Stránka 1 z 20

Rakusko - Austria

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2005 18:48
od Adaios
Dalsia vyspela krajina EU. Rakusko. Ponukam viacere linky. :arrow:

Asfinag - http://www.vignette.at/

Na tejto stranke najdete vsetky info o celej dialnicnej sieti Rakuska.

Dalsi dobry link: http://www.sattledt.oevp.at/verkehrf.htm

Z obsahu: vela rozostavanych usekov, podrobny popis + photo:

http://www.sattledt.oevp.at/ooe/frames/umfkibaufr.htm
http://www.sattledt.oevp.at/ooe/frames/pyhrnabfr.htm
http://www.sattledt.oevp.at/ooe/frames/tuklaus1fr.htm ... 8)

Osobne odporucam obidva links. 8)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2005 18:50
od expwy
A ja pridam ďalší link. Ak môžem :D
http://members.a1.net/wabweb/index.htm

+ linky na ďalšie dobré stránky na Verkehrsnotizen
http://members.a1.net/wabweb/frames/verklif.htm

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2005 19:31
od aquila
priama adresa na asfinag je www.asfinag.at ;)

inak MH tu uz dal do fora davnejsie mapu planovanych dialnic v rakusku zo 70tych rokov a sedi to aj dnes ;)

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=144

a pre nas relevantna A6 (ktora mimochodom bola uz v tych 70tych rokoch na mape ..)

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=129

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2005 09:52
od B;
Ked som isiel Kittsee-Parndorf, vsimol som si, ze vlavo od cesty robia nejaky koridor. Podla mapky http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=129
ma byt ale nova dialnica vpravo od existujucej cesty.
Viete mi dat info co to je?
dakujem

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2005 13:55
od expwy
Môže to byť nejaká preložka B50, lebo keď si všimneš na tej mape, sú oranžovým zaznačené aj menšie úseky na B50. Alebo výstavba mimoúrovňovej križovatky, možno preložky inžinierskych sietí, môže to byť čokoľvek.

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2005 13:57
od aquila
vlavo ? vykopy su vsak normalne v pravo. len nejake casti cesty sa preklada. a potom co som si vsimol tam kladu kable ...

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2005 13:57
od B;
Prelozka by mi sedelo, je to suvisly rovnobezny pas.
Aj ked nie celkom chapem zmysel prelozky, ved su to same polia vôkol :-)

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2005 14:20
od aquila
zrejme kvoli trasovaniu dialnice. alebo ze nekupili vsetky pozemky ;) tazko povedat :)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 21:14
od Adaios
Pozeram, ze diskusia sa tu rozbehla v tejto teme. Tak ja uz len doplnim, ze Rakusko je statom, ktory vie ako sa maju dialnice stavat:

1. Velmi dobre podmienky a jasne pravidla.

2. Dopredu zname plany a zabezpecene peniaze.

3. Vsetky studie su spravnene a so samospravou sa jedna fair-play, potom nie su problemy s vykupom pozemkov atd.

Zaver: Toto vsetko zabezpeci plynulu vystavbu a teda minimalne predrazenie - to sa stane, ak nastanu neocakavane problemy, ... nedostatocna geologicka studia (sorry magnus, ale aj vo svete sa to stava) alebo ma problemy samosprava atd. ... krach stavebnej firmy. Ale to sa v Rakusku nestava pri vystavbe dialnic, hlavne kvoli tym jasnym podmienkam. :wink:

Tajomstvo prelozky

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2005 13:38
od B;
na http://www.asfinag.at su nove informacie o vystavbe A6 (Branco dakujem za upozornenie)
Priama linka je tu :
http://www.asfinag.at/strassenbau/bauprojekte/a6/files/A6aktuell_Nov2005_korr2.pdf
Pekne napisane, aj obrazky, takze sa da tomu rozumiet :wink:

Z dokumentu som vyrozumel, ze ide o docasnu prelozku cesty dolava (smer BA-Parndorf) z dovodu vystavby mostu.
Nie je mi presne jasne, ako im tych par metrov pomoze, ale ani sa nevolam Bruce, takze je to OK :lol:
Slubuju, ze to potom daju naspat a poupratuju!

Samotne teleso dialnice povedie vpravo od cesty B50
Je tam v dlhom useku 50 km/h a budu casto kontrolovat dodrziavanie :!:

Takze 16 rokov "po pade zeleznej opony" sa nieco ozaj deje.

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2005 17:46
od Branco
Ja som tiež rád, že Rakúšania sa konečne rozbehli. Hoci oficiálny začiatok stavby bol cca. pred rokom a podľa mňa bol skôr politickým gestom voči SR. Teraz už však je vidieť konkrétnu stavebnú činnosť. :wink:
Terén na A6 nie je zložitý až na asi 400m most cez rieku. Možno Rakúšania chceli šetriť, preto trasa prebieha takto, pri začiatku A6 pred Bruckom by pravdepodobne museli postaviť mosty dva.

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2005 15:57
od Adaios
Branco napísal:Ja som tiež rád, že Rakúšania sa konečne rozbehli. Hoci oficiálny začiatok stavby bol cca. pred rokom a podľa mňa bol skôr politickým gestom voči SR. Teraz už však je vidieť konkrétnu stavebnú činnosť. :wink:
Terén na A6 nie je zložitý až na asi 400m most cez rieku. Možno Rakúšania chceli šetriť, preto trasa prebieha takto, pri začiatku A6 pred Bruckom by pravdepodobne museli postaviť mosty dva.


Branco,

ale ved vystavba dialnic, to nie je len samotna pokladka AB/CB krytu. Predtym sa da zaratat cely proces. Minimalne zemne prace sa robili, nakoniec to ze to nie je vidiet je normalne - dialnica prechadza aj uzemim, kde sa nenachadza ziadna ina cesta. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2006 18:25
od Dialniciar
Spoločnosť Asfinag, ktorá spravuje diaľničnú sieť v Rakúsku, kde funguje elektronické mýto na princípe mikrovlnnom systéme vybrala za r. 2005 na mýte 785 mil. EUR, čo je viac ako sa očakávalo. Príjmy z pokút klesli na 7,5 mil. EUR za r. 2005 oproti r. 2004 keď sa na pokutách vyzbieralo 12,4 mil. EUR. Mýto v Rakúsku je zavedené od r. 2004 a platí len pre autá nad 3,5t a ostatné platia od 13 do 17 eurocentov podľa počtu náprav. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2555

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2006 18:26
od Dialniciar
Dy napísal:Spoločnosť Asfinag, ktorá spravuje diaľničnú sieť v Rakúsku, kde funguje elektronické mýto na princípe mikrovlnnom systéme vybrala za r. 2005 na mýte 785 mil. EUR, čo je viac ako sa očakávalo. Príjmy z pokút klesli na 7,5 mil. EUR za r. 2005 oproti r. 2004 keď sa na pokutách vyzbieralo 12,4 mil. EUR. Mýto v Rakúsku je zavedené od r. 2004 a platí len pre autá nad 3,5t a ostatné platia od 13 do 17 eurocentov podľa počtu náprav. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2555


Chcem poopraviť posledné čísla: Rozmedzie je od 13 do 27 centov za 1 km. :lol:

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 17:37
od Branco
B; :wink: Do pozornosti dávam aktualizované informácie o A6 na stránkach ASFINAGu z 10.1. 2006:
http://www.asfinag.at/presse/presse_archiv2006/10_01_2006_1.htm

Budúca diaľnica A6 sa má ukončiť v roku 2007 - podľa plánu

na základe rôznych ohlasov v médiach ASFINAG zaujíma nasledovné stanovisko:
Výstavba A sa v žiadnom prípade nepredlžuje a nebola odložená.

So stavbenými prácami sa začalo v januári 2005. Medzitým sú na moste cez rieku Leithu /najvačší mostný objekt s dĺžkou 410 m/ v priebehu šiestich mesiacov všetky práce na výstavbe základov vykonané a začalo sa s prácami na oceľových konštrukciách.
Rovnako sú všetky ostatné mostné objekty, ako aj zemné práce na celej trase vo výstavbe.

Správy o tom, že výstavba A6 sa zastavila, alebo opať predĺžila, sa vôbec nezakladajú na reálnom základe.
Ukončenie výstavby, rovnako, ako počas slávnostného otvorenia stavby v novembri 2004, je koniec roka 2007.

Výstvaba A6 od uzla Bruckneudorf zahŕňa výstavbu 22km novej diaľnice, vrátane štyroch miest napojenia a 37 mostných objektov. Celá stavba A6 je podelená na štrnásť čiastkových úsekov.


Náklady predstavujú 154 Miliónov euro.

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 17:52
od Adaios
Asfinag prijmy z mytneho systemu smeruje hlavne do vystavby chybajucich dialnicnych napojeni na CR (Brno a Ceske Budejovice) a v smere do SR (BA) a aj do obnovy modernizacie dialnicnej siete - tunely, mosty, udrzba, opravy a investuje sa aj do dalsich objektov.

Dialnice v Rakusku sa ako take stavaju relativne pomaly, ale hlavne tu je mimoriadne kvalitna zakladna cestna siet s prisnymi kontrolami pre kamiony ohladom pretazenia a prisneho dodrziavania predpisov ako aj tolerantnych vodicov a samotne dialnice sa stavaju sice pomalsie ale plynule, bez zdrzania na zaklade kvalitnych pripravnych prac v sulade s politickymi a odbornymi rozhodnutiami a v pripade Rakuska plati: Ak uz su potrebne nejake peniaze naviac (aj napriek kvalitnej priprave) tak sa bez problemov dalsie peniaze prisunu. :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 00:25
od x-type
Hi! I dont' speak slovakian (i'm Croat), but i like to search this forum.
Here is a link for nice web with a lot of photos from Austria.
http://members.a1.net/wabweb/index.htm

Hi

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 17:36
od Branco
Hi, x-type and welcome to the forum! :)

We have quite a few regular guests from Czech republic and Poland. I think, you are the first one from Croatia, moreover, English speaking :wink: .

Thanks for the contribution and this is the thread about Croatian highways: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=313. Of course, you are welcome to contribute in another threads. :wink:

Moj nazor

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2006 21:06
od Adaios
Rakuska spolocnost Asfinag bude musiet menej investovat do roznych aktivit alebo bude musiet pomoct stat, pretoze tato firma ma vacsie dlhy, ktore neumoznuju vela investovat do vystavby dialnic a ani prijmy spolocnosti, ktore rastu nestacia pokryvat take potrebne useky dialnic ako je prepojenie Rakuska s ceskou D3 alebo s Brnom. Uz dnes Rakusko relativne pomaly stavia dialnicu v smere na SR. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2006 23:15
od Branco
Na stránkach ASFINAGu je detailný rozpis investičných akcií v najbližších rokoch:

http://www.asfinag.at/strassenbau/projektsuche/strassenbau_tabelle.htm

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 15:42
od Adaios
Rakusko chce zacat modernizovat dialnicne tunely, razenie 2. rury tam kde chyba v spolupraci s susednymi statmi a takisto zlepsit system riadenia premavky s Madarskom, aby sa v case kalamity neuzavreli dialnice na oboch stranach. :wink:

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2006 13:46
od Branco
Adoas, spravím trochu detailnejší prehľad:

Rakúsko má momentálne 16 nových diaľničných úsekov vo výstavbe, z toho väčšina sa týka diaľničných tunelov:

9 km úsek na A2, vrátane 2,1 km Gräberntunela
http://www.asfinag.at/strassenbau/baupr ... _start.htm

Dostavba druhého pruhu A2 za Grazom, v tom 2 km Herzogberg tunel:
http://www.asfinag.at/strassenbau/projekte/a2_mooskirchen-modriach/files/A2_Moosk_M_0405.pdf

Menší úsek Ebreichsdorf Nord - Pottendorf na A3 južne od Viedne:
http://www.asfinag.at/strassenbau/sanierungen/a3.htm

Samozrejme, 22 km A6 k slovenským hraniciam. Linka je v téme Bratislava-Viedeň.

Prvá rúra tunela Lainberg na asi najkrajšej diaľnici A9:
http://www.asfinag.at/strassenbau/projekte/a9_lainbergtunnel/files/A9_Lainb0405.pdf

Druhý tubus na tuneloch Tauerntunel /6,5km/a Katschbergtunel/5 km/ na A10 (Salzburg-hranica so Slovinskom):
http://www.asfinag.at/strassenbau/projekte/a10_2roehre_katschbergtunnel/files/A10_TTKT0405.pdf

Diaľničná križovatka v Insbrucku:
http://www.asfinag.at/strassenbau/projekte/a12_as_innsbruck-mitte/files/A12_AIM-Grafik_1105.pdf

Druhá rúra 5,1 km tunela Roppener na A12 v okolí Insbrucku:
http://www.asfinag.at/strassenbau/projekte/a12_roppener-tunnel/a12_roppener-tunnel.htm

Vo Viedni a okolí, okrem A6 sú to dve stavby:
A23: http://www.asfinag.at/strassenbau/sanierungen/a23.htm

a úsek S1 Vosendorf-Schwechat s piatimi tunelmi, najväčší je Rannersdorf (1.880 m)a Vosendorf (900m)
http://www.asfinag.at/strassenbau/bauprojekte/s1/files/S1_Uebersichtskarte_Voesend-Schwechat_0405.pdf.
Tento úsek skráti aj nám prechod Viedňou smerom na západ. Spojazdnený by mal byť v lete tohto roku.

Okrem toho sú v štádiu plánovania napojenia na ČR: A5, kompletný severovýchodný viedenský okruh, ďalšie tunely, resp. zdojenie tunelov na A9,A14, S6, napojenie východných hraníc A3 a S7, pokračovanie Semmeringskej rýchlostnej cesty S6 a Murtalschnellstrasse S36. Plánujú sa aj ďalšie, napr. Marchfeld schnellstrasse, alebo Neusiedler schnellstrasse /neviem, či je to presný názov je Neusielder schnellstr./, ktoré majú význam pre skrátenie prepojenia do Blavy a SR.

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2006 20:39
od Adaios
Branco,

dobry prehlad. :wink:

Inak skutocne Rakusko dlhodobo ignorovalo dialnicne napojenia na CR a SR a na SLO atd. - ale zlepsenie uz prichadza. :wink:

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2006 12:50
od B;
Cital som, ze sa uz planuje zacat rozsirenie rakuskej A4 ( Vieden smer Budapest + Bratislava) na 3+3.
Prvy usek ma byt samozrejme Vieden-Schwechat.

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2006 13:28
od aquila
B; napísal:Cital som, ze sa uz planuje zacat rozsirenie rakuskej A4 ( Vieden smer Budapest + Bratislava) na 3+3.
Prvy usek ma byt samozrejme Vieden-Schwechat.


no od knoten st.marx po knoten schwechat by sa to uz ako hooodne hodilo. aj ked je fakt, ze zrejme v lete otvorena S2 tento usek mierne odlahci ako aj A23.

2 branco: co som cital tak A5 smerom na CR je momentalne prehodnocovana, ci ju vobec do roku 2015 stavat. ide to, ze rakusani na nu nedostanu zrejme peniaze z EU fondov, lebo tie chcu pouzit na brenner basistunel.