V júni devil doplnil do fotogalérie výhľadový stav diaľníc v Rumunsku:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=99
V linkách a dokumentoch je tiež linka MH na transylvánsku diaľnicu:
http://www.autostradatransilvania.ro/
V Rumunske momentálne prebieha diskusia o priorite diaľničného prepojenia. V hre sú dve trasy:
Prvá je z Oradey do Brašova a Bukurešti:
http://www.autostradatransilvania.ro/www/images/photos/_editor__editor_tehDataGif_tehnicaldata.gif
a druhá z Nadlacu cez Sibiu do Pitesti a Bukurešti:
http://www.mt.ro/images/autostrazi_engleza/img006.jpg
Výstavbu transylvánskej diaľnice má na starosti firma Bechtel, ktorá po výstavbe chorvátskej diaľničnej siete presunula svoje kapacity práve do Rumunska.
Informácie z
http://forum.sara.free.fr/viewtopic.php?t=1610:
Romania's Transylvania Motorway Project Halted Due to Unpaid Bills
15/06/2005
Výstavba transsylvánskej diaľnice bola zastavená v júni z dôvodu nezaplatených faktúr.
"Upozornili sme našich partnerov, že nedostatok peňazí môže viesť k zváženiu, či pokračovať vo výstavbe, alebo nie" povedal Bogdan Sgarcitu, manažér pre vzťahy s verejnosťou Bechtelu Romania.
415km dlhá diaľnica má spájať Brasov, Targu Mures, Cluj and Oradea, a prepájať stredné Rumunsko s EU. Výstavba sa začala pred rokom a plánovaný dátum ukončenia je 2012, celkové náklady cca 2.7 miliardy USD. Avšak dátum spojazdnenia diaľnice môže byť ohrozený.
Zastavenie prác na 90 dní vyvolalo protesty. Sto pracovníkov sa zhromaždilo pre úradom starostu v Kluži a subdodávatelia sa sťažujú, že ich plány sú ohrozené.
Podľa vyjadrenia rumunskej vlády, oddialenie platieb je z dôvodu nedostatku financií v štátnom rozpočte. Naviac, ako tvrdia oficiálni predstavitelia z Bukurešti, EU neodsúhlasila projekt tiež z dôvodu, že nesleduej líniu paneurópskeho koridoru. Preto bude mať projekt, spájajúci Bukurešť so Sibiu, Deva, Lugoj, Timisoara a Arad prioritu," uviedol ministerský predseda Calin Popescu-Tariceanu.
Konfrontovaný s faktom, že transylvánska diaľnica nebude spojazdnená do roku 2015, vláda zmäkčila svoje stanovisko. "Budeme budovať obe diaľnice v rovnakom čase a rozhodli sme sa odblokovať platby Bechtelu" uviedol ministre dopravy. Zdôraznil však, že objem peňazí, uvažovaný pre projekt v roku 2005, bol znížený zo 360 mil. USD na 213 mil. USD.
Oficiálne miesta zaplatili 12 mil. USD, ostáva ale zaplatiť 95 mil. USD. "Zaplatíme tieto nedoplatky a ďalšie faktúry na základe kontrahovania 122 mil. USD externej pôžičky", uviedol minister dopravy Gheorghe Dobre počas tlačovej konferencie.
Rumunsko má v súčasnosti 228km použiteľných diaľníc and ďalších 200km v rôznych štádiach výstavby. Veľa pozorovateľov verí, že nedostatok dopravnej infraštruktúry je prekážkou pre zahraničných turistov a investorov.