Moderátor: Moderátori
Jurislav napísal:Ale Honda, RC je RC aj vtedy, keď je na 1/2 profil.
Jurislav napísal:Ale Honda, RC je RC aj vtedy, keď je na 1/2 profil.
mapman napísal:Ale aj v ČR sú R oficiálne súčasťou dialničnej siete. Len je tam taký problém, a na to sa pozri aj do zákona, že ten aj v ČR aj v SR definuje:
a) diaľnice,
b) cesty,
c) miestne komunikácie,
d) účelové komunikácie.
Vidíš tam nejaké RC? Tie spadajú administratívne pod cesty. Aj keď sú súčasťou diaľničnej siete.
Honda napísal:
Osobne si myslím, že Slovensko je popredu aj čo sa týka rozdelenia cestnej siete, pretože sú jasne oddelené dialnice+rýchlostné cesty (NDS) od ciest I. triedy (SSC) a tieto od ciest II. a III. triedy (VÚC-"kraje"), aj keď hlavným dovodom oddelenia D+R od štátu bol ten, aby mohlo fungovať PPP bez toho že by sa rátalo do štátneho dlhu až by sa muselo platiť aj tieňové mýto a zároveň aby si NDS ako firma a nie štátna organizácia mohla brať úvery bez štátnej záruky teda znovu to ide mimo štátny dlh.
mapman napísal:V ČR funguje systém, že o dialnice a cesty prvej triedy (teda aj R) sa ohľadne investícií do výstavby stará ŘSD ČR, cesty II.triedy patria pod kraje, miestne komunikácie si financujú obce. Praha je trochu vynímka, tá si platí svoje mestské rýchlostné cesty sama.
Čo sa týka údržby tak každá D má svoje vlastné SSÚD (strediská správy a údržby diaľnice) a o R sa starajú regionálne SÚS spolu s ďalšími cestami. U R tvorí výnimku R35 v okolí Olomouce, tá má vlastné SSÚRS v Kocourovci, je to dané historickým vývojom, R35 tu mala byť povodne D...
Milos napísal:mapman napísal:Ale aj v ČR sú R oficiálne súčasťou dialničnej siete. Len je tam taký problém, a na to sa pozri aj do zákona, že ten aj v ČR aj v SR definuje:
a) diaľnice,
b) cesty,
c) miestne komunikácie,
d) účelové komunikácie.
Vidíš tam nejaké RC? Tie spadajú administratívne pod cesty. Aj keď sú súčasťou diaľničnej siete.
V tom prípade by bolo potrebné ten zákon novelizovat
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.