Stránka 1 z 1

Mostné piliere, mostovka

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2005 09:05
od db
Na niektorých fotografiách ( (http://www.highways.sk/ ) sú základy pre mostné piliere penetrované asfaltom ( aspom mne sa to zdá - - napr. obrázok Vrt-HP58.jpg ).

Môže my, prosím Vás , niekto odpovedať resp. vysvetliť , aký praktický význam to má ??????

s pozdravom zostáva db

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2005 10:54
od Lenny
Natírá se část, která bude v zemi. Slouží to jako izolace.

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2006 20:47
od Adaios
Lenny napísal:Natírá se část, která bude v zemi. Slouží to jako izolace.


Nie je to skor nejaka asfaltova lepenka :?:

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2007 23:27
od konstrukt
Pomerne všetky betonové povrchy napr: základy pilierov,šachty,priepusty... sa natierajú výlučne penetrákom aby beton aspoň trochu odolával vode, izolovať lepenkou by bolo nesmierne finančne náročné. Lepenkou sa izolujú steny, cez ktoré nesmie prenikať žiadna vlhkosť napr: pivnica v zásype, podchody, hĺbené tunely. napr: aj tunel Lučivna sa bude musieť zvonka celý zaizolovať asfaltovou lepenkou aby vlhkosť nepresakovala a nenarúšala beton.

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 16:29
od Honda
V jednom texte som čítal, že: "Mostné piliere založiť hĺbkovo do stabilného podložia (pod šmykovú plochu)."

Čo je šmyková plocha ? Má to niečo zo zosunom pôdy ?

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 16:36
od konstrukt
Honda napísal:V jednom texte som čítal, že: "Mostné piliere založiť hĺbkovo do stabilného podložia (pod šmykovú plochu)."

Čo je šmyková plocha ? Má to niečo zo zosunom pôdy ?
Záleží v akom texte si to čítal a o čom sa v ňom jednalo, lebo na takto položenú otázku neviem odpovedať.

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 17:08
od wazari
Honda napísal:V jednom texte som čítal, že: "Mostné piliere založiť hĺbkovo do stabilného podložia (pod šmykovú plochu)."

Čo je šmyková plocha ? Má to niečo zo zosunom pôdy ?


no, ak si este zo skoly pamatam, tak pri svahu byvaju smykove plochy

cize ak sa ti svah zruti, tak ta smykova plocha je rozhranie, nad nou ti zemina odide, pod nou zostane

cize ked chces, aby ti piliere zostali, musia byt v tej casti svahu, co sa nezruti

zaroven aj svah spevnuju

daky geotechnik to mozno poda lepsie

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 17:15
od konstrukt
wazari napísal:
Honda napísal:V jednom texte som čítal, že: "Mostné piliere založiť hĺbkovo do stabilného podložia (pod šmykovú plochu)."

Čo je šmyková plocha ? Má to niečo zo zosunom pôdy ?


no, ak si este zo skoly pamatam, tak pri svahu byvaju smykove plochy

cize ak sa ti svah zruti, tak ta smykova plocha je rozhranie, nad nou ti zemina odide, pod nou zostane

cize ked chces, aby ti piliere zostali, musia byt v tej casti svahu, co sa nezruti

zaroven aj svah spevnuju

daky geotechnik to mozno poda lepsie
Piliere, ktoré budú vo svahu sa vŕtajú do väčšej hĺbky, ako piliere na rovnom teréne. Aby sa zamedzilo zosuvom nadložia v okolí pilierov, môže byť svah zabezpečený kotvami, alebo okolo pilierov sa zhotovia trvalé larzenové streny.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 21:18
od Dialniciar
Honda napísal:V jednom texte som čítal, že: "Mostné piliere založiť hĺbkovo do stabilného podložia (pod šmykovú plochu)."

Čo je šmyková plocha ? Má to niečo zo zosunom pôdy ?


Môže to byť aj so zosunom pôdy.

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2007 22:08
od konstrukt
Most pri Važci /aj inde/ je stavaný technologiov zmonolitenia na pevnej skruži. Základy skruže tvorí podperná konštrukcia PIŽMO /pilier železničný mostový/,jedna noha tohto pižma udrží približne 8 ton. Pižmo je stavané popri pilieroch budúceho mosta. Je robené presne na výšku, ktorú dá geodet, jednotlivé nohy pižma sú nastaviteľné pomocou skrutkovici. Na toto pižmo sa primontujú rošty a na rošty sa položia oceľové íčka, dakedy sa používali Peinery, ale tie sú oveľa zložitejšie ako systém PIŽMO. Íčka sa ukladajú na rošty podľa mierky,od stredu roštov sa nameria na jednu stranu 4 x po 1 m, 3 x po 1,10 m a 2 x po 1,20 a to isté sa nameria na opačnej strane rošta, čiže od stredu roštu tá istá miera na pravo a potom na ľavo, aby sa rozložila sila pôsobiaca na ocelové íčka, v strede je vždy najväčšia, preto je tam také zahustenie ocelovými íčkami. Na íčka sa položí podlaha zložená z trégrov,preglejok a obytá doskami, na boky sa položia ramenáty, ktoré majú na sebe preglejku, ktorá je tiež obytá doskami. Keď je táto vaňa budúceho mosta hotová, začína sa z armovaním priečnika, čo je vlastne také srdce celého mosta. Súčastne sa pokladá spodná armatúra na dno vane a bočná armatúra na boky ramenátov. Ked je armatúra položená, naťahajú sa po bokoch sandrikové trubky pre laná,spodok sa zabetonuje. Začnú sa do trubiek natláčať oceľové laná na predopnutie mosta. Na beton sa položia tvz. bedne, ktorá vlastne vytvoria budúci profil mostovky po kompletnom zaliatí. Okrem toho je tu množstvo iných prác, ale na vysvetlenieby bola potrebná odborná exkurzia.Po zhotovení bední sa položí posledná vrchná armatúra 32 roxor. Navaria sa tzv. lezne pre vibračnú latu z krorou sa sťahuje čerství beton do roviny. Po zabetonovaní sa musí mostovka polievať, najlepšie zakryť geotextiliou a nechať beton dozrieť mim 1 mesiac, podľa počasia. Potom sa môže most predopnúť a predpínacie laná zaliať cementovým miekom 400 cement. Po predopnutý sa spustí PIŽMO pomocou skrutkovíc a odšaluje sa spodok a vnútro mosta. Je to jedna etapa, 50 m a takto sa pokračuje až do konca. Neviem či to pochopíte, najlepšie by bola odborná exkurzia. Na pochopenie sú v mojej fotogalérii obrázky tohto systému použitého na Branisku a vo Vtižeri a mnoho iných stavieb aj s popisom.

Re: Mostné piliere, mostovka

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2016 17:17
od ViliKE
Zaujimave video ako sa stavia mostovka . Je nutne mat FB prihlasenie : https://www.facebook.com/Scientifichori ... 808105820/
To by al usetrilo kooopec casu....