Madarsko - Hungary

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod pa3ck » 01. Feb 2021 23:21

DrX, toto rozšírenie má rovnaký význam ako DK47 po Nowy Targ alebo naša cesta 582 na Šíravu - zabezpečenie kapacitnej cesty pre rekreantov. Obchvat mesta Szerencs nebude (aj keď toto nie je až taký problém), ale hlavne ostáva celkom krkolomný prejazd cez Satoraljauhely (polovičný obchvat nevyriešil všetko). Plus pre mestá na ceste č. 19 a severnejšie bude podľa mňa aj tak výhodnejšie ísť po R4 (keď sa dokončí).
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod zvR7 » 05. Feb 2021 22:12

V tomto článku som sa dočítal, že M100 by sa mala začať stavať už tento rok (úsek M1-Ostrihom). Vyjadril sa tak štátny tajomník z ministerstva pre inovácie zodpovedný za rozvoj dopravnej politiky. O.i. aj o tom, že pokračuje príprava M0 a už projektovanie chýbajúcich úsekov M0 (medzi cestami č. 10 a 11).
Článok je o príprave trasovania M9 v južnej časti HU a o spoločnom výbere vhodného variantu s predstaviteľmi dotknutých samospráv (ale odznelo tam i toto)
https://magyarepitok.hu/utepites/2021/0 ... t-az-m9-es
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod zvR7 » 07. Feb 2021 12:21

Neviem či som to tu už niekde spomínal...a dal nejaké info, ale určite si to preštudujte (možno tam raz niekto z vás bude aj testovať ako konštruktér vozidiel :)
Neďaleko od nás vyrastá unikátny projekt v Európe pri meste Zalaegerszeg - testovací okruh hlavne pre autonómne vozidlá (už v pokročilej fáze výstavby), súčasťou bude aj diaľničný úsek, mestská infraštruktúra, vývojové centrá atď.
Je to štátna investícia, poklepanie zákl. kameňa bolo v máji 2017.
S projektom súvisí aj výstavba diaľnice M76 , ktorej jeden úsek v dĺžke 12 km bude vhodný na testovanie autonómnych vozidiel, tento úsek sa bude/môže prenajímať 2x do týždňa na realizovanie testovacích jázd.
Stránka je dostupná aj v anglickej verzii
https://zalazone.hu/hu/
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod rastislav5 » 08. Feb 2021 14:25

zvR7 napísal:V tomto článku som sa dočítal, že M100 by sa mala začať stavať už tento rok (úsek M1-Ostrihom). Vyjadril sa tak štátny tajomník z ministerstva pre inovácie zodpovedný za rozvoj dopravnej politiky. O.i. aj o tom, že pokračuje príprava M0 a už projektovanie chýbajúcich úsekov M0 (medzi cestami č. 10 a 11).
Článok je o príprave trasovania M9 v južnej časti HU a o spoločnom výbere vhodného variantu s predstaviteľmi dotknutých samospráv (ale odznelo tam i toto)
https://magyarepitok.hu/utepites/2021/0 ... t-az-m9-es

Ano, tu to potvrdzuje dalsi predstavitel vlady: https://168.hu/itthon/itm-megepul-az-m1 ... -ut-199741
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod zvR7 » 08. Feb 2021 16:54

A ja pridám tiež dnešný článok (aj s mapou aká je aktuálna predstava)
Na nejaký čas to vyzerá tak, že to bude aj súčasť akože severozápadného obchvatu BP (M0) (spomínali to tak cca 3 roky dozadu)...také dve muchy jednou ranou.
Pôvodný návrh veľmi nevoňal ochranárom a má to určite aj ekonomické dôvody (zatial) a samozrejme aj rozdielne názory obyvateľstva a odborníkov. Za cenu dvoch tunelov určite urobia viac km bežnej dialnice tam kde je to omnoho potrebnejšie. Začiatok výstavby tu uvádzajú 2021/01 a koniec 2023/24.
Samozrejme je k tomu nutné spraviť aj chýbajúci úsek M0 medzi cestami č. 10 a 11 a plus potiahnúť M10 smerom na Ostrihom (čo bude ďalšia spojka na SK).
No a spomínajú tam aj nápad prepojenia M100 a M10 bližšie k mestu (v jednoduchšom teréne) aby to nebola taká veľká obchádzka.
A tým pádom to bude ideal BA-BP-KE-Zemplín (ako tretia trasa samozrejme :))))
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20210 ... ogy-468814
pripájam aj článok z Decembra (je to trocha obšírnejšie popísané)
https://www.portfolio.hu/ingatlan/20190 ... ere-309601
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod Vlados » 08. Feb 2021 20:19

Ďakujeme, lebo keď tu len tak napíšeme že M2 oproti M100 (tak skoro) nebude, tak sa istý pán pohoršuje.
Ak by sme R7 tiahli popod NZ a potom popri železnici na Štúrovo, tak vznikne ďalšie spojenie BA-KE :) Tu sa mal Arpi snažiť a nie potemkinovským spustením Sorošky.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod devil » 08. Feb 2021 22:11

ta M2 bude skor ako ta R7 ktoru spominas a skor ako...nechce sa mi tu vymenovat cely rad D/RC... :)
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod Vlados » 08. Feb 2021 22:42

to sa vôbec nehádam, ale je možné že R7 bude skôr ako R3 v akejkoľvek trase. tlak v okolí BA bude vždy veľký a keď sa postaví D3 a R4 alebo R4 a D3, tak už nebude záujem stavať R3.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod devil » 08. Feb 2021 23:05

ani o R4 nie je zaujem, ani D1 dalej od KE. neexistenciou R4 vsak hrozi hanba. R3 detto len o nieco neskor. D1 od KE je zial iny pripad.

hm ked si M2 "vestil" len po vac a zevraj dalej ju netreba tak potom R7 nema zmysel ani po DS.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod Vlados » 09. Feb 2021 00:43

Ak chceš čítať pravdu, tak nie je záujem o žiadne diaľnice ani cesty. Nie je skutočný záujem (nie sú vyčlenené peniaze) na nové úseky diaľníc, ale ani na rekonštrukciu tých 200 km čo máme po životnosti. K tomu máme 1000-1500 km ciest v zúfalom stave.

Áno, ďalej ju netreba. Ak si ju Maďari podľa posledných plánov postavia, tak si ju postavia. Budem sledovať ako sa vysporiadajú s environmentálnymi požiadavkami. Čo Viktor rozkáže to bude...
R7 má zmysel, samozrejme po D3 a R4. Ak by bola R7 trasovaná ako som uviedol a stavali by sme ju spoločne s ich M100 a mostom v Stúrove, tak by prevzala nemálo tranzitu z M1. Na druhý stranu by to urobilo tlak na pokračovanie D4 a na to už vôbec nemáme.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod rastislav5 » 09. Feb 2021 09:17

Vlados napísal:Ďakujeme, lebo keď tu len tak napíšeme že M2 oproti M100 (tak skoro) nebude, tak sa istý pán pohoršuje.
Ak by sme R7 tiahli popod NZ a potom popri železnici na Štúrovo, tak vznikne ďalšie spojenie BA-KE :) Tu sa mal Arpi snažiť a nie potemkinovským spustením Sorošky.

Aby sme boli spravodlivi, minimalne o novy nakladny most medzi Sturovom a Ostrihomom sa Ersek snazil: https://ujszo.com/regio/uj-dunai-teherhid-epulhet Bohuzial to nestihol dotiahnut. Ked sa M100 skutocne zacne stavat a 4 prudova rychlostna komunikacia bude koncit v Ostrihome, tak pokracovanie nakladnych vozidiel na Slovensko riecnou kompou bude na smiech, kedze vazby medzi Slovenskom a Madarskom su silne, 1000 rokov sme boli spolu v jednom state a v sucasnosti sme spolu v Europskej unii. Vyskytuje sa vobec podobna situacia, tzn. zo styroch prudov rychlostnej cesty na riecnu kompu este niekde inde v Europe?
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod devil » 09. Feb 2021 09:46

madarsko nie je povinne blokovat rozvoj svojich ciest len preto ze my mame absolutne nevyhovujucu I/76. to je identicky pripad ako obnova cesty na polskej hranici. prechod pre NA je davno otvoreny aj s mostom ale kvoli nadvaznym cestam nie je povoleny prechod NA a samospravy protestovali a hrozili zalobami. nakladna kompa je adekvatna stavu ciest na nasej strane, miestny prepravca nemusi ist 100 km naokolo. prepravcovia od LV a NZ mozu vyuzit sahy a komarno. ovela potrebnejsie su prave obchvaty siah/krupiny resp. komarna/novych zamkov. v pripade sturova pokial viem je limit iba 3,5 tony + autobusy, snad by nebol problem tam pustit aspon NA do 7,5 tony, pre porovnanie npr. cez stary most v KN bol dlhodobo limit 20 ton.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod devil » 09. Feb 2021 11:34

Ak chceš čítať pravdu, tak nie je záujem o žiadne diaľnice ani cesty. Nie je skutočný záujem (nie sú vyčlenené peniaze) na nové úseky diaľníc, ale ani na rekonštrukciu tých 200 km čo máme po životnosti. K tomu máme 1000-1500 km ciest v zúfalom stave.
presne tak. lenze dalej zase nerespektujes fakty ktore sa ti nehodia. M2-R3 ma vyznam. M2 samotna riesi nielen lokalku ale aj tranzit a priemysel severne od BP. uz x-krat som ukazal mapku s intenzitami co su plne porovnatelne s cestou na ostrihom. nase opravy ciest nie su adekvatne pokial ostanene pri priemernej rychlosti 60-70 km/h - bezne na zvolen-sahy, presov-komarnik, kosice-michalovce, nitra-komarno atd.....na 70-80 sa vieme dostat ak postavime par preloziek predovsetkym okolo miest. npr. krupina a sahy spolu usetria vyse 5 minut a sme nad 70 km/h. je 8 vyznamnejsich prechodov Sk-Hu z coho cunovo a milhost su dialnice, na medvedov ide cesta aspon s obchvatom DS a medera, na bukovinku a kral bude/je blizko R2 aj ked je tam par dedin. obchvaty chybaju najviac na I/64 a I/66.

aby sme sa vratili k M2, stara cesta ma sice fakticky 2+1 vac-retsag ale s tymi zakrutami a prietahom retsagu to nie je dlhodobe riesenie. ekologicke poziadavky sa riesili, kvoli tomu nakreslili 1-2 kratke tunely.

R7 ako paralelka k M1...som sa dobre zasmial, M1 potrebuje paraleku ale juzne aby balkansky polovidici a cely tranzit mohol obist M0 a najviac vytazene casti M1 a M5. na to bude prepojenie cez dunaujvaros co zatial neexistuje resp. len most cez dunaj v plnom profile.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod rastislav5 » 09. Feb 2021 16:57

devil napísal:madarsko nie je povinne blokovat rozvoj svojich ciest len preto ze my mame absolutne nevyhovujucu I/76. to je identicky pripad ako obnova cesty na polskej hranici. prechod pre NA je davno otvoreny aj s mostom ale kvoli nadvaznym cestam nie je povoleny prechod NA a samospravy protestovali a hrozili zalobami. nakladna kompa je adekvatna stavu ciest na nasej strane, miestny prepravca nemusi ist 100 km naokolo. prepravcovia od LV a NZ mozu vyuzit sahy a komarno. ovela potrebnejsie su prave obchvaty siah/krupiny resp. komarna/novych zamkov. v pripade sturova pokial viem je limit iba 3,5 tony + autobusy, snad by nebol problem tam pustit aspon NA do 7,5 tony, pre porovnanie npr. cez stary most v KN bol dlhodobo limit 20 ton.


Ak by bola I/76 absolutne nevyhovujuca, tak by tam
-bol zakaz vjazdu nakladnych vozidiel podobne ako v Mnisku nad Popradom,
-nebola by to nakladnym mytom spoplatnena komunikacia https://www.emyto.sk/sk/spoplatnene-useky/mapa
-neboli by tam intenzity nakladnej dopravy okolo 500 za 24 hodin co je asi polovica toho co je medzi Sahami a Krupinou a
-nebola by potrebna nakladna kompa.

I/76 je takmer bez vyskovych prevyseni a pomerne prehladna, ma vsak rezervy v sirke a trasovani cez obce. Tu napr. chyba len 1,3 km (!) obchvatu https://www.kalna.eu/e_download.php?fil ... _obce2.pdf Urcite ale I/76 nie je "absolutne nevyhovujuca".


Ak chce v sucasnosti fabrika z Levickeho priemyselneho parku dodavat do Suzuki v Ostrihome, musi ist kompou alebo dvojnasobok kilometrov cez Komarno alebo Sahy.

A neverim uprimnosti Tvojej argumentacie, lebo most Marie Valerie usti do centier Sturova aj Ostrihomu, takze tu navrhujes aby nakladna doprava isla centrami tychto miest, pricom inde chces nakladnu dopravu z centier (spravne) vytlacit.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod devil » 09. Feb 2021 17:44

7,5 tony su v podstate vacsie dodavky, v minulosti to boli npr. zname avie. to nie su ziadne tazke kamiony. existuje niekolko prechodov kde povoleny prejazd do 7,5 a vobec nechapem preco je v sturove len 3,5 tony ked autobus s hmotnostou 10 ton a viac moze prejst....

I/76 je takmer bez vyskovych prevyseni a pomerne prehladna, ma vsak rezervy v sirke a trasovani cez obce. Tu napr. chyba len 1,3 km (!) obchvatu https://www.kalna.eu/e_download.php?fil ... _obce2.pdf Urcite ale I/76 nie je "absolutne nevyhovujuca".
od hronskeho benadiku po sturovo "len" asi tucet obci s cestou cez ich stred, ked toto niekto bagatelizuje tak uz neviem co si mam mysliet. kalna je len 1 z nich. sirka (vyzera na 7,5m) je tiez problem.

-bol zakaz vjazdu nakladnych vozidiel podobne ako v Mnisku nad Popradom - ved je zakazany cez most cez dunaj nad 3,5 ton.
-nebola by to nakladnym mytom spoplatnena komunikacia https://www.emyto.sk/sk/spoplatnene-useky/mapa aj cesta I/68 je spoplatnena ako aj dalsie cesty I. triedy aj ked su v ubohom stave.
-neboli by tam intenzity nakladnej dopravy okolo 500 za 24 hodin co je asi polovica toho co je medzi Sahami a Krupinou - to je zdrojova/cielova doprava sturova a okolia a z toho odpocitaj nakladne auta do 3,5 ton co mozu cez most
-nebola by potrebna nakladna kompa - ako vies odkial su auta vyuzivajuce kompu...npr. tie z priemyselneho parku hned vedla kompy alebo dalsie z okolitych obci nielen pri I/76. tovar niekde na dedinu kde maju len cestu III. triedy dovezies len po tej ceste.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod pa3ck » 09. Feb 2021 19:33

I/68 spoplatnená nie je.

A nákladné vozidlá do 3,5 t sa počítajú ako nákladné? Lebo rozdiel od osobných je častokrát bez nahliadnutia do papierov neviditeľný
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod rastislav5 » 09. Feb 2021 21:02

devil napísal:-bol zakaz vjazdu nakladnych vozidiel podobne ako v Mnisku nad Popradom - ved je zakazany cez most cez dunaj nad 3,5 ton.
ale Ty si pisal o ceste I/76, ktora je udajne "absolutne nevyhovujuca", a tam zakaz vjazdu nie je
devil napísal:-nebola by to nakladnym mytom spoplatnena komunikacia https://www.emyto.sk/sk/spoplatnene-useky/mapa aj cesta I/68 je spoplatnena ako aj dalsie cesty I. triedy aj ked su v ubohom stave.
ved si pozri tu mapu lepsie alebu tu mas inu https://img.ihned.cz/attachment.php/790 ... o_myto.jpg , I/68 spoplatnena nie je, ako Ti pise aj pa3ck

Ak by cesta I/76 bola taka "absolutne nevyhovujuca", ako pises, tak by asi ani byvaly minister dopravy Ersek nepodporoval novy most (preklad Google Translate):„Maďarská strana by napojila diaľnicu na Ostrihom, a preto sa zdá byť oprávnené postaviť nový most. Nový most by slúžil nielen motoristom a chodcom, ale mal by plnú hodnotu. Nehovorím, že s tým hneď naviažeme diaľnicu, ale sme si toho vedomí a vážime si, čo by nový most priniesol regiónu a regiónu. Podporujeme túto myšlienku, uvidíme, z ktorých operačných programov by sme na to mohli získať peniaze - už od budúceho rozpočtového cyklu EÚ, “vysvetlil minister https://ujszo.com/regio/uj-dunai-teherhid-epulhet.

Asi zvazil, ze prinos mosta pre region je vacsi ako dopady na obyvatelov okolo sucasnej I/76, v ktorych je velka cast obyvatelstva madarskej narodnosti a teda jeho potencialni volici https://sk.wikipedia.org/wiki/Ma%C4%8Fa ... o_2011.png Ty sa silou-mocou snazis najst dovody, preco most nie je mozne vybudovat, ale ver mi, ze regionu by velmi pomohol a odlahcil by aj centrum Sturova (kedze novy most neusti v centre ako usti stary). V Sturove a okoli by mohli vznikat firmy dodavajuce do automobilky Suzuki just-in-time ale aj firmy dodavajuce do Budapesti a znizila by sa tak nezamestnanost v okrese Nove Zamky, ktora je v sucasnosti priblizne dvojnasobna oproti Ostrihomu.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod devil » 09. Feb 2021 21:31

toto myslim nebolo uplne domyslene tak ako most v komarne vyvolava podobne obavy. vobec nepochybujem zeby novy most mal pozitivne efekty ale nijako by som ich neprecenoval. ale osobna doprava do tesca alebo do suzuki nepotrebuje novy most. motivom moze byt aj to ze okrem mosta by sa postavil aj obchvat sturova a dalsie dediny az po h.b. ich predsa nemusia trapit. nas by to ale trapit malo.

ani na I/68 nie je zakaz vjazdu, neviem uz kolkokrat to mam zopakovat ze nemozu vykazat zdrojovu/cielovu dopravu ale zakazu prechod cez hranicu aby I/68 nevyuzival tranzit. detto sturovo
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod rastislav5 » 09. Feb 2021 22:29

Co nebolo uplne domyslene? Most v Sturove idealne nadvazuje na uz existujucu cestu I/63 https://www.google.sk/maps/@47.78963,18 ... 312!8i6656 a Sturovo to ma uz davno v uzemnom plane, netreba mat ziadne obavy http://web.sturovo.sk/mesto/uzemny_plan/c1_sirsie.jpg
Tu nejde o dochadzanie robotnikov do Madarska ale o to, aby ludia mohli pracovat A PLATIT DANE na Slovensku u podnikatelov, ktori by dodavali do Suzuki a do podnikov v Budapesti.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod devil » 09. Feb 2021 22:47

domyslene nebolo to ze postavili most v komarne a nepostavili obchvat ani len komarna a mozno este horsie ze ho nepostavili ani v n. zamkoch (kde mesto skutocne kolabovalo ked v 2019 opravovali most cez rieku nitra) a mohol by som pokracovat. ja viem ze je to trochu cynicke ale kym nebude most v sturove nebude problem s tranzitom na nasej strane, tak neviem naco si vyrabat nove problemy ked sme nevyriesili ani tie stare ??

oni aspon maju pracu, suzuki je tam dlhodobo a snad aj bude. neviem aka je/alebo bola pred koronou nzm v okoli sturova, vieme len cisla okresov NZ a LV a to bol asi taky priemer, takze co tak podporit cestami vychod niekde za kosicami a na zapade riesit len prelozky ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod zvR7 » 09. Feb 2021 23:17

Jedno je isté...myslím si ,že pokial to bude priorita HU a priľahlého regiónu tak most bude a Maďari všetko vybavia, ináč na SK snaha nebude (proti výstavbe zase SK nepôjde)
V posledných rokoch mám pocit, že tranzit aj všeobecne NAD na I/76 upadol (pocitovo menej kamionov, možno aj úpadok SES Tlmače...) od Hrons. Beň. po Kalnú . NAD a tranzit je hlavne od LV-Kalná-Šárovce-Šahy I/75.
Z I/75 do priemyselného parku v LV sa po jednotke dostanú iba takto. Pritom by sa to dalo vyriešiť jednoduchšie ...cez malý obchvat Juru, ale to je jedno teraz, obchvat Kalnej síce pomôže, ale aj tak by museli ísť kúsok cez dedinu aby sa dostali naň.
Ak by NAD pokračovala na HU ďalej po I/76 od Šároviec na Štúrovo tak v Želiezovciach by si trhali vlasy (bez obchvatu)...a potom jedna dedina za druhou a úzka cesta pre silnú NAD (ináč v dobrom stave), v Štúrove detto bez obchvatu, doprava tak ako je teraz je to pomerne prijateľné ...s kompou
Od NZ na Štúrovo je bodová závada hlavne Gbelce - neprejazdný nízky železničný podjazd pre NAD
Samozrejme silné hospodárske väzby bez mosta sa veľmi nerozvinú (to je budúcnosť)
Takže momentálne najlepšie riešenie je obchvat Šahy (na I/75 zase aspoň polprofil R7 alebo preložka Demandice-Dolné Semerovce...terajší stav pre NAD nie je ideálny...som si zasníval :)
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod rastislav5 » 10. Feb 2021 09:32

devil napísal: ja viem ze je to trochu cynicke ale kym nebude most v sturove nebude problem s tranzitom na nasej strane, tak neviem naco si vyrabat nove problemy ked sme nevyriesili ani tie stare ??

Lebo prinosy v podobe rozvoja regionu budu prevysovat "nove problemy"

zvR7 napísal: pokial to bude priorita HU a priľahlého regiónu tak most bude a Maďari všetko vybavia, ináč na SK snaha nebude (proti výstavbe zase SK nepôjde)
nastastie o tom za SK nebude rozhodovat devil :-)

zvR7 napísal: NAD a tranzit je hlavne od LV-Kalná-Šárovce-Šahy I/75.

Toto je aj najlacnejsi a najkratsi variant (presnejsie Hronsky Benadik - Sahy) juznej casti severo-juzneho tahu cez Slovensko. Stoji len 39% z ceny Zvolen - Sahy. Pre nas by bolo najvyhodnejsie, aby Madari aj dokoncili M2 po nase hranice, nielen o tom rozpravali. Uvidime ale, ci sa nezlaknu tazsieho terenu, tunelov, vyssej ceny a dalsich problemov v narodnom parku Duna-Ipoly podobne ako sa to deje v Budinskej chranenej krajinnej oblasti pri Budapesti. M100 im vlastne riesi aj ked nie idealne obidve veci. Aj obchvat Budapesti, aj dotiahnutie rychlostnej cesty z Budapesti k slovenskym hraniciam.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod MuelMI » 10. Feb 2021 09:48

Toto je aj najlacnejsi a najkratsi variant (presnejsie Hronsky Benadik - Sahy) juznej casti severo-juzneho tahu cez Slovensko.

Ale stále je ekonomicky nevyhodný.
Lebo prinosy v podobe rozvoja regionu budu prevysovat "nove problemy"

Postavili sme most v KN, ale nemáme žiadne preložky ani obchvaty na I/64. Doprava prechádza cez stredy obcí.
Načo stavať most v Štúrove,? Fakt len na to, aby sme si urobili problémy kvôli nutným preložkám a obchvatom. Na jednotkách nám už teraz chýbajú obchvaty a preložky. Nemôžme si dovoliť luxus, mať dve paralelné asi 35km vzdialené jednotky s obchvatmi. Keď už máme most v KN. mali by sme sa aspoň snažiť urobiť I/64 a nie si robiť nové problémy na paralelnej I/76, na ktoré by sme našli prostriedky v 2040 a dovtedy budu starostovia prskať.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

O. T.: Maďarsko - Magyarország

Odoslaťod KN.SK » 10. Feb 2021 10:11

Deje sa niečo s "trasou" D1 — HC — NR — NZ — KN (tzv. nová I/64) alebo sa hajinká, spokojne chrapká doružovučka? 1546
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Madarsko - Hungary

Odoslaťod devil » 10. Feb 2021 10:14

co sa tyka priorit v politickej rovine co sa tu naznacuje tak tam vidim ako jednoznacnu prioritu madarskych stran prave obchvat komarna a potom pokracovanie I/64, sahy a R2 na gemeri. ersek ako politik slovne sice podporil sturovo co bolo pochopitelne ked vybavil opravu vypadovku cesty I. tr. na nanu. konkretne kroky sa vsak diali skor na R2 a zrusenie EIA na R3 aby separatne urychlili sahy a krupinu.

Lebo prinosy v podobe rozvoja regionu budu prevysovat "nove problemy"
myslis ze suzuki co je tam pomaly 30 rokov caka na to aby pri sturove vyrastla dodavatelska siet a madarska vlada bude toto stimulovat...a nejaka nova fabrika ktora denne posle par kamionov samo osebe nie je dovod na most cez dunaj. na to staci aj kompa. co sa tyka tunelov tak na M6 maju aj tunely, tieto zrovna sa tiez ani len nebudu priblizovat nasim megatunelom. nieco ako borik ci sibenik.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.