Stránka 1 z 2

Francuzsko - France

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 18:19
od Diaľničiar
Viaduct Millau:

Je to úchvatná stavba, najvyšší most na svete (alebo 2. najvyšší, má najvyšší pilier na svete vo výške 343 m, najvyššie umiestnená vozovka na svete je na moste Royal G(e)orge Bridge v Colorade v USA).

Ponúkam linku, kde je veľa informácií po slovensky o tomto diaľničnom viadukte, ale žiaľ len 2 malé obrázky.


http://www.tvtip.sk/?c_id=5529

Menšia fotogaléria viaduktu Millau

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2005 10:04
od Caesar
http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=57

Na tejto linke nájdete niekoľko obrázkov viaduktu Millau počas stavby až po jeho samotné otvorenie. 8)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 21:12
od Alexander Velky
Francúzsky most Millau je tým správnym príkladom pre PPP. :lol:

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 17:09
od Caesar
Alexander Velky napísal:Francúzsky most Millau je tým správnym príkladom pre PPP. :lol:


Hlavne, štát by tento viadukt vôbec nestaval. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 20:25
od Alexander Velky
Caesar napísal:Hlavne, štát by tento viadukt vôbec nestaval. 8)


To je možné, ale teraz štát získal prestíž a význam. Všade sa o tom písalo, to je reklama zadarmo. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 19:49
od Dialniciar
Alexander Velky napísal:
Caesar napísal:Hlavne, štát by tento viadukt vôbec nestaval. 8)


To je možné, ale teraz štát získal prestíž a význam. Všade sa o tom písalo, to je reklama zadarmo. :lol:


Francúzsko uvažovalo aj o premostení celej oblasti Millau, ale nakoniec to vždy stroskotalo na peniazoch. Takže PPP si to celé postavilo, celé to bude prevádzkovať, dalo záruku 120 rokov a bude aj vyberať mýtne. Takže Francúzsko priamo nezískalo nič a je tam kde bolo, na 1. pohľad.

Na 2. pohľad, bližší rozbor, sú však jasné výhody. Ako AV uviedol, reklama a prestíž po celom svete - médiá - TV, noviny, časopisy o tom, že stavba sa začína stavať, ako prebiehala výstavba a nakoniec otvorenie a všetky etapy sa fotili, takže je to aj obrázkovo predstavené celému svetu.

Je to "naj" v danej oblasti, takže je to skutočne unikátna stavba a štát získal ďalšiu výhodu, pretože podporil regionálny rozvoj celej oblasti, o ktorej doteraz takmer nikto ani nevedel. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 11:46
od kaviarista
akurat , ze na rozdiel od nasho Visnoveho alebo Ovciarska si Millau dokaze sam na seba zarobit. Na Slovensku je len jediny cestny projekt , ktory by dokazal sam na seba zarobit - Donovaly

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 12:11
od expwy
Ja pridám ďalší úsek, ktorý si dokáže sám na seba zarobiť - tunel Višňové. A to aj keď sa postavý v plnom profile. Dovolím si tvrdiť, že bude v týchto časoch oveľa výnosnejší ako by bol Donovaly, aj keď k projektu tunel Donovaly sa tiež prikláňam. Ale nechcem otvárať starú boľavú tému Donovaly, takže sa do žiadnych argumentových vojen nechcem púšťať. Povedal som len svoj názor :D

O.i. téma je iná, tak pridám niečo zas o fínskych diaľniciach:

Veľmi zaujímavá animácia (9 min) kde sa prezentuje nový diaľničný úsek 1/E18 (otvorený v roku 2008).

Low resolution (19 Mb):
http://alk.tiehallinto.fi/e18/tiedostot ... eb_low.wmv
High resolution (69 Mb):
http://alk.tiehallinto.fi/e18/tiedostot ... b-high.wmv

Komentár je bohužiaľ len vo fínčine ale obrázky sú zrozumiteľné :D

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 19:13
od Alexander Velky
kaviarista napísal:akurat , ze na rozdiel od nasho Visnoveho alebo Ovciarska si Millau dokaze sam na seba zarobit. Na Slovensku je len jediny cestny projekt , ktory by dokazal sam na seba zarobit - Donovaly


40-50 mld. Sk? Ako? To je cena za Donovaly. Akú výšku mýta by si stanovil? :lol:

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 21:43
od Alexander Velky
kaviarista napísal:akurat , ze na rozdiel od nasho Visnoveho alebo Ovciarska si Millau dokaze sam na seba zarobit. Na Slovensku je len jediny cestny projekt , ktory by dokazal sam na seba zarobit - Donovaly


Kaviarista,

si trápny už s tými svojimi Donovalami.

Všetky úseky od PB po RK na D1 si na seba bez problémov zarobia.

A tie tvoje Donovaly aj variantom F by stáli minimálne 40 mld. Sk. :lol:

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 10:05
od kaviarista
AV, ano, cely usek by stal cca 40 mld. .Ale na vyber mytneho by stacilo postavit usek Jelenec-L.Osada za 11-12 mld. Visnove ma tu nevyhodu, ze na mytne nad 100 Sk by sa vodici vykaslali, lebo nahradna paralelna trasa nevedie horskym priechodom a teda uspora nie je az taka radiklana, aby prirodzene nutila vyuzit tunel. V spojeni Visnoveho s Ovciarskom to uz bude trochu ine kafe. Tam uz by boli vodici ochotni priplatit viac.

Navratnost Millau je do 25 rokov, u Visnoveho sa pod 60 rokov nedostanes, ak by sa mal navrhnut model, ze by sa mytne vyberalo za kazdy jednotlivy prejazd. Ale v podstate ja som za Visnove aj napriek tomu, ze ekonomicka navratnost tohto projektu je mizerna. Len to netreba zamlcovat a manipulovat faktami. Ja som aj za PPP.

Ale tema je Francuzsko. Ja som spomenul Donovaly a Visnove len kvoli porovnaniu napr. s Millau.

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 12:25
od aquila
kaviarista: mas niekde nejake seriozne studie ? ak nie su to stale len dohady.

odkial vies ze je navratnost visnoveho 60 rokov ? pri IRR na 17% to snad ani nemyslis vazne nie ? :)

paralerna sice nevedie cez horsky priechod, ale cez komplykovany usek s velkou nehodovostou a neprehladne a ako som ti uz inde hovoril. drtiva vacsian ludi pojde cez visnove aj ked si budu musiet priplatit. a to aj bez ovciarska. keby bolo HP - dubna skala tak je to uspora asi 20 km po podstatne lepsej ceste. ale uz sme OT. kazdy dalsi prispevok ohladne donovalou v tejto teme bude mazany

p.s. bol by si frajer keby si postaval za 11-12 mld cestu jelenec - liptovska osada :lol:

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 18:58
od Alexander Velky
Aj takto môže skončiť NDS, a.s.:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1030

Ale reálne až tak o 20-50 rokov, keď bude u nás viac diaľnic. :lol:

Doplnim Alexandra.

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 18:12
od Adaios
Alexander Velky napísal:Aj takto môže skončiť NDS, a.s.:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1030

Ale reálne až tak o 20-50 rokov, keď bude u nás viac diaľnic. :lol:


Doplnim.

NDS, a.s. moze byt sprivatizovana/predana, ak:

1. Bude mat tato firma vysoke dlhy a bude ich treba platit a stat na to nebude mat ziadne volne peniaze a pojde o vysoke splatky.

2. Stat uz nebude musiet stavat vela dialnic a bude potrebovat velmi rychlo peniaze, pretoze treba reformovat alebo jednoducho uz si stat nemoze dovolit brat nove uvery, alebo bude mat stat inu prioritu, ze si necha ine statne firmy.

V kazdom pripade je NDS, a.s. zaujimava firma, kym si berie uvery a stavia nove useky dialnic. To je dolezita praca pre vedenie NDS a teda je to zaujimave aj pre politikov. Zaroven stat dokial nebude musiet splnit body 1. a 2., tak si NDS, a.s. necha.

A este existuje aj dalsi variant - stat preda len cast firmy, bud vacsiu alebo mensiu. :wink:

Predmet: Alpsky tunel Frejus - spaja Taliansko a Francuzsko

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2005 23:20
od Adaios
Tento tunel spaja France a Italy, jeho dlzka je takmer 13 km.

Viac info: http://www.tunneldufrejus.com/english/index.html

Z obsahu: napriklad WEBCAM, dalej ceny pri prejazde, ... :wink:

Konecne link, na ktorom je vsetko o Francuzskych dialniciach

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2005 23:51
od Adaios
V tejto teme chyba zakladna linka na vsetky info. Ja ju ponukam. :arrow:

http://www.autoroutes.fr/index.php?lng=2

Ked kliknete sem, mozete sa zacat ucit o Francuzskych dialniciach. :wink: ... a je to po anglicky 8)

Osobne odporucam. 8)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2005 23:18
od expwy
Výborná stránka s mnohými fotografiami francúzskych diaľnic a je tam aj link na francúzske fórum podobné tomu našemu. Je zaujímavé ako tam ohodnocujú prispievateľov podľa počtu príspevkov :D

FRANCEautoroutes
http://franceautoroutes.free.fr/accueil.php

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 21:10
od Adaios
Francuzsko je krajina, kde uz je takmer cela dialnicna siet dobudovana a vela sa toho nestavia - uz to nie je starost vlady a preto nie je problem privatizovat dialnicne spolocnosti ako to francuzska vlada spravila. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 22:53
od Adaios
Ponukam perfektny link na Viadukt Millau:

http://www.viaducdemillau.com/ - hudba je na stranke :wink:

Najdete tu uplne vsetky info, je tu aj vela foto atd.

http://viaduc.midilibre.com/gallery/viaduc-v2-1

http://viaduc.midilibre.com/wallpapers/

...

Osobne odporucam. 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2005 11:58
od Adaios

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2005 20:12
od Adaios
Fracuzsko predanim 3 dialnicnych spolocnosti ziska 15 mld. EUR. Dovodom predaja je riesenie deficitu statneho rozpoctu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2248

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2006 16:35
od fh
Stránka o spoplatnení diaľnic: http://www.cna-autoroutes.fr/default.htm
Je to aj anglicky.

Francúzsky viacjazyčný plánovač a cestovný server:
http://www.viamichelin.com/viamichelin/ ... mePage.htm

Preco sa predavaju dialnicne spolocnosti?

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2006 21:22
od Adaios
Inak Francuzsko sa dostava stale do vacsich problemov. Ma prilis siroky statny aparat, velke dlhy ktore treba splacat, ... nakoniec aj budu mensie investicie do polnohospodarstva atd. a prave preto uz nebola ina moznost nez privatizovat dialnicne spolocnosti a zo ziskov riesit deficity statnych rozpoctov.

Okrem toho bude nutne investovat aj nadalej do dialnicnej siete a stat uz nechce investovat pretoze jednoducho prvotne naklady su velke a navratnost prichadza az za 20 rokov a Francuzsko musi setrit.

Preto sa zacalo stavat aj s pomocou PPP, kde Viadukt Millau to vlastne zacal vo velkom rozsahu.

Su plany na dalsie pokracovanie ale tak aby zase prejazd po dialniciach nebol extremne drahy.

Francuzsko ma inak relativnu garanciu plnych dialnic - turisticky ruch v samotnom Francuzsku ako aj v Spanielsku - a velmi vela Europanov cestuje autom a okrem toho motorizacia vo Francuzsku je dost vysoka. :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2006 09:25
od Branco
A je tu mapa francúzskych diaľníc: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1028

Hlavné ťahy z Paríža na sever, západ a juhozápad sú šesťpruhové. Šesťpruhová je aj diaľnica Lyon - Marseille s pokračovaním na talianske a španielske hranice. V samotnom Paríži sú aj väčšie, ako osempruhové diaľnice.

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2006 22:52
od Dialniciar
Pridal som niekoľko fotografií z diaľnic vo Francúzsku. :arrow:

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=57