernizáciu hlavných koľají v staniciach, modernizáciu staníc a zastávok a s tým súvisiacich objektov ako nástupištia, podchody pre cestujúcich a pod.

Variantne je riešený úsek Púchov – Považská Bystrica. Nové vplyvy sa prejavujú iba na úseku Nosice – Milochov, ostatné úseky budú z väčšej časti len rekonštrukciou stávajúcej železničnej trate.

• Variant 1 (červený) – navrhuje sa premostenie Nosického kanála a koryta rieky Váh, vybudovanie dvoch tunelov o celkovej dĺžke 2,36 km, preložky zastávok Nosice a Milochov. Celková trasa sa skráti o 2,909 km. Trasa železnice prechádza na začiatku katastrálneho územia Nosice cez Nosický kanál na ostrov, kde by mala byť vybudovaná nová zastávka, cez koryto rieky Váh a južným okrajom obce Nimnica do tunela a odtiaľ premostením cez vodnú nádrž Nosice do Milochova, kde sa napojí na stavajúcu trať. Nároky na trvalý záber sú 303 015 m2, nie sú špecifikované podľa druhu pozemku. Predpokladané náklady predstavujú 13 472 097 tis. Sk.

• Variant 2 (zelený) – navrhuje sa premostenie Nosického kanála a koryta rieky Váh, vybudovanie dvoch tunelov o celkovej dĺžke 2,45 km, preložky zastávok Nosice a Milochov. Celková trasa sa skráti o 3,11 km. Trasa železnice prechádza nad miestnou časťou Nosice, premostí Nosický kanál, ostrov a koryto rieky Váh, v priestore okraja obce Nimnica medzi dvomi šesťbytovkami a rodinnými domami vchádza do tunela a odtiaľ premostením cez vodnú nádrž Nosice do Milochova, kde sa napojí na stávajúcu trať. Na začiatku obce Nosice by sa vybudovala nová zastávka. Nároky na trvalý záber sú 227 606 m2, nie sú špecifikované podľa druhu pozemku. Odhadované náklady predstavujú 13 535 087 tis. Sk.

• Subvariant modrý prechádza takisto ponad obytnú zástavbu Nosíc v dlhšej trase, ale v obci Nimnica prechádza mimo zastavané územie.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 21:35

Johhan a čo sa plánuje za ZA?

Ja som počul niekde v médiách, že za ZA už sa modernizovať nebude, je to pravda?

Bola by to inak chyba.

Za tvoje info sem inak veľmi pekne ďakujem. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 18:31

Odoslaťod johhan » 01. Júl 2005 01:47

Alexander Velky napísal:Johhan a čo sa plánuje za ZA?

Ja som počul niekde v médiách, že za ZA už sa modernizovať nebude, je to pravda?

Bola by to inak chyba.

Za tvoje info sem inak veľmi pekne ďakujem. :lol:


Ale samozrejme že bude. Len sa hovorí o redukovanej modernizácii. To znamená že sa bude modernizovať na traťovú rýchlosť 120 - 140 km/h. Keby sa malo modernizovať na 160 znamenalo by to že sa budú musieť raziť nové tunely na novej trase až do Kysaku. Odtial by to mohlo isť 140 - 160 až do Č/Tisou
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Hosť » 01. Júl 2005 09:52

johhan napísal:Stavba sa nachádza na území dvoch krajov Trenčianskeho a Žilinského. Prechádza okresmi Púchov, Považská Bystrica, Bytča a Žilina.

Účelom stavby je modernizovať železničnú trať č. 120 v úseku Púchov – Žilina na prepravnú rýchlosť 160 km/hod tak, aby boli dosiahnuté parametre AGC a AGTC, pretože predmetný úsek je súčasťou európskeho multimodálneho dopravného koridoru Va.

Modernizovaná trať bude vo veľkej miere využívať už existujúcich koľají. Najväčšie zmeny sú v úseku Púchov – Považská Bystrica, kde sa uvažuje s premostením Nosického kanála a koryta rieky Váh, vybudovaním tunela a premostením Nosickej priehrady. Z dôvodu preložky železničnej trate bude nutné preložiť a vybudovať aj nové zastávky v Nosiciach a Milochove. V úseku Horný Milochov sa uvažuje s tunelom. V oblasti Považskej Teplej je navrhované zrušenie železničnej stanice Považská Teplá a vybudovanie len zastávky. Úpravy trate si vyžadujú preložku cez existujúcu sústavu jazier. V katastrálnom území Vrtižer sa železničná trať bude križovať s diaľnicou D1, návrh preto túto skutočnosť zohľadňuje smerovo aj výškovo. Tak isto sa uvažuje so zrušením zastávky Kotešová. V ostatných úsekoch sa jedná len o smerovú úpravu oblúkov trate, modernizáciu hlavných koľají v staniciach, modernizáciu staníc a zastávok a s tým súvisiacich objektov ako nástupištia, podchody pre cestujúcich a pod.

Variantne je riešený úsek Púchov – Považská Bystrica. Nové vplyvy sa prejavujú iba na úseku Nosice – Milochov, ostatné úseky budú z väčšej časti len rekonštrukciou stávajúcej železničnej trate.

• Variant 1 (červený) – navrhuje sa premostenie Nosického kanála a koryta rieky Váh, vybudovanie dvoch tunelov o celkovej dĺžke 2,36 km, preložky zastávok Nosice a Milochov. Celková trasa sa skráti o 2,909 km. Trasa železnice prechádza na začiatku katastrálneho územia Nosice cez Nosický kanál na ostrov, kde by mala byť vybudovaná nová zastávka, cez koryto rieky Váh a južným okrajom obce Nimnica do tunela a odtiaľ premostením cez vodnú nádrž Nosice do Milochova, kde sa napojí na stavajúcu trať. Nároky na trvalý záber sú 303 015 m2, nie sú špecifikované podľa druhu pozemku. Predpokladané náklady predstavujú 13 472 097 tis. Sk.

• Variant 2 (zelený) – navrhuje sa premostenie Nosického kanála a koryta rieky Váh, vybudovanie dvoch tunelov o celkovej dĺžke 2,45 km, preložky zastávok Nosice a Milochov. Celková trasa sa skráti o 3,11 km. Trasa železnice prechádza nad miestnou časťou Nosice, premostí Nosický kanál, ostrov a koryto rieky Váh, v priestore okraja obce Nimnica medzi dvomi šesťbytovkami a rodinnými domami vchádza do tunela a odtiaľ premostením cez vodnú nádrž Nosice do Milochova, kde sa napojí na stávajúcu trať. Na začiatku obce Nosice by sa vybudovala nová zastávka. Nároky na trvalý záber sú 227 606 m2, nie sú špecifikované podľa druhu pozemku. Odhadované náklady predstavujú 13 535 087 tis. Sk.

• Subvariant modrý prechádza takisto ponad obytnú zástavbu Nosíc v dlhšej trase, ale v obci Nimnica prechádza mimo zastavané územie.




pokial viem, tak zeleznice sa zasa zacali krutit, ze to bude drahe, tak chcu realizovat iba rekonstrukciu, teda nulty variant. Co je na tom pravdy? V Remingu tiez nikto nic nevie akosi...
Hosť
 

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod johhan » 01. Júl 2005 10:43

Anonymous napísal: pokial viem, tak zeleznice sa zasa zacali krutit, ze to bude drahe, tak chcu realizovat iba rekonstrukciu, teda nulty variant. Co je na tom pravdy? V Remingu tiez nikto nic nevie akosi...


Ono je to tiž otázne či má význam od Púchova robiť takú mohutnú a hlavne nákladnú rekonštrukciu koridoru. Či by nestačila rekonštrukcia na 120 km/h s tým že by sa pre osobnú dopravu nenakúpili súpravy s naklápacími skriňami ktoré majú možnosť prechádzať trate s oblúkmi o 30% rýchlejšie ako obyčajné súpravy. Približná cena jednej súpravy je cca 500 mil SKK... podľa mojich znalostí. Pri obmedzení rekonštrukcie by sa ušetrilo približne 100 mil SKK na kilometer.

Uvidíme ako to dopadne :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod magnus » 01. Júl 2005 11:01

johhan napísal:
Anonymous napísal: pokial viem, tak zeleznice sa zasa zacali krutit, ze to bude drahe, tak chcu realizovat iba rekonstrukciu, teda nulty variant. Co je na tom pravdy? V Remingu tiez nikto nic nevie akosi...


Ono je to tiž otázne či má význam od Púchova robiť takú mohutnú a hlavne nákladnú rekonštrukciu koridoru. Či by nestačila rekonštrukcia na 120 km/h s tým že by sa pre osobnú dopravu nenakúpili súpravy s naklápacími skriňami ktoré majú možnosť prechádzať trate s oblúkmi o 30% rýchlejšie ako obyčajné súpravy. Približná cena jednej súpravy je cca 500 mil SKK... podľa mojich znalostí. Pri obmedzení rekonštrukcie by sa ušetrilo približne 100 mil SKK na kilometer.

Uvidíme ako to dopadne :-)


Ano , toto je taky opatrnicky postoj a tiez jedno z moznych rieseni, ale z dlhodobeho hladiska je nevyhodne. jestvujuci koridor totiz neumozni nasledne zvysovanie tratovej rychlosti, ako je to napriklad pri useku Nove Mesto nad vahom - trencin, kde je predpoklad zvysenia tarovej rychlosti na 200 km/h. Nehovorim uz o blokovani rozvoja uzemia v tej oblasti, vplyvoch na ZP.

Pokial by sa prijal takyto postoj, teda rekonstrukcia v mensom rozsahu, neprinesie to v podstate nic, pretze ked sa nascitavaju taketo useky, tak skratenie cestovneho casu je naozaj iba iluziou. A tych usekov na trase od Puchova po Kysak je teda pozehnane. Skoda, ze ZSr nedrzia tempo s CD. tam sa nerozpakuju a ponali to trochu velkorysejsie. A myslim, ze naúpriek vyssim nakladom je to spravny postoj.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 837
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod random » 01. Júl 2005 12:06

no hej ... ale CD su oproti ZSR riadny obor ... sak maju asi 3-4x dlzku trati ako ZSR
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod Alexander Velky » 01. Júl 2005 16:20

Vyzerá to zatiaľ len na komplexnú modernizáciu len po ZA. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 18:31

Odoslaťod Adaios » 07. Nov 2005 21:38

Alexander Velky napísal:Vyzerá to zatiaľ len na komplexnú modernizáciu len po ZA. :lol:


Tu by som doplnil, ze je takmer iste, ze az bude modernizacia az po ZA, tak sa bude urcite modernizovat aj dalej. Len teraz naraz nie - lebo na to SR uz skutocne nema, tam bude potreba prestavat tunely, presnejsie postavit nove tunely. A to v prostredi, kadial uz pojde dialnica v tuneloch. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod magnus » 08. Nov 2005 09:35

Adoas:
Nemyslim, ze by bol taky problem s koliziou dialnice a zeleznice medzi ZA a RK. Niveleta dialnice je vytiahnuta hodne nad uroven udolia Vahu a nepredpokladam, ze by zeleznica opustila udolie, aj keby tam budovali nove tunely. Cize tieto dva koridory budu viac-menej mimourovnove.
V sucasnosti sa robi podrobny hydrogeologicky prieskum v Nimnici (navrhovany tunel Diel) a zacina sa orientacny inzinierskogeologicky prieskum pre celu trasu Puchov - Zilina. Skusim dodat nejake fotky, ak by bol zaujem z toho uzemia.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 837
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod Adaios » 08. Nov 2005 11:02

magnus napísal:Adoas:
Nemyslim, ze by bol taky problem s koliziou dialnice a zeleznice medzi ZA a RK. Niveleta dialnice je vytiahnuta hodne nad uroven udolia Vahu a nepredpokladam, ze by zeleznica opustila udolie, aj keby tam budovali nove tunely. Cize tieto dva koridory budu viac-menej mimourovnove.
V sucasnosti sa robi podrobny hydrogeologicky prieskum v Nimnici (navrhovany tunel Diel) a zacina sa orientacny inzinierskogeologicky prieskum pre celu trasu Puchov - Zilina. Skusim dodat nejake fotky, ak by bol zaujem z toho uzemia.


To je v poriadku. Nedostatocne som sa vyjadril. :oops: :arrow:

Prostredie za ZA je uz ovela narocnejsie po financnej stranke, preto sa nemodernizuje uz teraz. A len som spomenul, ze uz to je narocne prostredie aj po stranke stavebnej, pretoze uzemie je preplnene.

Tam je teraz zeleznica, cesta, rieka. Pribudne dialnica a k tomu by mala pribudnut este jedna zeleznica (aj ked sa uvazuje ze sa prebuduje povodna - ale to by tam zeleznicna doprava uplne "spadla").

Ako dalsia studia ktora sa pripravuje je vystavba RK, pretoze na useku ZA-RK je potrebne stavat D1 na 3+3, ale nie je na to dost penazi a v buducnosti sa nebude dat prestavat - efektivnejsie je postavit novu RK - ale ta sa tam z priestorovych dovodov uz zrejme neda a preto je nevyhnutne postavit R1 po ZV a zlepsit spojenie R1 a D1 cez R3. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod aquila » 08. Nov 2005 14:00

magnus ;) o fotky samozrejme je zaujem :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod magnus » 08. Nov 2005 16:24

Adoas:
ja dufam, ze ZSR bude investovat a investovat s perpektivou - to znamena ziadne ciastkove riesenia ale riesenia naozaj na urovni dnesnej doby. Snad uz pochopia, ze na povrch sa toho vela nezmesti :-)
Prikladom moze byt snad ten pripravovany tunel v CR (Praha - Beroun), ktory na moje pocudovanie nabera realne kontury, hoci sa uz teraz vie, ze to bude drahy spas. Ale to sa mi paci na CR, ze veci riesia s nadhladom a s urcitou viziou. Neboja sa ist aj do velkych projektov a trosku aj riskovat. Na Slovensku to zatial chyba. Hlavne investori su trosku zaostali. Vyhovarat sa stale na peniaze je podla mna trochu trapne, pretoze je jasne, ze ani v buducnosti na velke investicie stat mat nebude. Uz teraz je rozpredane skoro vsetko, z coho stat este mohol mat aky taky zisk. Ale tomu je koniec, a je teda jedina sanca - sukromni investori. Som zvedavy.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 837
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod Adaios » 08. Nov 2005 16:36

Pripravuje sa navrh PPP aj v zelezniciach pre modernizaciu trate od MI po hranice s UA. A na juznej trati s cielom elektrifikovat a 2 kolaje. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod magnus » 13. Dec 2005 12:52

Vložil som do galérie schému vedenia trate medzi Púchovom a Považskou Bystricou podľa návrhu REMING CONSULT a.s. Súčasná trať je vyznačená čiernou farbou, varianty preložky farebne.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=571

V súčasnosti prebieha hodnotenie vplyvov na ŽP (EIA) a podrobný hydrogeologický a balneologický prieskum pre overenie prípadnej interakcie tunelovej stavby s prírodnými liečivými zdrojmi minerálnej vody v Nimnici kúpeľoch.

A ešte pár obrázkov z onej lokality

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=572
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=573
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=574
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=575
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=576
Naposledy upravil magnus dňa 13. Dec 2005 13:19, celkovo upravené 1 krát.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 837
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod Koksolam » 13. Dec 2005 12:55

magnus napísal:Vložil som do galérie schému vedenia trate medzi Púchovom a Považskou Bystricou podľa návrhu REMING CONSULT a.s. Súčasná trať je vyznačená čiernou farbou, varianty preložky farebne.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=571

V súčasnosti prebieha hodnotenie vplyvov na ŽP (EIA) a podrobný hydrogeologický a balneologický prieskum pre overenie prípadnej interakcie tunelovej stavby s prírodnými liečivými zdrojmi minerálnej vody v Nimnici kúpeľoch.


Nie som specialista na Zeleznice (vzdy som mal z nich 3 :( ) ale najlepsi sa zda byt pre mna ten variant vyznaceny svetlomodrou, nemyslite???
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 02:43

Odoslaťod magnus » 13. Dec 2005 13:21

Koksolam: Z pohladu zeleznice ano, ale su aj ine faktory, ktopre hovoria za ine varianty. napriklad rozsah potrebnych asanacii, vykup pozemkov, kupelne pasmo a dalsie...Je to v stadiu rozhodovania.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 837
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod Lenny » 13. Dec 2005 13:29

Dle mě je nejlepší červená varianta. Tato varianty umožňují výraznějí zvýšit traťovou rychlost na výjezdu ze stanice Půchov a před vjezdem do stanice Povážská Bystrica posunutím oblouku.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Koksolam » 13. Dec 2005 13:32

Ja len dufam, ze vsetko co ste tu spomnuli, vyjde. Je pravda, ziadne polovicne riesenia, nie sme dost bohaty nato, aby sme mohli robit lacne veci :arrow:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 02:43

Odoslaťod Koksolam » 13. Dec 2005 13:35

Lenny napísal:Dle mě je nejlepší červená varianta. Tato varianty umožňují výraznějí zvýšit traťovou rychlost na výjezdu ze stanice Půchov a před vjezdem do stanice Povážská Bystrica posunutím oblouku.


Hm, to mi nenapadlo. je natom nieco pravdy. Ale ako som spomenul, nie som odbornik na zeleznice. Ale podla mna ostava poradie (laicke) svetlomodra, potom ta cervena, predsa len svetlomodra je najkratsi variant a vyzuiva gro starej trate, co sice nemusi byt lacnejsie, ale aspon nebude typicky problem s pozemkamy.
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 02:43

Odoslaťod magnus » 13. Dec 2005 14:08

Koksolam a Lenny: Cervny variant je najlepsi z hladiska zashov do sucasnej sukromnej zastavby. Pri zelenomodrom (bledomodrom - mala to byt tyrkysova) variante by bolo potrebne viac domov zburat a boli by dotknute obce Nimnica aj Nosice. Ale co som pocul, tak pre zeleznicu by bol tento variant najlepsi. Aj z geologickeho hladiska by bol vyhodnejsi (vhodnejsie situovanie portalov tunela Diel z hladiska stability uzemia). Fialovy je uplne nepriechodny pre koliziu s kupelmi a obcou Milochov a pre problemy s tunelom Diel (nizke nadlozie, pritomnost zvodnenych terasovych strkov, v podlozi velka tektonicka linia a vyvery mineralky), z hladiska druheho tunela (Milochov) je vsak z geologickeho hladiska vyhodnejsi (vyssie nadlozie, neprechadza popod jestvujucu zastavbu, lepsie situovanie portalov). Zeleny zas prilis zasahuje do obce Nosice (potreba asanacii domov). Realne vidim variant cerveny (bez vacsich problemov s pozemkami) alebo svetlomodry (tyrkysovy :-)), ak sa dohodnu ZSSR na kompenziaciach s obcami a majitelmi nehnutelnosti.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 837
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod Koksolam » 13. Dec 2005 14:12

magnus napísal:Koksolam a Lenny: Cervny variant je najlepsi z hladiska zashov do sucasnej sukromnej zastavby. Pri zelenomodrom (bledomodrom - mala to byt tyrkysova) variante by bolo potrebne viac domov zburat a boli by dotknute obce Nimnica aj Nosice. Ale co som pocul, tak pre zeleznicu by bol tento variant najlepsi. Aj z geologickeho hladiska by bol vyhodnejsi (vhodnejsie situovanie portalov tunela Diel z hladiska stability uzemia). Fialovy je uplne nepriechodny pre koliziu s kupelmi a obcou Milochov a pre problemy s tunelom Diel (nizke nadlozie, pritomnost zvodnenych terasovych strkov, v podlozi velka tektonicka linia a vyvery mineralky), z hladiska druheho tunela (Milochov) je vsak z geologickeho hladiska vyhodnejsi (vyssie nadlozie, neprechadza popod jestvujucu zastavbu, lepsie situovanie portalov). Zeleny zas prilis zasahuje do obce Nosice (potreba asanacii domov). Realne vidim variant cerveny (bez vacsich problemov s pozemkami) alebo svetlomodry (tyrkysovy :-)), ak sa dohodnu ZSSR na kompenziaciach s obcami a majitelmi nehnutelnosti.


Vdaka Magnus za upozornenie, beriem na vedomie ze tyrkysovy, nie svetlomodry. Uz tri roky som mimo Slovenska a uz zacinam bojovat aj s mekkym i a y. Takze vdaka za pripomenutie tyrkysovej :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 02:43

Odoslaťod random » 13. Dec 2005 14:42

jak na to pozeram tak bolo by tu este jedno riesenie ... tunelove ... bolo by asi najkratsie ale znamenalo by to prestavbu zahlavia stanice PB ... podstate by sa vyrovnal ten obluk a trat by sa nasmerovala rovno do utrob kopca ... tunelom razenym v miernom obluku by sa dostal nad alebo pod obec dolny michov ... odkial by pokracoval eskadov ponad vodnu nadrz rovno do druheho tunela Diel ... a z kopca by vychdzal niekde v mieste cerveneho variantu ... dalsie trasovanie sa uz od cerveneho by velmy nelisilo az by znim uplne splynulo ... no ale to je len moja teza ... tak troch na pobavenie ;)
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod magnus » 13. Dec 2005 15:00

Random: Zavisi od toho, kde by si zapichol tunel Milochov pri vyjazde z PB. Myslim, ze tam je problem so skusobnou leteckych motorov a s vojenskymi objektami. ale pokial by sa zapichol niekde v mieste modreho variantu a napojil sa nejako na cerveny, potom by to slo...Ale ja zas nie som projektant a nevidim do vsetkych suvislosti.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 837
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod aquila » 13. Dec 2005 17:07

nie je to tento usek kde sa planuje ten tunel dokonca az na 200kmh ? inak ked sme pritom, nebolo by dobre stavat tunely uz rovno aspon na 200 kmh ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Ďalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.