Chorvatsko - Croatia

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Stevqo » 21. Jan 2008 18:46

Tomu sa hovori cestovny ruch v spojenie s cestnou infrastrukturou ;).
Stevqo
diskutujúci
 
Príspevky: 144
Obrázky: 76
Založený: 27. Aug 2006 20:19

Odoslaťod Dialniciar » 25. Jan 2008 09:40

Minulý rok Chorvátsko otvorilo úsek dlhý 37 km na A1 Zagreb-Split-Dubrovnik, Dugopolje-Šestanovac, o tom sa tu už písalo. Ja len doplním, že stavebné náklady boli vo výške 1,6 mld. HRK bez DPH. Na úseku sa nachádzajú viaceré zaujímavé objekty ako napríklad most nad riekou Cetina dlhý 140 m, široký 28 m a vysoký 100 m. Objektov na úseku je spolu 13. Priemerné náklady pri 1HRK = 5SKK sú tak na 216 mil. SKK na 1 km, úsek je na plný profil. :idea: Za úsek sa platí mýto (jeden prejazd) 15 HRK pre osobné auto do 3,5t.

Okrem toho sa na dostabu tunelov Sv. rok a Mala Kapela uvoľnilo v r. 2007 350 mil. HRK na Malu Kapelu a 400 mil. HRK na Sv. Rok. Vláda by chcela mať tunely prejazdné na plný profil do letnej sezóny 2008, čo je doslova šibeničný termín, ktorý sa zrejme z časových dôvodov nepodarí splniť, i keď práce pokračujú aj v týchto dňoch.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jan 2008 18:32

Chorvátska vláda je nespokojná s doterajším postupom výstavby A1 Zagreb-Dubrovnik a označila dostavbu chýbajúcich úsekov za prvoradú prioritu. Opozičné strany súhlasia a dali garanciu kontinuity pri pokračovaní výstavby AKÝMKOĽVEK spôsobom.

Chorvátsko si objednalo u renomovanej agentúry MMD komplexnú správu k možnému financovaniu a výstavby chýbajúcich úsekov medzi Splitom a Dubrovnikom.

Chorvátska vláda ďalej vyhlásila, že je nezodpovedné stavať diaľnice tempom rokmi 2006 a 2007, pretože takto by sa diaľnica A1 budovala ešte 15 rokov. "Buďto stúpnu vládne výdavky priamo alebo budeme musieť pristúpiť k PPP, ideálne cez novú súkromnú diaľničnú spoločnosť", vyhlásil minister mora, cestovného ruchu a dopravy. "Systém sa osvedčil na Istrii, ale aj v okolí hlavného mesta", doplnil ho tajomník pre sekciu dopravy a tiež doplnil: "je oveľa výhodnejšie pre krajinu, ak aj bude diaľnica 40 rokov v súkromných rukách a bude na nej niekto zarábať, než by diaľnica nemala stáť vôbec".

Chorvátsko považuje dostavanie A1 za maximálnu prioritu pri prepájaní regiónov ako aj za posilnenie dopravnej infraštruktúry s ťažko dostupnou župou Dubrovnik.

Vláda v Chorvátsku momentálne na A1 investuje značné financie na dostavbu oboch tunelových rúr tunelov Mala Kapela a Sv. Rok, práce pokračujú na dostavbe štyroch odpočívadiel a dvoch čerpacích staníc pohonných látok, na zvyšovaní anti-air zábran, na spevňovaní zárezov a tiež sa vyčlenili financie na zaistenie pozemkov pod chýbajúce úseky A1, ktoré sa majetkovo v r. 2008 úplne vyrovnajú.

Chorvátsko chce mať A1 dostavanú po mesto Dubrovnik, vrátane jeho obchvatu, najneskôr v r. 2015 a následne po hranice s Čiernou Horou v r. 2020. K tomuto bodu existujú vyhlásenia na podporu tejto novej krajiny po odtrhnutí od Srbska. "Je morálna povinnosť Č. Hore pomôcť, pretože diaľničné prepojenie od Srbska sa skoro očakávať nedá", doplnil regionálny predseda župy Dubrovnik.

V Chorvátsku momentálne prebieha druhý najväčší infraštrukturálny projekt (po diaľniciach najväčší), ktorý spolufinancuje EÚ, EIB ako aj ďalšie banky a vláda v hodnote 1,4 mld. EUR, prebieha II. etapa. Projekt je zameraný na výstavbu kanalizačnej siete, ČOV, vodovodov a ďalšiu ekologickú infraštruktúru. Projekt pred mesiacom podporila finančne aj holandská vláda: dala 54 mil. EUR na vypracovanie projektových dokumentácií. Projekt má meno Jadran.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Jadranska Magistrala

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jan 2008 18:43

Chorvátska vláda plánuje v r. 2008 opraviť 91 km Jadranskej Magistraly, tendre už sú rozbehnuté. Opravy prebehnú formou cyklickej obmeny AB krytu na najpotrebnejších úsekoch. V súčasnosti je 142 km v nevyhovujúcom stave (nerovnosti, odlomené krajnice, len málo vyjazdených koľají).

V r. 2008 sa tiež vyčlenila suma 87 mil. HRK na menšie opravy vozovky na Jadranskej Magistrale (výrezy min. 1mX1m špeciálnou technológiou, čím sa zamedzí tvoreniu výtlkou a opätovných nerovností).

V tomto r. sa tiež na celkovo 67 km Jadranskej Magistraly obnoví zvislé dopravné značenie a zvodidlá, ktoré na mnohých miestach už technicky nevyhovujú (pre svoj vek a vplyvom mora značne korodujú).

Okrem toho by sa mali uvoľniť financie vo výške 24 mil. HRK na zaistenie niektorých zosúvajúcich sa svahov, čo znamená obnovu sietí, doplnenie závaží, rezanie niektorých skál a čistenie a odvoz kameňa skál zo záchytných korýt.

Vláda minulý rok naplánovala rozsiahle investície do opráv a modernizácie tejto strategickej cesty, ktorú ešte Rimania postavili, avšak plán sa nedarí plniť. Buď pre nevhodnosť počasia alebo kvôli dlhej turistickej sezóne a následne kvôli nedostatku zostávajúcich finačných zdrojov na tieto aktivity.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Feb 2008 23:07

Už uvedením tunela Sv. Rok do prevádzky bola jeho druhá rúra sčasti dokončená:

- tunel bol prerazený

V súčasnosti sa pokladá vozovka, bola objednaná technológia, ventilácia a vláda skutočne chce tunel uviesť do prevádzky začiatkom letnej sezóny 2008, podobne aj druhý tubus tunela Mala Kapela. :P

Tak dúfajme, že sa to podarí. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2008 00:51

Inak ani Chorvátsku sa nedarí plniť si niektoré ciele, ktoré si dáva:

- A1 Zagreb-Dubrovnik mala byť hotová podľa plánov z r. 2002, kedy sa o predĺžení rozhodlo v r. 2008, to je nereálne a už sa hovorí o r. 2015-2020
- obchvat Zagrebu mal byť v r. 2007 začaté práce na rozšírení na 4+4 pruhy, začne sa v r. 2009-2012
- diaľnica na Osijek mala byť v r. 2009 ukončená, termín sa posunul na r. 2013
- diaľnice na Istrii mali byť v r. 2008 na plný profil, dodnes nie sú, plánuje sa to ukončiť v r. 2012

Ale kiež by sa u nás stavalo ako tam ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Feb 2008 22:51

Chorvátska diaľnica A5

Jej plánovaná dĺžka je 88,6 km. Začína na maďarsko-chorvátskych hraniciach a končí na chorvátsko-bosniansko-srbských hraniciach. Nachádzať sa na nej bude 7 MÚK, z toho jedna bude diaľničná s diaľnicou A3 (Zagreb-hranice so Srbskom).

Diaľnica je rozdelená na 5 úsekov:

- hranice s Maďarskom-Beli Manastir o dĺžke 5 km (prípravné práce)
- Beli Manastir-Osijek o dĺžke 24,5 km (prípravné práce)
- Osijek-Dakovo o dĺžke 32,5 km (vo výstavbe)
- Dakovo-Sredanci o dĺžke 23 km (v prevádzke)
- Sredanci-hranica s Bosnou a Hercegovinou o dĺžke 3,6 km (vo výstavbe)

Diaľnica sa stavia na plný profil. Bude to jediné napojenie významného župného mesta Osijek na diaľničnú sieť Chorvátska. V súčasnosti je v prevádzke 27% diaľnice, do konca r. 2009 sa otvorí ďalších 38%.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Stevqo » 03. Mar 2008 14:06

Dialniciar napísal:Chorvátska diaľnica A5

Jej plánovaná dĺžka je 88,6 km. Začína na maďarsko-chorvátskych hraniciach a končí na chorvátsko-bosniansko-srbských hraniciach. Nachádzať sa na nej bude 7 MÚK, z toho jedna bude diaľničná s diaľnicou A3 (Zagreb-hranice so Srbskom).

Diaľnica je rozdelená na 5 úsekov:

- hranice s Maďarskom-Beli Manastir o dĺžke 5 km (prípravné práce)
- Beli Manastir-Osijek o dĺžke 24,5 km (prípravné práce)
- Osijek-Dakovo o dĺžke 32,5 km (vo výstavbe)
- Dakovo-Sredanci o dĺžke 23 km (v prevádzke)
- Sredanci-hranica s Bosnou a Hercegovinou o dĺžke 3,6 km (vo výstavbe)

Diaľnica sa stavia na plný profil. Bude to jediné napojenie významného župného mesta Osijek na diaľničnú sieť Chorvátska. V súčasnosti je v prevádzke 27% diaľnice, do konca r. 2009 sa otvorí ďalších 38%.

Takto sa ma staviat ;).
Stevqo
diskutujúci
 
Príspevky: 144
Obrázky: 76
Založený: 27. Aug 2006 20:19

Odoslaťod Peter Olejár » 22. Apr 2008 19:27

Tunel Sveti Ilija cez pohorie Biokovo

Aktualne spravy: http://www.hac.hr/index.php?task=inf

.. nerozumiem tomu dost dobre .. neviem ci je prerazenych 103m alebo zostava prerazit 103m :roll:
.. dlzka tunela je 4,1 km :o
.. najdolezitejsi dialnicny objekt v danej oblasti
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod pohodak » 22. Apr 2008 22:02

103m je prerazenych...a myslim ze to nieje dialnicny tunel, ale tunel na spojnici pobrezia s A1
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod rl » 02. Jún 2008 16:26

pohodak napísal:103m je prerazenych...a myslim ze to nieje dialnicny tunel, ale tunel na spojnici pobrezia s A1

Tunel Sveti Ilija je najveći objekt na spojnoj cesti od autoceste A1 kod čvora Zagvozd do D8 (Jadranska magistrala)

Tunel Sv. Ilija je najväčší objekt na spájacej ceste (=privádzač) od diaľnice A1 z výjazdu ZAGVOZD ku štátnej ceste 8 (D8=državna cesta 8= Jadranská magistrála)
rl
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Obrázky: 20
Založený: 29. Máj 2007 17:28

Odoslaťod kabaka » 11. Jún 2008 10:39

Kde nájdem najaktuálnejšie info o pohonných hmotách a diaľničných poplatkoch? Mimo chorvátskych webstránok.
kabaka
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 11. Jún 2008 10:29

Odoslaťod expwy » 11. Jún 2008 10:57

30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod patriot » 11. Jún 2008 14:37

HR sa mi paci, lebo sa stale stavaju dialnice, cesty, zeleznice a rastie aj devlopersky trh (pozemne stavby) :idea:
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod johhan » 20. Jún 2008 11:18

No všetko je to pekné ... až na to že Chorvátsko bude musieť vyhlásiť štátny bankrot ak sa im nepodarí to nejako urovnať s bankami .. ich dlh je už 100% HDP
.
Dostali čas do konca roka
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 20. Jún 2008 11:52

len aby tie nase PPP projekty nedopadli podobne .. lebo oni mali za 10 miliard euro 400 km , my budeme mat 150 km ... aj ked nase stigro je, ze mame len 30% zadlzenie ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Stevqo » 30. Jún 2008 18:06

aquila napísal:len aby tie nase PPP projekty nedopadli podobne .. lebo oni mali za 10 miliard euro 400 km , my budeme mat 150 km ... aj ked nase stigro je, ze mame len 30% zadlzenie ..

hej, ale sakra rozdiel postavit za rovnaku cenu 150km a 400km a nech mi nikto netvrdi, ze je to tym, ze oni zadavali zakazky niekedy v r.2001, lebo rozdiel 7 rokov nemoze znamenat narast o 15 mil. EUR na km.
Stevqo
diskutujúci
 
Príspevky: 144
Obrázky: 76
Založený: 27. Aug 2006 20:19

Odoslaťod patriot » 02. Júl 2008 12:36

johhan napísal:No všetko je to pekné ... až na to že Chorvátsko bude musieť vyhlásiť štátny bankrot ak sa im nepodarí to nejako urovnať s bankami .. ich dlh je už 100% HDP
.
Dostali čas do konca roka


nie vsetko je tak ako to napisu niekde v novinach

par faktov: chorvatsko malo v 1991-1995 vojnu, ta po ukonceni realne HDP znizila a v 1996 bol pomer dlhu voci HDP vyse 45%; chorvatska vlada realizovala cez PPP hlavne budovanie kanalizacnej siete a obnovu znicenych apartmanov a hotelov s tym, ze ekologicke objekty odkupi samosprava a do objektov turistickeho ruchu vstupia sukromne spolocnosti vratane zahranicnych; samospravy v 1999-2004 vytvorili obrovske dlhy (riesili problemy s inzinierskami sietami, cestami a verejnou dopravou) a neboli schopne si kanalizaciu ani spravovat a nie ju este odkupovat a sukromne spolocnosti skor realizovali novu vystavbu co sa tyka hotelov; chorvatska vlada navyse v 1999-2004 realizovala PPP na dialniciach a mostoch akurat tu su vysledky ine: A1 si na seba zaraba coho dokazom je ze si sama zaraba na dostavbu dvoch tunelovych rur a neustale sa A1 zlepsuje, ostatne dialnice nevlastni stat ale sukromne dialnice spolocnosti, akurat na Bina Istra je stat garantom 460 mil. eur uveru

krajina po vojne dosahuje vysoke zadlzenie vsade na svete a je skor uspechom ze maju chorvati doriesenych mnozstvo veci, mimochodom maju zvysene naklady na obsluhovanie dochodkovej reformy, na socialne opatrenia pre vojenskych veteranov a v neposlednom rade na financovanie stratovych statnych firiem ako lodenice

chorvatsko keby sprivatizovalo len svoje podiely v spolocnosti INA vratane rafinerii v Rijeke a dalsie dalekovody tak ziska 4-7 mld. eur, obdobne su rezervy pri namornej doprave, mimo toho maju znacne devizove rezervy a navyse nemaju 100% statny dlh, ale statny dlh tvori nejakych 90% HDP, netvrdim ze to je malo, ... ale taketo a este vyssie cisla maju aj taliani, greci, japonci a vyse 70% maju aj francuzi, nemci, belgicania ...
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod patriot » 02. Júl 2008 12:45

aby sme boli v obraze, tak do konca r. 2010 Chorvatsko otvori dalsie useky dialnic: v r. 2009 obidve druhe tunelove rury Mala Kapela a Sv. Rok, v r. 2009-2010 2 useky v celkovej dlzke 60 km po Ploce, cim sa po Makarsku bude dat dostat suvisle po dialnici A1 ... tu sa vystavba znacne skomplikuje a pre drahu vystavbu sa asi tak skoro nebude pokracovat, ale pred Dubrovnikom uz stoji novy most ktory skratil cestovanie po Jadr. magistrale o 35 minut a cesta od A1 po Dubrovnik sa z casu 3h v r. 2005 skrati v r. 2010 na max. 1,5h

v r. 2009 sa zaroven otvori vyse 32 km usek, ktorym sa napoji na dialnicnu siet velke zupne mesto Osijek blizko hranic so Srbskom

v r. 2007 sa dalo na vystavbu, udrzbu a opravy ciest v krajine vyse 6,3 mld kun ... to je viac ako dala spolu nasa NDS a SSC dohromady
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod B; » 02. Júl 2008 12:47

Par postrehov z 13.6./27.6
Usek Macelj - Krapina este nie je uplne cely na plny profil, su tam ciastocne iba jedno rurove tunely.
Zjazd (smer SI) je jedna katastrofa a hanba, rozbita cesta na urovni zadneho vchodu do JRD, pekna vstupna brana do EU.
Napriek nedokonceniu vyberaju za prejazd Macelj-Zahreb veselych 39 HRK.

Pri tuneloch Mala Kapela + Sveti Rok su tabule so smilom zamraceny 2008, usmiaty 2009, ze budu sprejazdnene obe rury.

Negativum cesty Zagreb-Split bola na mnohych usekoch (60-70%) PDZ obmedzena rychlost na 100/80 kmh s odovodnenim ze prsi, napriek tomu, ze min 150 km pred Splitom uz bola sucha cesta.
Moj tip:
PDZ nastavili este v zime a nestacili si vsimnut, ze uz zacina sezona...
Domaci soferi obmedzenia un block ignorovali.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod patriot » 07. Sep 2008 11:36

Na diaľnici A1 Zagreb-Split havaroval slovenský autobus. Z doposiaľ nezistených príčin vo veľkej rýchlosti zišiel z vozovky, prerazil zvodidlá a narazil priamo na mostný pilier. Následky sú tragické. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10825
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod haluska » 07. Sep 2008 15:59

Tragedia :cry: uz je to 15 obeti.
Obrázok používateľa
haluska
diskutujúci
 
Príspevky: 82
Založený: 17. Apr 2007 15:03
Bydlisko: vychodne a stredne slovensko

zial

Odoslaťod kaviarista » 08. Sep 2008 17:05

pri nehode tragicky zahynula aj moja svokra

rad by som jej vzdal hold aj na tomto portali

dobracka az do spiku kosti. nezasluzila si takuto smrt

R.I.P :cry:
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod fh » 08. Sep 2008 17:59

kaviarista a všetci, ktorých sa to týka, úprimnú sústrasť, nikto vám týchto ľudí nenahradí :cry:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Thomas » 08. Sep 2008 18:33

upřímnou soustrast

fh vítej zpět
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.