Podla hovorcu Generalneho riaditelstva pre statne cesty a dialnice (obdoba nasej NDS) planuju Poliaci dokoncit S1 Bielsko Biala - Krakow do roku 2032
https://www.money.pl/gospodarka/to-moze ... 3808a.htmlPo dostavani Visnoveho, D3 na Kysuciach, Wegierskej Gorki a spominanej S1 bude z Banskej Bystrice do Krakowa najrychlejsia cesta cez Zilinu
. S vynimkou Sturca a Turca same dialnice po celej trase. Polsko rychlo ekonomicky napreduje, analytici odhaduju, ze do 10 rokov predbehne aj Cesko v HDP na obyvatela, navyse Polsko je vacsie ako Cesko, Madarsko a Slovensko dokopy. Z tohto pohladu by Bystrici viac pomohol tunel popod Sturec smerom na Zilinu ako tunel popod Donovaly smerom na Ruzomberok, lebo napoji obidve krajske meste Krakow (Malopolsky kraj resp. vojvodstvo) aj Katowice (Sliezky kraj resp. vojvodstvo). Tunel pod Sturcom by umoznil aj najrychlejsie dopravne spojenie medzi dvoma krajskymi stredoslovenskymi mestami. Zilina je pre Bansku Bystricu najblizsim krajskym mestom (vzdusnou ciarou). Okrem toho Zilina a Banska Bystrica su vzdusnou ciarou najblizsie krajske mesta na Slovensku, ktore nie su priamo spojene dialnicou. Dialnicnym spojenim Ziliny a Banskej Bystrice by sa kopiroval pozitivny priklad priameho zeleznicneho spojenia medzi tymito mestami s taktovou rychlikovou dopravou. Urcite to nebude najblizsich 20 rokov a urcite to bude drahe (nas najdlhsi zeleznicny tunel na Slovensku je prave pod Sturcom), ale zrejme by to boli rozumnejsie vynalozene peniaze ako pripadny tunel pod Donovalmi. Tu je mapa variantov spred 20 rokov - uplne prva mapa v sekcii Mapy a Nacrty:
https://www.dialnice.info/gallery/image ... image_id=6 . Za 20 rokov sme sa nikam nepohli.