JoHnZ napísal:Dialniciar: Ano, ale to su pomalsie spoje ... o 100-200km/h ... ide o to, ze pre taketo spojenie (Maglev) v Europe (napr. cesta na letisko MHD vacsinou rozhodne nie je nejakou velkou casovou polozkou, vacsina miest ma Metro a podobne, na stredne vzdialenosti sa uz da ekonomicky hoc nie ekologicky lietat) proste pre tie vynalozene naklady nie je ani opodstatnenie ... az vplyvom rastu cien PHM budu musiet vyrazne vzrast ceny leteckych prepravcov (o min cca. 50%) vznikne prostredie v ktorom bude vhodne realizovat taketo projekty. Vtedy sa urcite dockame siete Maglevov aj na starom kontinente.
Transrapis by sa podarilo dosiahnuť vtedy, keď oslabí letecká doprava a cesty budú plné v hlavných mestách, potom nastúpi táto doba:
1. Výstavba tratí na pilieroch a na nich vlaky. A nie ako dnes ako rýchlodráha niekde v meste, ale normálne medzi štátne a kľudne ponad diaľnice alebo vedľa nich. A v mestách sa na ne napojí systém metra a ďalích nosných systémov.
2. Bude prepojená celá Európa. Ale nebude zastávka v každom meste. Aj v SR by to bola napríklad na začiatok jedna trať, potom možno aj dve a nejaká ďalšia spojka. A zastávky by boli max. v 10 mestách na celom Slovensku. Jedna trať: Bratislava, Žilina, Poprad, Košice, Michalovce, druhá trať: Bratislava, Nitra, Zvolen, tretia trať od Maďarska cez Banskú Bystricu na Poľsko.
Náklady sú približne 1,5 mld. SKK na 1 km pre celé Slovensko priemerná cena. Preto to dnes nie je zaujímavé, lebo je extrémne vysoká cena a slabá využiteľnosť pre jednotlivé krajiny. Ale my musíme rozmýšľať globálne a pro-európsky a keď sa spojí celá Európa, tak vznikne naozaj výborný systém a ešte k tomu na princípe magnetu.