Stránka 12 z 20

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2009 15:19
od duli
nemal by niekto nejaky zoznam chorvatskych dialnicnych tunelov? nazov, dlzka, rok otvorenia...(aj polprofily)

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2009 15:20
od Lionheart
Musim to hodnotiť teraz lebo chlapcom konci funkcne obdobie a kazdy den travim hodiny v dopravnych zapchach...

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2009 15:21
od Dialniciar
duli napísal:nemal by niekto nejaky zoznam chorvatskych dialnicnych tunelov? nazov, dlzka, rok otvorenia...(aj polprofily)


skús stránku motorwaysexitslists (tak nejako), daj do googlu - o nejakom dobrom zozname neviem, oni tých tunelov majú dosť veľa

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2009 15:32
od Dialniciar
ospravedlňujem sa za OT

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2009 18:15
od i15
Do galerie som pridal zopar fotiek chorvatskych dialnic:

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=20

Zaujimavy je usek od Zadaru po tunel Sveti Rok, vidim ze ho nafotil aj Majkl v roku 2006... :) Usek je to pekny, ale s dialnicou ma IMHO pramalo spolocne, su tam uplne sialene polomery zakrut, prevysenia a hlavne tam fuka silny narazovy vietor od morskeho pobrezia

Inak vo vsetkych dvojrurovych tuneloch je 100-ka, snad sa tym inspiruju aj nasi projektanti dopravneho znacenia

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2009 18:27
od Dialniciar
Práve preto sú tam 3 jazdné pruhy. Práve kvôli tým "extrémom".

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2009 18:32
od i15
v 180 stupnovej zakrute a pri vetre, ktory nuti obmedzit rychlost na 40kmh nepomoze ani 10 pruhov...

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2009 18:37
od Dialniciar
Tých 40 km/h netreba brať vážne ... ty si išiel ?

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2009 19:02
od i15
A zakrutu tiez netreba brat vazne? :)

Pravy pruh bol prazdny, v strednom som siel 50-60 (ti vpredu mierne brzdili, ale rychlost nad 60 mi nepripadala bezpecna) a lavy nas predbiehal rychlostou cca 70-80. A to rozhodne nie su rychlosti, akymi by sa malo v lete a za sucha jazdit na dialnici.

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2009 19:15
od Majkl
Na tom kratkom useku je dost velke prevysenie nez sa klesne od tunela az k moru. Neviem si predstavit, ako by sa to dalo riesit bez takychto obmedzeni parametrov (prudke zakruty a pod.) Proste to museli vyriesit takymto sposobom.

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2009 19:25
od Dialniciar
Nikoho nenavádzam na porušovanie rýchlosti a predpisov. Ako hovorí Majkl, muselo sa to takto postaviť, lebo Chorváti nemali na iné riešenia viacej peňazí a ja len pripomínam (opakovane som to tu už napísal), že aj zábrany proti vetru sa po r. 2005 až do r. 2007 zlepšovali. Dnes to už nie je také zlé, že by aj prevracalo nákladné autá a podobne. Tá rýchlosť sa totiž týka hlavne nákladných áut.

Rovnako tak je často sucho a na ISD je často aj 80 km/h a je to z toho dôvodu, že je na A1 málo meteo zariadení. Tiež to osobne neberiem až tak vážne a mnohí moji známi nie, keď idete aj 130 km/h a nie je to tunel a je ozaj sucho, nikto vám za to nedá pokutu.

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2009 19:29
od i15
Aby nedoslo k omylu - ja netvrdim, ze je to zle riesenie, naozaj sa to asi nedalo inak postavit. Len ma to proste zaujalo ako priklad "dialnice", ktora vobec nesplna normy (ale svoj ucel plni)

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2009 20:53
od joe1024
Vzhladom na to, aky je tam teren, je to este velmi dobre riesene. Tych 50kmh sa mi nezda. Ked som tadial naposledy siel ja, tak som to zbrzdil na cca 80, ale to ma domaci veselo predbiehali. Po chvili som pochopil ze som brzdou premavky, tak som zrychlil na 100ku.

Nespominam si aky dlhy ten usek je, ale mari sa mi, ze sa da prejst za cca 5 minut, takze to vobec nie je hrozne.

Navyse, sam dobre vies, ze aj ked to na fotke vyzera drasticky, tak v skutocnosti tie zakruty tak hrozne nie su. Pravda, 160 sa cez ne ist neda, no je to kratucky usek.

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2009 12:16
od rl
http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatsk ... fault.aspx

A1 do budúceho roka nebude potiahnutá po Ploče, druhý profil rýchlostnej cesty Solin-Split (od A1) takisto nie. Zakonzervujú sa stavby mostu Pelješac i úseku A1 Doli - Dubrovnik (Osojnik) a tunela Sveti Ilija na privádzači z A1 na magistrálu D8.

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2009 21:16
od Dialniciar
rl napísal:http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/81713/Default.aspx

A1 do budúceho roka nebude potiahnutá po Ploče, druhý profil rýchlostnej cesty Solin-Split (od A1) takisto nie. Zakonzervujú sa stavby mostu Pelješac i úseku A1 Doli - Dubrovnik (Osojnik) a tunela Sveti Ilija na privádzači z A1 na magistrálu D8.
Nielen to, situácia je veľmi vážna :arrow:

Zverejnený je už Program výstavby a údržby diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy na r. 2009-2012 :arrow:

http://www.mmpi.hr/UserDocsImages/PROGR ... 0-2012.pdf

:arrow:

*HAC (Hrvatske autoceste) odovzdali v tomto roku 60 km diaľnic, ale v budúcich 3 rokoch to bude len 20 km: úsek pri Zagrebe, úsek pri Dubrovniku; všetky ostatné stavby sa budú konzervovať
*most Pelješac sa dostavia v r. 2015, ale bez napájaích komunikácií, tie budú najskôr v r. 2016
*HAC: 2 čelní predstavitelia zatknutí a preddĺžená väzba (korupcia, finančné nezrovnalosti atď.)
*HAC: v tomto roku znížené mzdy o -20%
*HAC: musí zrušiť zakontrahované zmluvy v hodnote 7 mld. HRK
*HAC: v budúcom roku jeho príjmy nedosiahnu ani 50% nutných výdavkov (splátky úverov)

*koncesionár Bina Istra realizuje dostavbu 141 km diaľnic na plný profil; krytie je úverom vo výške 700 mil. € (aj na splátky starých úverov); toto bude gro výstavby diaľničnej siete Chorvátska do r. 2013

*koncesionár Rijeka-Zagreb zrealizuje už iba 2 MÚK
*koncesionár Zagreb-Macelj dokončí celú trasu

Diaľnica A5 bude zmrazená, vo výstavbe sa teda nepokročí.
Obchvat Záhrebu se nerozšíri, pripravuje sa výstavba úplne nového telesa.

Vláda začína realizovať opravu ďalších 350 km štátnych ciest, získala na to aj úver 60 mil. € z EIB.

Štátne cesty (Hrvatske ceste) budú mať rovnako štedrý rozpočet ako doposiaľ, čo umožní pokračovať v stavbe rýchlostnej cesty (1/2 diaľnice) medzi mestami Stobreč-Omiš a dostavia sa obchvat Rijeky a Splitu.

Takže slávny boom v Chorvátsku sa skončil. :idea: :idea:

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2009 12:48
od kraken
Dialniciar napísal:
rl napísal:http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/81713/Default.aspx

A1 do budúceho roka nebude potiahnutá po Ploče, druhý profil rýchlostnej cesty Solin-Split (od A1) takisto nie. Zakonzervujú sa stavby mostu Pelješac i úseku A1 Doli - Dubrovnik (Osojnik) a tunela Sveti Ilija na privádzači z A1 na magistrálu D8.
Nielen to, situácia je veľmi vážna :arrow:

Zverejnený je už Program výstavby a údržby diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy na r. 2009-2012 :arrow:

http://www.mmpi.hr/UserDocsImages/PROGR ... 0-2012.pdf

:arrow:

*HAC (Hrvatske autoceste) odovzdali v tomto roku 60 km diaľnic, ale v budúcich 3 rokoch to bude len 20 km: úsek pri Zagrebe, úsek pri Dubrovniku; všetky ostatné stavby sa budú konzervovať
*most Pelješac sa dostavia v r. 2015, ale bez napájaích komunikácií, tie budú najskôr v r. 2016
*HAC: 2 čelní predstavitelia zatknutí a preddĺžená väzba (korupcia, finančné nezrovnalosti atď.)
*HAC: v tomto roku znížené mzdy o -20%
*HAC: musí zrušiť zakontrahované zmluvy v hodnote 7 mld. HRK
*HAC: v budúcom roku jeho príjmy nedosiahnu ani 50% nutných výdavkov (splátky úverov)

*koncesionár Bina Istra realizuje dostavbu 141 km diaľnic na plný profil; krytie je úverom vo výške 700 mil. € (aj na splátky starých úverov); toto bude gro výstavby diaľničnej siete Chorvátska do r. 2013

*koncesionár Rijeka-Zagreb zrealizuje už iba 2 MÚK
*koncesionár Zagreb-Macelj dokončí celú trasu

Diaľnica A5 bude zmrazená, vo výstavbe sa teda nepokročí.
Obchvat Záhrebu se nerozšíri, pripravuje sa výstavba úplne nového telesa.

Vláda začína realizovať opravu ďalších 350 km štátnych ciest, získala na to aj úver 60 mil. € z EIB.

Štátne cesty (Hrvatske ceste) budú mať rovnako štedrý rozpočet ako doposiaľ, čo umožní pokračovať v stavbe rýchlostnej cesty (1/2 diaľnice) medzi mestami Stobreč-Omiš a dostavia sa obchvat Rijeky a Splitu.

Takže slávny boom v Chorvátsku sa skončil. :idea: :idea:


Škoda. Žel, takový je život. :idea:

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2009 00:10
od joe1024
Je to smutne, ale z praktickeho hladiska budme radi, ze Mala Kapela a Sveti Rok to este stihli tento rok a nemuseli byt zakonzervovane.

Kedy budu zname upravy sadzieb myta ? Resp. na aku dobu su fixovane tie aktualne ?

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2009 19:08
od Andrej
Znamena to, ze A1 najblizsich aspon 10 rokov bude koncit pri Šestanovac a po Ploče sa pokracovat po pobrezi? Fakt skoda. Ked sa v r. 2005 otvaral usek od Zagrebu po Split, myslel som, ze v Dubrovniku bude A1 kludne aj do roku 2008 :roll:

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2009 20:16
od Dialniciar
Andrej napísal:Znamena to, ze A1 najblizsich aspon 10 rokov bude koncit pri Šestanovac a po Ploče sa pokracovat po pobrezi? Fakt skoda. Ked sa v r. 2005 otvaral usek od Zagrebu po Split, myslel som, ze v Dubrovniku bude A1 kludne aj do roku 2008 :roll:
No však ono to aj malo byť v roku 2008, v tomto roku to zmenili na 2011 a dnes sa vie, že pred 2015 to proste nebude. Na A1 sa dostavia do 2012 iba úsek Ravče–Vrgorec.

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2009 20:45
od Dialniciar
Ale ešte taký detail, Andrej: A1 nekončí pri Šestanovci. Predsa v 01/2009 krajina otvorila úsek Šestanovac-Ravča dlhý 40 km. :) ... rozostavaný je úsek Ravča-Vrgorac (cca. 10 km) a tento sa do 2012 dostavia. Rovnako tak si nemyslím, že by to bol posledný úsek na najbližších 10 rokov ... HAC sa len potrebuje stabilizovať a rovnako tak chorvátska ekonomika.

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2009 23:09
od Andrej
Vdaka za upresnenie. Info o otvoreni useku Sestanovac-Ravca som nepostrehol. Takze po dialnici A1 sa bude dat dostat az takmer po Ploce, a to je podstatne pre turistov 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2009 23:43
od Dialniciar
Áno, až takmer po Ploče. Problémom je teraz A1 ďalej na juh. A problémom je aj tunel Sv. Ilija (tuším), ktorý prepojí vnútrozemskú cestu s Makarskou riviérou, ktorý sa v r. 2010 zakonzervuje.

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2009 22:29
od Dialniciar
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=99421#99421

*Chorváti otvorili plný profil obchvatu Rijeky; úsek je dlhý 8,85 km a s príjazdovými komunikáciami 9,6 km; na úseku sa pracovalo 23 mesiacov
*na úseku sú 4 tunely, 2 viadukty a 1 most
*úsek okrem domácich firiem realizoval aj Strabag
*otvárania úseku sa zúčastnili premiérka J. Kosova a minister mora, dopravy a inštraštruktúry B. Kalmeta, šéf rijeckej župy a starosta Rijeky
*Chorvátsko má 1.246 km diaľnic a rýchlostných ciest (diaľnica na 1/2 profil), tých je okolo 150 km, z čoho 141 km sa na Istrii buduje na plný profil
*spoločnosť INA vyplatí štátu 1,05 mld. HRK, z čoho po 400 mil. HRK dostanú HAC (správa čisto štátnych diaľnic) a HC (správca štátnych ciest) a 250 mil. HRK pôjde do štátneho rozpočtu

V tomto roku je to posledný odovzdávaný úsek diaľničnej siete v krajine a do r. 2012 štát už len dostavia 20 km diaľnic na plný profil (dva asi 10 km úseky Záhreb-Sisak a úsek A1 Split-Dubrovnik), dostavajú sa 2 MÚK na diaľnici Rijeka-Zagreb (už je súvislá; tá je skôr o 2 roky) a dostavia sa 141 km diaľnic na Istrii na plný profil.

Obrázok

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2009 10:01
od tondiego
Zda sa mi to, alebo ta dialnica na obrazku je naozaj bez odstavneho pruhu? :) Podla hysterickych reakcii na rozsirenie BA-TT docasne bez odstavneho pruhu som mal dojem, ze sme svetova rarita :D

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2009 10:11
od Dialniciar
Akurát že to je mestský úsek. :)
Ale nie sme svetová rarita, ja dlho hovorím, že sú bežné aj 2x4 bez akéhokoľvek odstavného pruhu.