Stránka 3 z 20

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2006 16:07
od Lermik
Nevedko napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Takže bys klidně pustil dítě z auta na vozovku v dobré víře, že když bude mít na sobě reflexní vestu, tak ho nikdo nepřejede?


A na to si ako prisiel? Ja som vetu "Mozno sa dockame" myslel ironicky.


Mně to zrovna moc ironické nepřišlo :?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2006 13:49
od aquila
v rakusku sa malo dneska rozhodovat o stavbe 51km severnej dialnice (A5) vieden - mistelbach. ale skoncilo to zatial velkym skandalom. uvidime ako to dopadne.

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=4194

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2006 13:12
od B;
Viete nieco nove o stavbe A6?
Su v plane, alebo maju naskok?

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2006 21:34
od Branco
Na stránke: [url]http://www.lindlbauer.at/a6nordost.html[/url:2901pnheje zopár fotiek z budovania mostov. Zrejme pokračujú podľa plánu.

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2006 22:38
od aquila
ak sa bude darit mozno to otvoria kusok skorej. ale o moc nie. maximalne jesen 2007 namiesto konca roka

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2006 19:57
od Branco
Možno, aquila. A6 sa ale v momentálnych vzťahoch Rakúska a Slovenska prikladá dosť veľká váha. Nové video z A6 "Halbzeit" /Polčas/:
http://www.asfinag.at/strassenbau/bauprojekte/a6/files/A6%20Bauarbeiten_Halbzeit.wmv

Na pracovom výjazde A6 bol napr. aj Helmut Kukacka. Niektoré estakády už vyzerajú takmer hotové, ale zrejme nie všetky.

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2006 20:06
od aquila
inak postupuju rychlo, vsak spominal, ze do konca roku 2006 chcu mat v hrubej stavbe vsetkych 37 mostnych objektov.

inak tie estakady co zrejme myslis, je (ak sa zase ja nemylim) biokoridor a je tam aj tunel pre normalnu cestu.

vcelku sympaticke je ze kukacka hovoril o bratislave a nie o pressburgu. skor som bol sokovany z tej tlmocnicky, ktora bola nenormalne slaba :(

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2006 20:21
od Branco
Je to možné, že je to biokoridor, priznám sa Ti, zvukový záznam na počítači momentálne nemám, pozriem si to bližšie cez víkend aj so zvukom.

Inak, čítal som, že aj s prípravou A6 to bolo zaujímavé, po prieťahoch v deväťdesatych rokoch proces EIA trval menej ako jeden rok, čo je takmer výnimočné pri príprave diaľničných stavieb v Rakúsku.

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2006 21:09
od aquila
ja vychadzam len z pozorovania, ked okolo toho jazdim, ze mi to prijde ako biokoridor (nieco na styl tunela lucivna)

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2006 13:12
od puff dady
Koho by zaujimalo blizsie info ohladne stavby dialnice A6, den otvorenych dveri sa uskutocni dna 29.9.2006 medzi 13-17 hod.
Vstup na stavbu bude v priestoroch buduceho vyjazdu z dialnice Gattendorf, je to ca. 1,5 km pred dedinou Gattendorf, smerom z Kittsee (niekde kusok za tym tunelom co spominal aquila).

Z programu spomeniem:
-informacie o vsetkych stavebnych usekoch (mosty, pozemne casti)
-moznost previest sa nejakym vlacikom cez Leithabrucke (najdlhsi most na useku) :arrow:

Blizsie info ako aj mapka vstupu na prehliadku je na: http://www.asfinag.at/strassenbau/baupr ... bau_a6.htm

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 23:53
od aquila
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=4981

zda sa, ze s PPP su problemy nielen v postkomunistickych krajinach, ale aj rakusko si po velmi dlhej dobe zaziva svoj velky dialnicny skandal ;)

dialnica A5 a jej PPP projekt je najvacsia statna zakazka od vzniku druhej rakuskej republiky.

a samozrejme vsetci pozeraju aj ako sa tento jednak pilotny a prestizny projekt vydari, ci sa bude s PPP pokracovat aj dalej.

cize aj tunak je vidno ake rizika su spojene s PPP. a to je na tom rakusko podstatne lepsie co sa pravneho statu, politickej kultury a korupcie tyka, ako na slovensko.

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2006 00:07
od Jarda
Mohl bys pro nás, co neumíme tak dobře německy, přeložit hlavní fakta z toho článku?

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 16:58
od aquila
takze najprv najnovsia sprava. cely projekt bol dneska definitivne zastaveny a A5 sa nebude stavat. kedze budu 1.10. volby tak je tazko teraz povedat, ci bude dalsi pokus o PPP alebo to bude rakusko financovat zo svojich vlastnych zdrojov. kazdopadne urcite sa stavat nezacne a nebude s najvacsou pravdepodobnostou dodrzany ani povodny termin, ktory bol tusim 2010 pre celu A5.

a teraz k faktom. problem tohoto PPP projektu bolo, ze sutaz vyhralo konzorcium kde je bilfinger bau s ponukou 809 milionov euro za cely usek. ostatne dve konzorcia mali ponuky vysoko okolo 900 milionov euro.

avsak za nie uplne vyjasnenych okolnosti vsetky tri konzorcia dodatocne vylepsili svoje ponuky na 804 milionov euro (t.j. na rovnaku sumu). a to je problem, kedze v rakusku z takehoto spravania hrozia problemy (pre tie ostatne dve konzorcia), kvoli umelemu nadhodnocovaniu statnych zakazok a moze to byt az trestne. kazdoapadne to za istych okolnosti viedlo k automatickemu vyradeniu zo sutaze a vyhrala by ponuka bilfinger bau.

samozrejme sa spustili okolo toho sudy etc.

avsak ako som spominal na zaciatku, dnesnym dnom bol projekt definitivne zruseny a ako sa to s A5 bude vyvijat dalej, tazko odhadnut. volby napovedia. ak vyhraje OeVP da sa cakat ze to pojde PPP, ak socialisti tak to bude financovat stat. avsak to by potom hrozilo, ze by termin dostavby bol podstatne neskorsi, lebo A5 rakusku vysrktlo zo svojho eurospekeho zasobnika ako "obetu" kvoli brennerskemu basis tunelu, ktoreho naklady budu asi 3 az 15 miliard euro.

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 17:48
od Eminem
A ja som si vzdy myslel za take krajiny ako Rakusko nepotrebuju s PPP robit pokusy. :wink:

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2006 09:01
od B;
aquila napísal: nebude s najvacsou pravdepodobnostou dodrzany ani povodny termin, ktory bol tusim 2010 pre celu A5.


Je to mozno dobra sanca pre Slovensko preklopit severojuzny koridor ku nam.
Po zavedeni myta mozu zarobit pekne peniaze z tranzitu.

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2006 09:43
od mapman
Tak a to bude chcieť ale pohnúť s výstavbou na D3 ;) Lebo onedlho to bude posledný úsek ktorý ostane na tomto koridore k dokončeniu ;)

Inak ak správne uvažujem spojenie Viedeň - Katovice:

Koridor cez SK:
A4 (Wien - Parndorf), A6 (Parndorf - Kitsee), D4, D2, D1 (BA - Sverepec a Vrtižer - Žilina) - to všetko by malo 2007 už stáť. Potom už ostáva len D3-S69 a tu to vypadá s termínmi dost biedne. Aspoň niečo stojí v polprofile, ale ak sa nemýlim, trasa stále nie je pre kamióny.

Kordior CZ:
A5 (vybuchla), R52 (tu je hotová polovica, druhá až po 2010), D1 (Brno - Vyškov), R46 (Vyškov - Olomouc), R35 (Olomouc - Lipník) - tu končí dialničná sieť ale buduje sa ostošesť ďalej a v roku 2008 bude v prevádzke calá D1 až do Bohumína a aj kompletný úsek Frýdek Místek - Těšín. Na obe stavby nadväzujú poľské jednotky (nech už A1 - od 2009 - alebo S1 už je skoro kompletná až do Bielska).

Lenže vidno že pre mnohých bude z Blavy zatiaľ stále lepšie do Poľska jazdit cez Brno :(

Ale som trocha OT ;)

K Rakúsku mám len jednu pripomienku, som rád že sa ukazuje že PPP je problémom pre celý náš region, nie su tu s tým moc skúsenosti, ale ono sa to raz pohne. A5 nie stavba ktorá by tak horela narozdiel od ZA - MT alebo českej D3, tam by sa malo rýchlo niečo diať. Slovensko si može dovoliť podla mňa experimentovať s PPP práve na D4 okolo Bratislavy. BA bude po prevádzke Sitiny mať prepojenie dialnic "kompletné" takže nejaká časová rezerva tu je.

Som inak zvedavý ako sa Rakušaci pobijú s S10 na E55ke, tam sú ohromné náklady a slabý dopravný prúd (prevažuje tranzit). To je tiež asi úsek vhodný pre PPP...

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2006 20:53
od Branco
Ohľadom koridoru sever-juh cez CZ,teda aj rakúskeho úseku, mám trochu pocit, že Brno zažíva to, čo sme pociťovali my na začiatku tohto desaťročia - hľadajú sa jednoducho prekážky, prečo nestavať.... S tým rozdielom, že Česko sa tiež so svojou R52 neponáhľa.

Inak s poznámkou o PPP viac-menej súhlasím, až na to, že úsek so slabou premávkou asi ťažko môže ísť do PPP, skôr sú to úseky, síce nákladné, ale kde existuje, alebo je predpoklad, že premávka bude relatívne vysoká. Ale PPP sa podľa mňa Rakušáci nevzdajú, nakoniec, ani neúspech tendra na A5 nie je chybou PPP. To sa mohlo kľudne stať aj v bežnej verejnej zakázke /samozrejme, ide to o slušné peniaze aj na rakúske pomery, preto je okolo toho taký rozruch/.

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2006 20:37
od Branco
No a keďže Rakúsko nie je len A6, na A2 - inak klasický štvorpruh, /od Viedne dlhší úsek dokonca šesťpruh/ sa na najnáročnejšíci úsekoch v minulosti staval iba jeden dvojpruh. Jeden z nich je estakáda s výškou pilierov viac ako 130 m /tuším 142m/. Teraz sa dobudováva druhý dvojpruh.

A takýchto chuťoviek má Rakúsko, samozrejme, viac.

Výška tých pilierov teda stojí za pozretie :arrow:

http://www.wabweb.net/verkehr/bilder/a2/images/a2twimberg_bau2.jpg
http://www.wabweb.net/verkehr/bilder/a2/images/a2twimberg_bau5.jpg
http://www.wabweb.net/verkehr/bilder/a2/images/a2twimberg_bau6.jpg

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 08:48
od Branco
Ale predsa ešte A6 - reportáž z dňa otvorených dverí, na ktorú už uviedol linku puff dady. Je tam všetko - podrobný opis stavu prác na jednotlivých úsekoch, fotografie, technické informácie.

http://www.asfinag.at/strassenbau/bauprojekte/a6/files/A6_aktuell_Sept2006_.pdf

Okrem iného ma tiež zaujalo, A6 je momentálne projektom, kde sa vykonávajú najrozsiahlejšie zemné práce v celom Rakúsku.

Úsek je rozdelený na viacero častí, zemné práce na celom úseku vykonáva komnzorcium Alpine, Strabag a Habau. Mosty stavajú zrejme špecializované firmy: 400 m most cez rieku Leithu mostárenská firma Massivbau, mosty na západ od rieky firma Zublin a na východ konzorcium Swietelsky, Hinteregger a Pittel - Brausewetter.

No a toto je letecký pohľad na križovatku Kittsee:

Obrázok

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 16:40
od aquila
mozem len dodat, ze prace postupuju hodne dopredu. za hranicnym prechodom uz je vyasflatovany aj druhy pruhy. na prvom moste (nad zeleznicou) uz presmerovali jazdu na juznu vetvu a severnu (povodnu) cast rozsiruju a opravuju.

podobne to vyzera aj na druhom moste.

uz sa javi dokoncena aj velka cast prelozky povodnej cesty. na nadjazdoch uz je z velkej casti aj namalovane znacenie na ceste (zatial na dvoch miestach riadi dopravu semafor)

cize da sa ocakavat, ze behom 2-3 tyzdnov bude sprovoznena skoro cela prelozka povodnej cesty.

inak k aktualitam z rakuska snad to, ze uz dlhsiu dobu rozsiruju usek medzi knoten schwechat a knoten flughafen na 3+3.

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 23:10
od Branco
No ale aby Rakúsko nevychladlo, tu je video z už spomínaného novootvoreného úseku S1 Vosendorf-Schwechat, kompletný prejazd cellým úsekom, autorom to trvalo 12 minút. Komentár je robený architektom celého úseku, pánom Stecklom, 24 % trasy je vedené v tuneloch.

A sprievodné slovo si môžete vychutnať priamo v slovenskom preklade :arrow: :

http://www.cestnaspol.sk/cestami/document/S1%20Schwechat%20-%20Vossendorf.wmv

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2006 22:29
od aquila
sice mierne OT, ale v rakusku minuly rok ukradli asi 3000 aut, z toho vyse 1500 boli znacky VW (cca 1050) a Audi (cca 450).

zaujimave je, ze asi polovicka ukradnutych aut v rakusku sa nakoniec naslo.

taktiez sa rapidne zvysil pocet kradezi stvorkoliek ;)

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2006 18:28
od Branco
No a keďže križovatka A6 Kittsee už má letecké foto, nie je na škodu pozieť si aj zábery zo zeme.
Fotky sú robené 22. a 23. septembra.
Vidno na nich aj veterný park Kittsee a Kamzík.
:arrow:
http://www.cestnaspol.sk/cestami/ceuIIfotoA6.htm

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2006 18:54
od aquila
pekne foto (ale fotene asi mobilom za jazdy). inak B50 je uz skoro cela spojazdnena v novej trase.

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2006 12:10
od Branco
S1 bude porkačovať od Schwechatu na Sussenbrunn v dĺžke 27,5 km. Od Schwechatu bude vedená tunelom Lobbau popod Dunaj s dĺžkou 8,5 km. Ide o skutočne jeden z najmabicióznejších projektov Viedne a celého Rakúska s nákladmi 1,6 mld. Euro /ak počítam kurz 36 Sk/Euro, je to do 60 mld. Sk/

Mapka projektu s časovým harmonogramom, nákladmi a základnými technickými údajmi je tu:
http://www.asfinag.at/strassenbau/planungsprojekte/s1/files/RR_S1KnSchw-Sbr1006.pdf

Asfinag má tiež na stránke video s tunelom Lobbau, sťahovanie trvá nejaký čas, stojí však za to...

http://www.asfinag.at/strassenbau/planungsprojekte/s1/files/s1_weiterfuehrung.mpeg