Nejaké nové info ohľadom RO je možné získať jednak tu
gallery/image_page.php?album_id=61&image_id=41032 a tiež som našiel celkom zaujimavý web
http://www.130km.ro/index_en.html kde je tých informácií celkom dosť.
čo sa týka úseku A3, ktorý ešte chýba k HU hranici, ide o cca 163km, je rozdelený na 3 podúseky:
Length: 162.52 (approximately) km
The section is split into three segments:
- 3A Gilau (Cluj-Napoca Vest) - Mihaiesti (26.27 km)
- 3B Mihaiesti - Suplacu de Barcau (approximately 76 km)
- 3C Suplacu de Barcau - Bors (60.25 km)
ktoré sa ešte delia vnútorne a tú sú podrobnejšie info
The stretch between Gilau and Nadaselu (8.7 km, part of section 3A), including access bridge (0.77km), was opened in September 2018; contractor for this section: UMB Spedition-Tehnostrade in April 2013; cost: 258.2 Million RON + VAT. Access bridge (0.77km): contract signed with Tirrena Scavi SpA; cost 25.6 million RON excluding VAT.
A tender is in progress for Suplacu de Barcau - Bors, which has three sections:
Suplacu de Barcau - Chiribis (26.35km)
Chiribis - Biharia (28.55km). Contract allocated in October 2018 to the consortium Trameco SA - Vahostav-SK a.s. - Drumuri Bihor SA - Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL, price 326.52 Million RON (excluding VAT), design duration: 6 months, execution duration: 18 months.
Biharia - Bors (5.35km). Contract sigend in December 2018 to the consortium Trameco SA - Vahostav-SK a.s. - Drumuri Bihor SA - Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL, price 134.22 Million RON (excluding VAT), design duration: 4 months, execution duration: 15 months
Podľa toho čo tu píšu, tak pre úsek 3C by mala byť viac ako jeho polovica hotová niekedy koncom roka 2021 (keďže sme RO, tak nech im to padne až do roku 2022 a máme ďalších 35km ku kompletnej Maďarskej Via Carpatii.
Nehovoriac už o tom, že A1 by mala byť tiež hotová od Sibiu po Nadlac(HU hranica, iný prechod) v roku 2021 a A10 kompletne dokonca v roku 2019 (myslím, že pôvodne to malo byť hotové už tohto roku).
Takže smerok k hraniciam k HU to celkom pribúda, aj keď len na rumunské pomery s tým, že ďalšie časti, ktoré vidno na mapečiernou pôjdu postupne následne a V prípade, že dokončia celú A1, tak vznikne kompletný ťah od Constancy až ku Prešovu.