Stránka 20 z 22

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2020 16:49
od lostrail
^^
Tymto je povedane, ze nove rozhranie najapacich sustav bude za nadrzou? Nie je to nahodou tak, ze ked sa dokonci tento usek, tak sa to spolu s nadvazujucim prepne cele?

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2020 19:43
od asdf
lostrail: Možné je aj to aj to, na fotkách je posilové vedenie pre 3kV DC (od tej prenosnej meniarne), ale nevidím tam žiadne prepojenia, takže je možné aj to, že sa bude hranica rozhraní posúvať.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2020 22:52
od maher
niekde som čítal, že hranica AC a DC sústavy sa má posunúť za Varín, tj na konci žilinského uzla, ktorý sa má začať stavať teraz

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2020 08:56
od Vlados
Táto časť bude mimo uzla Žilina. Uzol príde na rad spoločne s úsekom Žilina - Čadca.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2020 11:30
od IceFox
Vlados napísal:Táto časť bude mimo uzla Žilina. Uzol príde na rad spoločne s úsekom Žilina - Čadca.

Nie náhodou Žilina - Krásno nad Kysucou?

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2020 17:30
od maher
IceFox napísal:
Vlados napísal:Táto časť bude mimo uzla Žilina. Uzol príde na rad spoločne s úsekom Žilina - Čadca.

Nie náhodou Žilina - Krásno nad Kysucou?

to bolo myslené asi tak, že za Žilinu sa to posunie až keď bude hotový úsek krásno št. hranica (ZA- Krásno je už pripravený)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2020 18:12
od IceFox
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... 2/download
Zmluva na modernizáciu uzla Žilina hovorí niečo iné:
UČS 96 - úpravy infraštruktúry v úseku Žilina - Teplička súvisiace s výstavbou TNS
Žilina
UČS 97 - zmena trakcie na STTS 25kV v úseku Púchov – Žilina
UČS 98 - zmena trakcie na STTS 25kV v úseku Žilina - Krásno nad Kysucou
UČS 99 - zmena trakcie na STTS 25kV v uzle Žilina

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2020 20:09
od aquila
a cize ked sa bude bude robit usek cadca - hranica, tak sa prepne na 25kV az po hranicu ? ako to budu riesit take dvojicky ? ked este funguju :)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2020 10:11
od asdf
aquila: Predajom do Poľska?

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2020 11:31
od IceFox
aquila napísal:a cize ked sa bude bude robit usek cadca - hranica, tak sa prepne na 25kV az po hranicu ? ako to budu riesit take dvojicky ? ked este funguju :)

Imho: Prepínanie úseku CA (mimo) - št. hranica ostane "na starosti" úseku Krásno - Čadca (tak ako sa až teraz bude prepínať ZA - Krásno hoci je už dlho zrekonštruovaný) a na ten si ešte dlho počkáme.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2020 12:12
od Peter_CA
planetstar napísal:s tým že stará pôvodná trať koli Oščadnici by mala ostať pre osobné a nákladné vlaky

Toto je najväčšia blbosť, akú mohli vymyslieť. Stavať päťkilometrový tunel, ktorým by tri štvrtiny vlakov nakoniec nejazdili (vlastne by tam jazdil v priemere jeden pár za dve hodiny), bude mať tak zlé CBA, že to do Bruselu ani nemusia posielať.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2020 15:52
od pa3ck
aquila napísal:a cize ked sa bude bude robit usek cadca - hranica, tak sa prepne na 25kV az po hranicu ? ako to budu riesit take dvojicky ? ked este funguju :)

Dvojičky jazdia stále, ešte majú iba 40 rokov :wink:

Jedno rameno sme Dvojičkám odrezali prepnutím Púchova, tam ich nahradili napríklad 2x363.5 ČD Cargo. Takže si nemyslím, že by to pre nákladnú dopravu na Slovensku znamenalo existenčný problém. A Dvojičky budú mať stále dostatok priestoru na realizáciu, keďže od Vrútok na východ sa v dohľadnej dobe nič prepínať nebude (ostanú Štrba, Slanec či Pusté Pole). A taktiež by som sa nečudoval, ak by časť z nich skončila v Poľsku.

Som zvedavý, či sa dožijem toho, že bude štandardom, že dvojičky budú robiť postrk Vectronom hore Štrbou :D Aldbo nejaký osvietený manažér Carga príde s myšlienkou doplniť do výbavy Dvojičiek transformátory...

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2020 18:51
od asdf
pa3ck: S tranformátormi sa už špekulovalo, rám ho neunesie, takže ak ju meniť na dvojsystémovú, tak by z nej musela najskôr vzniknúť trojička, a to je z ekonomického hľadiska taká hovadina, že je lepšie ich predať do Poľska...

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2020 14:23
od lostrail
^^
Kolko vselijakych hovadin sa tu uz realizovalo napriek tomu, ze slo o ekonomicky mordor? Ked len tak letmo zalovim v pamati, miliony sa povyhadzovali na rozne Moricove pomsty, ktore su viac v dielnach ako na trati, prerabali sa aj 16x na 36x (do tych pchali trafa?), prenajimaju sa plechace od CD, za eurofondy sa kupili nove Ceske pomsty, ktore mozeme aj tak pustit len na regionalne trate, krasne nove jednotky 671 su kratke (na vlozaky by bolo treba zmenit minimalne softver) a push-pully riesia viac-menej len komfort, nie vozbu ako taku.
Stale lepsie, ako drotom do oka, no mackopes v podobe dvojsystemovej dvojicky moze byt blizsie, ako si vsetci myslime.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2020 15:43
od Peter_CA
"krasne nove jednotky 671 su kratke"

Keby sa ich nakúpilo dosť, riešilo by sa to zdvojovaním ako v civilizovanom svete. Ale výstavka musí byť putovná. Možno, keď prídu do Žiliny pantery...

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2020 20:19
od IceFox
Neskúšali pri 671 vkladať vozne? Alebo sa na ten experiment už vybodli?

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2020 20:26
od Peter_CA
V ČD zistili, že by v tom prípade potrebovali dva motorové vozne. Jánošík bude na tom podobne.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2020 12:05
od Tomas PO
magnus napísal:Pridal som zopár obrázkov zo stavby, začiatok tu:
gallery/image_page.php?album_id=53&image_id=45226

Tunel Milochov k dnešnému dňu od VP vyrazené 1518,09 m. Ostáva vyrazit cca 135 m.

gallery/image_page.php?album_id=53&image_id=45227
neslo to skusit popod podjazd?

gallery/image_page.php?album_id=53&image_id=45234
gallery/image_page.php?album_id=53&image_id=45235
otras

pekne kotvenie vedenia
gallery/image_page.php?album_id=53&image_id=45251

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2020 13:31
od asdf
neslo to skusit popod podjazd?

Záplavové územie

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2020 07:03
od EmBe
Estakáda a tunel Diel by mali byť uvedené do prevádzky 17.9.2020.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2020 12:50
od Pacho
otázka, : polovičný profil?. , či obojsmerne?.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2020 14:28
od Vlados
v prvom kroku len jednu koľaj (č. 2)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2020 21:34
od cableguy
tu je to vsetko podrobne popisane, celkom dobry clanok, slavnostne otvaranie novej trate 17.9. 2020 https://www.railpage.net/cesta-vlakom-d ... ychlejsia/?

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2020 21:09
od cableguy

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2020 06:44
od magnus
asdf napísal:neslo to skusit popod podjazd?

Záplavové územie

Povodne tam bol planovany podjazd a podla mna by bol lacnejsi jak tento veletoc. To bude zaujimave najma v zime. neviem, preco zeleznice "optimalizovali" tymto smerom. Je to vysoko nad zaplavovym uzemim.
Pridal som obrazok povodneho navrhu mosta cez kanál v Púchove, cesta mala ísť popod krajný langerov nosník. Teraz tam nie je langer (sú len dva veľké oblúky) a cesta ide ponad.
gallery/image_page.php?album_id=53&image_id=45637