Chorvatsko - Croatia

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod duli » 17. Júl 2009 15:19

nemal by niekto nejaky zoznam chorvatskych dialnicnych tunelov? nazov, dlzka, rok otvorenia...(aj polprofily)
duli
diskutujúci
 
Príspevky: 226
Obrázky: 5
Založený: 21. Jún 2009 13:19
Bydlisko: Lipt.Mikulas

Odoslaťod Lionheart » 17. Júl 2009 15:20

Musim to hodnotiť teraz lebo chlapcom konci funkcne obdobie a kazdy den travim hodiny v dopravnych zapchach...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Dialniciar » 17. Júl 2009 15:21

duli napísal:nemal by niekto nejaky zoznam chorvatskych dialnicnych tunelov? nazov, dlzka, rok otvorenia...(aj polprofily)


skús stránku motorwaysexitslists (tak nejako), daj do googlu - o nejakom dobrom zozname neviem, oni tých tunelov majú dosť veľa
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Júl 2009 15:32

ospravedlňujem sa za OT
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 06. Sep 2009 18:15

Do galerie som pridal zopar fotiek chorvatskych dialnic:

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=20

Zaujimavy je usek od Zadaru po tunel Sveti Rok, vidim ze ho nafotil aj Majkl v roku 2006... :) Usek je to pekny, ale s dialnicou ma IMHO pramalo spolocne, su tam uplne sialene polomery zakrut, prevysenia a hlavne tam fuka silny narazovy vietor od morskeho pobrezia

Inak vo vsetkych dvojrurovych tuneloch je 100-ka, snad sa tym inspiruju aj nasi projektanti dopravneho znacenia
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 06. Sep 2009 18:27

Práve preto sú tam 3 jazdné pruhy. Práve kvôli tým "extrémom".
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 06. Sep 2009 18:32

v 180 stupnovej zakrute a pri vetre, ktory nuti obmedzit rychlost na 40kmh nepomoze ani 10 pruhov...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 06. Sep 2009 18:37

Tých 40 km/h netreba brať vážne ... ty si išiel ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 06. Sep 2009 19:02

A zakrutu tiez netreba brat vazne? :)

Pravy pruh bol prazdny, v strednom som siel 50-60 (ti vpredu mierne brzdili, ale rychlost nad 60 mi nepripadala bezpecna) a lavy nas predbiehal rychlostou cca 70-80. A to rozhodne nie su rychlosti, akymi by sa malo v lete a za sucha jazdit na dialnici.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Majkl » 06. Sep 2009 19:15

Na tom kratkom useku je dost velke prevysenie nez sa klesne od tunela az k moru. Neviem si predstavit, ako by sa to dalo riesit bez takychto obmedzeni parametrov (prudke zakruty a pod.) Proste to museli vyriesit takymto sposobom.
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod Dialniciar » 06. Sep 2009 19:25

Nikoho nenavádzam na porušovanie rýchlosti a predpisov. Ako hovorí Majkl, muselo sa to takto postaviť, lebo Chorváti nemali na iné riešenia viacej peňazí a ja len pripomínam (opakovane som to tu už napísal), že aj zábrany proti vetru sa po r. 2005 až do r. 2007 zlepšovali. Dnes to už nie je také zlé, že by aj prevracalo nákladné autá a podobne. Tá rýchlosť sa totiž týka hlavne nákladných áut.

Rovnako tak je často sucho a na ISD je často aj 80 km/h a je to z toho dôvodu, že je na A1 málo meteo zariadení. Tiež to osobne neberiem až tak vážne a mnohí moji známi nie, keď idete aj 130 km/h a nie je to tunel a je ozaj sucho, nikto vám za to nedá pokutu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 06. Sep 2009 19:29

Aby nedoslo k omylu - ja netvrdim, ze je to zle riesenie, naozaj sa to asi nedalo inak postavit. Len ma to proste zaujalo ako priklad "dialnice", ktora vobec nesplna normy (ale svoj ucel plni)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod joe1024 » 06. Sep 2009 20:53

Vzhladom na to, aky je tam teren, je to este velmi dobre riesene. Tych 50kmh sa mi nezda. Ked som tadial naposledy siel ja, tak som to zbrzdil na cca 80, ale to ma domaci veselo predbiehali. Po chvili som pochopil ze som brzdou premavky, tak som zrychlil na 100ku.

Nespominam si aky dlhy ten usek je, ale mari sa mi, ze sa da prejst za cca 5 minut, takze to vobec nie je hrozne.

Navyse, sam dobre vies, ze aj ked to na fotke vyzera drasticky, tak v skutocnosti tie zakruty tak hrozne nie su. Pravda, 160 sa cez ne ist neda, no je to kratucky usek.
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod rl » 03. Dec 2009 12:16

http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatsk ... fault.aspx

A1 do budúceho roka nebude potiahnutá po Ploče, druhý profil rýchlostnej cesty Solin-Split (od A1) takisto nie. Zakonzervujú sa stavby mostu Pelješac i úseku A1 Doli - Dubrovnik (Osojnik) a tunela Sveti Ilija na privádzači z A1 na magistrálu D8.
rl
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Obrázky: 20
Založený: 29. Máj 2007 17:28

Odoslaťod Dialniciar » 21. Dec 2009 21:16

rl napísal:http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/81713/Default.aspx

A1 do budúceho roka nebude potiahnutá po Ploče, druhý profil rýchlostnej cesty Solin-Split (od A1) takisto nie. Zakonzervujú sa stavby mostu Pelješac i úseku A1 Doli - Dubrovnik (Osojnik) a tunela Sveti Ilija na privádzači z A1 na magistrálu D8.
Nielen to, situácia je veľmi vážna :arrow:

Zverejnený je už Program výstavby a údržby diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy na r. 2009-2012 :arrow:

http://www.mmpi.hr/UserDocsImages/PROGR ... 0-2012.pdf

:arrow:

*HAC (Hrvatske autoceste) odovzdali v tomto roku 60 km diaľnic, ale v budúcich 3 rokoch to bude len 20 km: úsek pri Zagrebe, úsek pri Dubrovniku; všetky ostatné stavby sa budú konzervovať
*most Pelješac sa dostavia v r. 2015, ale bez napájaích komunikácií, tie budú najskôr v r. 2016
*HAC: 2 čelní predstavitelia zatknutí a preddĺžená väzba (korupcia, finančné nezrovnalosti atď.)
*HAC: v tomto roku znížené mzdy o -20%
*HAC: musí zrušiť zakontrahované zmluvy v hodnote 7 mld. HRK
*HAC: v budúcom roku jeho príjmy nedosiahnu ani 50% nutných výdavkov (splátky úverov)

*koncesionár Bina Istra realizuje dostavbu 141 km diaľnic na plný profil; krytie je úverom vo výške 700 mil. € (aj na splátky starých úverov); toto bude gro výstavby diaľničnej siete Chorvátska do r. 2013

*koncesionár Rijeka-Zagreb zrealizuje už iba 2 MÚK
*koncesionár Zagreb-Macelj dokončí celú trasu

Diaľnica A5 bude zmrazená, vo výstavbe sa teda nepokročí.
Obchvat Záhrebu se nerozšíri, pripravuje sa výstavba úplne nového telesa.

Vláda začína realizovať opravu ďalších 350 km štátnych ciest, získala na to aj úver 60 mil. € z EIB.

Štátne cesty (Hrvatske ceste) budú mať rovnako štedrý rozpočet ako doposiaľ, čo umožní pokračovať v stavbe rýchlostnej cesty (1/2 diaľnice) medzi mestami Stobreč-Omiš a dostavia sa obchvat Rijeky a Splitu.

Takže slávny boom v Chorvátsku sa skončil. :idea: :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kraken » 23. Dec 2009 12:48

Dialniciar napísal:
rl napísal:http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/81713/Default.aspx

A1 do budúceho roka nebude potiahnutá po Ploče, druhý profil rýchlostnej cesty Solin-Split (od A1) takisto nie. Zakonzervujú sa stavby mostu Pelješac i úseku A1 Doli - Dubrovnik (Osojnik) a tunela Sveti Ilija na privádzači z A1 na magistrálu D8.
Nielen to, situácia je veľmi vážna :arrow:

Zverejnený je už Program výstavby a údržby diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy na r. 2009-2012 :arrow:

http://www.mmpi.hr/UserDocsImages/PROGR ... 0-2012.pdf

:arrow:

*HAC (Hrvatske autoceste) odovzdali v tomto roku 60 km diaľnic, ale v budúcich 3 rokoch to bude len 20 km: úsek pri Zagrebe, úsek pri Dubrovniku; všetky ostatné stavby sa budú konzervovať
*most Pelješac sa dostavia v r. 2015, ale bez napájaích komunikácií, tie budú najskôr v r. 2016
*HAC: 2 čelní predstavitelia zatknutí a preddĺžená väzba (korupcia, finančné nezrovnalosti atď.)
*HAC: v tomto roku znížené mzdy o -20%
*HAC: musí zrušiť zakontrahované zmluvy v hodnote 7 mld. HRK
*HAC: v budúcom roku jeho príjmy nedosiahnu ani 50% nutných výdavkov (splátky úverov)

*koncesionár Bina Istra realizuje dostavbu 141 km diaľnic na plný profil; krytie je úverom vo výške 700 mil. € (aj na splátky starých úverov); toto bude gro výstavby diaľničnej siete Chorvátska do r. 2013

*koncesionár Rijeka-Zagreb zrealizuje už iba 2 MÚK
*koncesionár Zagreb-Macelj dokončí celú trasu

Diaľnica A5 bude zmrazená, vo výstavbe sa teda nepokročí.
Obchvat Záhrebu se nerozšíri, pripravuje sa výstavba úplne nového telesa.

Vláda začína realizovať opravu ďalších 350 km štátnych ciest, získala na to aj úver 60 mil. € z EIB.

Štátne cesty (Hrvatske ceste) budú mať rovnako štedrý rozpočet ako doposiaľ, čo umožní pokračovať v stavbe rýchlostnej cesty (1/2 diaľnice) medzi mestami Stobreč-Omiš a dostavia sa obchvat Rijeky a Splitu.

Takže slávny boom v Chorvátsku sa skončil. :idea: :idea:


Škoda. Žel, takový je život. :idea:
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 13:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod joe1024 » 25. Dec 2009 00:10

Je to smutne, ale z praktickeho hladiska budme radi, ze Mala Kapela a Sveti Rok to este stihli tento rok a nemuseli byt zakonzervovane.

Kedy budu zname upravy sadzieb myta ? Resp. na aku dobu su fixovane tie aktualne ?
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Andrej » 25. Dec 2009 19:08

Znamena to, ze A1 najblizsich aspon 10 rokov bude koncit pri Šestanovac a po Ploče sa pokracovat po pobrezi? Fakt skoda. Ked sa v r. 2005 otvaral usek od Zagrebu po Split, myslel som, ze v Dubrovniku bude A1 kludne aj do roku 2008 :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 25. Dec 2009 20:16

Andrej napísal:Znamena to, ze A1 najblizsich aspon 10 rokov bude koncit pri Šestanovac a po Ploče sa pokracovat po pobrezi? Fakt skoda. Ked sa v r. 2005 otvaral usek od Zagrebu po Split, myslel som, ze v Dubrovniku bude A1 kludne aj do roku 2008 :roll:
No však ono to aj malo byť v roku 2008, v tomto roku to zmenili na 2011 a dnes sa vie, že pred 2015 to proste nebude. Na A1 sa dostavia do 2012 iba úsek Ravče–Vrgorec.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Dec 2009 20:45

Ale ešte taký detail, Andrej: A1 nekončí pri Šestanovci. Predsa v 01/2009 krajina otvorila úsek Šestanovac-Ravča dlhý 40 km. :) ... rozostavaný je úsek Ravča-Vrgorac (cca. 10 km) a tento sa do 2012 dostavia. Rovnako tak si nemyslím, že by to bol posledný úsek na najbližších 10 rokov ... HAC sa len potrebuje stabilizovať a rovnako tak chorvátska ekonomika.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 25. Dec 2009 23:09

Vdaka za upresnenie. Info o otvoreni useku Sestanovac-Ravca som nepostrehol. Takze po dialnici A1 sa bude dat dostat az takmer po Ploce, a to je podstatne pre turistov 8)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 25. Dec 2009 23:43

Áno, až takmer po Ploče. Problémom je teraz A1 ďalej na juh. A problémom je aj tunel Sv. Ilija (tuším), ktorý prepojí vnútrozemskú cestu s Makarskou riviérou, ktorý sa v r. 2010 zakonzervuje.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Dec 2009 22:29

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=99421#99421

*Chorváti otvorili plný profil obchvatu Rijeky; úsek je dlhý 8,85 km a s príjazdovými komunikáciami 9,6 km; na úseku sa pracovalo 23 mesiacov
*na úseku sú 4 tunely, 2 viadukty a 1 most
*úsek okrem domácich firiem realizoval aj Strabag
*otvárania úseku sa zúčastnili premiérka J. Kosova a minister mora, dopravy a inštraštruktúry B. Kalmeta, šéf rijeckej župy a starosta Rijeky
*Chorvátsko má 1.246 km diaľnic a rýchlostných ciest (diaľnica na 1/2 profil), tých je okolo 150 km, z čoho 141 km sa na Istrii buduje na plný profil
*spoločnosť INA vyplatí štátu 1,05 mld. HRK, z čoho po 400 mil. HRK dostanú HAC (správa čisto štátnych diaľnic) a HC (správca štátnych ciest) a 250 mil. HRK pôjde do štátneho rozpočtu

V tomto roku je to posledný odovzdávaný úsek diaľničnej siete v krajine a do r. 2012 štát už len dostavia 20 km diaľnic na plný profil (dva asi 10 km úseky Záhreb-Sisak a úsek A1 Split-Dubrovnik), dostavajú sa 2 MÚK na diaľnici Rijeka-Zagreb (už je súvislá; tá je skôr o 2 roky) a dostavia sa 141 km diaľnic na Istrii na plný profil.

Obrázok
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod tondiego » 28. Dec 2009 10:01

Zda sa mi to, alebo ta dialnica na obrazku je naozaj bez odstavneho pruhu? :) Podla hysterickych reakcii na rozsirenie BA-TT docasne bez odstavneho pruhu som mal dojem, ze sme svetova rarita :D
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Odoslaťod Dialniciar » 28. Dec 2009 10:11

Akurát že to je mestský úsek. :)
Ale nie sme svetová rarita, ja dlho hovorím, že sú bežné aj 2x4 bez akéhokoľvek odstavného pruhu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.