Stránka 1 z 1

Technológia zimnej údržby ciest

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 17:32
od Caesar

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2006 19:17
od Adaios
Zakladnym kamenom pre udrzbu ciest je hlavne mat dostatocny pocet roznych strojov, ktore vykonavaju zimnu udrzbu: sypac/tahac s radlicou/pluhom, traktor s radlicou/pluhom, snehova freza. To je zaklad. Potom este treba mat dostatok posypoveho materialu, ako je sol alebo strk.

A az potom sa moze stanovit nejaka technologia.

SR - casto skolabuje cela doprava. Nie je to nic zvlastne ani v "zapadnej" EU alebo v Kanade alebo v USA atd. - ale skor ide o to ze mesta v Kanade maju vysoko premysleny system odvozu snehu, USA zvladaju sneh s pouzitim vysoko vykonnych tahacov ktore prerazia 1-2 m snehu bez problemov + odvoz snehu z miest, zapadna EU ma dostatok kvalitnych strojov ... SR ma problemy vacsie hlavne pre zly technicky stav danych strojov a ich vek a ich nedostatocny pocet. Podobna situacia je v celej V4. Ale to by skor malo znamenat napravu nez prisposobenie.

Ceny:

Priemerna cena 1x sypac+radlica je 10 mil. SKK s moznym servisom atd.

Ked treba pre kazde VUC min. 30x tuto kombinaciu tak je potrebne 2,4 mld. SKK a to sa da pokracovat aj dalej + udrzba dialnic atd.

Takze aj 10 mld. SKK sa da investovat a potom by sa zlepsil stav udrzby ciest v zimnom obdobi o 250% - ale SR na toto nema a ani tak skoro mat nebude a naviac - neznamenalo by to ze by neboli snehove kalamity. Len by boli neskor a skor riesitelne. A o toto ide vyspelym statom sveta. :wink:

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2006 10:26
od Adaios
Zjazdnosť diaľnic (D) a rýchlostných ciest (RC) - NDS, mapa :arrow:

http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=368

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2006 23:06
od Dialniciar
K tomuto doplním odkaz na Fotogalériu údržbovej techniky:

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=28

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2008 23:48
od Dialniciar

Re: Technológia zimnej údržby ciest

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2013 19:05
od Marian55
Zimnú údržbu zabezpečuje aj HomePro.

Re: Technológia zimnej údržby ciest

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2014 05:27
od sabahat
Mozem sa podelit o malu reorganizaciu prave v spomenutom useku. Pri zjazde po novej rampe zo smeru Dubravka/Lamac (pokracovanie starej lamacskej cesty), som rano cca o 7:30 zazil reoganizaciu, ked davali dopravu do laveho pruhu, ked sa dovtedy jazdilo v pravom. Mal som stastie, ze som vliezol do laveho pruhu za autom predo mnou, lebo dole uz bol pravy pruh neprejazdny. Pritom stacilo tak malo ... oba otvorit, zo smeru jazdy uzavriet a dole uzavriet.