Stránka 4 z 96

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2006 13:49
od Dialniciar
Nevedko napísal:
Dialniciar napísal:Komplexná správa hodnotiaca diaľničnú výstavbu v Maďarsku znovu poukazuje na fakt, že investície na výstavbu diaľnic výrazne zaťažujú štátny rozpočet a negatívne sa tiež správa vyjadruje k zbytočnému odkúpeniu diaľnice M5, pretože nenastalo očakávané zvýšenie prepravy na tomto úseku.

Správa je vysoko kritická k enormným deficitom štátneho rozpočtu, ktorý ani zďaleka nie je zaťažený len investíciami do výstavby diaľničnej siete a teda priamo túto výstavbu ohrozuje. (to súvisí so znížením dôveryhodnosti pri platbách načas).

Okrem toho sa poukazuje na fakt, že väčšina ciest na medzinárodných ťahoch v rámci EÚ je v zlom technickom stave.


Nechcem posobit mentorsky, ale mne k uplnosti chyba informacia, kto, kedy a na koho objednavku spravu vypracoval.


www.businessinfo.cz - správa k Maďarsku, následné odkazy na maďarské a európske inštitúcie :wink:

Stavebníctvo a cestná doprava v Maďarsku za rok 2005

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2006 12:28
od Dialniciar
Stavebníctvo:

Stavební výroba po nižších růstech v letech 2003 a 2004 (2, resp. 5,8%) zaznamenala v roce 2005 16,6% růst. Největší pododvětví stavebního průmyslu – stavby z hotových konstrukcí a ostatní stavby – dosáhlo v roce 2005 růstu o 23,2%. Z ostatních staveb podpořila růst zejména výstavba dálnic. Počet dokončených staveb se v roce 2005 snížil oproti předchozímu období o 0,2%.

V největším měřítku vzrostla stavební výroba ve středním Maďarsku a severní nížinné části Maďarska, kde tamní firmy zvýšily stavební výrobu o 19,8, resp. 16,4%. Počet nově uzavřených smluv ve stavebnictví byl v roce 2005 o 5,9% nižší než v předchozím roce, avšak z toho počet smluv na stavbu budov vzrostl o 25,2%, přičemž pokles počet nových zakázek na ostatní stavby o 29%, což bylo částečně způsobeno tím, že v roce 2004 byla podepsána mimořádný objem smluv na obnovu silniční sítě a srovnávací základna byla tak vysoká.

Za 1-4/2006 vzrostla stavební výroba o 3,7% oproti srovnatelnému období minulého roku, především zrychlením staveb dálnic.

V prvním pololetí 2006 celkově stavební výroba poklesla o 1,7% oproti srovnatelnému období minulého roku. Pokles v sektoru stavebnictví jde na vrub poklesu stavby nových dálnic a rychlostních silnic.

Doprava:

Silniční síť a výstavba dálnic

Celkovou silniční síť v Maďarsku tvoří okolo 170 tisíc kilometrů silnic všech typů. Z nich necelých 20% patří do vlastnictví státu a ostatní samosprávám. Státní silniční síť však přenáší kolem 70% celkového silničního dopravního zatížení. Současnou síť rychlostních silničních komunikací tvořilo v říjnu 2005 574 km dálnic a 181,5 km rychlostních silnic nebo dálničních úseků takto provozovaných. Do roku 2007 by se podle stávajících plánů a rozestavěnosti měla síť dálnic a rychlostních silnic rozšířit o dalších 546 km. Masivní investování maďarské vlády do rozvoje silniční infrastruktury, které je jedním z hlavních motorů rozvoje stavebního průmyslu v posledních letech však značně zatěžuje státní rozpočet a je jednou z příčin nepříznivého vývoje jeho schodku. Tlak Evropské komise na maďarskou vládu ohledně plnění konvergenčního programu a z toho vyplývající potřeba reforem může vést ke zpomalení plánovaného tempa výstavby dálnic Vláda proto hledá způsoby, jak alternativně zajistit financování dálnic, aby ambiciózní plány mohly být dodrženy. Byla vytvořena státní a.s.ÁAK Rt. (Řízení a stavba dálnic), která si má brát úvěry na stavbu dálnic. ÁAK provozuje dálnice a stát jí platí roční poplatky. Vláda počítala, že tímto způsobem nebude muset být kolem 600 mld. HUF v létech 2005, 2006 a 2007 zahrnováno do státního rozpočtu, což podle ní umožňují i pravidla EU. ÁAK je totiž považována podle těchto pravidel za soukromou společnost, neboť od státu pochází méně než polovina jejich příjmů. Stávající státní a.s. Nemzeti Autopálya Rt. (Národní dálnice a.s.) založená již dříve pro řízení výstavby dálniční sítě předala stavbu dálnic právě ÁAK Rt. a bude pokračovat ve vyhlašování tendrů jako její agent. Dle stanoviska Eurostatu ze září 2005 však náklady na stavbu dálnic je nutné do státního rozpočtu započítat, což výraznou měnou přispělo k následné revizi rozpočtového schodku z 3,6% na 6,1% HDP, na čemž se dálnice podílejí 1,9%.

Vláda i přes aktivní účast státu při zabezpečování finančních prostředků nadále spoléhá při výstavbě dálnic v Maďarsku na projekty PPP (Public Private Partnership). V roce 2005 tak započala stavba 218 km dálnic. Státní pokladna by se měla na financování jejich výstavby podílet 45 mld. HUF, z unijních zdrojů by mělo přijít 21,3 mld.HUF a soukromý kapitál, formou PPP, by se měl finančně podílet sumou ve výši 200-250 mld.HUF.

Na dálnicích se platí za dálniční známky (zvané “matrica”) společně pro dálniční úseky M0, M1, M3, M5 a M7. Jejich ceny jsou k dispozici na www.autopalya.hu .

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/files/2005/s ... ko1106.doc

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2006 17:38
od devil
Takze plany mat M3 v Debrecine do konca roka zrejme uz neohrozi nic.


Tento usek (asi 35 km) je uz v prevadzke. tym padom su 2 najvacsie Hu mesta spojene dialnicou.

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 13:49
od Dialniciar
devil napísal:
Takze plany mat M3 v Debrecine do konca roka zrejme uz neohrozi nic.


Tento usek (asi 35 km) je uz v prevadzke. tym padom su 2 najvacsie Hu mesta spojene dialnicou.


SR môže ešte 10 rokov ticho závidieť. :roll:

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 18:26
od Jarda
Dialniciar napísal:
devil napísal:
Takze plany mat M3 v Debrecine do konca roka zrejme uz neohrozi nic.


Tento usek (asi 35 km) je uz v prevadzke. tym padom su 2 najvacsie Hu mesta spojene dialnicou.


SR môže ešte 10 rokov ticho závidieť. :roll:


Hustota dálniční sítě je v Maďarsku přibližně stejná jako na Slovensku, a to Maďaři staví vesměs v lepších přírodních podmínkách, takže to snad s tou závistí není potřeba přehánět. :)

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2007 11:05
od Dialniciar
Jarda napísal:Hustota dálniční sítě je v Maďarsku přibližně stejná jako na Slovensku, a to Maďaři staví vesměs v lepších přírodních podmínkách, takže to snad s tou závistí není potřeba přehánět. :)


To nič nemení na fakte, že 2 najväčšie mestá sú spojené.

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2007 18:41
od devil
Hustota dálniční sítě je v Maďarsku přibližně stejná jako na Slovensku


v OP Doprava 2007-2013 je porovnanie hustoty dialnicnej siete v roku 2003 (km/tis. km2)

EU 15 - 17
RR - 20
MR - 9,8
PR - 1,3 :roll:
CR - 6,5
SR - 6,4

a to od roku 2003 sa v MR sprevadzkovali velke useky a tento rok ma byt mimoriadne "silny".

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2007 21:06
od Dialniciar
Maďarsko naozaj napriek všetkým problémom s PPP a všetkým deficitom štátnych rozpočtov stavia diaľnice rovnakým tempom, stabilne ich financuje a čo sa diaľnic týka, tak naozaj ide silne dopredu. Sú tu rôzne pozitívne faktory od prírodných podmienok po špeciálne diaľničné úvery atď.

V cestnej sieti sú naopak rezervy, cestná sieť nevyhovuje normám európskej cestnej siete, čoho dôsledkom je, že hlavné cesty potrebujú pravidlné výmeny kobercov, na čo niet dosť financií atď. a situáciu skôr vodorovné a zvislé dopravné značenie a zásadné opravy sa tu budú realizovať až po dostavbe chýbajúcej diaľničnej siete, kam sa prenesie hlavná záťaž.

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2007 14:53
od devil
tento rok sa planuje otvorit cca 100 km dialnic. dokoncit dialnicu po Nyiregyhazu na vychode a most cez Dunaj na juh od Bp.

zaujimavejsie pre nasincov budu 2 useky na zapadnej dialnici smerom do Chorvátska a hlavne v zavere roka 26,5 km usek vychodnej casti obchvatu BP M0. zrejme najrychlejsie a najbezpecnejsie prepojenie BA a vychodu SR.

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2007 22:25
od Honda
Maďarsko pomaly stavia dialnice .. na to jaké majú prírodné podmienky a na to že aj cez PPP sa stavia tak sa stavia pomaly.

A Slovensko radšej nech je bez dialnic než keby malo mať za rok 9% HDP schodok .. lebo ešte aj kolko %HDP Maďarsko rástlo a nepomohlo ..

A napríklad hlavná západná cesta do Chorvátska je v otrasnom stave, samá jama a riešia to len značkami max. 30 km/h .. na Slovensko postavili len polprofil a na Šahy a Košice ani nestavajú.

Nevidím v tom žiadny zázrak.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 13:53
od Dialniciar
Maďarsko zavedie elektronické mýto pre nákladné autá až v roku 2009 :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6215

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2007 23:11
od Dialniciar
SR a Maďarsko pripravujú dohody o stavbe mostov cez Ipeľ. Stavbu pohraničných mostov medzi obcami Rároš - Rárospuszta a Peťov - Pöstenypuszta zabezpečí Banskobystrický samosprávny kraj. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6327

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2007 10:24
od Jurislav
Ako to vyzerá s obchvatom mesta Abony na I/4?

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2007 11:53
od Jurislav
Maďarsko má max. povolenú rýchlosť na diaľnici 130, na rýchlostnej ceste 110, mimo mesta 90, v obci 50. Šoférovať môžete s 0,0 promile alkoholu v krvi.

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2007 08:23
od expwy
Uvádzam link na stránku maďarského odborníka na diaľnice (István Kövesdi).
Bohužiaľ stránka je len po maďarsky, ale dá sa v nej celkom dobre vyznať. Je tam množstvo máp a vizualizácii maďarských diaľnic.

http://roads.extra.hu/

vizualizácie: http://roads.extra.hu/animations/

Maďarsko masívne investuje do výstavby dopravných sietí

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2007 07:45
od mel
Maďarsko masívne investuje do výstavby dopravných sietí:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=50270#50270

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2007 09:08
od aquila
hm 133 miliard na dva roky, no pekne.. to asi 3x tolko na rok ako u nas. realne mozno aj viac ... a to maju len 2x tolko obyv :roll:

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2007 09:47
od Stevqo
A navyse, budu stavat este rychlejsie, pretoze maju len same niziny, co im znacne ulahcuje pracu...

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2007 09:57
od fh
Stevqo napísal:A navyse, budu stavat este rychlejsie, pretoze maju len same niziny, co im znacne ulahcuje pracu...


Prax ukáže. Ono aj na nížine sa dá predražiť, jednu takú súkromnú už postavili a odkupoval ju štát. Závisí na tom, ako sa nastavia podmienky.

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2007 10:00
od Branco
Mne to vychádza na cestnú infraštruktúru, t.j. opravy a nová výstavba ca. 59 mld. na dva roky, t.j. 30 mld. ročne.

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2007 10:04
od aquila
hm ak to bude ozaj 30 miliard, tak to tiez nie je terno, aj ked vlastne furt lepsie ako my, lebo maju radovo lacnejsie dialnice ...

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2007 10:49
od devil
to skor vyzera na tych 59 mld. na projekty zacate v priebehu 2007-2008 ale za 2 roky sa to cele neminie. skoda ze clanok nepise cisla za 2007-2013.

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2007 12:27
od devil
dialnica M3 po nyiregyhazu -posledne velke mesto na vychode kde chybala- je uz v prevadzke. ale vraj M0 do konca roka hotova nebude. dialnicna siet sa vsak rozrastla cez 1.000 km bez obchvatov.

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2007 13:05
od i15
hm, fajn, minule sme tam sli z KE skratkou po cestach 1-3 triedy asi 2 hodiny... ktovie, ci to bude oklukou po dialnici rychlejsie (je to 170km)

na M0 sa nestiha asi na kratkom useku od M5 na juhu, vid mapka

Kód: Vybrať všetko
http://www.blizsienaokolo.com/vystavba/Budapest/Budapest_print.png

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2007 10:40
od Dialniciar
devil napísal:dialnica M3 po nyiregyhazu -posledne velke mesto na vychode kde chybala- je uz v prevadzke. ale vraj M0 do konca roka hotova nebude. dialnicna siet sa vsak rozrastla cez 1.000 km bez obchvatov.


Za ako dlhý čas :?: